Dit wordt een stuk lastiger dan de Giro of de Tour voor Scorito. Heel weinig sprintetappes, veel aanvalsritten, minder GC-toppers. Dus 3 teamgenoten opstellen is ook moeilijker te voorspellen.
Een eerste blik voor de sprintritten
2, 3 en 5 lijken me redelijk zekere sprints
17 ook als er dan uberhaupt nog sprinters over zijn
Misschien ook 7, maar daar ligt een bergje net voor de finish
11 verwacht ik niet, net als 18. Lijkt me alleen mogelijk als er veel teams met sterke sprinters zijn die het dicht gaan rijden.
Dus 4 of 5 sprints.
Iemand andere gedachten hierover?
Gelijk zo dikwijls in de Vuelta wordt het enkel sprinters selecteren die een bobbel over kunnen. Dat maakt Wout en/of Mads een ja. Caleb daar blijf ik van af. Groves verwacht ik ook nog wel aan de start.
Ik denk er min of meer hetzelfde over:
- Etappe 2 en 5 massasprints waar de meeste sprinters bij zouden moeten zitten.
- Etappe 3 voor de goed-klimmende sprinters.
- Etappe 7 en 17 eventueel ook voor de goed-klimmende sprinters, maar die zouden ook net zo goed naar aanvallers kunnen gaan.
Dus minimaal 3 en maximaal 5 sprintetappes verwacht ik.
Na de eerste tijdrit zijn er waarschijnlijk dus 2 sprintetappes. Daarom hadden van Aert en Pedersen denk ik een goede kans om de leiderstrui te pakken aan het begin. Maar nu is Pedersen net van de startlijst van PCS afgehaald. Grote kans voor van Aert dus?
Ik tel 4 sprintritten en voor types van Aert/Pedersen wel 6 mogelijkheden.
Veel etappes waar het nog niet 100% duidelijk is hoe zwaar de etappe is, via touretappe zie ik geen stijgingspercentages.
Erg veel leuke AK mannen aan de start, waar het nu al een zekerheidje lijkt dat ze meedoen. Sprinters weinig over bekend.
De volgende AK mannen zouden meedoen:
Almeida, A. Yates en Ayuso
Roglic en Lipowitz
Mas
Landa
Riccitello
Skjelmose en Ciccone
Kuss en Uijtdebroeks
Carapaz
Tiberi
L. Martinez en Gaudu
Klassementman Ineos nog niet bekend.
In mijn ogen zijn de volgende etappes onder gewone omstandigheden voor de sprinters:
Etappes 2, 3, 5 en 17
Etappe 7 en 18 voor types Pedersen/van Aert
Totaal van 6 voor de sterke sprinters en 4 voor de 'normale' sprinters. Al moet je in een Vuelta als sprinter altijd goed een heuveltje overkomen!
http://cyclingstartlist.com/event/VueltaaEspa%C3%B1a
In deze startlijst staan meer sprinters dan PCS. Of ze daadwerkelijk betrouwbaar is, zal later nog wel blijken.
Het niveau in onze subleague is zo onnoemelijk hoog. Ik lees een aantal jaar mee op het forum, en sinds dit jaar deel ik ook mijn gedachtes, bronnen en data(sheets). Ook ik bungel ergens rond de 160ste plek, dus herken je schaamtegevoel!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.