Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 102 103 104 105
kwarc
chassepatatemayonaise
#2524
Iemand die hierbij kan?  https://www.hln.be/vuelta/dan-toch-landismo-bask-verliest-uitgerekend...

Te lezen via https://archive.ph/kjKii 

Villa
kwarc
#2526
Te lezen via https://archive.ph/kjKii 

Gaat vooral over de rit van gisteren, weinig info over vandaag!

Sambonhof

Eindelijk weer een keer een geluk, op het laatste moment Del Toro erin geklikt voor Kuss. Nu maar hopen dat de kopgroep het haalt

Ferumbras
Sambonhof
#2528
Eindelijk weer een keer een geluk, op het laatste moment Del Toro erin geklikt voor Kuss. Nu maar ho...

Ik help het je hopen (heb hem ook ), maar lijkt mij eerder een vooruitgeschoven post voor Yates.

Sambonhof
Ferumbras
#2529
Ik help het je hopen (heb hem ook ), maar lijkt mij eerder een vooruitgeschoven post voor Yates.

De voorsprong begint inderdaad alweer terug te lopen helaas. Nu maar hopen dat Kuss het niet al te goed gaat doen

NOAD1912

Gaan ze niet redden helaas

Sambonhof
Sambonhof
#2530
De voorsprong begint inderdaad alweer terug te lopen helaas. Nu maar hopen dat Kuss het niet al te g...

Zucht Kuss wordt 8e. Ik ga voortaan maar geen last-minute switches meer doen

De Tourminator

Mooie uitslag vandaag voor mijn team, 7 renners bij de eerste 10. Morgen en zondag nog een keer en dan gaan we tenminste nog wat stijgen. 

ditisdavid

Ben er inmiddels wel van overtuigd dat Poole zelf ook meespeelt, eerst meedoen aan de sprint op dinsdag en vandaag eerste van het peloton bij de tussensprint om naar de tweede plek in het puntenklassement te wippen. Wordt gewaardeerd.

Minder waardering voor het feit dat ik vandaag welgeteld 8 punten heb laten liggen en alsnog ruim de helft van mijn marge tov de grens van goud ben kwijtgeraakt. Voor de tijdrit heb ik met Vacek, Affini en Schmid nog wel wat troeven, maar bij gebrek aan O'Connor, Rodriguez, Lipowitz en de volledige top van het bergklassement vrees ik dat ik morgen en in de eindafrekening iets te veel ga verliezen.

Laatst gewijzigd
Sjasfriet

Bedankt, Benno voor de truipuntjes en de enige puntjes voor Lafay. Ik had die wel eens in een vlucht verwacht, maar haalt zo ook wel z'n punten.

De weg naar beneden zal nu wel worden ingezet, maar t was mooi ;)

Morgen nog eens de resterende berggeiten opstellen en opvullen met Groves en (?) Schmid ofzo 🤷 (of Miquel voor als Castrillo nog eens z'n gekke kunstjes toont )

Mas (c)

Skjelmose, CarlosRodri, Kuss, Carapaz, Conner (nog eens alles geven he), Yates, Groves, Schmid 

Wat een k*tploeg als je t zo bekijkt haha. 

Toch nog op 87%, wat voor deze keer best ok is, gezien de Roglic gok verkeerd uit draaide.

Btw: welke apotheker heeft Gaudu plots ingeschakeld? ;) 

NOAD1912

Bij deze is het zeker dat het niet selecteren van Roglic me waarschijnlijk goud kost. Sta nog bijna op brons, maar ga in de eindafrekening niet stijgen, afsluitende tijdrit wel een hoop klappers over.

Na het missen van REV en Ving in de Tour en Roglic in de Vuelta is de grote les van het wielerseizoen 'net niet´.. de Grote 4 zijn onmenselijk en doen onmenselijke dingen. Altijd selecteren, als ze aan de start staan zijn ze er klaar voor ook. 

Zou willen dat ik me die wijsheid aan het begin van het seizoen eigen had gemaakt 

Behatzailea

9 renners bij de eerste 11. Dat overkomt me zelfs nooit in sprintetappes. Ik ben blij dat die aanvaletappes over zijn, want was al hard aan het dalen. Morgen toch maar eenzelfde scenario als vandaag en ik ben tevreden. Alleen zonder Almeida & Van Aert nu de ITT in, maar die zullen door meer mensen gemist worden.

Edd1e
NOAD1912
#2536
Bij deze is het zeker dat het niet selecteren van Roglic me waarschijnlijk goud kost. Sta nog bijna...

Of je hebt geluk zoals de nummer 1 dat de andere favoriet uitvalt en je 5,5 miljoen meer hebt dant de rest.. Dan kan je een keer geluk hebben, maar gemiddeld scoor je slechter.

mvdk

Zo, voor het eerst de top 10 binnen gekomen en voor het eerst waarschijnlijk een gouden beker. Heel blij dat landa er vandaag toch goed bij zat, alhoewel ik zijn klassement eindpunten ook wel goed had kunnen gebruiken. Ben bang dat de ik nog wel wat weg zak, maar we gaan het zien. Alvast een bedankje voor het forum voor de discussies en tips. Dit in combinatie met wat eigen wielerkennis maakt het voor mij een geweldige vuelta. Cheers!

Dekkerony
Edd1e
#2538
Of je hebt geluk zoals de nummer 1 dat de andere favoriet uitvalt en je 5,5 miljoen meer hebt dant d...

