Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 102 103 104 105
Guido Maltempi

Vandaag een extreem armoedige dagopstelling met Roglic, Skjelmose en Vacek als enige overgebleven tijdrijders. Verder maar opvullen met Mas en Carapaz, Groves en Hermans, Del Toro en als toppunt Gegheghoghoegheoghan Hart voor 3 semi-zekere teampuntjes van Skjel. Lange tijd op goud gestaan, maar in 17+18 weggezakt naar zilver en ik ben al héél blij als ik daar straks na de eindafrekening nog steeds sta.

Sambonhof

Dankjullie wel voor het advies, dan ga ik voor Carapaz (want hij heeft bijna net zoveel zekere punten als Poole en misschien iets meer motivatie), Yates en Del Toro. Succes allemaal met de laatste dag en de eindklassement punten

NOAD1912

Hoe groot achten jullie de kans dat Poole hier hoger dan 17e eindigt? = 8 Grovespunten. Dat is nog mijn enige twistpunt.

Hay
NOAD1912
#2553
Hoe groot achten jullie de kans dat Poole hier hoger dan 17e eindigt? = 8 Grovespunten. Dat is nog m...

Poole zelf heeft toch ook al 5 punten?

Toro Rojo
NOAD1912
#2553
Hoe groot achten jullie de kans dat Poole hier hoger dan 17e eindigt? = 8 Grovespunten. Dat is nog m...

Poole haalt zelf ook al 5 punten vnwege zijn stand in de klassementen punten en jongeren. Ik stelde me dezelfde vraag en koos voor Poole omdat ik maar 3 punten riskeer, geen 8. 

NOAD1912

Klopt zag het net bij het narekenen van de truipunten de 3e plek in het puntenklassement over het hoofd gezien. Bedankt voor de input

De Tourminator

De Vuelta zit er weer op. Door goede laatste 3 dagen en het eindklassement ben ik nog gestegen naar 97,5%. Een zilveren beker dus dit jaar, en dat is na zilver bij de Giro en brons met de Tour mijn 3e beker in de grote rondes in 1 jaar en nog nooit eerder voorgekomen. Deze Vuelta te veel bankpunten anders was het zeker goud geweest, maar daar ben ik zelf verantwoordelijk voor. Iedereen bedankt voor het posten op dit forum en tot de Klassiekers in februari.

ditisdavid

Het ging nog bijna mis door Vacek ipv Roglic te cappen, maar voor het tweede jaar op rij eindig ik de Vuelta met een gouden bekertje: 99.1%. Alle populaire klassementsrenners behalve Rodriguez + de juiste aanvallers met Poole, Schmid, Vacek en in mindere mate Narváez en Hermans was uiteindelijk genoeg om te compenseren voor het niet hebben van de (qua punten) allergrootste verrassingen en het dus wel hebben van zowel Yates als Almeida.

leek

Voor mij een ongelukkige Vuelta. Vooral het op het juiste moment opstellen van de juiste aanvallers heeft me veel punten gekost. Ben in totaal alleen al 674 etappe-uitslag punten misgelopen. Uiteindelijk nog wel 90,8% geeindigd.

Sambonhof

Ik doe dit jaar voor het eerst mee met de Scorito Wielrenspellen en ontdekte na een beschamende 30% in het klassiekerspel en 80% in de Giro dit forum. Door jullie tips en door anders over het spel na te denken (dankjewel iedereen) heb ik nu een bronze beker in de Tour en een gouden beker in de Vuelta gehaald! 

Laatst gewijzigd
Sjasfriet

81% 

Zonder Roglic mss wel het hoogst haalbare, maar de subleague gewonnen :) 

Bedankt voor jullie input en tot volgend voorjaar!

 

Proficiat aan de bekerwinnaars en alle anderen!

RS

Geindig op plek 80 algemeen (99,7%). 3e gouden beker binnen. Bedankt voor de tips! 

Ragnar Lolbroek

Geëindigd op 93,3%. Weer een duimpje in de prijzenkast wat wel het minimumdoel is om tevreden te zijn.

oli4g

Het was een moeilijke en onvoorspelbare ronde waarin al snel duidelijk was dat een topscore er niet in zat.

Een dag voor de start Miquel vervangen door de Pestel omdat ik had gelezen dat ze bij Kern Pharma de sprints gingen verdelen en dat meestal kopzorgen als gevolg heeft. Dat heb ik me toch beklaagd.

Toch geprobeerd zo veel mogelijk er uit te halen en mijn dagopstellingen goed uit te spelen en zo geëindigd op 84,4%. 1 keer Wout niet opgesteld in de rit met cat1 dat hij won - dat was wel een blamage. Flashbacks naar het niet opstellen van Vendrame in de rit die hij won in de Giro vanuit de vlucht. Toen kostte het me een gouden beker.

Gelukkig wel Sjasfriet achter me gehouden dankzij de eindafrekening dus toch een kleine overwinning. Mede dankzij de onverwachte bonuspunten van Poole en Vacek. 

Proficiat aan iedereen die een prijs behaald heeft, het was geen makkelijke ronde dus dat maakt het nog een tikkeltje meer verdiend.

Laatst gewijzigd
Poule d'Or

De Vuelta is toch een stuk lastiger dan de andere grote rondes. Veel aanvallers in de punten. Veel bankpunten gehaald door verkeerd opstellen. Uiteindelijk geeindigd op 98%, helaas net wat tekort. Als Wout niet was uitgevallen... .

