CQ-Tour Biedspel 2024

1 2 3 4 ... 11 12
Arry1338

De teams zijn geupdatet, de lijst met beschikbare renners op de 1e pagina is dat ook. Kokkie1975 en VincentK mogen Stefano Oldani vervangen aangezien hij niet op de deelnemerslijst staat.

De volgende renners waren het populairst:

Gaviria 6
Vanhoucke 6
Williams 5
Yates S. 5
Geschke 4
Jegat 3
Kelderman 3
Meintjes 3
Rex 3
Romo 3
Aranburu 2
Ballerini 2
Bardet 2
Bol 2
Cort 2
Jakobsen 2
Kristoff 2
Laurance 2
Martinez 2
Oldani 2
Stewart 2
Tejada 2



Arry1338

Budgetspiegel:
2547 (5 plekken) - Thomberg
2340 (5 plekken) - Kokkie1975
1653 (3 plekken) - Ab Normaal
1638 (4 plekken) - Sies
1020 (4 plekken) - Vernis
850 (2 plekken) - Rahim
562 (2 plekken) - Ajvenema
510 (1 plek) - Bonorrie
420 (3 plekken) - Guido Maltempi
405 (1 plek) - Bastaix
212 (1 plek) - BlingSagan
184 (1 plek) - Arry1338
150 (3 plekken) - Bode80
137 (1 plek) - VincentK
101 (1 plek) - Sjonge Jonge
71 (1 plek) - King Kelly


Volledig:
BrackenRidgeCycling, Ivo001, Limal, Mithrandir, Pier Tol, Pirazzi, Rabbiej & Zwartebroekengeletrui

VincentK

Het onwaarschijnlijke is gebeurd. Louis Meintjes zit in mijn team, hoe is het mogelijk. Het is een bijzonder spel. :-)

Limal

En bij mij - je houdt het niet voor mogelijk - is asfaltplakker Kelderman erin gesukkeld! Ook wel met de gedachte dat ik hem kan vervangen als hij Nice niet haalt ;-)  Maar neen, ik heb er vertrouwen in dat alles eindelijk eens goed zal vallen (pun intended) voor Wilco, dat Vingego en Jorgenson voor hem gaan knechten, en dat hij als 3e op het podium eindigt.

VincentK
Arry1338
#37
Ik heb er lang en al vaker over nagedacht maar ik heb problemen te begrijpen waarom je in de eerste...

Je kunt nu nog steeds een aardig ploegje samenstellen als je 5K hebt en (bijna) alles tegen kostprijs kunt inkopen. Dat is geen reden om in ronde 1 niets te doen, maar met zoals iedereen nu speelde was het het beste -denk ik- om wel op veel renners te bieden, maar niet duidelijk boven kostprijs. Of je krijgt ze, of je kijkt op je gemak wat er na 3 of 4 rondjes bieden nog over is. Of het werkt hangt wel af van hoe de andere spelers zich opstellen (het blijft trapjespsychologie, maar ik denk dat er wel een patroon is) en het werkt voornamelijk nu goed omdat er deze tour bizar veel goede picks zijn. Ik had het achteraf graag zo gespeeld.

VincentK
Limal
#79
En bij mij - je houdt het niet voor mogelijk - is asfaltplakker Kelderman erin gesukkeld! Ook wel me...

Ik zie de kop hier bij WF al voor me: "Is Vingegaard een waardige knecht voor Kelderman"? 

ivo001

Zo, na 2 rondes al volledig, nog nooit meegemaakt. Gokje op Martinez was alvast goed, nu nog even de selectie van Arkea afwachten. Al is Mozzato eigenlijk een domme gok want ze zullen wel de kaart Demare trekken.

Arry1338

Ligt eraan, het kan ook op de wijze van Groenewegen en Matthews.

Limal
VincentK
#81
Ik zie de kop hier bij WF al voor me: "Is Vingegaard een waardige knecht voor Kelderman"? 

Om mee te doen voor winst ga ik nog meer artikels nodig hebben :-)

Is Pogacar een waardige knecht voor Almeida?
Is Bennett een waardige knecht voor Lapeira / Godon?
Is Kristoff een waardige knecht voor
Abrahamsen?

@Ivo: het gokje op Lenny vond ik verrassend omdat ik dacht gelezen te hebben dat hij dit jaar zeker nog niet naar de Tour zou gaan, maar dat heeft dus heel goed uitgepakt. (Gaudu heeft bedoeld of onbedoeld ook lekker alle druk op zich genomen.) Toen ik hem op de startlijst zag verschijnen vond ik het spijtig niet nog 1200 cq-centjes over te hebben, want dat is hij gewoon waard. Nog verrassender vond ik dus dat hij na de bekendmaking voor slechts 563 is opgepikt door Bonorrie. Met het parcours dat er ligt hebben jullie voor weinig geld een goudklompje binnengehaald.

