Volgens Van de Wouwer gaat Van Eetvelt zich testen deze Vuelta als klassementsrenner...
Wordt hij meteen een stuk minder interessant voor mij.
Edit: net als Fortunato en Max Poole trouwens. Als je die erin had als klimmende vluchter kun je zomaar plots met 10 klassementsrenners in de ploeg zitten.
"De ploeg heeft met Michael Woods, George Bennett en Matthew Riccitello liefst drie kopmannen die het graag wil uitspelen in het algemeen klassement. “In de eerste negen dagen zullen we hen beschermen en daarna kijken we waar we staan."
Iedereen die een beetje bergop rijd wil klassement rijden blijkbaar
Kuss en 2 miljoen McNulty. En 500.000 overhouden om in je sprinttrein te investeren.
Ik geloof niet zo in Tiberi op al die steile muren. En O Connor - vandaag eens teruggekeken naar zijn opbrengst in Scorito. Behalve de Giro van dit jaar is het altijd lager geweest dan zijn 2,5 miljoen waard is. Als ie al goed is, zie ik hem vaak rond plek 10 in etappe finishen, 20 puntjes harken in de etappes dat je hem opstelt en dan hooguit 8ste worden in AK. Denk gewoon dat er betere opties zijn.
Lafay kan interessant zijn als hij gaat sprinten zoals in Burgos. Ik zie geen andere sprinter in het team dus zou kunnen.
Poole staat er bij mij steeds in, want laat potentie zien.
fortunato is altijd interessant maar scoort nooit mega. En met alle andere aanvallers kan het een loterij worden, kan je nog beter een Visma renner nemen voor de zekere punten van Wout
Roglic 3,0 (doet die überhaupt mee?)
Kuss 5,0 (ik zie die geen top 3 rijden)
Almeida 6,5 (voor mij de topfavoriet samen met onderstaande)
A. Yates 6,5 (zie hierboven)
Mas 8,0 ( top 5 voor mas in de Vuelta lijkt me doenbaar)
Landa 12,0 (zou ik op gelijke hoogte met pas zetten)
DFM 12,0 (hmmmmmm )
C. Rodriguez 17,0 (niet wat hoger zetten?)
Carapaz 23,0 (klassement of ritten?)
Skjelmose 26,0 (de jorgenson van de tour)
Fortunato zou ik interessant vinden als ie zou gaan aanvallen. In de Giro (met minder deelnemersveld) werd ie 12de en bracht amper zijn punten per miljoen op. Niks mis mee, maar vrees dat ie dit keer flopt en dan bezet ie een stoeltje.
Lafay kun je daarentegen goed als aanvaller kiezen; heeft die ambitie ook uitgesproken en lijkt op tijd in vorm. Zie wel veel kansen voor hem.
Poole is voor mij een no-brainer; ook omdat ie een prima tijdrit heeft en een ploeg in ondersteuning meekrijgt.
Ik heb zelf nu Arne Marit als sprinter uit de 750k club omdat Thijssen niet meegaat en Intermarche altijd wel mensen laat meesprinten al was het maar om de UCI punten die ze keihard nodig hebben. Is een gok, maar kan mooi uitpakken.
Gezien de kans dat WvA wel wat etappes gaat pakken aanwezig is, zou een Vlab in die ritten ook een goeie optie zijn. Maar dan moet WvA wel winnen; ik zie hem persoonlijk 1 etappe wel pakken, maar vooral weer veel 2de en 3de plaatsen harken.
Als ze zulke odds weggeven lijkt het er wel heel erg op dat Roglic daadwerkelijk mee gaat doen. Anders heb je wel grote kans op altijd winst, mits het normaal verloopt. Aanhakers als Mas, Landa en O'Connor die normaliter geen tijd pakken op de tijdritten zijn toch geen echte kanshebbers als ze alle beter tijdrijdende UAE mannen eraf moeten rijden en dat met een zwakkere ploeg.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.