Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 82 ... 104 105
ditisdavid

Dat Tarling de slottijdrit niet meer ging meemaken lag natuurlijk voor de hand na zijn interview na afloop van de eerste tijdrit.

Tiberi is wel botte pech voor wie hem heeft, die was gewoon in orde.

KV
ditisdavid
#2026
Dat Tarling de slottijdrit niet meer ging meemaken lag natuurlijk voor de hand na zijn interview na...

Fake news. Hij is vandaag gevallen en daardoor opgave. Vond hem de dagen na de tijdrit zelfs vrij actief dus had goede hoop. Zouden wel eens dure 50 punten kunnen worden bij de afrekening. 

Turbo T

Handige pagina met opgaves Vuelta 2024:

https://sporza.be/nl/2024/08/15/opgaves-in-de-vuelta-2024-witte-trui-antonio-tiberi-verliest-gevecht-met-verstikkende-spaanse-zon~1723719014485/

Laatst gewijzigd
Sjasfriet

Yates, carapaz en Conner redden hier de meubelen voor team sjasfriet, die blijft stijgen. Slechts 80%, maar gezien t verloop en t gemis van de schansspringer toch nog behoorlijk.

Mas als kopman vandaag was dan misschien iets minder slim.

Gelukkig geen tiberi, maar daartegenover staat dan wel de opgave van Almeida en tarling, maar zoals eerder gezegd zal de invloed daarvan wss niet zo groot zijn.

Ik denk dinsdag t zelfde team als vandaag op te stellen. Of zien jullie eerder een vlucht voor de knikkers strijden?

Dit team bestaat overigens uit:

O'conner-carapaz-yates-mas-crod-kuss-skjelmose-van eetvelt-lafay

Dekkerony
Sjasfriet
#2029
Yates, carapaz en Conner redden hier de meubelen voor team sjasfriet, die blijft stijgen. Slechts 80...

Mas als kopman vandaag was echt geen slechte keuze aangezien je geen Roglic hebt en O'conner maar de vraag was of hij erbij kon blijven. Dinsdag normaal weer voor de vluchters maar dat is deze ronde weer niet het geval gebleken tot nu toe..

Laatst gewijzigd
Jommelb

Het gaat echt alle kanten op qua uitslagen. Ik kan moeilijk inschatten wat er nog mogelijk is qua bekertjes. Vandaag 4,5% gestegen naar 93,3. En dat met 288 punten, wat geen super score is volgens mij. 

John Bon

Ik ben vandaag Tiberi en Almeida kwijt... dit komt niet goed. 

Jasperdewaal11

Ben helaas niet zo actief als ik zou willen door drukte met de kleine, waarvoor excuus!

Desalniettemin snap ik er niet veel van maar blijf ik maar stijgen in deze tombola van daguitslagen. En dat met misperen zoals Tarling, Arensman en nu helaas ook Almeida.

Gelukkog wel bijvoorbeeld Roglic, O'connor, P Miguel en Carapaz in de gelederen.

Inmiddels aanbeland op 97,8% met 278p vandaag. Wie weet stijgen we nog met de Spaanse Temperaturen mee 🫠.

John Bon
Jasperdewaal11
#2033
Ben helaas niet zo actief als ik zou willen door drukte met de kleine, waarvoor excuus! Desalniette...

dan komt het niet goed want de temperaturen gaan dalen de komende dagen ;) :D 

Behatzailea
Hay
#2014
Nee hoor, om in aanmerking te komen voor teampunten moet de renner in de betreffende etappe zijn ges...

O, ok, ik zag in mijn poultje opeens mensen met 10 punten voor Almeida. My bad.

Behatzailea

Nou een rustdag. Wat is de tussenstand?

Persoonlijk tevreden dat ik toch Roglic mee heb. Hopelijk blijft dat zo.

Aberasturi en Almeida kwijt. De eerste heeft zijn puntjes wel geleverd, de tweede zal niet veel verschil maken denk ik (door de pickrate).

Gisteren Landa op de bank (3e) en eergisteren Miquel op de bank (3e). Erg jammer. Anders had ik in de top 20 gestaan.

Ragnar Lolbroek

Vandaag Yates op de bank, gisteren Mas op de bank. Van 99,3% naar 96% getuimeld in 2 dagen tijd. Doe het uiteraard ook wel mezelf aan 😅

Sjasfriet
Ragnar Lolbroek
#2037
Vandaag Yates op de bank, gisteren Mas op de bank. Van 99,3% naar 96% getuimeld in 2 dagen tijd. Doe...

Over die bankpunten kan ik wel meespreken.

Narvaez (werd al eens 7de) staat als enige renner nog met 0 punten in mn team. Telkens verkeerd opgesteld dus.

Van eetvelt niet opgesteld toen hij 5de werd in de sprint.

O'conner niet opgesteld toen hij z'n rit won en rood veroverde.

Etappe 7: carapaz (13), mas (19), skjel (20) niet opgesteld

Even snel gerekend zijn dit toch een kleine 200 punten. Had ik die gehad was het +/-95%% ipv 80%, dus scheelt wel aardig wat. 

