Het is maar wat je héérlijk vindt. Dat kabinetsbeleid niet aansluit op de visie & motivatie van rijksambtenaren is iets dat eerder tot enorme problemen leidt dan kundige oplossingen. Dan heb je extra goede, niet bulderende, laverende en sociaal vaardige bewindslieden nodig.
Een beetje lachen van 'haha, nu gaan ze wat meemaken' is een signaal wat ik meer zie hier en daar. In de praktijk betekent het alleen maar ferme stappen achteruit.
Op elke ministerie waar de kopstukken niet op het aapparaten aansloten heeft dit tot bakken dooretterende ellende geleid. Hoog tijd dat Wilders iets dermate lulligs/onbehoorlijks twittert dat Omtzigt er (in een jankbui) alsnog een punt achter zet. Weliswaar 50 boze, roodaangelopen zetels voor Wildy maar genoeg aan de overkant voor VVD, CDA (terug van weggeweest) PvdA/GL & D66 om een normaal kabinet te vormen met zijn 4en. En dan was Schoof1 in de overlevering niet meer dan een voetnoot.
Wie wil er überhaupt als overheidswerker nog aan de slag voor zo'n chagerijnige, zelfingenomen twitteraar met een air van 'gewoon doen wat ik zeg'? In zijn trouwe achterban stikt het alvast niet echt van de ambtenaren gok ik zo. Hij moet echt flink afzakken en die Schoof deze shit laten opknappen, hoewel er ook genoeg iets zullen hebben dat die Dick ook flink veranderd is.
"Voor de buitenwereld ben je een vertegenwoordiger van de Nederlandse overheid en niet iemand die een privé-opvatting verkondigt. Houd er dus rekening mee dat je met je uitlatingen schade kunt toebrengen aan het ministerie, De bewindslieden, collega’s, privépersonen en onze relaties met andere landen. Daarnaast behoor je je in het openbaar niet uit te laten over interne meningsverschillen, onderhandelingsposities of kritiek uit te oefenen op officiële standpunten van Nederland, als het onderwerpen betreft, waarmee je in je werk – in de ruimste zin van het woord – te maken kunt hebben. De gevoeligheid kan in het buitenland groter zijn dan in Nederland."
Nou nou. Jij bent degene die zegt het werkt niet zo, terwijl het wel zo werkt. Je werkgever bepaalt de regels. Niet de werknemer. Kom eens met argumenten ipv je puber argument
2 x ernaast Raul.
A: Het werkt níet zo. Regels zijn regels past níet op de Nederlandse cultuur en dit is juist een kracht ipv zwakte. Dit pardoes omgooien richting een nors kijkende alleenheerser die de lakens uitdeelt wordt een nachtmerrie. Vandaar ook dat ze Schoof ertussen schuiven.
B: Mijn antipathie tegen niet zozeer Wilders maar werkelijk álle populistische politici die uit zijn op controle en uitholling laat me béter discussiëren.
Wel als je ambtenaar bent romans. Daar teken je voor. Kritiek uit je intern. Onbegrijpelijk dat je zo halsstarrig volhoudt in deze. Plus, het regeeraccoord is helemaal niet extreem. Of kunnen de rijksambtenaren hun boeken niet niet meer betalen?
Je dagelijkse schimpscheuten richting wilders en z'n achterban doen anders vermoeden.
Maar hey, je bent een coole gast verder hoor
Mona op BZ gaat natuurlijk een ramp worden, die mist echt te veel om op dat niveau behoorlijk aan te kunnen haken. Fred Teeven op migratie icm Dick Schoof als premier gaat 100% zeker deze kleine onderstroom fors aanpakken, als het niet op het randje is dan wel onzichtbaar er overheen. Mijn vermoeden is dan dat ze zich anaal en symbolistisch volledig op de mosliminstroom gaan richten en daarbij arbeidsmigratie zo veel als mogelijk verzwijgen. Dat hele opvolgen van het rapport Roemer zie ik niks van komen.
Binnenlandse Zaken he
Randen moeten en mogen opgezocht worden denk ik. Afschrik wekken dmv soberheid en andere maatregelen werkt ook qua instroom. Misschien is Teeven wel teveel VVD'er voor Wilders zn belangrijkste issue, en wordt het iemand van buiten niet gelieerd aan een politieke partij.
Benieuwd welke ministeries niet populair zijn bij de onderbuik en geschrapt gaan worden. In 2010 moest o.a. het ministerie van VROM (met o.a. Volkshuisvesting) weg. Dat was achteraf gezien een hele slechte zet want de woningmarkt raakte compleet in het slop. Zeker toen men dacht dat de markt het probleem wel ging oplossen met een grotere rol voor de particuliere investeerders.
Mijn gok: ministerie van natuur en stikstof (er is nl geen stikstofprobleem volgens de onderbuik en natuur daar heb je alleen maar last van) en ministerie van armoedebeleid, participatie en pensioenen. Dit wordt verdeeld over sociale en economische zaken.
'Afschrik wekken dmv soberheid en andere maatregelen'
Dus dan gaan we straks een soort van wedloop krijgen 'wie heeft de k*tste opvang' om ze zo overal de grens over te pesten. Wat ontzettend leuk, constructief en toekomstgericht zeg. Voorlopig wint Meloni de battle met een briefje 'hoi, hier lukt het niet, rot op naar om het even waar zolang wij je niet meer zien. In het noorden schijnt het best mooi te zijn'.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.