Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 20 ... 104 105
lochem

Caruso ook mee...........

Ferumbras

In dit veld zijn de 1m sprinters toch best interessant? 2-3 sprints om hun benodigde punten te halen. En je houd budget over voor de ak kanonnen.

moeten ze wel gaan meesprinten uiteraard...

En ja, vreselijke Roglic fomo. Het team doet vaag over het herstel en vorm. Maar met het parkours (gewicht in week 3) en het ontbreken van de grote 3, is een gemiddelde Roglic absolute topfavoriet samen met Almeida. Samen met DFM toch een interessante combi (of goede teampunten, of een goede vervanger als Roglic toch tegenvalt).

Normaal klik ik als eerste de kanshebbers voor het jongerenklassement er in, maar deze Vuelta laat ik voorlopig bijna allen thuis. Simpelweg geen budget / te onzeker qua vorm / teveel opties. 3.5-4m voor ak plek 6+ doet pijn in de portemonnee.

lochem

Uijtdebroeks of Arensman ?

Rubio of Ciccone ?

Sean Chiappucci
lochem
#478
Uijtdebroeks of Arensman ? Rubio of Ciccone ?

Ik zou alleen Uitdiebroek meenemen, plus hooguit Rubio als je echt uit deze 4 wilt kiezen

Coureurs du Courage

Zijn alle 4 geen uitgesproken kopman bij hun ploegen. Dan moet je er al op gokken dat de kopman door t ijs zakt en zij exceptioneel goed zijn om potten te kunnen breken. 

ProScoritoManager
Ferumbras
#477
In dit veld zijn de 1m sprinters toch best interessant? 2-3 sprints om hun benodigde punten te halen...

Grappig, ik concludeerde gisteravond precies hetzelfde met betrekking tot de jonkies in mijn team. Focus daar altijd juist wel op, maar bij Rodriguez en Tiberi heb ik twijfels over hun vermogen om twee grote rondes in een jaar te presteren. Vooral Rodriguez werd naarmate de Tour vorderde enkel slechter en dat is toch niet zo heel lang geleden. Heeft wel als voordeel dat ik in de eerste paar etappes een hoop teampunten verwacht via Tarling. Tiberi heeft dan sinds de Giro weer niks meer laten zien en viel ook in Burgos tegen, waar hij in de laatste koers voor de Giro juist indruk maakte. Bij Arensman twijfel ik dan weer door z'n kenmerkende opstartproblemen en de verwachtte hitte.

Hierdoor heb ik gebroken met een van mijn andere principes, namelijk om goed tijdrijdende AK mannen te laten prevaleren boven matige tijdrijders. Maar nu zit ik opeens met Cian als voornaamste jonkie in mijn team! Ook Skjelmose erbij, maar daar verwacht ik ondanks goede Scorito potentie niet per se een heel denderend klassement van.

Imbatido
Dekkerony
#473
Tja er wordt iemand 2,3,4 en 5e in het punten klassement achter wva. En met dit sprintersveld gaan z...

Groves is twee weken op trainingskamp geweest in La Plagne met Hermans, Meurisse, Planckaert, Vergallito, Hollmann en Uhlig dus die lijkt wel mee te gaan.

Eddix

Ten aanzien van de sprint zijn mogelijk Adrià (1,5mil, eventueel ook teampunten Roglic), Sheehan (750K) en Marit (750K) nog interessante namen. Laatstgenoemde zeker omdat Thijssen niet meer rijdt, of zie ik dit verkeerd? Ow en Canal (1mil)? Die laatste ken ik zelf niet maar krijgt wel sterretjes van scorito!

Laatst gewijzigd
ZK
Eddix
#483
Ten aanzien van de sprint zijn mogelijk Adrià (1,5mil, eventueel ook teampunten Roglic), Shee...

In het geval van Marit wel hopen dat braet niet gaat dan, die kan ook aardig sprinten.

Wicked Wout
Eddix
#483
Ten aanzien van de sprint zijn mogelijk Adrià (1,5mil, eventueel ook teampunten Roglic), Shee...

Als ik naar zijn uitslagen kijk dan denk ik dat het sterretje van Canal vooral betekent: kan na een pittige etappe nog een sprintje trekken vanuit een select groepje. Ik zie geen echte (massa)sprints

ditisdavid
Dekkerony
#473
Tja er wordt iemand 2,3,4 en 5e in het punten klassement achter wva. En met dit sprintersveld gaan z...

De plekken achter Van Aert en eventueel Groves in het puntenklassement gaan gewoon voor de klassementsrenners en/of aanvallers zijn met dit aantal sprints. Sterker nog, vorig jaar waren Evenepoel, Kron, Soler en Vingegaard 2-3-4-5 achter Groves.

