Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 24 ... 104 105
Coureurs du Courage
lochem
#567
Zal Aberasturi de punten voor Euskaltel binnen harken ?  

Ik heb, bij gebrek aan beter, hem ook opgenomen in mijn team. Zie hem wel de paar sprintetappes erbij zitten. 

Ferumbras
TheBest
#570
Persoonlijke zie ik de Bora mannen als een belangrijke schakel voor een gouden beker. Mijn gedachte...

Er zijn best wel wat meer renners die zich op etappes gaan richten, zoals Gall bijvoorbeeld. Maar ik denk dat veel ploegen de kaarten nog even bij zich houden aangezien het zo'n brede en op papier gelijkwaardige AK lijst is. Grote kans dat na etappe 4 meer renners zich zullen uitspreken over een aanvallende rol. Dit lijkt mij geen ronde voor luxe knechten en eindeloos afwachten.

carapaz wil vol voor de overwinning gaan. Realistisch of te hoog gegrepen? Na de tour zullen velen hem hoger schatten dan bijvoorbeeld O'Connor, maar ik ben nog niet overtuigd...

TheBest
Ferumbras
#577
Er zijn best wel wat meer renners die zich op etappes gaan richten, zoals Gall bijvoorbeeld. Maar ik...

Gall vond ik in de TDF zwaar tegenvallen. Daarnaast gaat dit de eerste keer zijn dat hij 2 grote rondes in een jaar rijdt. Ik vind dan o.a. Ciccone vele malen interessanter omdat hij toch een soort zekerheid bied gezien zijn geschiedenis.

Carapaz, ook zo eentje die toch eigenlijk altijd wel boven komt drijven en links om of rechts om toch wel zijn puntjes meepikt. O'Connor lijkt dat dit seizoen ook te doen maar heeft dit toch de laatste jaren niet altijd gedaan. Ik schrijf hem ook nog niet af al gaat bij mij de twijfel tussen O'Connor, Mas en Landa terwijl Carapaz er toch wel vast in staat.

Laatst gewijzigd
Jommelb
Guido Maltempi
#575
Of misschien hebben ze bij Scorito niet goed opgelet toen ze alle 8 het stempel knecht kregen? De pl...

Ze omschrijven Soto ook als snelle man vanuit het peloton, of is dat als leadout denk je? Beetje vage vertaling krijg ik.

Ben Nihilisty
Jommelb
#571
De laatste rondes geven de duurdere aanvallers idd wat meer zekerheid. Vooral Ciccone vind ik intere...

Bij mij staat ons wielosoofje er ook in voor de schamele 1 miljoen. Zal in dit veld tekort komen voor een goed klassement, en kan dat in rondes die niet de Tour zijn ook iets beter accepteren over het algemeen. Dus ik zie 'm zich wel bij zo'n rol neerleggen en dan is het inderdaad een erg interessante man voor de bergtappes die naar de aanval gaan.  

Nog zo'n andere naam van 1 miljoen: Caruso. Soortgelijk verhaal eigenlijk, niet zo'n druk in de ronde van Spanje ten opzichte van, in zijn geval, Italië en voor dat bedrag zal die echt wel een paar leuke uitslagen bij elkaar fietsen lijkt mij. Wellicht een beetje afhankelijk van de vorm van Tiberi.

Laatst gewijzigd
VincentK
Ben Nihilisty
#580
Bij mij staat ons wielosoofje er ook in voor de schamele 1 miljoen. Zal in dit veld tekort komen voo...

Zijn fiets is toch te zwaar voor veel punten?

Coureurs du Courage

Ik heb mijn team compleet. Hoor graag jullie input, feedback, verbeteringen:

AK: Roglic, Almeida, Yates, Kuss, Landa, Carapaz, Skjelmose, Poole & v Eetvelt.

Sprint: WvA, Strong, Aberasturi, Adria & Vacek.

Aanvallers & zo: Woods, Narvaez, De Plus, Del Toro, Berrade & Tarling.

Veel renners hebben een 'dubbelrol': zo zie ik Narvaez als teampunten pakker tijdens de tijdrit en aanvaller / puncheur op de lastig te voorspellen heuvelritten. Vacek verwacht ik in de sprint, maar heeft ook prima TT in de benen. Adria is niet alleen een sprinter die in uitgedund groepje iets kan, maar natuurlijk ook ploegmaat van Roglic mocht die goed blijken. Kan t verder toelichten, maar hoor graag van jullie!

 

Ben Nihilisty
VincentK
#581
Zijn fiets is toch te zwaar voor veel punten?

Maar hij luistert naar diepgaande gesprekken over filosofie en politiek tijdens het fietsen, dus dat compenseert

Ben Nihilisty
Coureurs du Courage
#582
Ik heb mijn team compleet. Hoor graag jullie input, feedback, verbeteringen: AK: Roglic, Almeida, Y...

Voor wat betreft Adria: zit ik er helemaal naast als ik verwacht dat die beste kerel geen enkele sprint gaat meedingen? Tijdens vlakke sprints zie ik het 'm überhaupt niet doen, maar zeker niet omdat die (hallo Danny van Poppel) in die ritten ongetwijfeld een leidende rol heeft om de kopmannen uit de wind te houden. Een sprint met een uitgedund peloton hebben ze 2 kleppers voor die eventueel ook nog belang hebben bij wat bonificatieseconden. Wat voor rit zou Adria zelf punten kunnen pakken? 

HaagseHaas

Gaat bij Astana Vinokourov jr. sprinten, of Schelling?

Laatst gewijzigd
Guido Maltempi
Jommelb
#579
Ze omschrijven Soto ook als snelle man vanuit het peloton, of is dat als leadout denk je? Beetje vag...

