Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 102 103 104 105
Guido Maltempi

Puik rekenwerk @abrahamolano. Uit de losse pols kwam ik op onderstaand team, dit lijkt redelijk overeen te komen:

AK: Roglic, O'Connor, Lipowitz, Mas, Skjelmose, Carapaz, vEetvelt (?)
Klimmers: Soler, Castrillo, Dunbar, Poole
Vlucht/ITT: Vacek, Schmid, Küng
Sprint: WvA, Groves, Miquel, Bittner, Strong

... met dan nog 1 plekje over dat vermoedelijk naar Vine zou moeten gaan (al is dat in de praktijk niet meer te doen qua opstellen).

Daan De Jager

Zo op 97,3% geëindigd deze Vuelta jammer van vandaag met McNulty als kopman , roglic had me naar de 98% kunnen helpen maarja zilveren beker en alle 3 de rondes boven de 90% gehaald een top jaar op naar de klassiekers dat wil nog niet echt lukken maarja ieder jaar daar een stukje beter 

Daan Brakenhoff
Bozenik
#2569
Jammer Daan dat uitgerekend vandaag McNulpunty z'n naam eer aan doet. Alsnog gefeliciteerd met goud...

Gelukkig had ik top10 ook niet gered met Roglic als cap... Bij mij was de Vuelta van vorig jaar ook mijn slechste score in jaren. Dat wordt opgevolgd met (denk ik) mijn hoogste ooit, dan weet jij wel wat je volgend jaar te wachten staat!

 

Om nog even snel terug te komen op je opmerking over het niet selecteren van Kuss. Ik wilde perse Roglic, Almeida én Yates mee. Dat kost vooraf (ook met dit ruime budget) vooral plekjes voor de 'suptoppers' onder de klassementsmannen. Mas moest ik mee hebben en van Landa en Carapaz verwachte ik een stuk meer 'eigen' punten dan van Kuss. Dat Kuss veel etappes al 6 'bonus'punten zou hebben van Wout wist ik natuurlijk ook wel. Echter toen het er 12 (en dubbele eindpunten) leken te worden, kreeg ik het wel wat benauwd. Je zou stiekem wel kunnen zeggen dat het uitvallen van Wout voor mijn team heel goed nieuws was. Verder reedt Kuss zelf wel ongeveer hoe ik hem verwachte. Misschien iets slechter zelfs nog. 

 

En ja, het klassiekerspel heb ik nooit gespeeld. Wel eens de regels doorgelezen maar het lijkt dusdanig anders. Ik ben bang dat ik er niet goed (genoeg) in ben om er voldoening uit te halen (mee te spelen voor gouden bekertjes). 

Guido Maltempi

Zelf nog nipt een zilveren bekertje gepakt, 1 puntje boven de grens met brons. Meer zat er ook echt niet in met dit team. Uiteraard de onvermijdelijke bankpunten gepakt met vEetvelt in de massasprint en Groves in de bergen enz., en misschien had ik iets minder vaak conservatief Roglic moeten cappen terwijl de rit weer naar 20+ vluchters ging. Maar verder heb ik er wel het maximale uitgehaald.

Top: Roglic, WvA, Groves, Mas, Skjelmose, Vacek

Okee: Patsy, Landa, Narvaez, Q.Hermans

Jammer: Almeida, vEetvelt, Kron

Mwah: Kuss, Del Toro, Aberasturi, Marit

Boehhh: Broekuit, G.Hart, Rivera

Arne Riis

Mijn ijzeren wet heeft me een gouden beker gebracht: alleen aanvallers mee als ze 500k kosten. De rest gaat in de toppers. 

Toegegeven, wel een beetje mazzel dat ik nu net Pau en Pablo erin klikte. (Beiden met de 'Pa'- van parel.)  CRod 2 was wel een logische gok; Heiduk had ik als Tarling-hack beter kunnen laten liggen. 

Weinig opsteldilemma's gehad en ook bijna geen bankpunten. En slechts 2 uitvallers. Het viel allemaal net lekker ditmaal. Ik tel mijn zegeningen.

