Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 26 ... 104 105
Valvuillerdemoz

Volgens PCS had DFM een DNF in DSSK. Ik denk PTSS.

Ferumbras
John Bon
#621
Eerlijk ik begrijp niet goed wat sommige hier zeggen over krap budget en te dure prijzen. Ik he...

7 AK mannen waarbij een deel maar de vraag is of ze genoegen nemen met een top 15 plek, en niet gewoon lekker gaan aanvallen. Met Roglic, Almeida, Yates, WvA en Groves neem je simpelweg een heel groot deel van je budget in 1x weg.

John Bon
Teker
#625
De AK-mannen zijn inderdaad niet bij mij het probleem, keuze is genoeg. Alleen wie ga je in de sprin...

klopt vandaar dat ik echt wel de prijs van Bittner begrijp. Want dat is een man waarvan je vrij zeker bent dat hij gaat meesprinten. 
Maar iedereen heeft hetzelfde probleem. Dus ik neem de top 2 met dan nog 4 C-namen erbij en dan hopen op nog wat teampunten. 

Weinig sprinters zullen 100 punten/miljoen halen maar dat moet je in deze vuelta even vergeten. Punten in de sprintritten zullen kostelijk zijn maar dat is het voor iedereen. 

Laatst gewijzigd
Mindless
John Bon
#621
Eerlijk ik begrijp niet goed wat sommige hier zeggen over krap budget en te dure prijzen. Ik he...

Aha, dus jij mist DFM, Tiberi, Arensman, Landa, Skjelmose... Daarvan gaan er toch zeker 3 in de top 10 eindigen, en 2 in de top van het jongerenklassement en dan zijn er ook nog eens zoveel bergritten...  dat wordt afzien!

lochem
RappeEddy
#596
Is Cian, Tiberi of Arensman een must als je CRod, Skjelmose en Poole al geselecteerd hebt (met oog o...

Ik twijfel ook tussen Cian, Arensman, Rubio en McNulty.

Wil er graag 2 van die 4 meenemen, maar wie ?

John Bon
Ferumbras
#627
7 AK mannen waarbij een deel maar de vraag is of ze genoegen nemen met een top 15 plek, en niet gewo...

Klopt ik zeg ook niet dat ik die renners meeneem als AK zekerheid. Ik noem gewoon even mijn duurste renners op. 

Eerlijk ik vind het kwa budget eigenlijk een makkelijke puzzel. Ook op vlak van sprinters want omdat er zo weinig zijn klik je de paar zekerheden erin aangevuld met een gokje of 2. 

Enige moeilijkheid is welke aanallende klimmer neem je mee uit dit grote aanbod

Eddix

Ik heb geen BORA. Vind Roglic toch wat onzeker, zeker voor de prijs van 6 mil. Dat maakt DFM ook weer minder interessant, zeker voor de prijs van 4 mil. En dat maakt dan weer Vlasov minder interessant, zeker voor de prijs van 2,5 mil (en herstel gebroken enkel). En dat maakt dan weer Lipowitz minder interessant, zeker voor de prijs van 1,5 mil.

Conclusie, ik neem er geeneen mee. Als Roglic in vorm is dat kan het lekker scoren zijn, maar ik denk dat er alternatieven zijn met meer zekerheid.

Laatst gewijzigd
John Bon
Mindless
#629
Aha, dus jij mist DFM, Tiberi, Arensman, Landa, Skjelmose... Daarvan gaan er toch zeker 3 in de top...

Klopt dit is exact mijn punt als de prijzen lager zijn of de budgetten hoger klikt iedereen die er blind in. 
Mijn ploeg is trouwens ver van klaar. 

DFM: ik verkies momenteel Roglic en 2 UAE'ers. Als ik DFM erbij wil moet ik 1 van die andere 3 eruit
Tiberi: klopt. Fomo momenteel en ik overweeg Roglic eruit om dan te wisselen voor DFM& Tiberi
Arensman: Keuzes maken :) 
landa: is er altijd wel bij maar pakt zelden veel punten 
Skjelmose: hoog potentieel maar heeft het als klassementsman nog nooit bewezen 

Als ik die 5 erin klik kun je dezelfde opmerking maken over de renners die er dan uitgaan 

Laatst gewijzigd
Astarloa

Zou niet te veel focussen op zoeken naar de juiste goedkope aanvaller. Waarschijnlijk zijn er al vrij snel klassementsmannen afgehaakt voor het klassement en vervolgens dus voor etappes gaan. En dat kan een flink pak zijn waardoor je goedkope aanvaller ineens kansloos wordt als types als Carapaz, Ciccone en Soler er serieus werk van maken.

Imbatido
Ferumbras
#624
Gewoon m'n verlies nemen. De kans dat je met al die middelmatige 1M en lagere renners punten scoort...

Maar heb je niet meer aan een Bittner die ~200 punten pakt voor 2,5 miljoen dan aan een klimmer van 2,5 miljoen die er misschien 300 pakt (maar makkelijker te compenseren is)?

Tim van der Sman
Valvuillerdemoz
#626
Volgens PCS had DFM een DNF in DSSK. Ik denk PTSS.

Wellicht dat EMDR dan helpt.

CLB

Tarling + Soler of ciccone + groves?

