'de Ertreeërs, geen land mee te bezeilen werkelijk waar'
= een bekend en vervelend verhaal. Ook geen vat op te krijgen voor gemeenten, bovendien vaak getraumatiseerd als kind want het is daar echt een regime net zo erg als dat van Ceaucescu en/of Hoxha was. Volledig geisoleerd en wereldvreemd.
'Je moet gewoon per bevolkingsgroep een duidelijke aanpak gaan maken'
Voilà: dát is dus het cultureel bewust links beleid dat ik graag zie. En dan graag pragmatisch in plaats van gezoetvooisd liefkozend, van het feit bewust dat het gaat om toekomstige Nederlanders. Statushouders worden veel te veel ergens in kansarme wijken gedumpt van 'hier, 4 muren, dikke doei'. Daar moet meer aandacht heen want anders betaal je het achteraf dubbel en dwars terug.
Sprintmaster, Aboutaleb was jarenlang mijn ideale premier, los van partijvoorkeur. Maar die bleek dan liever niet te hebben dat zijn dochters thuiskwamen met een niet-Moslim. Scoor je ook geen punten mee als potentiele vader van het land. Wel een fijne man lijkt me. Niet onfeilbaar, maar daarom nog menselijker dan hij al lijkt en wel degelijk een daadkrachtig bestuurder.
Eerst maar eens een nieuwe identiteit krijgen, die fusiepartij. Vooral bij GroenLinks lijkt het me lastig voegen voor sommige ex-militante mannetjes. En zitten er eigenlijk nog veel oude regenten bij de PvdA, buiten Timmermans?
Tip: Hou die Habtamu de Hoop goed in de gaten. Hij is jong en een perfecte brug tussen stad en platteland. Bovendien iemand die perfect om kan gaan met de media. Niet onbelangrijk in de huidige constellatie.
Daarnaast is er de mogelijkheid dat je iemand als een Moorman of een Dijksma kan inzetten maar die spreken lang niet zo aan als iemand met de biografie van de man hierboven door mij genoemd.
Zou die de Hoop dát allemaal aan boord hebben joh? Het is in ieder geval een superverstandig, sympathiek en intelligent 'joch'. Bovendien ook ex-klokhuizer (laat dat je kinderen zien!) en dankzij oelewapper Derksen van extra likeability en naamsbekendheid voorzien.
Interessant weer waar je mee aankomt: ik denk dat hij nog wel eens op best wat steun rekenen kan binnen beide partijen.
Maar dat Europees Parlement, dat is toch die plek waar ze altijd ruzie maken en integriteitsschandalen hebben? Daar waar ze liever zelf vliegen en de chauffeur naar het land laten rijden om uitgerust opgepikt te worden van het vliegveld maar ons milieunormen oplegt? Daar waar lang voordat de PVV mee kon gaan doen aan het bal der corrupten al liftje in, liftje uit, daggeld in en outcheck werd gespeeld? En doen ze nog aan die peperdure verhuizing zoveel keer per jaar, van Brussel naar Straatsburg? Ja dat is echt een prachtinstituut om je potsierlijk over te verkneukelen. En dat voor iemand die zich stoort aan victorie kraaien.
Een meerderheid van de NVA stemmers zijn vóór samenwerking met VB, net zoals dat het geval was bij de VVD en PVV. Wil je die samenwerking afdwingen moet je wel stemmen op de partij die wordt buitengesloten. NVA en VVD kregen stemmen omdat een stem op de andere partij 'verloren' zou zijn, een verwerpelijke tactiek. Had toch graag gezien dat men dat eerder niet meer zou accepteren. Als NVA nu weer over links gaat zal het de Vlaming ook wel duidelijk zijn dat er niks verandert met een stem op die partij. Er komt vanzelf een moment dat ze het niet meer accepteren. De NVA gaat nu weer 4 jaar klagen dat het geen geld wil sturen naar Wallonie (ik meen ca 2,6K per werkende), maar blijven dat trouw doen, want de andere partijen willen dat.
Ik heb inside informatie die een aantal van je oordelen inderdaad bevestigt, Klootje.
En dat is alleen maar oplosbaar om er vanuit media (ongeacht welke invalshoek) vééééél meer aandacht en diepgang aan toe te kennen. Het instituut bestaat nou eenmaal en is op veel vlakken leidend, in plaats van morrend af te taaien beter de loep er op.
62 van de 86 personen zijn van EVP, ECR en ID. Van de linker kant worden de Roemeen Dan Nica en de Oostenrijkse Lena Schilling met naam genoemd.
Dat maandelijkse verhuiscircus is mij ook een doorn in het oog. Maar ja, Frankrijk weet altijd wel wat privileges voor zichzelf te regelen. Werken voor het EU parlement is wel heel aantrekkelijk met netto 7853 Euro salaris per maand. Daar bovenop nog flink wat toeslagen. Daar zou het mes wel in mogen.
Krijgen Europese politici echt elke maand 13.000 euro en een ‘amusements-toelage’? | KRO-NCRV
"Het is allemaal prachtig iemand met een hoofddoekje in de gemeenteraad maar zij blijkt er vervolgens vooral te zijn voor haar medemoslims."
In de Arabische wereld een symbool van onderdrukking, hier een symbool van je eigen identiteit, en eigenlijk een middelvinger naar de westerse samenleving. Die discussie over dat boa's geen hoofddoek mochten dragen, en zo'n burgemeester Marcouch van Arnhem die doodleuk zegt dat hij een verbod niet zal handhaven. Als er iets in dit hele dossier valt op te lossen, dan is het dit wel.
