Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 44 ... 283 284
Romāns Vainšteins

Wanneer winkels verder allemaal wel/niet open zijn weet ik niet. Ik haaaaaaaaat 'winkelen'.

Raul Alcala

Het begon niet met de biblebelt, dat maak jij ervan. Anders stemden we ook wel op vrijdag en zaterdag 

Wheely

Hebben ze wel koopavond in de belt?

Raul Alcala
Raul Alcala

Hup Jerdy Schouten

 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Het is maar wat je héérlijk vindt. Dat kabinetsbeleid niet aansluit op de visie & motivatie van rijksambtenaren is iets dat eerder tot enorme problemen leidt dan kundige oplossingen. Dan heb je extra goede, niet bulderende, laverende en sociaal vaardige bewindslieden nodig.

Een beetje lachen van 'haha, nu gaan ze wat meemaken' is een signaal wat ik meer zie hier en daar. In de praktijk betekent het alleen maar ferme stappen achteruit.

 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Op elke ministerie waar de kopstukken niet op het aapparaten aansloten heeft dit tot bakken dooretterende ellende geleid. Hoog tijd dat Wilders iets dermate lulligs/onbehoorlijks twittert dat Omtzigt er (in een jankbui) alsnog een punt achter zet. Weliswaar 50 boze, roodaangelopen zetels voor Wildy maar genoeg aan de overkant voor VVD, CDA (terug van weggeweest) PvdA/GL & D66 om een normaal kabinet te vormen met zijn 4en. En dan was Schoof1 in de overlevering niet meer dan een voetnoot.

Romāns Vainšteins

Wie wil er überhaupt als overheidswerker nog aan de slag voor zo'n chagerijnige, zelfingenomen twitteraar met een air van 'gewoon doen wat ik zeg'? In zijn trouwe achterban stikt het alvast niet echt van de ambtenaren gok ik zo. Hij moet echt flink afzakken en die Schoof deze shit laten opknappen, hoewel er ook genoeg iets zullen hebben dat die Dick ook flink veranderd is.

Raul Alcala

Ambtenaren moeten dienen. Anders zoeken ze maar een andere baan 

Romāns Vainšteins

Dát dus: zo'n type instelling krijg je als een ziedende boemerang op de voortanden terug.

Zo werkt het niet in Nederland.

Raul Alcala

Zo werkt het wél

Gedragscode RIJKSAMBTENAREN 3.1 

Burgers en externe partijen moeten erop kunnen vertrouwen dat de overheid niet bevooroordeeld of partijdig is en dat beslissingen op objectieve gronden worden genomen. Daarom moet je als ambtenaar onafhankelijk en onpartijdig zijn.

Raul Alcala

"Voor de buitenwereld ben je een vertegenwoordiger van de Nederlandse overheid en niet iemand die een privé-opvatting verkondigt. Houd er dus rekening mee dat je met je uitlatingen schade kunt toebrengen aan het ministerie, De bewindslieden, collega’s, privépersonen en onze relaties met andere landen. Daarnaast behoor je je in het openbaar niet uit te laten over interne meningsverschillen, onderhandelingsposities of kritiek uit te oefenen op officiële standpunten van Nederland, als het onderwerpen betreft, waarmee je in je werk – in de ruimste zin van het woord – te maken kunt hebben. De gevoeligheid kan in het buitenland groter zijn dan in Nederland."

Romāns Vainšteins

Hartstikke leuk dat het zo op papier staat maar zo werkt het natuurlijk niet. Hoe meer Wilders de air uitdraagt van 'bek houden en uitvoeren' des te meer hij subtiel tegengewerkt worden gaat.

Raul Alcala

Goed verhaal, lekker kort ook

Romāns Vainšteins

'Goed verhaal, lekker kort ook'

Los van dat je af en toe best aardig discussieert zijn dit type pubervluchten daar wel een flinke smet op.

 

Romāns Vainšteins

En dat 'anders zoeken ze maar een andere baan' gaat natuurlijk ook best veel gebeuren, waar tegelijkertijd dit verlies niet met 'believers' vanuit de PVV-hoek opgevangen worden kan. 

Romāns Vainšteins

Hééérlijk is dat allemaal, of niet dan? Zo'n landsbestuur dat naar de klote verdrinkt in een poel van intolerantie, geschreeuw en verwijten. Zon komt er weer helemaal door toch?

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#1090
'Goed verhaal, lekker kort ook' Los van dat je af en toe best aardig discussieert zijn dit type pub...

Nou nou. Jij bent degene die zegt het werkt niet zo, terwijl het wel zo werkt. Je werkgever bepaalt de regels. Niet de werknemer.  Kom eens met argumenten ipv je puber argument 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#1092
Hééérlijk is dat allemaal, of niet dan? Zo'n landsbestuur dat naar de klote ver...

Sarcasme is jouw vreemd? Je antipathie jegens wilders doet je niet beter discussiëren 

Romāns Vainšteins

2 x ernaast Raul. 

A: Het werkt níet zo. Regels zijn regels past níet op de Nederlandse cultuur en dit is juist een kracht ipv zwakte. Dit pardoes omgooien richting een nors kijkende alleenheerser die de lakens uitdeelt wordt een nachtmerrie. Vandaar ook dat ze Schoof ertussen schuiven. 

B: Mijn antipathie tegen niet zozeer Wilders maar werkelijk álle populistische politici die uit zijn op controle en uitholling laat me béter discussiëren.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Wel als je ambtenaar bent romans. Daar teken je voor. Kritiek uit je intern. Onbegrijpelijk dat je zo halsstarrig volhoudt in deze. Plus, het regeeraccoord is helemaal niet extreem. Of kunnen de rijksambtenaren hun boeken niet niet meer betalen?

Je dagelijkse schimpscheuten richting wilders en z'n achterban doen anders vermoeden.

Maar hey, je bent een coole gast verder hoor

 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ze schijnen er uit te zijn, althans de ministerpostverdeling. Erg interessant wie zich allemaal voor deze kar (vul zelf in welk type) wil laten spannen.

Raul Alcala

Mona op BZ, Agema op Zorg. Een VVD'er op Financiën, Heimans?, die oud CDA'er van NSC krijgt een plekje. Tuinman Defensie. Een paar van buitenaf. Migratie Teeven of eentje uit de hoge hoed. Halbe Z. natuurlijk 

We gaan het zsm zien 

Raul Alcala

Word wel enthousiast van z'n enthousiasme, kennis en kunde. Sinds kort draagt hij ook een net, kort koppie en een prachtig groen maatpak. 

Storm als staatssecretaris, hééérlijk.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Mona op BZ gaat natuurlijk een ramp worden, die mist echt te veel om op dat niveau behoorlijk aan te kunnen haken. Fred Teeven op migratie icm Dick Schoof als premier gaat 100% zeker deze kleine onderstroom fors aanpakken, als het niet op het randje is dan wel onzichtbaar er overheen. Mijn vermoeden is dan dat ze zich anaal en symbolistisch volledig op de mosliminstroom gaan richten en daarbij arbeidsmigratie zo veel als mogelijk verzwijgen. Dat hele opvolgen van het rapport Roemer zie ik niks van komen.

1 2 ... 44 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.