Nou, het team staat weer... Jammer dat zowel carapaz als pidcock hun AK plannen in de ijskast hebben gezet, dus van het klassement moet ik het niet hebben deze ronde. Dus hopen op het bergklassement met Ciccone en Carapaz voor een mooie top10.
In de sprints moet ik het hebben van Fabio, das ook niet ideaal:)
Verder hopen op wat mooie uitschieters van Lapeira en Abrahamsen, de wederopstanding van fred Wright, en Gachignard voor de vluchtpuntjes.
vond het trouwens vrij uitdagend om met dit lage budget tot een bevredigend team te komen, maar dat zal voor de meesten gelden.
Veel succes allemaal!
10.000 budget komt het spel echt niet ten goede. Mis je je biedingen in ronde 1 dan kun je top 5 al wel vergeten. Er zijn dan altijd spelers die 3 a 4 (sub)toppers en in een volgende ronde zelfs nog meer moois binnen halen.
De hoop is om een spel te creëren waarbij het lang spannend is, het veel kanten op kan, en nu met de mogelijke wissels ook bij het uitvallen van renners nog perspectief bied. Dit ga je tegenwerken met teveel budget. Terecht dat 5000 misschien iets te laag is gezien het aantal verkochte toppers, maar tegelijk bied dat ook juist kansen aan eenieder. We gaan aan het eind zien wat het geeft.
Ik vind 5K wel OK. Veel meer budget verandert de dynamiek (grote overbiedingen waardoor anderen achter het net vissen, maken m.i. het spel minder leuk). 6K had ook gekund maar echt uitmaken doet het niet. Met 5K heeft iedereen gelijke kansen en zal uiteindelijk niemand 100% blij zijn met zijn ploeg.
Ik meen me te herinneren dat Sies ergens had aangegeven dat het moeilijk voor hem zou zijn elke dag te bieden. Had alleen niet verwacht dat hij slechts 1 bod zou uitbrengen, dan had ik liever gezien dat hij zijn plek zou hebben afgestaan aan een reserve.
Het is wat het is, nu doet hij mee, en misschien kan hij bij een uitvaller ineens toch nog een leuk team selecteren en meedoen voor de prijzen. Dat is dan meteen een mooie testcase om te zien of geduld in dit spel ook beloond kan worden.
Overigens is zojuist de laatste biedronde afgerond.
Optakt:
***** Rabbiej
**** Pier Tol, Ajvenema
*** Thomberg, Zwartebroekengeletrui, Sjonge Jonge
** King Kelly, Vernis, Ab Normaal, Rahim
* Sies/Jappe666, Bastaix, Ivo001, Limal, BrackenRidgeCycling
Dit keer geen sterren voor m'n eigen team, een nipte top 10 klassering zou al heel mooi zijn. Succes allen!
Na de finish van de etappe mag Sjonge Jonge al wisselen; Gazzoli is naar huis dus komt er 101 budget voor hem beschikbaar.
Je (Sjonge Jonge in dit geval) mag ook wachten met wisselen tot een later moment. Het budget mag worden bewaard, en de wissel mag ook plaatsvinden na een paar etappes van nu.
Dan ook hier de uitslag van vandaag.
DSM deed iets moois en gaf Bardet waar hij al zo lang van droomde. De Fransen zullen tevreden zijn zo'n eerste etappe te mogen zien in Italië. Morgen start Romain in het geel dat hij volledig te danken heeft aan Frank van den Broek. Hopen dat hij het hem deze ronde ergens nog kan teruggeven, al zal zo'n opgelegde kans zich waarschijnlijk niet meer voordoen.