Hier zit ook een gevaar. Namelijk dat het deel wat absoluut geen samenwerking wil met een racistisch rechtse partij als Vlaams Belang zich van de partij afkeert. En dat zal de groep die nu willens en wetens gestemd heeft op de NV-A, terwijl duidelijk was dat er niet met VB wordt samengewerkt, niet snel doen. Anders hadden ze dat immers nu wel gedaan.
En ik ben zelf ook voorstander van het nooit in het centrum van de macht brengen van extreemrechts. Want daar komt nooit iets goeds van.
Waar ze ook vandaan mogen komen: als ze in het land van herkomst buiten schot blijven kun je ook paginagroot uitpakken over politici die gewoon invloed hebben op ons koude kikkerlandje, met al die lollige slootjes en haventjes. Maar ja hè, Europa hè,.
Samsom deelde er gisteren zeer terecht een maagstomp over uit, en dan nog aan nota bene degenen die er het meeste over bericht hebben.
Slechts 29% was tegen een samenwerking. Ik vermoed dat men het straks eerder zat is dat de NVA nooit levert en juist op het enige alternatief gaan stemmen. Uiteindelijk gaat ook Vlaanderen achteruit, en de mensen zien dat. Over 4/5 jaar is die 29% ook een stuk lager. VB zou veel meer duidelijk moeten maken dat alleen een stem op VB een rechts parlement af kan dwingen.
Wat bedoel je met "weer over links gaat"?
De N-VA zit niet in de federale regering, en de Vlaamse regering was geen linkse regering maar een coalitie met liberalen en christen-democraten. Of is alles zonder radicaal-rechts "over links"?
Overigens is VB een socio-economisch linkse partij, met standpunten die lijnrecht over die van de N-VA liggen. Ook dàt is een reden waarom De Wever geen heil ziet in een samenwerking.
"Uiteindelijk is welvaart voor iedereen het beste medicijn."
Denk je dat echt? Ik hoorde Jeroen Pauw een jaar of 10 geleden ergens middenin een talkshow opmerken dat hij niet geloofde in de multiculturele samenleving. Nogal opvallend voor iemand in zijn positie. Maar ik ben het er wel mee eens. Welvaart is volgens mij niet het grootste punt, sociale samenhang is dat denk ik wel. Mensen die het gevoel hebben niet meer in eigen land te wonen. Klootje haalde immigratie ook al eens aan als oplossing om de bevolking op peil te houden. Ook erg kort door de bocht vond ik toen.
Welvaart voor iedereen, het beste medicijn. Die komma moest er tussen. Voor enorm veel onvrede ja. Als iedereen het minimaal goed heeft ben je al een eind. Dan haal je bij heel wat verschillende mensen de scherpe kantjes er af.
Nou wat ik zei was dat als politici beter zouden uitleggen dat er een behoorlijke bevolkingskrimp aan zit te komen er dan ook wat meer draagkracht zou zijn.
'Welvaart is volgens mij niet het grootste punt, sociale samenhang is dat denk ik wel'
Wanneer de welvaart op orde is heb je die sociale samenhang minder nodig, dan heeft iedereen zijn eigen ding en leven. Het punt is dat wanneer de welvaart zakt je pas die sociale samenhang écht nodig hebt: en hier in Nederland begint dat nu op te spelen en rolt het, met dank aan sommige politici, de verkeerde kant op.
Ik heb arbeidsmigranten die er een (véél) sterker netwerk, inclusief verregaande hulp, steun en toeverlaat, op nahouden dan rasnederlanders die er helemaal zelf voor staan en voor alles naar de overheid wijzen.
Van beide kanten wordt er verschillend tegen integratie aan gekeken.
"Bijna iedereen, met of zonder migratieachtergrond, geeft aan dat integratie betekent dat iemand meedoet in de samenleving. Integratie gaat over de taal spreken, werken en geen overlast veroorzaken.
Als belangrijkste problemen op het gebied van integratie noemen veel autochtone Nederlanders dat mensen met een migratieachtergrond zich te weinig aanpassen en dat de Nederlandse normen en waarden onder druk staan. "
"Mensen met een migratieachtergrond denken daar iets anders over: zij benadrukken het belang van respect voor elkaar en voor elkaars cultuur en tradities, maar vinden niet dat dit betekent dat mensen moeten meedoen aan deze culturele tradities. Bij de zorgen van de tweede generatie komen ongelijkheid, uitsluiting en discriminatie relatief vaak aan de orde."
"Bij mensen met een migratieachtergrond van de tweede generatie is het geluid vrijwel unaniem: ‘Wij zijn hier geboren en getogen, spreken de taal goed, doen mee in de samenleving en hoeven dus niet te integreren.’ Toch voelt de tweede generatie dat autochtone Nederlanders dat anders zien."
Over het algemeen heb ik ook wel het idee dat de tweede generatie zich vrij goed heeft aangepast. Toch blijft er soms een soort van afstand bestaan. Een (klein) hoofddoek, daar keek ik eerst ook wel vreemd tegen aan, bv. bij een tandarts assistente. Het is denk ik niet zozeer een teken van onderdrukking door de man maar meer als teken van bescheidenheid en ook een teken om hun afkomst aan te geven.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.