Scorito Vuelta 2024

« 1 2 3 4 ... 101 102
Villa

Nu de tour is afgelopen kunnen we richting de Vuelta! 

ivo001

Eerst een periode rust pakken.

Poule d'Or

Dit wordt een stuk lastiger dan de Giro of de Tour voor Scorito. Heel weinig sprintetappes, veel aanvalsritten, minder GC-toppers. Dus 3 teamgenoten opstellen is ook moeilijker te voorspellen.

Een eerste blik voor de sprintritten

2, 3 en 5 lijken me redelijk zekere sprints

17 ook als er dan uberhaupt nog sprinters over zijn

Misschien ook 7, maar daar ligt een bergje net voor de finish

11 verwacht ik niet, net als 18. Lijkt me alleen mogelijk als er veel teams met sterke sprinters zijn die het dicht gaan rijden.

Dus 4 of 5 sprints.

Iemand andere gedachten hierover?

Canyon72

Ja, inderdaad weinig sprintkansen. Ik kom zelfs maar aan 3 à 4. Zal dus maximaal 5 sprinters meenemen. Verder voor minimum 8 ak-mannen. Voor de rest wordt het heel moeilijk vrees ik. Ik neem niet graag veel aanvallers/klimmers mee opdat je niet weet welke op te stellen in welke rit.

Ted de la course

Parcours nog niet bekeken. Maar na de Giro en de Tour waar met weinig ruimte voor de vlucht en een overheersende Pogi en dus bergen teampunten is het toch juist wel leuk als de Vuelta wat minder voorspelbaar wordt? 

Canyon72

Ja, klopt. Wordt zeker leuker op die manier. Zie er naar uit.

Ragnar Lolbroek
Poule d'Or
#3
Dit wordt een stuk lastiger dan de Giro of de Tour voor Scorito. Heel weinig sprintetappes, veel aan...

Gelijk zo dikwijls in de Vuelta wordt het enkel sprinters selecteren die een bobbel over kunnen. Dat maakt Wout en/of Mads een ja. Caleb daar blijf ik van af. Groves verwacht ik ook nog wel aan de start.

PieterZegen
Poule d'Or
#3
Dit wordt een stuk lastiger dan de Giro of de Tour voor Scorito. Heel weinig sprintetappes, veel aan...

Ik denk er min of meer hetzelfde over:

  • Etappe 2 en 5 massasprints waar de meeste sprinters bij zouden moeten zitten. 
  • Etappe 3 voor de goed-klimmende sprinters. 
  • Etappe 7 en 17 eventueel ook voor de goed-klimmende sprinters, maar die zouden ook net zo goed naar aanvallers kunnen gaan.

Dus minimaal 3 en maximaal 5 sprintetappes verwacht ik.  

Na de eerste tijdrit zijn er waarschijnlijk dus 2 sprintetappes. Daarom hadden van Aert en Pedersen denk ik een goede kans om de leiderstrui te pakken aan het begin. Maar nu is Pedersen net van de startlijst van PCS afgehaald. Grote kans voor van Aert dus? 

NielsH97

Ik tel 4 sprintritten en voor types van Aert/Pedersen wel 6 mogelijkheden. 

Veel etappes waar het nog niet 100% duidelijk is hoe zwaar de etappe is, via touretappe zie ik geen stijgingspercentages.

Erg veel leuke AK mannen aan de start, waar het nu al een zekerheidje lijkt dat ze meedoen. Sprinters weinig over bekend.

De volgende AK mannen zouden meedoen:

Almeida, A. Yates en Ayuso

Roglic en Lipowitz

Mas

Landa

Riccitello

Skjelmose en Ciccone

Kuss en Uijtdebroeks

Carapaz

Tiberi

L. Martinez en Gaudu

Klassementman Ineos nog niet bekend.