Behaalde punten etappe 1: Firenze - Rimini
1. | van den Broek | 153 |
2. | Bardet | 123 |
3. | Madouas | 100 |
4. | Abrahamsen | 96 |
5. | van Aert | 88 |
6. | Pogacar | 74 |
7. | Pedersen M. | 67 |
8. | van Gils | 66 |
9. | Aranburu | 60 |
10. | Izagirre | 60 |
11. | Evenepoel | 50 |
12. | Bilbao | 42 |
13. | Gibbons | 41 |
14. | Dujardin | 40 |
15. | Mohoric | 36 |
16. | Bettiol | 36 |
17. | Pidcock | 35 |
18. | Bernal | 31 |
19. | van Wilder | 26 |
20. | Champoussin | 20 |
21. | Campenaerts | 20 |
22. | Hindley | 16 |
23. | Philipsen | 14 |
24. | Vingegaard | 14 |
25. | Bennett S. | 10 |
26. | Coquard | 8 |
27. | Gee | 8 |
28. | Girmay | 6 |
29. | Vlasov | 6 |
30. | Stuyven | 5 |
31. | Barguil | 5 |
32. | Degenkolb | 5 |
33. | Eekhoff | 5 |
34. | Jakobsen | 5 |
35. | Onley | 5 |
36. | Skujins | 5 |
37. | Thomas | 5 |
38. | Welten | 5 |
39. | Benoot | 4 |
40. | Jorgenson | 4 |
41. | Kelderman | 4 |
42. | Laporte | 4 |
43. | Lemmen | 4 |
44. | Tratnik | 4 |
45. | Castroviejo | 3 |
46. | de Plus | 3 |
47. | Kwiatkowski | 3 |
48. | Rodriguez Ca. | 3 |
49. | Turner | 3 |
50. | Bissegger | 2 |
51. | Hirt | 2 |
52. | Lampaert | 2 |
53. | Landa | 2 |
54. | Moscon | 2 |
55. | Pedersen C. | 2 |
56. | Vervaeke | 2 |
57. | Bernard | 1 |
58. | Ciccone | 1 |
59. | Declercq | 1 |
60. | Verona | 1 |
De eerste etappe is een prooi voor Bastaix, die daarmee ook meteen de eerste gele trui mag aantrekken. Hij behaalt met Bardet en van Gils de overwinning. Ajvenema start ook lekker met een 2e positie dankzij punten van voornamelijk Abrahamsen en Pidcock. Derde is Guido Maltempi met dank aan Bardet.Sorry foutje! De punten van Rabbiej waren niet volledig. Hierdoor leek hij een zekere etappezege aan zijn neus voorbij te zien gaan. Maar, nu in ere hersteld. Rabbiej gefeliciteerd met je eerste etappezege. Bastaix dacht even te winnen, maar zal ook niet ontevreden zijn met een 2e plek, denk ik? Ajvenema is dan natuurlijk niet 2e met Abrahamsen en Pidcock, maar 3e.
Uitslag etappe 1:
1. | Rabbiej | 248 |
2. | Bastaix | 189 |
3. | Ajvenema | 137 |
4. | Guido Maltempi | 129 |
5. | Thomberg | 122 |
6. | King Kelly | 107 |
7. | Arry1338 | 101 |
8. | Limal | 100 |
9. | Mithrandir | 98 |
10. | Bonorrie | 88 |
11. | BlingSagan | 70 |
12. | Sjonge Jonge | 57 |
13. | Vernis | 37 |
14. | Kokkie1975 | 36 |
15. | Jappe666 | 27 |
16. | BrackenRidgeCycling | 14 |
17. | Rahim | 13 |
18. | Bode80 | 10 |
19. | Ab Normaal | 8 |
20. | Pirazzi | 6 |
21. | Ivo001 | 5 |
22. | VincentK | 5 |
23. | Zwartebroekengeletrui | 2 |
24. | Pier Tol | 0 |
Uiteraard is bovenstaande stand ook het eerste algemeen klassement. Ik zal vanaf nu deze post in lengte beperkt houden. Af en toe licht ik er een klassement uit, maar ik zal deze elke dag bijwerken in de 2e post, boven de teams en de nog beschikbare renners kun je de standen altijd op de 1e pagina terugvinden!
Wissels:
Sjonge Jonge (101) - 1 plek
heeft met het uitvallen van Michele Gazzoli het recht gekregen om een wissel te maken. Hiervoor heb ik hem zijn 101 punten teruggegeven en de plek in zijn team beschikbaar gemaakt. Er zit geen deadline op het maken van je wissel, je mag dus enkele dagen wachten. Wel krijg je maar 1 wisselmoment, tenzij er na je wissel wederom iemand uitvalt. In deze situatie krijg je dan weer de mogelijkheid om te wisselen.
Klassementen:
Het algemeen klassement is na 1 dag in handen van Rabbiej (248) voor Bastaix (189) en Ajvenema (137).
Het puntenklassement word geleid door Rabbiej (106) voor Bastaix (94) en King Kelly (66).
Het bergklassement is nu in handen van Ajvenema en Limal (52) voor Rabbiej (28).
De strijdlust is nu voor 3 man; Limal, Ajvenema en Rabbiej (10).
Het ploegenklassement is dan wederom voor Rabbiej (12) voor Guido Maltempi en King Kelly (11).
Etappezeges:
1x Rabbiej
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.