CQ-Tour Biedspel 2024

1 2 ... 5 ... 11 12
BlingSagan

Daar zal Bode80 blij mee zijn.

Thomberg

Ayuso en Russo op 1 punt niet gepakt... allebei naar Arry 🤔 nee just kidding ik vertrouw 100% dat het eerlijk gaat hoor

Limal

Oei oei, valse beschuldigingen - ze gingen allebei naar Arry's goede vriend Ab... Die waarschijnlijk goed betaald heeft om inside informatie te krijgen ;-)

Thomberg

Haha zo hst is laat. Ik las Arry maar keek scheef.

Bode80
BlingSagan
#101
Daar zal Bode80 blij mee zijn.

Die sprinters van mij zullen niet allemaal de Tour uitrijden. ;-)

Arry1338

Ik ga geen reminder meer sturen. De spelers die nog iets te besteden hebben mogen dit tot morgenavond doen. Daarna is overgebleven budget pas te spenderen bij het uitvallen van een renner.

Arry1338

De volgende deelnemers kunnen tussen nu en morgen 22:00 nog iets ondernemen. De beschikbare lijst en de teams zijn bijgewerkt.

Balans:

1638 (4 plekken) - Sies
345 (2 plekken) - Vernis
116 (1 plek) - Guido Maltempi
104 (1 plek) - Limal
71 (1 plek) - King Kelly


Ajvenema

Nou, het team staat weer... Jammer dat zowel carapaz als pidcock hun AK plannen in de ijskast hebben gezet, dus van het klassement moet ik het niet hebben deze ronde. Dus hopen op het bergklassement met Ciccone en Carapaz voor een mooie top10.

In de sprints moet ik het hebben van Fabio, das ook niet ideaal:)

Verder hopen op wat mooie uitschieters van Lapeira en Abrahamsen, de wederopstanding van fred Wright, en Gachignard voor de vluchtpuntjes.

vond het trouwens vrij uitdagend om met dit lage budget tot een bevredigend team te komen, maar dat zal voor de meesten gelden.

Veel succes allemaal!

pirazzi

vond het trouwens vrij uitdagend om met dit lage budget tot een bevredigend team te komen, maar dat zal voor de meesten gelden.

Inderdaad, had ook liever 10000 budget gehad maar het is 5000, dus ik ben wel tevreden met de helft van mijn team.

Arry1338

10.000 budget komt het spel echt niet ten goede. Mis je je biedingen in ronde 1 dan kun je top 5 al wel vergeten. Er zijn dan altijd spelers die 3 a 4 (sub)toppers en in een volgende ronde zelfs nog meer moois binnen halen. 

De hoop is om een spel te creëren waarbij het lang spannend is, het veel kanten op kan, en nu met de mogelijke wissels ook bij het uitvallen van renners nog perspectief bied. Dit ga je tegenwerken met teveel budget. Terecht dat 5000 misschien iets te laag is gezien het aantal verkochte toppers, maar tegelijk bied dat ook juist kansen aan eenieder. We gaan aan het eind zien wat het geeft.

Laatst gewijzigd
VincentK

Ik vind 5K wel OK. Veel meer budget verandert de dynamiek (grote overbiedingen waardoor anderen achter het net vissen, maken m.i. het spel minder leuk). 6K had ook gekund maar echt uitmaken doet het niet. Met 5K heeft iedereen gelijke kansen en zal uiteindelijk niemand 100% blij zijn met zijn ploeg. 

Thomberg

5000 is precies de grens dat het spannend is geworden doordat toppers missen. Een topperloos spel is leuk. 500 meer had gekund maar dit is ook wel leuk zo. Heb er zin in! En best wat vertrouwen 

ivo001

Heeft Sies het opgegeven na 1 ronde? Of heel veel pech daarna

Sjonge Jonge
ivo001
#113
Heeft Sies het opgegeven na 1 ronde? Of heel veel pech daarna

Het kan bijna geen pech zijn als je nog veruit het hoogste budget hebt lijkt me. 