Overkomt me normaal niet vaak die bankpunten, maar hier zitten toch wel enkele dure in deze Vuelta. Ook wel veel nulpunters, wat het er niet leuker op maakt. 

Al zal ik lang niet de enige zijn zeker die in dit scenario zit te sukkelen ;)

Dekkerony
Jommelb
#2031
Het gaat echt alle kanten op qua uitslagen. Ik kan moeilijk inschatten wat er nog mogelijk is qua be...

288 punten geen super score? Kijk ff top 10..

Ragnar Lolbroek
Sjasfriet
#2038
Over die bankpunten kan ik wel meespreken. Narvaez (werd al eens 7de) staat als enige renner nog me...

Bij de Vuelta zijn mijn bankpunten altijd wat meer dan Giro en Tour. Deze keer lijken ze echter wel extra schlemielig. 

 

Jasperdewaal11
John Bon
#2034
dan komt het niet goed want de temperaturen gaan dalen de komende dagen ;) :D 

Dan hoop ik dat dat geen voorteken is 😅

Frank Visser

In 2 dagen gezakt van 99 naar 95 procent. Toch de verkeerde UAE-ers, met Almeida, Del Toro en McNulty, om nog maar niet van de drie dolende Ineossers te spreken. Maar goed, we geven niet op, de Vuelta is de Vuelta....

Eddix

Pfff ben ik de enige bij wie de scorito selectie alweer de prullenbak in kan? Ik denk dat dit de eerst keer wordt in 3 jaar tijd dat ik onder de 80% ga scoren op deze manier... Het is elke etappe zo lastig te voorspellen wat er gaat gebeuren.

Ton Pelo

Hier gaat het vooralsnog oké met 91,5% maar ik ben bang dat het lastig stijgen wordt. 4x Ineos wordt op deze manier wel erg hard afgestraft. Hopelijk heeft Narvaez zich enigszins afzijdig gehouden om op te knappen en er na de rustdag vol voor te gaan. Arensman staat ondertussen op de zwarte lijst voor aankomende rondes. Gekozen om de bankpunten te beperken door een beperktere klimselectie maar door het uitvallen van Almeida wordt het wel erg krapjes. Met oog op wat er komen gaat ben ik bang dat Roglic ook alleen maar meer last gaat krijgen. 

dr klaas

@Eddix, nee hoor hier ook flink wat misperen en een beetje pech. Bedankt voor het medelijden CduC kaartjes worden altijd gewaardeerd. 

@ Pelo, bij Arensman is het toch de 1e keer in 5 rondes dat hij zo slecht presteert, wel richting de grijze lijst bij mij ja, zeker voor dit prijskaartje. 

ditisdavid

Arensman is IMO structureel overpriced in Scorito voor het type renner dat hij is (geen sprint, altijd achterstand oplopen in week 1 waardoor hij minder truipunten pakt, rijdt relatief korter in de tijdritten dan de bergen) en telt komend jaar ook niet meer mee voor het wit. Die prijs moet minimaal door de helft voor ik hem weer eens ga overwegen.

Aanklampen

Sta nog op 96% maar uitvallen Tiberi is erg pijnlijk (vooral JK). Echter, nog veel moeilijk te voorspellen ettapes dus kan alle kanten op. Zilver of brons telt niet echt voor mij dus moet wel beetje (afgewogen) risico nemen. 

Zie ook bij veel teams sprinters die eigenlijk beter naar huis kunnen, zoals een Marit. Ben benieuwd naar Miquel, die rijdt serieus best makkelijk.

Coureurs du Courage

Kan nog veel verschuiven deze week; er komen een boel lastig te voorspellen etappes aan. Ik sta momenteel ook niet verkeerd met 88,7%. Ben blij dat de sprintetappes voorbij zijn, want heb geen Groves, Marit of Miguel. Voorlopig doet vooral Lipowitz het heel goed voor mijn team. Iemand een idee of er iets was met Del Toro gisteren of gewoon laten lopen?

Pim Todcock

Quintana, Arensman, Lazkano geen punten en Ciccone, Narvaez, CaRod, Almeida, Soler ver onder par. Het kan dus nog altijd erger ;). Overigens is mijn team gewoon slecht en heb ik er te weinig tijd voor gehad. 

Soto ipv Miquel en geen Marit zijn foute keuzes die anders te voorkomen waren. Lipovitz lijkt ook belangrijk voor de bekers. Vacek had ik al zeker, totdat ik bedacht dat Affini zekerder was.

Wbt Arensman komen er hopelijk nog wat puntjes aan het eind. Ik heb ook de indruk dat Nederlanders en Vlab renners een chauvinismepremie hebben.

Scoritop

Hier nu een deftige 94,6%. Maar och och och. Ook wel flinke bankpunten.

Even snel gekeken kom ik op 240 bankpunten. Daarvan niet gekeken naar plek 15 of lager en de teampunten niet geteld. Ook niet verschil geteld met de renners die ik er wél inzette. Top 25 had misschien mogelijk geweest. 

Morgen gaat dus ook weer een lastig te voorspellen etappe worden. Aanval of AK?

1 2 ... 82 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.