Met andere woorden, bij dit aantal sprints haalt de gemiddelde sprinter 50 punten per miljoen omdat ze allemaal geprijsd zijn naar het aantal sprints van vorig jaar. En dus word je eigenlijk gedwongen om de goedkoopst mogelijke sprintploeg te nemen omdat je het geld elders veel beter kan besteden omdat ze bij Scorito klaarblijkelijk niet kunnen nadenken over het parcours en het puntenklassement, en het effect daarvan op hun spel.

Laatst gewijzigd
oli4g

Narvaez is wel een interessante.. Ben benieuwd naar zijn prijs. Idem met Arensman

Wicked Wout
oli4g
#487
Narvaez is wel een interessante.. Ben benieuwd naar zijn prijs. Idem met Arensman

Vorig jaar Heiduk meegenomen als budgetsprinter. Heeft me heel wat 0-punters opgeleverd kan ik me herinneren 

Wicked Wout

Zie nu dat Kwiat helaas is afgevallen. Was wel een lekkere opvuller met eerst de potentiële punten van Tarling en later eventuele jongerentrui van Rodriguez

oli4g
Wicked Wout
#488
Vorig jaar Heiduk meegenomen als budgetsprinter. Heeft me heel wat 0-punters opgeleverd kan ik me he...

ja dat was een ramp idd - ook wel doordat Ganna plots sprintkopman was natuurlijk

Daan De Jager

Aan hoeveel sprinters en die in een uitgedund peloton sprinten denken jullie aan ? Zit zelf aan 4 a 5 

Wicked Wout
oli4g
#490
ja dat was een ramp idd - ook wel doordat Ganna plots sprintkopman was natuurlijk

Ja das waar ja. Lijkt alweer zo lang geleden!

Dit jaar hoeven we er zo te lezen ook weinig van te verwachten: Kim Heiduk (24), Germany - starting at the Vuelta for the second time, the young German will be alongside Josh Tarling to help support the leaders over the flatter terrain.

Baskeee

Wanneer is die vrouw van Kuss uitgerekend? Als dat midden in de Vuelta is dan wordt het een no go voor me.. 

HaagseHaas

Zal Andreas Kron zijn seizoen nog kunnen en willen redden? Vorig jaar was hij ijzersterk in de Vuelta.

NOAD1912
Wicked Wout
#489
Zie nu dat Kwiat helaas is afgevallen. Was wel een lekkere opvuller met eerst de potentiële pun...

He shit, die stond er bij mij ook vanaf de eerste klikronde in en was zeker mee gegaan. Jammer.

Tommytom

Ja jammer, Kwiatkowski. Voor 500k echt een koopje, gezien de potentie van teampunten in etappe 1 en eventueel 2-3. Daarnaast waarschijnlijk prima op te stellen in een aantal ritten voor de vluchters, en eventueel ook nog truipunten jongerenklassement.

 

ZK
NOAD1912
#495
He shit, die stond er bij mij ook vanaf de eerste klikronde in en was zeker mee gegaan. Jammer.

Ach, gelukkig zijn er 3 andere INEOS renners voor 500k. Buiten de eerste drie dagen hoef je ze toch niet op te stellen.

Eddix

WvA wil ten minste één rit winnen en wil vooral "ritten kapen". Ik lees hier meer de ambitie om mee in de aanval te gaan. Met dit parcours natuurlijk niet verkeerd, maar gaat hij er ook elke keer bijzitten bij de sprint? Als hij 3 van de 5 keer sprint is het toch een mindere cap zou ik zeggen...

Baskeee
Eddix
#498
WvA wil ten minste één rit winnen en wil vooral "ritten kapen". Ik lees hier meer de a...

Zou 'm gewoon thuis laten als ik jou was! 🥳

Ik denk dat WvA super 'geil' is om zo veel mogelijk te winnen. En waar liggen dan zijn grootste kansen? Ik denk dus in de sprints, aangezien er weinig tot geen snellere gasten tot nu toe gaan meedoen + het zware sprints zijn. Dus ik neem toch aan dat hij elke sprint vol meedoet ja.

Sjasfriet
Eddix
#498
WvA wil ten minste één rit winnen en wil vooral "ritten kapen". Ik lees hier meer de a...

Daar heb je wel een punt, maar stel dat Groves niet mee gaat, wie ga je dan cappen in sprintritten? Een veel te dure bittner, die een pickrate van 2% heeft met die prijs, corbin strong of Aberasturi ? :p 

1 2 ... 20 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.