Hmmm ik zie het nu ook. Had eerder een ander bericht gelezen waarin alleen Pau Miquel werd genoemd als sprinter, maar hier staat idd dat Soto de massasprints doet en Pau de lastigere aankomsten. Terug naar de tekentafel dan maar, want van de andere 500K 'sprinters' word ik niet echt warm.

HaagseHaas

Mijn team begint een beetje vorm te krijgen, maar zoveel twijfels nog.

AK:                Roglic,Almeida, Yates, Kuss, Mas, Carapaz, Skjelmose, Poole,
AK reserve:  C.Rodriguez, Martin
TT:                Tarling, Affini
Aanval:         Kron, Narvaez,Denz
SP:                Van Aert, Groves, Strong, Heiduk, Livyns

Liefst zou ik nog een derde UAE hebben, maar dat lukt niet meer, of ik moet Strong inruilen.

BigMig
Coureurs du Courage
#582
Ik heb mijn team compleet. Hoor graag jullie input, feedback, verbeteringen: AK: Roglic, Almeida, Y...

Laat je de punten uit het jongerenklassement links liggen deze ronde?

Primoz ValtAltijdVanDeFic

Team redelijk kunnen samenstellen, dit is het voorlopige opzetje. Benieuwd naar de meningen

 

Almeida, Yates, DFM, Kuss, Mas, Carapaz, Skjelmose, Rubio, Ciccone
Van Aert, Groves, Strong, Aberasturi, Canal
Narvaez, Van Eetvelt, Kron Lafay
Tarling
Heiduk (teampunten)

Laatst gewijzigd
Barrygoal

Groves staat niet op de startlijst van PCS, of is hij ervan afgehaald?  

JW
Barrygoal
#590
Groves staat niet op de startlijst van PCS, of is hij ervan afgehaald?  

Groves heeft er nooit op gestaan, maar de verwachting is wel dat hij meegaat

Coureurs du Courage
BigMig
#588
Laat je de punten uit het jongerenklassement links liggen deze ronde?

Ik snap je opmerking, maar heb met Poole, v Eetvelt, Skjelmose & Del Toro best wat ijzers in het vuur. Probleem is alleen dat geen van hen ooit op WT niveau bewezen heeft een grote ronde uit te kunnen rijden. Maar dat zegt niks bij jongerenklassement, zeker in de Vuelta.

De vergankelijke namen heb ik niet zo'n vertrouwen in. Tiberi door Vuelta a Burgos, Arensman ook deels daardoor en heeft iemand voor zich in de pikorde in het team. Dit geldt ook voor Uijtdebroeks. CRod vond ik in de Tour weinig indruk maken en zelfs slecht tegen t einde. Lijkt me vermoeid. Bovendien kosten deze gasten allemaal behoorlijk wat en gezien mijn keuze om én Roglic én de 2 UAE mannen te spelen, moet ik elders concesssies maken.

oli4g

https://x.com/AlpecinDCK/status/1822995823283580933

 

lijkt mij op eerste zicht groves, Kielich, Meurisse, Hollman, Hermans, Plankaert, Vergallito en Uhlig?

GoldenWallie

Hoeveel ritten zijn er voor types zoals Narvaez? 

dr klaas

Teampjes lopen vol zo, daardoor genoeg goedkope vulling oa door dit forum kunnen vinden voor een deftig berg/aanvalequipe.  Die EKP sprinters zijn wel erg mager, kunnen ook goed bergop.

 Mooi dat er geen uitgesproken favoriet is.  Teampjes delen voor de start blijft wennen, tijden veranderen.

RappeEddy

Is Cian, Tiberi of Arensman een must als je CRod, Skjelmose en Poole al geselecteerd hebt (met oog op JK)

KV

Marit sprintkopman. Zou terug op zijn niveau zijn, maar lijkt mij toch ook niet een echt duurzame sprinter te zijn als je zijn resultaten bekijkt. Verwacht niet dat hij er 5x bij zal zitten.

Eindigde gisteren trouwens laatste in een kermiskoers. Weet niet of we daar waarde kunnen aan hechten, maar toch...

Laatst gewijzigd
Wicked Wout
RappeEddy
#596
Is Cian, Tiberi of Arensman een must als je CRod, Skjelmose en Poole al geselecteerd hebt (met oog o...

Ik verwacht het niet

Wicked Wout
KV
#597
Marit sprintkopman. Zou terug op zijn niveau zijn, maar lijkt mij toch ook niet een echt duurzame sp...

Als hij er niet meer bij zit is het voor Braet.

Meestal als dat vooraf al zo wordt gecommuniceerd blijf ik van beiden af. Zeker nu er toch al zo weinig sprintkansen zijn.

Coureurs du Courage
RappeEddy
#596
Is Cian, Tiberi of Arensman een must als je CRod, Skjelmose en Poole al geselecteerd hebt (met oog o...

Ik sluit me aan bij Wout. Had ze best mee willen nemen, maar vind ze aan de prijs voor 3,5. Gezien de veel fellere concurrentie tov Giro voor het klassement, vind ik ze overpriced. Het lijkt wel alsof ze hoog geprijsd zijn doordat ze er al vroeg opstonden. Nu het deelnemersveld volloopt en er steeds meer met klassementsambities zijn, lijken ze steeds minder interessant. Koppel daar tegenvallende prestaties aan in Burgos. Denk trouwens dat als ze nu toegevoegd zouden worden dat ze dan eerder 2,5 a 3 miljoen in waarde zouden zijn.

1 2 ... 24 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.