Ajvenema
VincentK
#80
Je kunt nu nog steeds een aardig ploegje samenstellen als je 5K hebt en (bijna) alles tegen kostprij...

Klopt, in de Giro moest je echt snel zijn, anders was er gewoon niets meer... Deze tour kon je best wel lowballen, en als dat mislukte nog mooie renners voor kostprijs oprapen. Budget was hier ook relatief heel laag, vergeleken met giro.

Arry1338

Het blijft wel zo dat er even veel punten worden verdeeld over de etappes, maar het zou me niet verbazen als de punten in de Giro inderdaad onder minder renners werd verdeeld. 

Ik denk dat we achteraf zullen zeggen dat het budget 6000 had moeten zijn, we zullen nu waarschijnlijk zonder de grote namen spelen, behalve dat Wout en Primoz al wel in een team zitten. Geen Pogacar, en nog geen Evenepoel, Vingegaard en van der Poel. Ook slechts één keer Philipsen tot dusver. 

Wel zorgt het ervoor dat er veel punten in de bergen misgelopen kunnen worden. Maakt dat dan de sprinters en de aanvallers belangrijker?

BlingSagan

Grappig dat Tejada zo populair is.

stond ook op mijn lijstje, maar dacht dat ik die later nog wel kon nemen (als een renner van mijn ploeg de startlijst niet haalt)

Arry1338

Guglielmi en Biermans starten niet, dus mogen worden vervangen! 

Limal

En ik mag op zoek naar een vervanger voor Rafferty - wel sympathiek van EF om vroeger dan normaal hun team wereldkundig te maken.

ivo001

Mooi, Mozzato ook bevestigd. Goede glazen bol had ik deze keer.

Om foutjes in de score verwerking te voorkomen, ik zie dat het eigenlijk Steff Cras moet zijn met dubbel F.

Wel grappig dat @BrackenRidgeCycling ook op De Plus en Cras heeft geboden, voor ongeveer hetzelfde totaal aantal punten, alleen beide zo'n 450 te meer dan nodig.

Arry1338

Petit en Braet mogen ook worden verkocht, aangezien zij ook niet zullen starten!

Limal

Is het verplicht om te blijven bieden als er nog renners binnen je overgebleven budget vallen? Met wat ik beschikbaar heb is er weinig deftigs meer te kopen, dus als dat mag ben ik geneigd om Rafferty niet te vervangen en dat spaarpotje te gebruiken voor een eventuele vervanging van een uitvaller.

Arry1338
Limal
#92
Is het verplicht om te blijven bieden als er nog renners binnen je overgebleven budget vallen? Met w...

Wat mij betreft wel. 

Het zou in die gevallen voor mij wel relevant zijn dit te weten zodat ik het overzicht kan bewaren. 

Laatst gewijzigd
Limal

D'accord, dan ga ik die experimentele tactiek eens uittesten ;-)

Arry1338

Buiten Limal, zou ik nog een bod kunnen ontvangen van Thomberg, Sies, Mithrandir, BlingSagan, Bode80 én King Kelly.


Laatst gewijzigd
Thomberg
Arry1338
#95
Buiten Limal, zou ik nog een bod kunnen ontvangen van Thomberg, Sies, Mithrandir, BlingSagan, Bode80...

Het was niet makkelijk. Bod is verstuurd. Hopelijk biedt de rest niet :-)

BlingSagan

Bod verstuurd 

Limal

Nog een vervolgvraagje dat we best uitklaren voor de Tour start: als er bij mij een duurdere renner uitvalt, mag ik die dan vervangen door twee goedkopere renners of niet? Ik schiet nu wat in mijn eigen voet, maar voor de eerlijkheid zou ik zeggen dat vervangingen altijd 1-op-1 zijn, dus je eindigt met hetzelfde aantal renners waarmee je begon. Maar jij beslist natuurlijk!

Arry1338

De update is weer gedraaid.

De volgende spelers hebben nog het volgende budget/plekken:

1638 (4 plekken) - Sies
1093 (3 plekken) - Thomberg
558 (1 plek) - Ab Normaal
489 (2 plekken) - Kokkie1975
345 (2 plekken) - Vernis
209 (2 plekken) - Mithrandir
116 (1 plek) - Guido Maltempi
116 (0 plekken) - BlingSagan
104 (1 plek) - Limal
71 (1 plek) - King Kelly
1 (0 plekken) - Bastaix
0 (2 plekken) - Bode80

Arry1338
Limal
#98
Nog een vervolgvraagje dat we best uitklaren voor de Tour start: als er bij mij een duurdere renner...

Toevallig zat ik hier net aan te denken. Het lijkt me wel het proberen waard om gewoon tot aan 8 te mogen vullen. Maar dan wil ik die mogelijkheid pas beschikbaar stellen als er ook werkelijk een renner uitvalt. Dus zolang je met 6 begint en je verliest niemand, kun je ook niemand kopen voor in je lege plekken.

Laatst gewijzigd
1 2 3 4 ... 11 12

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.