Scorito Vuelta 2024

1 2 3 4 ... 104 105
Bozenik

In dit topic gaan vast weer veel vragen en adviezen voorbijkomen. Daarom (en omdat ik een vrije avond heb) leek het me wel aardig om de kwaliteit van de adviezen in het topic van de Tour, met kennis achteraf, te beoordelen. Hiervoor heb ik naar 74 adviezen gekeken op de pagina's 77 t/m 92. 

Nu kan je best een tijd discussiëren over of iets een advies is en al helemaal of het advies goed of niet goed is. Toch was het in veel gevallen vrij makkelijk om achteraf de kwaliteit ervan te beoordelen. Zo kreeg Poffermeloen na het posten van zijn team de tip om Vingegaard eruit te gooien voor Roglic. Ik hoop dat je er niet naar geluisterd hebt! En toen D.R.E. het dilemma Ackermann+Gaviria of Groenewegen+Mozzato voorlegde, kreeg hij het advies om voor het tweede duo te gaan. Au! Gelukkig kwamen er ook veel goede adviezen voorbij. Bijvoorbeeld om Jorgenson en Gaviria te verkiezen boven Pidcock en Cavendish. Daan Brakenhoff gaf lastminute nog uitgebreid feedback op een team, dat ook achteraf zeker nog hout sneed. 

Uiteindelijk kwam ik op de volgende totalen:

Advies Aantal Percentage
Goed 31 41,9%
Twijfelachtig 20 27,0%
Slecht 23 31,1%

Gezelligheid is ook wat waard ........ :)

KV
Zugzwang
In de volgende ritten verwacht ik een goede kans op sprints, of in ieder geval dat het opstellen van...

11 voor klimmende sprinters? Er is 3km aan 9% op 10km van de finish...

dr klaas
Zugzwang
Herken mezelf erg in wat je zegt over het onnodig 'gek laten maken' door Scorito, @Nasibal. Heb pers...


  1. Als je met vier man kan opvullen heb je slechts 5 sprinters nodig. Wellicht 2 types walscheid  want het is 2x vlakke tijdrit ? 13 klimmende aanvallers en klassementsmannen met evt tijdrit

  2.  Ayuso gaat natuurlijk enorm duur zijn, Soler is ook vaak goed.   Almeida steady top 10.  Yates weet ik niet.

  3.  Mas heeft de rol van Valverde overgenomen.

  4. Visma klik ik op dit moment er 3 vd volgende 4 in, Wva heeft de trui na dag 1 of 2.  Kuss en uitdebroexc top 10 en Tulett 2x tijdrit ook nog.

  5.   

CAI
Bozenik
In dit topic gaan vast weer veel vragen en adviezen voorbijkomen. Daarom (en omdat ik een vrije avon...

Geinig, kunnen alle adviesvragers ook meteen stoppen. 

Pim Todcock

Is de kans groot dat je in etappe 2, 3 en 5 al kan opvullen met 4 man? Dan moet je dus 4 man in de tijdrit in de top5 AK of wit hebben en vervolgens in rit 4 weer. Als je een 500k/750k sprinter op kan stellen die ergens in de top20 eindigt is de kans groot dat die punten al meer zijn dan de 4e AK man.

ProScoritoManager
Bozenik
In dit topic gaan vast weer veel vragen en adviezen voorbijkomen. Daarom (en omdat ik een vrije avon...

Grappige analyse! Ben benieuwd of daar ook posts van mij in zijn meegenomen en in welke categorie die dan zijn gevallen. Als ik je post goed begrijp gaat het vooral om reacties op 'simpele' advies vragen, waaronder ook vaak de welbekende 'renner X of Y?' vragen. Daar reageer ik eigenlijk nooit op, dus wellicht zit er niks van mij tussen. En zelfs dan nog durf ik zelf niet eens altijd mijn eigen advies op te volgen. Ik heb in het Tour topic flinke posts uitgetikt om mensen te vertellen dat je Vingegaard toch echt niet thuis kán laten. Om vervolgens zelf mijn keutel in te trekken en toch voor Roglic te gaan. Au.

PieterZegen
Pim Todcock
Is de kans groot dat je in etappe 2, 3 en 5 al kan opvullen met 4 man? Dan moet je dus 4 man in de t...

Je kunt natuurlijk ook nog opvullen met een teamgenoot van bijvoorbeeld de renner die de eerste tijdrit wint of een teamgenoot van de sprinter waarvan je verwacht dat hij de etappe gaat winnen. Waarschijnlijk zal een goedkope sprinter in die etappes wel meer opleveren dan een opvuller, maar de vraag is of dat voldoende oplevert (tov een opvuller) of dat je dat budget beter kunt steken in het versterken van je team voor andere etappes.