Overigens ook niet van Sies gewend dat hij opgeeft bij een spel, dus wellicht is er een goede reden voor. 

Arry1338

Ik meen me te herinneren dat Sies ergens had aangegeven dat het moeilijk voor hem zou zijn elke dag te bieden. Had alleen niet verwacht dat hij slechts 1 bod zou uitbrengen, dan had ik liever gezien dat hij zijn plek zou hebben afgestaan aan een reserve. 

Het is wat het is, nu doet hij mee, en misschien kan hij bij een uitvaller ineens toch nog een leuk team selecteren en meedoen voor de prijzen. Dat is dan meteen een mooie testcase om te zien of geduld in dit spel ook beloond kan worden.

Overigens is zojuist de laatste biedronde afgerond.

Laatst gewijzigd
jappe666

Als je wil, wil ik als reserve wel voor Sies zijn team aanvullen als hij zelf niet meer reageert?
Dan start hij toch met een volledig team mocht hij nog opduiken, en als hij vandaag zelf nog reageert kan je mijn keuzes nog altijd overschrijven door de zijne.

Limal

Sies-jappe666?

De koppelcqkoers, een nieuwe discipline is geboren!

Laatst gewijzigd
Arry1338

Prima stuur maar door!

jappe666

Maar meteen all-in, doe maar het duo Ciccone-Lazkano

VincentK
jappe666
#119
Maar meteen all-in, doe maar het duo Ciccone-Lazkano

Lijkt me een goede keuze. Had ze ook wel willen hebben, zeker Ciccone is een potentieel puntenkanon in dit spel. 

Guido Maltempi

Optakt:

***** Rabbiej
**** Pier Tol, Ajvenema
*** Thomberg, Zwartebroekengeletrui, Sjonge Jonge
** King Kelly, Vernis, Ab Normaal, Rahim
* Sies/Jappe666, Bastaix, Ivo001, Limal, BrackenRidgeCycling

Dit keer geen sterren voor m'n eigen team, een nipte top 10 klassering zou al heel mooi zijn. Succes allen!

Arry1338

Na de finish van de etappe mag Sjonge Jonge al wisselen; Gazzoli is naar huis dus komt er 101 budget voor hem beschikbaar.

Je (Sjonge Jonge in dit geval) mag ook wachten met wisselen tot een later moment. Het budget mag worden bewaard, en de wissel mag ook plaatsvinden na een paar etappes van nu. 

Thomberg

Mooi begin met Gils, Bettiol en Hindley in de punten, maar ga het afleggen tegen de Bardet-Gils combi van Bastaix helaas

Rabbiej

Prima begin voor deze topfavoriet (als ik Guido Maltempi mag geloven) met Van den Broek, Aranburu en Bernal in de punten. Voel me zeker geen favoriet met dit team maar ik ben wel blij met van den Broek in mijn team.

Arry1338

Dan ook hier de uitslag van vandaag.
DSM deed iets moois en gaf Bardet waar hij al zo lang van droomde. De Fransen zullen tevreden zijn zo'n eerste etappe te mogen zien in Italië. Morgen start Romain in het geel dat hij volledig te danken heeft aan Frank van den Broek. Hopen dat hij het hem deze ronde ergens nog kan teruggeven, al zal zo'n opgelegde kans zich waarschijnlijk niet meer voordoen.

