Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 25 ... 104 105
Coureurs du Courage
GoldenWallie
#594
Hoeveel ritten zijn er voor types zoals Narvaez? 

Best wel veel. De punchy ritten (7 en 11) zijn hem op het lijf geschreven. Zou hem in 11 zelfs durven cappen. Alle aanvallersritten (6, 8, 10, 12, 18) kun je 'em prima opstellen. Tel daar potentiële teampunten bij op in de eerste 3 ritten via Tarling (grosso modo zo'n 50) en je kunt hem er prima bij hebben.

Zijn vorm is goed, zie recente Clásica dus de lichten staan op groen. Blijft koffiedik kijken natuurlijk, maar voor mij is hij een 'zekerheidje'.

Cold Palmer

Ik heb nergens nog de naam Dylan Theuns voorbij zien komen als aanvaller. Niemand vertrouwen in? Zijn toch wel wat mogelijke etappes voor hem lijkt mij..

Dottema11
Cold Palmer
#602
Ik heb nergens nog de naam Dylan Theuns voorbij zien komen als aanvaller. Niemand vertrouwen in? Zij...

Was in het voorjaar prima in vorm, heeft me met het klassiekerspel het gouden bekertje gegeven. Daardoor misschien enigzins bevooroordeeld, maar ik neem hem wel mee, leuke renner voor een mooie hoeveelheid ritten

Astarloa

Ik ga juist wel voor goed tijdrijdende jongeren die bewezen hebben een goed klassement te kunnen rijden. En Burgos hecht ik zelf weinig waarde aan, voor de meesten zal dat puur voor voorbereiding zijn geweest en niet voor resultaat. Om over San Sebastian maar niet te spreken.

Ferumbras
Coureurs du Courage
#600
Ik sluit me aan bij Wout. Had ze best mee willen nemen, maar vind ze aan de prijs voor 3,5. Gezien d...

Is er veel verschil in AK kansen voor deze mannen ten opzichte van bijvoorbeeld Mas, Landa of O'Connor? Denk dat dit redelijk gelijk is. En dan heb je met de jongeren 2 truien ipv 1. Dus snap wel dat ze duurder zijn.

Echter kun je dan ook stellen dat het budget over het algemeen vrij krap is met relatief dure mannen links en rechts. Wat je wel dwingt tot het maken van lastige keuzes...

Op het moment dat er zoveel keuze is, zie je twee kampen ontstaan. De spelers die vol voor hun eigen geloof / de gok gaan (weinig +  dure mannen), of kansen spreiden (meer + betaalbare mannen).

encanto

Even voor mij en misschien zie ik iemand over het hoofd maar als je realistisch kijkt zijn dit toch de echte kanshebbers voor de top 5 jongeren: Crod, aerensman, tiberi, skjelmose, uijtdebroeks, eetveld, Zana (hoe is het met zijn vorm?), poole, del toro (maar niet als almeida of yates gaat winnen)..

 

dan geven die eerste vier vooraf de meeste zekerheid toch? Ik neig er nu naar om van die vier enkel arensman te nemen (ivm tarling en de eerste dagen), maar helemaal zonder die drie/vier is toch wel een groot risico? 

of hebben degene zonder de 3 van 3.5 miljoen dan wel Crod in het team? Dat zou ik dan wel weer begrijpen....

Barrygoal

Ik lees veel over teampunten van Tarling na etappe 1, maar als hij 2e wordt achter bijvoorbeeld van Aert ontvang je alleen extra jongeren trui punten. En dit is te verwaarlozen (3pnt). Of denken jullie dat Tarling gaat winnen?

BigMig

Ja het is ook een lastige puzzel met die jongeren die zich al meer bewezen hebben, en ik ben het eens dat ze niet enorm aantrekkelijk geprijsd zijn. Echter zijn er voor die trui in het spelletje wel veel punten te verdienen. Die vooraf sowieso grotendeels links laten liggen is een erg gewaagde strategie denk ik, tenzij je enorm veel vertrouwen hebt in je alternatieven. Maar ook daar is onzekerheid. Het lijkt mij dat je dus tenminste de kansen moet spreiden door 1 zo'n dure jongere mee te nemen. Maar misschien is het ook wel een beetje gokken welke dat dan wordt.

BigMig

Ik vind (en ik denk meerderen met mij) veel klassementsmannen sowieso lastig in te schatten. Ik kom een heel eind met ze op waarde schatten, waarbij de lastigste vraagstukken zijn welke/hoeveel ik van de 3 duurste moet meenemen, en dus ook welke jongeren ik moet meenemen. Daarnaast is voor mij echter nog 1 groot vraagteken: Mikel Landa. Ik vond hem in de Tour echt verbazend goed. Nu is hij aantrekkelijk geprijsd, maar ergens heb ik de verwachting dat na zo'n vormpiek in de Tour het beste er voor de Vuelta wel af moet zijn. In het verleden heeft hij bewezen 2 grote rondes in een jaar/achter elkaar goed te kunnen zijn, maar hij kan ook 1 ronde goed zijn en de volgende nergens te bekennen zijn. Voelt als een hit or miss. Iemand hier iets zinnigs over te zeggen?