In de afgelopen Tour was het denk ik optimaal om 6 of 7 sprinters te hebben, terwijl er daar veel meer sprintetappes waren dan in deze Vueta. Opvallend genoeg had de winnaar van Scorio zelfs maar 5 echte sprinters in de Tour. Dus volgens mij is het niet gek om in de Vuelta voor 5 sprinters (of zelfs nog minder?) te gaan. 

dephazz
dr klaas
Als je met vier man kan opvullen heb je slechts 5 sprinters nodig. Wellicht 2 types walscheid ...

Almeida zou ik niet als top-10 klant willen benoemen, eerder top-3. Was in Zwitserland en de Tour sterker dan Yates, ondanks dat hij lager in de pikorde stond en meer knechtenwerk heeft gedaan.

Ayuso laat het na een sterk eerste kwartaal behoorlijk afweten qua resultaten. Lijkt niet heel erg in vorm. Mogelijk piekt hij richting de Vuelta, maar daar heb ik nog geen bewijs van gezien.

Daan Brakenhoff
CAI
Geinig, kunnen alle adviesvragers ook meteen stoppen. 

Of naar mij luisteren ;) .

Eddix
PieterZegen
Je kunt natuurlijk ook nog opvullen met een teamgenoot van bijvoorbeeld de renner die de eerste tijd...

Ja dat is zo, als je de 5 goede kiest. Laat dat nou net de ellende zijn, een of twee vallen uit, een of twee presteren dramatisch en je hebt nog een of twee sprinters over die een paar puntjes pakken. Ik durf, ook bij weinig sprintritter, toch wel te gaan voor 6 of zelfs 7 sprinters, maar het aandeel budget dat daaraan besteed wordt is een stuk lager natuurlijk. Op naar de pareltjes categorie van 750k!

Scratzz
Bozenik
In dit topic gaan vast weer veel vragen en adviezen voorbijkomen. Daarom (en omdat ik een vrije avon...

Leuk uitgezocht! Vaak ontbreekt de nuance in bepaalde 'duidelijke' adviezen. Vooraf was er veel onduidelijkheid over de fysieke gesteldheid van Vingegaard, terwijl je bij Roglic weet wat je krijgt. Vooraf had het advies best Roglic kunnen zijn, alleen met de nuance dat als een Vingegaard ook nog maar op 90% rijdt, hij veel meer punten pakt.

De Groenewegen + Mozzato keuzes kon je smakelijk om lachen. Groenewegen heeft nog nooit voldoende punten gepakt om die 3 miljoen te rechtvaardigen en Mozzato was vooraf over gecommuniceerd dat hij niet de eerste sprinter was. Alhoewel je daarover nog kunt zeggen dat Girmay ook niet de 1e keuze was in de vlakke sprints, maar dat hij door zijn eigen presteren (en het falen van Thijssen) alle ruimte kreeg.

 

 

Ragnar Lolbroek
Scratzz
Leuk uitgezocht! Vaak ontbreekt de nuance in bepaalde 'duidelijke' adviezen. Vooraf was er veel ondu...

Met Roglic weet je inderdaad wat je krijgt -> valpartijen!! 😅

Zugzwang
Pim Todcock
Is de kans groot dat je in etappe 2, 3 en 5 al kan opvullen met 4 man? Dan moet je dus 4 man in de t...

Kans lijkt mij ook groot dat een WvA in de tijdrit hoog gaat eindigen dus dan zou je in theorie nog een extra opvul plek nodig hebben, ervan uitgaande dat Wout in je selectie zit. 

Laatst gewijzigd
dr klaas
Ragnar Lolbroek
Met Roglic weet je inderdaad wat je krijgt -> valpartijen!! 😅

Tja 13 grote rondes gereden voor deze tour  3 x niet gefinished, waarvan 1x  Opi en Omi en 1x hooibaal.  Ook aan deze val kon hij niks doen. Duivel scheit helaas op de zelfde hoop.

dr klaas
Eddix
Ja dat is zo, als je de 5 goede kiest. Laat dat nou net de ellende zijn, een of twee vallen uit, een...

Het zijn wel etappe 2,3 en 5 natuurlijk  ipv in de laatset 2 weken sprinten

Eddix
dr klaas
Het zijn wel etappe 2,3 en 5 natuurlijk  ipv in de laatset 2 weken sprinten

Waardoor kans op uitvallen natuurlijk lager is, dat is wel een goed punt. Ik vraag me af of er uberhaupt wel 5 sprinters gaan meedoen aan deze Vuelta. Niet voor hun plezier lijkt me =D

KV
Eddix
Ja dat is zo, als je de 5 goede kiest. Laat dat nou net de ellende zijn, een of twee vallen uit, een...