Behaalde punten etappe 1: Firenze - Rimini

1. van den Broek 153
2. Bardet 123
3. Madouas 100
4. Abrahamsen 96
5. van Aert 88
6. Pogacar 74
7. Pedersen M. 67
8. van Gils 66
9. Aranburu 60
10.  Izagirre 60
11.  Evenepoel 50
12.  Bilbao 42
13.  Gibbons 41
14. Dujardin 40
15.  Mohoric 36
16. Bettiol 36
17. Pidcock 35
18. Bernal 31
19. van Wilder 26
20. Champoussin 20
21. Campenaerts 20
22. Hindley 16
23. Philipsen 14
24. Vingegaard 14
25. Bennett S. 10
26. Coquard 8
27. Gee 8
28. Girmay 6
29. Vlasov 6
30. Stuyven 5
31.  Barguil 5
32. Degenkolb 5
33. Eekhoff 5
34. Jakobsen 5
35. Onley 5
36. Skujins 5
37. Thomas 5
38. Welten 5
39. Benoot 4
40. Jorgenson 4
41.  Kelderman 4
42. Laporte 4
43. Lemmen 4
44.  Tratnik 4
45.  Castroviejo 3
46. de Plus 3
47. Kwiatkowski 3
48. Rodriguez Ca. 3
49. Turner 3
50. Bissegger 2
51. Hirt 2
52. Lampaert 2
53. Landa 2
54. Moscon 2
55. Pedersen C. 2
56. Vervaeke 2
57. Bernard 1
58. Ciccone 1
59. Declercq 1
60. Verona 1

De eerste etappe is een prooi voor Bastaix, die daarmee ook meteen de eerste gele trui mag aantrekken. Hij behaalt met Bardet en van Gils de overwinning. Ajvenema start ook lekker met een 2e positie dankzij punten van voornamelijk Abrahamsen en Pidcock. Derde is Guido Maltempi met dank aan Bardet.

Sorry foutje! De punten van Rabbiej waren niet volledig. Hierdoor leek hij een zekere etappezege aan zijn neus voorbij te zien gaan. Maar, nu in ere hersteld. Rabbiej gefeliciteerd met je eerste etappezege. Bastaix dacht even te winnen, maar zal ook niet ontevreden zijn met een 2e plek, denk ik? Ajvenema is dan natuurlijk niet 2e met Abrahamsen en Pidcock, maar 3e. 

Uitslag etappe 1:

1. Rabbiej  248
2. Bastaix  189
3. Ajvenema 137
4. Guido Maltempi 129
5. Thomberg 122
6. King Kelly 107
7. Arry1338 101
8. Limal 100
9. Mithrandir 98
10.  Bonorrie  88
11.  BlingSagan 70
12.  Sjonge Jonge 57
13.  Vernis 37
14. Kokkie1975  36
15.  Jappe666 27
16. BrackenRidgeCycling  14
17. Rahim  13
18. Bode80 10
19. Ab Normaal  8
20. Pirazzi 6
21. Ivo001 5
22. VincentK 5
23. Zwartebroekengeletrui 2
24. Pier Tol 0


Uiteraard is bovenstaande stand ook het eerste algemeen klassement. Ik zal vanaf nu deze post in lengte beperkt houden. Af en toe licht ik er een klassement uit, maar ik zal deze elke dag bijwerken in de 2e post, boven de teams en de nog beschikbare renners kun je de standen altijd op de 1e pagina terugvinden!

Wissels:
Sjonge Jonge (101) - 1 plek
heeft met het uitvallen van Michele Gazzoli het recht gekregen om een wissel te maken. Hiervoor heb ik hem zijn 101 punten teruggegeven en de plek in zijn team beschikbaar gemaakt. Er zit geen deadline op het maken van je wissel, je mag dus enkele dagen wachten. Wel krijg je maar 1 wisselmoment, tenzij er na je wissel wederom iemand uitvalt. In deze situatie krijg je dan weer de mogelijkheid om te wisselen.

Klassementen:
Het algemeen klassement is na 1 dag in handen van Rabbiej (248) voor Bastaix (189) en Ajvenema (137).
Het puntenklassement word geleid door Rabbiej (106) voor Bastaix (94) en King Kelly (66).
Het bergklassement is nu in handen van Ajvenema en Limal (52) voor Rabbiej (28).
De strijdlust is nu voor 3 man; Limal, Ajvenema en Rabbiej (10).
Het ploegenklassement is dan wederom voor Rabbiej (12) voor Guido Maltempi en King Kelly (11).

Etappezeges:
1x Rabbiej

Laatst gewijzigd
1 2 ... 5 ... 11 12

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.