Voor de geïnteresserden: Klassement: Rogla, Yates, Mas, Landa, Carapaz, Kuss, Skjelmose, CRod 1. En dus geen Almeida. Vond hem te duur (ik kwam goed weg)

Sprint: WvA, Groves, Strong, Marit, Pau.

Tijdrit/teampunt: McNulty, Affini, Campenaerts, Del Toro, Heiduk

Opvul-god-zegene-de-greep-aanvallers: CRod2 en Castrillo. Wat een held is dat!

Dank voor de goede inzichten en tot in februari!

Laatst gewijzigd
Bozenik
Daan Brakenhoff
#2578
Gelukkig had ik top10 ook niet gered met Roglic als cap... Bij mij was de Vuelta van vorig jaar ook...

Aan die gedachte ga ik me vasthouden, thanks!

Prima redenering over Kuss. Nadat hij in Burgos weer beterschap toonde had ik er zelf wat meer van verwacht, maar het was wel erg kleurloos allemaal.

En het Klassiekerspel is zeker anders, maar de Scorito-logica is deels ook wel hetzelfde. Als je je er een beetje in verdiept zou ik met jouw wielerkennis niet weten waarom je er niet goed zou kunnen scoren. 

@abrahamolano: thanks voor het rekenwerk! Wel opvallend dat je de nr 6 van het AK er voor 1 mln in kon klikken en hij toch het ideale team niet haalt. Maar je toelichting maakt duidelijk dat geld beperkt een factor was.

dr klaas

Gefeliciteerd bekerwinnaars mooie scorers, langzaam afgezakt naar 50% hier. 8 uitvallers maar vooral slechte sprintploeg, wat mijn eigen fout is.    Een troost dat ernog meervoudige goud onder mij is geëindigd in de poule. 

mvdk

Iedereen bedankt en gefeliciteerd. Uiteindelijk 40e geworden. Lees veel mee (wat dus werkt), maar zal proberen om vanaf het volgende seizoen mij iets meer mengen in de discussies en mijn overwegingen te plaatsen! viva la flits!

ProScoritoManager

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde accolades! Zelf ben ik op zilver geëindigd en daar ben ik apetrots op. Ook de vriendenleague afgetekend gewonnen. Nu hopen dat ik lang genoeg op die roze wolk kan blijven zitten om het zwarte gat richting het Klassiekerspel te overbruggen, dit zal weer even afkicken worden!

Ecko
Poule d'Or
#2565
De Vuelta is toch een stuk lastiger dan de andere grote rondes. Veel aanvallers in de punten. Veel b...

' Als Wout niet was uitgevallen...' Denk je dat jij dan als enige meer punten zou hebben gehaald? 😉

Ben Nihilisty

Beetje een kleurloos jaar voor mij wat betreft het wielrennen op Scorito; ook de Vuelta rond de 85% afgerond, evenals de Tour en het Klassiekerfestijn. Bij de Vuelta de grote fout gemaakt door in m'n eigen jongeren-FOMO te tuimelen. Lange tijd Mas en Landa erin gehad, en uiteindelijk vlak voor de deadline na heel wat wikken en wegen toch besloten om ruimte te maken voor Arensman en Tiberi; vooral bij laatstgenoemde overigens nog wel wat pech, die leek er wel aardig bij te zitten. Maar eigenlijk, met een klein vleugje hindsight, waren dit vrij domme keuzes. Landa had ik m'n twijfels nog een beetje bij (het ik-ben-nu-weer-kopman-syndroom), maar was ook 'slechts' 2.5M, en Mas had ik eigenlijk hoog zitten, maar was de beredenering dat hij met z'n lage rangschikkingen niet kon opboksen tegen de witte truipunten. Tja, we kunnen nu in ieder geval concluderen dat dat een kapitale rekenfout van mijn kant is geweest.

Tel Almeida, die iedereen wel had, bij die twee broekies op en je hebt 12.5M aan nagenoeg weggegooid AK-geld - dan wordt het een lastig verhaal natuurlijk. Pau Miquel een tijdje gehad, maar anderzijds heeft De Pestel ook wel een tijd op dat plekje gestaan - en ik blijf zeggen dat je dat soort keuzes geneigd bent om meer te vergeten dan de keuze om Miquel eruit te klikken. We staren ons snel blind op een soort positieve 'what could have been', maar daar tegenover staan vaak net zoveel negatieve 'what could have beens'.