Probleem is ook dat enkele jaren geleden je nog sprinters voor 500 of 750k op de kop kon tikken maar dat deze ondertussen (ook al zijn het C sprinters) altijd minstens 1m kosten. 

Eddix
KV
Probleem is ook dat enkele jaren geleden je nog sprinters voor 500 of 750k op de kop kon tikken maar...

Ja dat heb ik ook gemerkt, maar het lijkt me raar als dat, zeker gezien het parcour, nu ook het geval gaat zijn bij de Vuelta. Ik neem aan dat ze bij scorito toch wel prijzen vaststellen onder andere op basis van het aantal kansen dat zo'n renner heeft.

edit: maar als het aantal sprinters dat mee doet relatief laag is.. dan zullen de prijzen daardoor weer omhoog gaan natuurlijk...

Laatst gewijzigd
Poule d'Or
Eddix
Ja dat heb ik ook gemerkt, maar het lijkt me raar als dat, zeker gezien het parcour, nu ook het geva...

Of juist lager. Als er te weinig sprintteams zijn om de aanval terug te halen, dan wordt er ook niet gesprint.

Pim Todcock
Zugzwang
Kans lijkt mij ook groot dat een WvA in de tijdrit hoog gaat eindigen dus dan zou je in theorie nog...

Met Walscheid en Vacek misschien nog twee van die lui. Dan heb ik al bijna mijn halve opstelling :).

Ted de la course
Ragnar Lolbroek
Met Roglic weet je inderdaad wat je krijgt -> valpartijen!! 😅

Precies wat ik wilde typen maar je bent me voor 🙃

ditisdavid

De vorige ronde met zo weinig sprints was de Vuelta van 2020, toen waren de meeste B-sprinters al voor 1 miljoen op te halen en was er een hele rits C-sprinters voor 500k. Kan me moeilijk voorstellen dat je straks meer dan 750k voor een Aberasturi neer moet tellen.

Zitvlees
Scratzz
Leuk uitgezocht! Vaak ontbreekt de nuance in bepaalde 'duidelijke' adviezen. Vooraf was er veel ondu...

Dat soort vragen zijn toch vrij nutteloos?

Zoals geleerd van Nasibal, gaat het om jouw totale strategie. Daarin kan het kiezen voor meer of minder zekerheid een rol spelen.

Afgelopen tour heb ik op safe gespeeld met 7 sprinters, 9 gc mannen, 1 klim aanvaller en 3 heuvel/ klim-aanvallers, waarbij vrijwel mijn hele budget in de sprinters en gc mannen zat.

Komende Vuelta lijkt mij onvoorspelbaarder, met zo weinig sprints en veel heuveletappes en gokken welke gc mannen goed zijn.

Wat lijkt jullie een goede verdeling (even los van concrete namen)?

Ik dacht zelf 5 sprinters (2 dure waarvan 1 v Aert en 3 goedkope), veel geld naar 9 gc mannen, 1 tijdrijder, 2 klimaanvallers en 3 heuvelaanvallers, waarvan toch 1 wat duurdere.

Scratzz
Zitvlees
Dat soort vragen zijn toch vrij nutteloos? Zoals geleerd van Nasibal, gaat het om jouw totale strat...

Het leuke aan die vragen is dat ze hier vaak eenzijdig beantwoord worden en zoals 'Bozenik' laat zien, in veel gevallen niet van juist advies worden voorzien. Daardoor heb je hier op het forum een bepaalde tendens over hoe ieders perfecte team eruit zou moeten zien en bepaalde renners onterecht extreem worden opgehemeld of juist helemaal worden afgefakkeld. Als voorbeeld DFM in de Giro. Die werd hier volledig afgebrand op het forum, terwijl hij uiteindelijk een must-have bleek te zijn voor een gouden beker. 

 

Dekkerony

In de Tour was het niet voor de vluchters mede door een hongerige Pogi en een team die de etappe kon controleren. Maar na deze 4e (berg) etappe zullen er best veel klimmers op achterstand staan(die geen ambitie voor het klassement hebben) en met de vele overgangs/heuvel etappes denk ik dat er toch wel wat vluchters weg mogen deze Vuelta. Maar als een GC team denkt hé dat lukte UAE ook in de tour dan zit je met 4 aanvallers die niks opleveren zoals Lapeira e.d.🙈 of Healy die het zo vaak probeerde die wel punten haalde maar niet in de vlucht.

Deze tour was Scorito wijs voor de klassementsmannen en de juiste sprinters..

 

Laatst gewijzigd
1 2 3 4 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.