Leerpunten en opmerkingen:

  • Meer aanvallers meenemen (ik had er 2)
  • Kung is tegenwoordig ook een sprinter
  • Martinez gaat naar de zwarte lijst (tenzij hij de enige kopman is en goedkoop)
  • Ineos op de grijze lijst, presteren zeer matig
  • Soler ook meenemen als hij duurder is
  • Spaanse renners met nauwelijks resultaten op WT-niveau zijn opeens talenten in de Vuelta
  • 23 km klimmen tot vlak voor de finish is een sprintetappe in de Vuelta
  • Veel punten gemist bij het opstellen, 886 ofwel 17% van mijn behaalde score. In de vorige Tour was dit 10%.

Aanvullingen ?

Ben benieuwd naar het optimale team.

Laatst gewijzigd
Toro Rojo

Rampzalige keuze om McNulty te cappen heeft me een zilveren beker gekost maar toch blij met een bronzen exemplaar. Was terug een leuke Vuelta en een leuk Scoritojaar. Op het forum vooral meegelezen, bedankt allemaal voor de nuttige analyses en inzichten. Ik probeer voortaan ook wat mee te sparren, klinkt best wel leuk. 

Laatst gewijzigd
VincentK
Poule d'Or
#2565
De Vuelta is toch een stuk lastiger dan de andere grote rondes. Veel aanvallers in de punten. Veel b...

Ik ben ook op 98,iets geëindigd, maar qua conclusies zijn we minder eensgezind. 
Ik neem de volgende keer minder aanvallers mee of in ieder geval aanvallers die ik in geval van nood ook kan inzetten als sprinter, echte klimmer of AK-man. Aanvallers is dubbel gokken. Eerst moet je de man kiezen die het de komende drie weken goed doet en daarna moet je hem in de juiste etappes opstellen. 
Zeker in rondes met relatief veel uitvallers (voorzover je dat van te voren kunt weten) zie je in mijn toekomstige ploegen weinig pure aanvallers meer.

Poule d'Or
VincentK
#2567
Ik ben ook op 98,iets geëindigd, maar qua conclusies zijn we minder eensgezind. Ik neem de...

Dank, heb het wat verduidelijkt. Ik had uiteindelijk 2 aanvallers Poole en Narvaez. Van Eetvelt schaar ik onder klassement voor de eerste ritten. Ik zou er voor een Vuelta zonder Pogacar toch wel 3 of 4 willen meenemen. Ik ga mee in jouw redenatie van zekere punten van GC en sprinters. Daar had ik ook op ingezet. 9 GC, teampunten voor Ineos in de eerste 3 ritten en teampunten voor Wout op het eind. Die zekere punten gingen mis door onderpresteren van Tarling en de val van Wout.

Laatst gewijzigd
Bozenik

Jammer Daan dat uitgerekend vandaag McNulpunty z'n naam eer aan doet. Alsnog gefeliciteerd met goud (en de anderen in de prijzen ook). Helaas was het mijn slechtste Vuelta in jaren en daardoor hard uit de top van de wielerindex gevallen.

Behatzailea
Poule d'Or
#2565
De Vuelta is toch een stuk lastiger dan de andere grote rondes. Veel aanvallers in de punten. Veel b...

Door die aanvallers (de verkeerde die ik dan heb) scoor ik altijd heel slecht in de Vuelta. Daarom deze keer vol ingezet op sprint en berg (klassement). 92e in de overall ranking, dus ik weet wat ik voortaan doe ;-).

Sjasfriet
oli4g
#2564
Het was een moeilijke en onvoorspelbare ronde waarin al snel duidelijk was dat een topscore er niet...

Ik dacht eindelijk eens te winnen, maar die eindafrekening doet me weer de das om.

8-0 voor jou, oli ;)

Proficiat!

Rad
Behatzailea
#2570
Door die aanvallers (de verkeerde die ik dan heb) scoor ik altijd heel slecht in de Vuelta. Daarom d...

Dan ben ik wel benieuwd naar je volledige team, zeker in de Vuelta kun je wel aanvallers gebruiken.

Behatzailea
Rad
#2572
Dan ben ik wel benieuwd naar je volledige team, zeker in de Vuelta kun je wel aanvallers gebruiken.

Roglic

Mas

Carapaz

Skjelmose Jensen

Lipowitz

Landa

Rodríguez

Kuss

Riccitello

Van Eetvelt

Almeida

Groves

Vacek

Miquel

Marit

Aberasturi

Van Aert

Campenaerts

Affini

Narvaez

 

abrahamolano

Ideale team voor 7602 punten bij ideaal opstellen.

Sprint: Van Aert, Groves, Bittner, Miquel, Vacek, Küng

AK: Roglic, Mas, Landa, Carapaz, O'Connor, Skjelmose, Lipowitz

Aanval: Castrillo, Dunbar, Soler, Poole, Schmid, Vine, Vlasov

Renners die de ploeg net niet gehaald hebben: Sivakov, Strong, Kuss, Gaudu. Van Eetvelt kwam met een halve Vuelta ook nog aardig ver. McNulty en Gall leken halverwege ook nog in aanmerking te gaan komen.

Omdat dure jongens als Yates en Almeida thuisgelaten konden worden en er een aantal pareltjes kwamen bovendrijven heeft het ideale team nog flink wat geld over (3,25 mln).

Behatzailea
abrahamolano
#2574
Ideale team voor 7602 punten bij ideaal opstellen. Sprint: Van Aert, Groves, Bittner, Miquel, Vacek...

Zo, je moet wel lef hebben wil je zoveel aanvallers erin klikken.

1 2 ... 102 103 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.