Grootste les is hier, over blind staren gesproken, dat ik niet ten koste van alles die jongerenpunten moet willen hebben - niet als je daarvoor een gevestigde naam en betrouwbaar Vuelta-puntenpakker als Mas moet passeren. Puur qua verdeling zat ik eigenlijk wel aardig, maar simpelweg de verkeerde namen bij de AK-mannen. En ook nog een klein lesje in de casus Lipowitz, al vind ik het lastig om daar generaliserende conclusies aan te verbinden: in de Giro had ik 'm linea recta in m'n team geklikt voor 500k - want m'n verwachtingen voor hem lagen echt extreem ver boven die 500k. Dan is die in dee Vuelta 1.5M, en heb ik hem op basis daarvan ook echt gelijk aan de kant geschoven als no-go, terwijl m'n verwachtingen hetzelfde waren én natuurlijk de behoorlijke kans dat Roglic wat teampunten zou opleveren. Vond het met Vlasov en DFM erbij een te groot risico, maar ergens heb ik het idee dat een klein lesje is om soms door geldbedragen heen te kijken. Zo'n Bittner ook: knetterduur voor je gevoel, maar je weet dat die er in sprintetappes aldoor wel bij gaat zitten, gretig is om zich te bewijzen, graag de ronde uit zou rijden want eerste ervaring opdoen - m.a.w.: voor 1.5 miljoen had iedereen hem blind in z'n team geklikt. 

Veel te lang verhaal kort: eerst naar puntenpotentie kijken, en daarmee af en toe het bedrag van secundair belang maken is ook een les die ik mee wil nemen.

hjjanssen1973

Mijn eerste Vuelta op Scorito (Pro)... poeh.... Op 30% geeindigd... Geen Roglic, Almeida en Yates, wel Martinez, Arensman, Kuss en Tarling. Mislukking aldus samengevat! Vooral Roglic ipv Martinez/Arensman had mij 1000 punten meer opgeleverd. Bedankt voor alle wijze inzichten alhier!

Edd1e
Ecko
#2585
' Als Wout niet was uitgevallen...' Denk je dat jij dan als enige meer punten zou hebben gehaal...

Je snapt toch ook wel dat het een groot verschil maakt of je Wout en twee Visma's hebt wanneer je nog 7 of 9 klimmers kan opstellen. Netzoals Roglic mij waarschijnlijk mijn vierde gouden beker heeft gekost dit jaar in de Tour, terwijl het grotendeel hem had, maar ik ipv hem nulpunters had en anderen een andere klimmer konden opstellen..

Het hele verhaal van "maar iedereen heeft hem, dus het maakt niet uit" slaat natuurlijk nergens op. Het ligt maar net aan je team hoe gunstig of ongunstig het is of iemand uitvalt.

Laatst gewijzigd
Aanklampen
Ecko
#2585
' Als Wout niet was uitgevallen...' Denk je dat jij dan als enige meer punten zou hebben gehaal...

Ecko, beetje heel kort door de bocht... door Wout die uitviel kwamen ineens punten terecht bij UAE rijders en daar had ik er geen 1 meer van.. ook Soler die nu ineens 78 punten in de afrekening kreeg.

 

initeel dacht ik dat het uitvallen met Groves en Hermans niet heel nadelig was, echter op die berg punten zijn veel mensen mij sowieso voorbij gegaan, vaak zag ik 2 uae met yates en of del torro en of McNulpunty voorbij komen. Dat zijn 36 gratis punten geworden, die mijn Affini en Kuss niet niet meer kregen.. 

 

dus zeggen dat de gevolgen voor iedereen hetzelfde waren is niet geheel juist, ws zelf het tegenovergestelde 

Poule d'Or
Ecko
#2585
' Als Wout niet was uitgevallen...' Denk je dat jij dan als enige meer punten zou hebben gehaal...

Ja, helaas flink wat punten gekost. Ik had 4 Visma's, juist om de zekerheid van de groene punten van Wout. Waar veel andere teams boven mij er 2 of 3 hadden. Met twee sprintetappes en de tijdrit en de eindafreking scheelt dat misschien wel 150 punten met teams met 2 Visma's. Verder scoren nu de UAE'ers nog flink wat extra punten, die anders misschien geen teampunten voor de bergtrui hadden gehad.