De nummers 2,3,4 en 5 hebben Almeida wel(verder heb ik niet gekeken) Het gaat om je volledige team en opstellen. Het hebben van een goede sprint equipe, hoe weinig etappes er van te voren ook waren en toch meer gebleken te zijn was in mijn ogen cruciaal. Ook een Vacek(heeft de nr 1 niet) heeft veel punten gescoord maar denk toch echt dat als je Poole overal juist had opgesteld het verschil mee hebt gemaakt of bijv een Castrillo op de juiste momenten had opgesteld. Er zijn bar weinig ak ritten geweest en die er waren lag het heel dicht bij elkaar(qwa punten totaal) 

Eind afrekening daargelaten. 

Laatst gewijzigd
Edd1e

Vacek zit ook gewoon in zijn team. Daarnaast heeft hij ook alle vier de dure sprinters mee wat heel lastig is als je zowel Roglic en Almeida hebt. En idd het sprintteam is wel doorslaggevend, omdat het vaak dezelfde namen waren.

Hay
Edd1e
#2541
Vacek zit ook gewoon in zijn team. Daarnaast heeft hij ook alle vier de dure sprinters mee wat heel...

Inderdaad, een van de sleutels tot succes is een sterke selectie sprinters. Van tevoren zijn er wellicht max 5 sprintetappes te verwachten, maar dat zijn vrijwel zekere punten en met steeds dezelfde namen. Zelfs zonder het uitvallen van van Aert zou ook Groves zijn geld waard zijn geweest. Ik had zelf gekozen voor sterke sprinters als van Aert, Groves, Strong, Miquel (zekere opties), een minder sterke sprinter maar relatief goedkoop Marit, en multifunctionele renners als Vacek en Narvaez. Aangevuld met Affini en Kuss voor de sprintetappes. Dat heeft heel goed uitgepakt. Bij klimmers/klassementsmannen is dit veel minder zeker, zeg van tevoren maar eens of een etappe naar de vluchters of klassementsmannen gaat. 

dr klaas
NOAD1912
#2536
Bij deze is het zeker dat het niet selecteren van Roglic me waarschijnlijk goud kost. Sta nog bijna...

Dat geld waarschijnlijk nog voor 10% spelers meer die geen roglic hebben...

Rafał Kišerlovski

-

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

Eddie Dunbar die de 'koninginnenrit' wint (vanuit het peloton!), Sivakov die het hoogst van alle UAE-renners gaat eindigen in het klassement, de 'hattrick' van Kern Pharma, Gaudu die 5e (6e*) wordt en O'Connor op het podium na bijna 2 weken aan de leiding...

Wie had dit op de bingokaart staan?

 

Morgen nog 1 (tijd)rit en dan zit het scorito-jaar er weer op. Hier gaat de vlag al bijna uit, en met wellicht een gokje qua kopman morgen, nog één laatste gooi naar een top10 plek (en bijbehorende embleem in de prijzenkast). Tot april volgend jaar allemaal, ik zal jullie stiekem wel gaan missen ;)!

 

 

Laatst gewijzigd
encanto
Daan Brakenhoff
#2545
Eddie Dunbar die de 'koninginnenrit' wint (vanuit het peloton!), Sivakov die het hoogst van alle UAE...

We duimen voor je Daan!

Hier op zich tevreden. Nu op 98% maar wordt al spannend om dit te behouden.

 

Bozenik
Daan Brakenhoff
#2545
Eddie Dunbar die de 'koninginnenrit' wint (vanuit het peloton!), Sivakov die het hoogst van alle UAE...

Bizar ja. Groves die een massasprint wint vlak na een klim van 22 km mag er van mij ook nog bij. Mooi team trouwens, wel opvallend dat je de vrij goedkope Kuss (met WvA-factor) niet hebt genomen, maar daar heb je uiteindelijk ook weinig aan gemist. Succes morgen! Zit nog een mooie stijging in zo te zien ja. En wat mij betreft tot in februari, maar zo te zien heb je het klassiekerspel nooit serieus genomen.

Sambonhof

Carapaz, Yates, Del Toro, Kuss en Poole. Ik mag er 3 van opstellen om mijn eerste gouden bekertje te kunnen winnen vandaag (sta nu op 98,6%), wie zouden jullie doen? 

Toro Rojo
Sambonhof
#2548
Carapaz, Yates, Del Toro, Kuss en Poole. Ik mag er 3 van opstellen om mijn eerste gouden bekertje te...

Yates en Del Toro geven punten voor bergtrui Soler en extra als McNulty wint. En je weet maar nooit dat ze zelf ook top 20 rijden. Poole geeft 5 punten voor zijn stand in punten en jongeren klassement en wie weet top 20 in de tijdrit. Van Kuss zie ik niet meteen waar hij punten gaat halen. Affini zal normaal gezien niet winnen en zelf is hij geen goede tijdrijder. 

Dekkerony
Sambonhof
#2548
Carapaz, Yates, Del Toro, Kuss en Poole. Ik mag er 3 van opstellen om mijn eerste gouden bekertje te...

Carapaz: gaat er alles aan doen in de hoop toch nog 3e te worden. En wellicht rijdt Mas lek ofzoiets.

Verder is het lastig. Kuss alleen als Affini wint maar dat is een dobbelsteen gooien. Poole kan 18/20e worden maar dan kan je beter voor het UAE koppel gaan voor de zekere punten en wie weet misschien verrast del Toro wel, van Yates verwacht ik niet zoveel

Laatst gewijzigd
1 2 ... 102 103 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.