Ja klopt, voor alle parlementen waar ik het nu over had moet je de Belgische nationaliteit hebben. Alle Brusselaars stemmen ook op dezelfde kieslijsten voor het parlement van het Brussels hoofdstedelijk gewest.
Voor gemeenteraadsverkiezingen niet, en daar bestaat Brussels uit 19 afzonderlijke gemeenten, met elk een eigen gemeenteraad.
"Dankzij 200 duizend SGP-ers stemmen we nog steeds niet op zondag. Blijft toch idioot. We winkelen al lang op zondag maar doen net alsof we nog in 1950 leven."
Appels met peren vergelijken natuurlijk. Aan winkelen op zondag hoeft de SGP'er niet mee te doen, bij stemmen op zondag wordt hij verplicht om te breken met zijn eigen traditie/principes. Ik ben zelf niet streng christelijk opgevoed, maar vind die zondagsrust zelf ook nog wel een mooie traditie. De kleine ondernemer die omzet naar de supermarkten zag verschuiven, had hem denk ik ook graag terug gehad.
Overigens heeft Orban een geduchte tegenstander nu.
Een voormalig partijgenoot die gewoon zegt: 'gasten, ik kan op een pure manier dezelfde waarden 100 x beter vertegenwoordigen dan die dikke, onnozele, corrupte zak hooi van een Putinindeaarschkruipende Orbah'
Kan iets van nuance gemist hebben maar dat komt door roestig Hongaars mijnerzijds.
benieuwd of Orban zijn professie al zo goed onder de knie heeft dat deze opponent ineens, per ongeluk en toevallig, in een pijler van nog te bouwen brug ingemetseld wordt.
"Appels met peren vergelijken natuurlijk. Aan winkelen op zondag hoeft de SGP'er niet mee te doen, bij stemmen op zondag wordt hij verplicht om te breken met zijn eigen traditie/principes."
Ik doelde er m.n. op dat bijna alle andere landen op zondag stemmen en wij juist niet. Overigens is winkelen op zondag in bv. Duitsland volgens mij nog lang niet zo ingeburgerd als in Nederland.
Winkelen doe ik sowieso nooit maar ik kende kinderen van die bijbelzondagsrustlui die niet mochten voetballen of buitenspelen op zondag. Ik vond dat als klein kind al gestoord en nu zelfs nog meer.
dat toen alleen de benzinepomp open was op zondag en nu de Albert Heijn ook boeit me verder niet zo.
Het is maar wat je héérlijk vindt. Dat kabinetsbeleid niet aansluit op de visie & motivatie van rijksambtenaren is iets dat eerder tot enorme problemen leidt dan kundige oplossingen. Dan heb je extra goede, niet bulderende, laverende en sociaal vaardige bewindslieden nodig.
Een beetje lachen van 'haha, nu gaan ze wat meemaken' is een signaal wat ik meer zie hier en daar. In de praktijk betekent het alleen maar ferme stappen achteruit.
Op elke ministerie waar de kopstukken niet op het aapparaten aansloten heeft dit tot bakken dooretterende ellende geleid. Hoog tijd dat Wilders iets dermate lulligs/onbehoorlijks twittert dat Omtzigt er (in een jankbui) alsnog een punt achter zet. Weliswaar 50 boze, roodaangelopen zetels voor Wildy maar genoeg aan de overkant voor VVD, CDA (terug van weggeweest) PvdA/GL & D66 om een normaal kabinet te vormen met zijn 4en. En dan was Schoof1 in de overlevering niet meer dan een voetnoot.
Wie wil er überhaupt als overheidswerker nog aan de slag voor zo'n chagerijnige, zelfingenomen twitteraar met een air van 'gewoon doen wat ik zeg'? In zijn trouwe achterban stikt het alvast niet echt van de ambtenaren gok ik zo. Hij moet echt flink afzakken en die Schoof deze shit laten opknappen, hoewel er ook genoeg iets zullen hebben dat die Dick ook flink veranderd is.
"Voor de buitenwereld ben je een vertegenwoordiger van de Nederlandse overheid en niet iemand die een privé-opvatting verkondigt. Houd er dus rekening mee dat je met je uitlatingen schade kunt toebrengen aan het ministerie, De bewindslieden, collega’s, privépersonen en onze relaties met andere landen. Daarnaast behoor je je in het openbaar niet uit te laten over interne meningsverschillen, onderhandelingsposities of kritiek uit te oefenen op officiële standpunten van Nederland, als het onderwerpen betreft, waarmee je in je werk – in de ruimste zin van het woord – te maken kunt hebben. De gevoeligheid kan in het buitenland groter zijn dan in Nederland."
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.