Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 21 ... 104 105
John Bon
Eddix
#498
WvA wil ten minste één rit winnen en wil vooral "ritten kapen". Ik lees hier meer de a...

IK lees dit net omgekeerd. Eerder als Wva gaat lekker gek doen deze Vuelta en kun je cappen in alles behalve de hele zware bergritten.
Met Wva heb je een Sprint,TT en een punchrit kopman... en als hij helemaal top is kan hij zelfs in de bergen voor de aanval gaan. 

Dekkerony
Sjasfriet
#500
Daar heb je wel een punt, maar stel dat Groves niet mee gaat, wie ga je dan cappen in sprintritten?...

Groves, Strong en vooral Bitner zijn te duur voor deze Vuelta maar je zal er toch tenminste 1 van hen mee moeten nemen. Misschien wordt Strong wel de Girmay van deze Vuelta ;-)

Laatst gewijzigd
NOAD1912
ZK
#497
Ach, gelukkig zijn er 3 andere INEOS renners voor 500k. Buiten de eerste drie dagen hoef je ze toch...

Zie reactie TommyTom,

Kwiat had wel wat meer bonuspunten dan die andere 3 INEOS'en ;)

Ik had die dekselse taai Pool er al in staan voordat ik Tarling ook maar overwoog. Zijn aanwezigheid was wel een extra steuntje in de rug om Tarling alsnog wel te overwegen. Dat wel en dat ook.

Ach ja, zonde, we puzzelen nog ff door.

Laatst gewijzigd
Affiniteit91

Affini + Narvaez (2.5M) of Tarling + 500K vluchter (2.5M)

ZK

Kwiat als aanvaller had ook vaak 0 punters opgeleverd, dus zo te lezen is het misschien maar goed dat hij niet gaat. Kun je hem ook niet als aanvaller opstellen 😉 ik zou hem echt alleen bij tijdrit en evt teampunten etappe 2 en 3 opstellen. En pas als aanvaller als je echt niets beters hebt qua trui/teampunten of geen betere aanvallers. Vanuit mijn point of view is een heiduk of O Rodriguez dus even goede keuze voor 500k.

oli4g

Door het lage aantal sprintetappes, de weinig kwalitatieve sprinters en daarbij horende sprintploegen en de te hoog geprijsde sprinters ga ik deze keer voor een nieuwe tactiek waarbij ik een groot aantal niet sprinters zal opstellen in etappe 2,3,5 en mss 7. Doordat etappe 1 een ITT is zijn de ploegpunten in etappe 2 en 3 redelijk goed te anticiperen. 

Na deze helse puzzel uit te dokteren met alle mogelijke scenario's voor de eerste etappes kom ik uit op een team waarbij er altijd wel 6 renners aanzienlijk scoren met ploeg of klassementspunten.

Hierdoor start ik met enkel 2 sprinters naast WVA.

Imbatido

 ̷A̷l̷b̷a̷n̷e̷s̷e̷

HaagseHaas
oli4g
#506
Door het lage aantal sprintetappes, de weinig kwalitatieve sprinters en daarbij horende sprintploege...

Ik ga er vanuit dan Van Aert gewoon alle sprintetappes gaan winnen en het groen, dus neem ik in totaal 4 VLBs mee die ik allemaal op ga stellen in de sprintetappes. Als hij gewoon even rit 1,2 en 3 wint is dat een bak punten.

Laatst gewijzigd
ZK
Imbatido
#507
 ̷A̷l̷b̷a̷n̷e̷s̷e̷

Wat een slechte ploeg heeft Arkea, zelfs geen C of D sprinter mee... Je zou zeggen, makkelijk puntjes scoren voor een matige sprinter of desnoods leadout die voor eigen kans mag. Kunnen na eerste week alweer afstappen. Opmerkelijk dat ze dat niet doen met oog op uci ranking.

Laatst gewijzigd
FrankSteenbergen

Zou Skjelmose, als Scandinaviër, een beetje met de Spaanse temperaturen om kunnen gaan?

 

Michielenwaaier
ZK
#509
Wat een slechte ploeg heeft Arkea, zelfs geen C of D sprinter mee... Je zou zeggen, makkelijk puntje...

De goedkope Crod gaat mee! Kan een leuke aanvaller zijn.

En Lidl neemt Hart mee. Tsja, die heeft niet zijn beste seizoen. Misschien een koopje? Of gaat hij Skjelmose in de weg zitten?

Vraag me ook af wie gelegenheids sprinter wordt bij Ineos. Narvaez lijkt me waarschijnlijk, maar Rivera en Heiduk kunnen ook sprinten voor plek 6. Wordt nog wat verder puzzelen

Wiwawout
oli4g
#506
Door het lage aantal sprintetappes, de weinig kwalitatieve sprinters en daarbij horende sprintploege...

Interessant! En die 'niet sprinters' zijn dus renners voor teampunten die je verwacht in de bergen niet in te zetten? Anders zit je daar met 15-18 renners voor 9 plekjes lijkt me? 