Coureurs du Courage
Barrygoal
#607
Ik lees veel over teampunten van Tarling na etappe 1, maar als hij 2e wordt achter bijvoorbeeld van...

Tarling is wel echt topfavoriet voor etappe 1. Heb nog geen odds gezien bij de bookmakers (verwacht deze morgen uiterlijk), maar het zou me niks verbazen als je minder dan 2x je inleg terugbetaald krijgt. Het is 12km vlakke pannenkoek, dat is voor hem echt een voordeel tov van een McNulty of Van Aert die ik als schaduwfavorieten zie.

Godenzonen van Pele
Coureurs du Courage
#610
Tarling is wel echt topfavoriet voor etappe 1. Heb nog geen odds gezien bij de bookmakers (verwacht...

Hoe zeker is het dat Tarling als hij etappe 1 wint ook nog de rode trui en de puntentrui na etappe 2 wint?
De tijdrit is kort, dus je hebt best kans dat WvA binnen 10 seconde staat na dag 1.
Met bonificaties kan hij dan in etappe 2 het rood al pakken, dan zijn de truipunten voor de Ineos mannen alweer weg.

Wicked Wout
Cold Palmer
#602
Ik heb nergens nog de naam Dylan Theuns voorbij zien komen als aanvaller. Niemand vertrouwen in? Zij...

Die vecht momenteel samen met 2 anderen om het laatste plekje. Maar voor die keuze wacht ik ook nog even de andere definitieve teams af.

LinksafBijDeMolen

Als Teuns de eerste 9 etappes bij de kopmannen moet blijven zou dat wel erg zonde zijn. Daar zitten echt wel etappes in waar hij mee zou kunnen doen voor de overwinning.

https://israelpremiertech.com/strong-israel-premier-tech-roster-set-to-take-on-la-vuelta-a-espana/

Welkom

Groves dan toch eindelijk bevestigd door Alpecin

BigMig

Q Hermans op te pikken voor 500k. Zit daar een Bittner-compensatie in verwerkt?

Teker
Welkom
#614
Groves dan toch eindelijk bevestigd door Alpecin

We gaan weer terug naar de tekentafel... Hoe doen jullie het bij de sprintersettapes? Red het namelijk net niet met 5 sprinters en teamopvulling...

oli4g
BigMig
#615
Q Hermans op te pikken voor 500k. Zit daar een Bittner-compensatie in verwerkt?

dat is wel echt een koopje, duidelijke etappes wanneer je hem opstelt en potentieel teampunten

HaagseHaas

Zal Vacek gaan sprinten voor LidlTrek? Die gaat etappe 1 ook wel punten pakken, maar of hij mee gaat sprinten? Iemand hier iets over gelezen/gezien?

Kanarie

Canal, Vacek, Marit, Schelling, De Pestel. Wie te nemen.... 

Titivoeckler
Coureurs du Courage
#610
Tarling is wel echt topfavoriet voor etappe 1. Heb nog geen odds gezien bij de bookmakers (verwacht...

De 12km vind ik juist niet een voordeel voor Tarling tov Van Aert. Bij de kortere tijdritten en prologen komen de sprinters vaak toch wel naar boven. Dit gaat denk ik vrij close worden.

John Bon

Eerlijk ik begrijp niet goed wat sommige hier zeggen over krap budget en te dure prijzen. 

Ik heb een ploeg met Roglic (heel voorlopig) Yates, Almeida, Kuss,Carapaz,Wva,Groves, Mas, O'connor Geen enkele 500K renner voor de moment en ik heb nog 2.5 mil over voor mijn laatste plekje.

Wat willen julllie dan dat je zomaar de top 8 fav. allemaal in je ploeg kunt klikken? 

Tim van der Sman

Volgens PCS had DFM een DNF in San Sebastian. Weet iemand met welke reden hij niet gefinished is?

John Bon
Tim van der Sman
#622
Volgens PCS had DFM een DNF in San Sebastian. Weet iemand met welke reden hij niet gefinished is?

niks achter zoeken waarschijnlijk op achterstand geraakt en afgedraaid als ze de eerste keer aan de bussen kwamen

Laatst gewijzigd
Ferumbras
Teker
#616
We gaan weer terug naar de tekentafel... Hoe doen jullie het bij de sprintersettapes? Red het nameli...

Gewoon m'n verlies nemen. De kans dat je met al die middelmatige 1M en lagere renners punten scoort is mij veel te laag.

A. Het moet een sprint worden.
B. Ze moeten meesprinten.

Van Aert en Groves. De rest bekijkt het maar :P!

Teker
John Bon
#621
Eerlijk ik begrijp niet goed wat sommige hier zeggen over krap budget en te dure prijzen. Ik he...

De AK-mannen zijn inderdaad niet bij mij het probleem, keuze is genoeg. Alleen wie ga je in de sprintetappes opstellen? Het zijn er niet veel, maar daar kan je wel punten winnen of verliezen. Ik ben er inmiddels denk ik wel zelf uit. 

Laatst gewijzigd
1 2 ... 25 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.