Vingegaard daarentegen valt wel iets minder vaak dan vriend Roglic.
Ik ga gokken, en neem Roglic niet mee.
Ben ervan overtuigd dat UAE uiteindelijk aan het langste eind (of einden) trekt. Bora is een stuk zwakker dan UAE, de enige manier om UAE te breken is door samen te werken met Visma, en dat zie ik nog niet zo snel gebeuren.
Ben eens gaan rekenen: In t meest ideale scenario komen de sterke sprinters zo'n 5 keer aan sprinten toe. Dan moeten alle potentiële kansen hun kant op vallen. Etappes 2, 3, 5, 7 & 17.
Een Wout van Aert reken ik etappe 11 ook nog bij de kanshebbers en die kun je mogelijk in lastig te voorspellen heuveletappes sowieso opstellen als 9de renner. Dan ga ik er gemakshalve vanuit dat hij de groene trui heeft.
De andere sprinters zullen t dus moeten doen met die 5 kansen. Daarin scoren ze gemiddeld ergens tussen de 30-40 punten. Uitgaande van ideale scenario kan een Bittner dus 200 punten scoren. Tel daar nog een handvol truipunten bij op en de conclusie is dus dat hij zijn waarde niet gaat opbrengen.
Lastige is wel, wie neem je dan voor je sprintploeg? En hoeveel sprinters pak je überhaupt?
Groves kost 3M omdat hij vorig jaar de punten trui won en dit jaar in de Giro 2e werd. Bittner kost 2,5M omdat hij een ereplaats haalt in de Ronde van Noorwegen, ronde van Tsjechië en ook nog 2 ritten wint in Burgos. Ze zijn bij Scorito echt helemaal de weg kwijt ....
Tja er wordt iemand 2,3,4 en 5e in het punten klassement achter wva. En met dit sprintersveld gaan ze dan Strong en Bitner 2/2,5 maken want dat zijn dan de grootste kanshebbers daarop(Groves gaat niet mee ws)
Het is al eerder gezegd maar ze hadden er nog 2 sprint etappes in het midden moeten plaatsen, dan hadden de sprinters/ploegen niet voor de ronde van Polen gekozen.
Nu is het een magere sprintploeg, een top ak selectie van 9 en met een mega grote aanvals equipe om uit te kiezen. Wat altijd al een loterij is. Maar nu zijn er echt veel top aanvallers, zowel berg als punch..
Als Groves ook niet meegaat , dan zijn er wel heel weinig ploegen die de etappe willen controleren en dan is er een kans dat zelf de zogenaamde sprint etappes naar aanvallers gaan , van Aert kan ook in ontsnappingen mee .
Waar heb jij dat gelezen over Groves , benieuwd wat er nog bijkomt / wegvalt van sprintersveld
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.