Ferumbras
Imbatido
#635
Maar heb je niet meer aan een Bittner die ~200 punten pakt voor 2,5 miljoen dan aan een klimmer van...

Denk dat veel afhangt van de eigen verwachting hoeveel sprints we nou daadwerkelijk gaan krijgen. Zelf verwacht ik voor Bittner maximaal 100 punten. Maar ik ben dan ook geen Scorito-pro :)!

ditisdavid

De afstand is inderdaad niet persé een voordeel voor Tarling, maar het totale gebrek aan bochten wel. Het wordt dus puur wattages trappen en 14-15 minuten moet dan lang genoeg zijn voor hem.

Hassan de Mosselman

Mijn grote vraagstuk zit ook vooral in de sprinters. Ben toch snel geneigd de twee toppers te nemen en het verder op te vullen met wat jongens op de goede hoop. Maar je wilt ook weer niet te veel aan punten verliezen in die rondes. Ik vind deze vuelta een hoofdbreker.

Falonso

Ik neem Wout van Aert + 4/5 goedkope "sprinters" van maximaal 1 miljoen. Gelet op het lage aantal sprintetappes besteed ik mijn geld liever aan mijn klassementsrenners...

MvdW

Wat denken jullie van Affini? Kan top 5 rijden in beide tijdritten en je hebt de teampunten van WvA.

ThommNAC
MvdW
#642
Wat denken jullie van Affini? Kan top 5 rijden in beide tijdritten en je hebt de teampunten van WvA.

Ik neem hem mee

HaagseHaas
MvdW
#642
Wat denken jullie van Affini? Kan top 5 rijden in beide tijdritten en je hebt de teampunten van WvA.

Ik heb hem erin geklikt als 3e Visma. 250k duurder dan Kruijswijk en Van Baarle, maar dat hij maakt in de eerste etappe waarschijnlijk al goed met een top 10 plek. Hij ging er in Burgos ook voor.

rodelantaarn1

Haha wat een dieptepunt is dit sprintersveld joh. Moet ik gaan kiezen tussen renners als aberasturi schelling en mari.... wat een armoe xd

Laatst gewijzigd
roundandround

Wat kunnen we van soler en vine verwachten? Vind ze wel erg duur voor 2,5 miljoen 

Laatst gewijzigd
encanto
roundandround
#646
Wat kunnen we van soler en vine verwachten? Vind ze wel erg duur voor 2,5 miljoen 

Vine moet op zijn fiets blijven zitten..dat is al een gigantische uitdaging. Soler vind ik nu te duur voor een aanvaller. Althans dan heb ik liever een carapaz/landa voor hetzelfde geld mee.
zal echt wel zijn ruimte krijgen maar ga zelf dan liever dubben over een mcnulty ( die gaat nu mee en is in mijn ogen minstens net zo goed als Vine maar dan goedkoper) en een del toro...

UAE wil ook die derde grote ronde hebben dus alle ballen op almeida.

wessel2105

Is er iemand die wilt sparren over de teams ik denk dat ik een redelijk team heb samengesteld maar zie toch nog wel ruimte om te schuiven bij de juiste argumenten. Zelf was ik bij de vorige tour goed voor een gouden bekertje. 

Aangezien deze Vuelta nogal onvoorspelbaar is in mijn ogen ben ik best benieuwd wat jullie denken van mij selectie tot nu toe: 

AK: Roglic, Almeida, Arensman, Kuss, Mas, Landa, Skjelmose, Poole, v.Eetvelt

Sprint: WvA, Groves, Aberasturi, Canal, Adria, Narvaez, Vacek

Tijdrit: Affini, Kung, Tarling

Overig: Lipo 

Affini is mee voor de teampunten en de hoop dat hij top 20 in de tijdritten rijd wat toch wel tot de mogelijkheden behoort

Vacek, Adria en Narvaez zijn allemaal ook evt teampunten en uiteraard in dit dunne sprinters veld mannen die zich misschien wel eens gaan mengen. Ik denk dat zeker Narvaez en ook Vacek nog wel eens in de kopgroep te zien gaan zien tijdens deze Vuelta dus redelijk zekere aanvallers zijn. 

Kung is een twijfel geval was pure opvulling voor de tijdrit maar ik twijfel of je er beter aan doet om bijvoorbeeld een Ide Schelling mee te nemen die zich waarschijnlijk er bij de sprintjes wel tussen gaat gooien en evt ook nog in de aanval kan gaan. 

ik ben ook nog niet zeker over Arenaman en zou dus nog kunnen overwegen om daarvoor iemand anders te nemen en zo kung om te ruilen voor een 500k man van Ineos alleen hou ej dan 250K over waar ik nooit zo een fan van ben.

Ik ben benieuwd wat jullie van deze selectie vinden!

stuur me een DM als je zin hebt om erover te sparren of een frisse blik wilt op je team keuze!(ben ook bereid om op discord erover te sparren)

Valvuillerdemoz
Tim van der Sman
#636
Wellicht dat EMDR dan helpt.

Meestal wel.

encanto
ThommNAC
#643
Ik neem hem mee

Affini zal de laatste man voor Wout zijn..maakt hem in dit veld nog interessanter want kan dan zomaar per ongeluk nog een top 20 rijden

Laatst gewijzigd
1 2 ... 26 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.