Ragnar Lolbroek

Nou zeg. Het is met een vergrootglas zoeken naar sprinters.

Almeida, A.Yates, Mcnulty, Crod, Kuss, Mas, Landa, Carapaz, Skjelmose,  Van Eetvelt, Poole

Van Aert, Groves, Strong, Aberasturi, Vacek, Engelhardt 

Narvaez, Lafay,

N.Oliveira

KV
FrankSteenbergen
#510
Zou Skjelmose, als Scandinaviër, een beetje met de Spaanse temperaturen om kunnen gaan?  

Hij kan niet tegen de koude (zie Waalse Pijl) dus ik veronderstel dat hij het graag warm heeft.

Wicked Wout
Ragnar Lolbroek
#513
Nou zeg. Het is met een vergrootglas zoeken naar sprinters. Almeida, A.Yates, Mcnulty, Crod, Kuss,...

En dan gok je erop dat 2 van die eerste 11 uiteindelijk meer aanvaller worden dan AK-man?

Wel een mooi lijstje, maar als er niemand wegvalt uit het AK loop je op een gegeven moment vast in je opstellingen ben ik bang. Toch?

Tom Harding
encanto
#438
Lafay kan interessant zijn als hij gaat sprinten zoals in Burgos. Ik zie geen andere sprinter in het...

Depestel voor de sprints bij Decathlon?

Tom Harding
FrankSteenbergen
#510
Zou Skjelmose, als Scandinaviër, een beetje met de Spaanse temperaturen om kunnen gaan?  

hij kan niet zo goed tegen de koude herinner ik me ;-)

Ferumbras
Ragnar Lolbroek
#513
Nou zeg. Het is met een vergrootglas zoeken naar sprinters. Almeida, A.Yates, Mcnulty, Crod, Kuss,...

Bora laat je links liggen?

Ferumbras
Wicked Wout
#515
En dan gok je erop dat 2 van die eerste 11 uiteindelijk meer aanvaller worden dan AK-man? Wel een m...

Het is denk ik sowieso speculeren wie uiteindelijk voor AK blijft gaan en wie niet in dit deelnemersveld. Het is een mooi lijstje, maar je kan er nog wel een paar opnoemen die ambities hebben (Roglic, Martinez, Uitdebroeks, Tiberi, Arensman, O'Connor, Ciccone).

De vraag is dus of er in dit veld wel een duidelijke top 10 gaat komen, of dat het elke dag beetje stuivertje wisselen gaat zijn. In het geval van dat laatste is het niet gek om wat breder in de AK mannen te zitten. Alternatief is meer goedkope aanvallers en nog 1 dure AK man erbij drukken, mocht je heel veel vertrouwen hebben in je AK voorspelling.

John Bon
Ferumbras
#518
Bora laat je links liggen?

ik ook momenteel 
Roglic: enkel een topfitte Roglic is 6mil. waard en daat heb ik momenteel veel twijfels over
Martinez: ik vertrouw hem voor geen meter
Vlasov: Is maar de vraag hoe goed hij is na een enkelbreuk. Voor die prijs betere opties
Lipowitz: enige die ik overweeg maar als klimmer/knecht/aanvaller zijn er imo goedkopere opties. + ik heb er al genoeg van dat type

Scoritop
Ragnar Lolbroek
#513
Nou zeg. Het is met een vergrootglas zoeken naar sprinters. Almeida, A.Yates, Mcnulty, Crod, Kuss,...

Geen Roglic en geen Del Toro. Terug naar de tekentafel 

MRegter96

Gaat iemand hier wel voor Tarling?

Jommelb

Ga je er vanuit dat Engelhardt gaat sprinten? Stond op de site wel iets van fast boy Engelhardt, maar dat vind ik zelf een beetje te vaag.

HaagseHaas
John Bon
#520
ik ook momenteel Roglic: enkel een topfitte Roglic is 6mil. waard en daat heb ik momenteel veel...

Het zwaartepunt van deze Vuelta ligt echt in de laatste week, dus Roglic kan daar rustig naar toe werken en dan rijdt hij gewoon in de laatste week iedereen naar huis.

martijncr
John Bon
#520
ik ook momenteel Roglic: enkel een topfitte Roglic is 6mil. waard en daat heb ik momenteel veel...

Wat betreft je DFM opmerking: niet bang voor 'history repeats'? 

Ik neig 'm dit keer wel te nemen. Giro is al een tijd terug, heeft zich goed kunnen voorbereiden op Vuelta is mijn aanname. Hij deed voor niemand onder. Kan direct goed staan in GC en zal ook altijd hoog moeten blijven staan omdat ze Roglic te onzeker vinden. Als ie superknecht is en blijft, is ie voor 4 mln duur. Maar hij gaat in tijdritten en al die punchy etappes vaak top 10 rijden. 

Waarom vertrouw je 'm niet, John? :)

1 2 ... 21 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.