Dat is het nadeel van inzetten op teampunten, soms gaat het goed en vaak ook niet.

Aanklampen

Wout had al 66 punten voor de bergtrui, Vine haalt er 78 op het einde. 100% zeker dat Wout in die laatste rit op al die 2 en 3e categorie bergen de punten had opgehaald. VIne had het al opgegeven, die wilde niet tegen Wout sprinten.. 

Dus inderdaad, voor mensen met Yates, Del T of Brian McNulty pakte dit goed uit.... zo pakte Yates iets van 50-60 gratis teampunten/

Aanklampen
hjjanssen1973
#2587
Mijn eerste Vuelta op Scorito (Pro)... poeh.... Op 30% geeindigd... Geen Roglic, Almeida en Yates, w...

wel apart dat je roglic niet pakt maar dan wel een knecht die 2m goedkoper is... Als je een hedge zou willen op Roglic zou een goedkopere ploeggenoot (Vlasov of Lipo) MI logischer zijn. DFM deed weer DFM dingen... onbetrouwbaar als altijd.

Sambonhof
hjjanssen1973
#2587
Mijn eerste Vuelta op Scorito (Pro)... poeh.... Op 30% geeindigd... Geen Roglic, Almeida en Yates, w...

Waar heb je dan je geld uitgegeven als je geen Roglic, Almaida en Yates had?? 

hjjanssen1973
Aanklampen
#2592
wel apart dat je roglic niet pakt maar dan wel een knecht die 2m goedkoper is... Als je een hedge zo...

Ik was ervan overtuigd dat Roglic niet goed hersteld was en dat DFM stiekem de echte kopman was. Daarbovenop Arensman en Kuss, en mijn mislukking was een feit.

hjjanssen1973
Sambonhof
#2593
Waar heb je dan je geld uitgegeven als je geen Roglic, Almaida en Yates had?? 

O.a. DFM, Arensman, Kuss, Fortunato, Coquard, Tarling en Tiberi!

Laatst gewijzigd
Rwin

Na een geslaagd scorito debuut in de Tour waar de doelstelling was niet laatste worden in de werk subleague en ik in de middenmoot eindigde met een duimpje nu een zeer succesvolle Vuelta, de subleague overtuigend gewonnen en een zilveren beker behaald.

Blij dat ik op het laatste moment niet koos voor Tarling, minder blij met Arensman.

Bedankt voor de waardevolle tips hier ;) en tot de volgende koers!

D.R.E

Hoi.nasibal, daar ben ik weer en dit keer zonder kwinkslag pf knipoog. Benieuwd wat tactiek van 5 kopmannen met 5 teamgenoten heeft opgeleverd. Voor herhaling vatbaar of waar je zelf.bang voor was, hier en daar weggegooide miljoenen. Ben benieuwd!

Hassan de Mosselman

Er heeft iemand een beetje een obsessie met nasibal heb ik het idee...

hjjanssen1973

Deze 20 renners haalden samen meer dan 5400 punten voor een budget van 41 miljoen!

 
Vuelta 2024
Max Poole
Mathias Vacek
Mattias Skjelmose
Primoz Roglic
Kaden Groves
Ben O'Connor
Enric Mas
Eduardo Affini
Lennert van Eetvelt
Mauro Schmid
Michael Woods
Wout van Aert
Jonathan Narvaez
Richard Carapaz
Arne Marit
Victor Campenaerts
Corbin Strong
Mikel Landa
Lorenzo Fortunato
Antonio Tiberi

 

Jasperdewaal11

Na lang te balanceren om net een Goud bekertje ben ik met de eindafrekening gezakt naar 98,1%, helaas. 

Heb met missers als Arensman, Tarling, Almeida en in mijn ogen ook Strong het niet kunnen bolwerken op het eind. 

Affini ipv Tarling en Groves ipv Strong  (waar ik wel mee worstelde voor de vuelta) had het al wat anders eruit laten zien. Arensman komt op de zwarte lijst bij mij voorlopig, zeker als het warm wordt! 

1 2 ... 102 103 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.