 

Laatst gewijzigd
NielsH97

In mijn ogen zijn de volgende etappes onder gewone omstandigheden voor de sprinters:

Etappes 2, 3, 5 en 17

Etappe 7 en 18 voor types Pedersen/van Aert

Totaal van 6 voor de sterke sprinters en 4 voor de 'normale' sprinters. Al moet je in een Vuelta als sprinter altijd goed een heuveltje overkomen!

Ragnar Lolbroek

http://cyclingstartlist.com/event/VueltaaEspa%C3%B1a

In deze startlijst staan meer sprinters dan PCS. Of ze daadwerkelijk betrouwbaar is, zal later nog wel blijken.

Smarty
NielsH97
#9
Ik tel 4 sprintritten en voor types van Aert/Pedersen wel 6 mogelijkheden.  Veel etappes waar...

Ik zou een streep halen door Martinez en Gaudu.

NielsH97
Smarty
#12
Ik zou een streep halen door Martinez en Gaudu.

Eens maar zijn toch wel klassementsmannen obv verleden, zal ze beide never nooit selecteren of overwegen. Zullen door hun ploeg wel als kopman naar de koers gaan.

Sjasfriet
Ragnar Lolbroek
#11
http://cyclingstartlist.com/event/VueltaaEspa%C3%B1a In deze startlijst staan meer sprinters dan PC...

Oh nee. Ik ga me weer laten vangen aan vendrame. Ik zie t nu al. :p

Ragnar Lolbroek
Sjasfriet
#14
Oh nee. Ik ga me weer laten vangen aan vendrame. Ik zie t nu al. :p

Doe dan maar Albanese.

Bozenik

Kijk, zo begint de zin in de Vuelta al te komen. Wat zal Valverde gaan kosten?

Sjasfriet
Ragnar Lolbroek
#15
Doe dan maar Albanese.

Same shit different day ;) 

De Tourminator

Leuk, het Vuelta topic is geopend. 

Valverde voor 1M nobrainer, die gaat de combinatietrui (Wit) binnen harken.

Noppie

Nieuwe ronde, nieuwe kansen.. nu al weer zin in! 

We zijn met een aantal een whatsapp groep gestart om te sparren over alle spellen op scorito! Mochten mensen geintresseerd zijn, dan ontvang ik graag een pm! :)

valowitz
Smarty
#12
Ik zou een streep halen door Martinez en Gaudu.

Lenny was in grote vorm op de laatste dag van de Tour en zou als hij dat doortrekt naar de Vuelta wel eens een mooi pareltje kunnen worden.

Freek Flemminks

In de Tour voor het eerst ook aangemeld in de Flitsforum subleague nadat ik regelmatig op het forum aan het lezen was. 

Een beschamende 229e plaats van de 235 deelnemers. Nog veel werk aan de winkel dus voor de Vuelta... 

martijncr
Freek Flemminks
#21
In de Tour voor het eerst ook aangemeld in de Flitsforum subleague nadat ik regelmatig op het forum...

Het niveau in onze subleague is zo onnoemelijk hoog. Ik lees een aantal jaar mee op het forum, en sinds dit jaar deel ik ook mijn gedachtes, bronnen en data(sheets). Ook ik bungel ergens rond de 160ste plek, dus herken je schaamtegevoel! 

DennisdeMenniss

We zijn ook weer present. Hopelijk kunnen we de zure nasmaak van de Tour wegspoelen met een goede Vuelta. Komende weken worden druk met alle spellen die online komen.. tijd om maar wat minder in het huishouden te gaan doen 😂🤣

KV

Ondertussen heeft Thijssen ook te horen gekregen dat hij op strafkamp naar Spanje mag. Ocharme die jongen.

Ragnar Lolbroek
KV
#24
Ondertussen heeft Thijssen ook te horen gekregen dat hij op strafkamp naar Spanje mag. Ocharme die j...

Ik heb hem alvast een kaartje gestuurd met wat troostende woorden.😉

« 1 2 3 4 ... 101 102

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.