Afvalkoers Vuelta 2024

1 2 ... 8 9 10 11
Guido Maltempi

Del Toro doet een dappere poging, maar het lijkt erop dat de klassementsploegen onder 1 hoedje samenspannen om mijn afvalkoers om zeep te helpen. Vamos Isaac, hou in elk geval die dekselse Mas achter je!

kokkie1975

Uiteindelijk met een half team en dus 6 uitvallers het net niet tot het laatste weekend weten te schoppen. Iedereen die er nog inzit veel succes en Rabbiej ontzettend bedankt voor de organisatie!

ditisdavid

Geen gekozen renners op het podium bij een bergaankomst voor de AK-mannen is toch wel opvallend.

Minder opvallend zijn de resultaten in het spel vandaag, nota bene op een mindere dag wordt Mas een verplichte keuze. Het wordt een tweestrijd dit weekend.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Als mijn berekeningen kloppen, win ik vandaag en liggen Jappe met 380 en Burns met 460 en een hoger cq dan ditisdavid,  eruit.

ditisdavid
arjenzvob
Als mijn berekeningen kloppen, win ik vandaag en liggen Jappe met 380 en Burns met 460 en een hoger...

Je vergeet Guido Maltempi, die vandaag onderaan eindigt.

Guido Maltempi

Klopt, ik had alleen Carapaz in de punten en eindig onderaan. Het leek er héél even op dat Del Toro nog een Houdini-act zou verzorgen maar het mocht niet zo zijn.

Al met al wel tevreden met deze prestatie. Met Almeida, Tiberi, vEetvelt, Arensman, vAert en DFM was mijn halve team gevuld met uit- en/of tegenvallers dus dan is stranden in etappe 19 geen schande. Succes nog aan de laatste 5 teams, en veel dank @Rabbiej voor de organisatie!

arjenzvob

O dus Guido en Jappe eruit?

 

ditisdavid

Dit ziet er plotseling heel goed uit...

arjenzvob

Helemaal niet! Kom op Crod!

ditisdavid

Rodriguez toch nog 19e is lichtelijk teleurstellend...

arjenzvob

Hoopaaaaa. En Del Toro 20e is ook lekker

arjenzvob

Ik ben even kwijt wie er nog in zitten, maar ik kwam op deze 5 ( 1 teveel toch, of finale met 3?)

arjenzvob: 500 + 320 + 10 + 1 = 831

ditisdavid: 500 + 320 + 1 = 821

Burns: 500 + 320 + 1 = 821

Rabbiej: 500 +320 = 820

arviid: 500 + 20 + 10 = 530

Laatst gewijzigd
arviidd

Nou top 5 ben ik heel blij mee. Succes nog allen.

ditisdavid
arjenzvob
Ik ben even kwijt wie er nog in zitten, maar ik kwam op deze 5 ( 1 teveel toch, of finale met 3?)arj...

Finale met 3. Drie teams die 11 renners delen, en omdat de andere twaalfde plekjes Teuns en een uitgevallen Strong zijn is de enige renner die morgen uitmaakt dus inderdaad Carlos Rodriguez.

Laatst gewijzigd
VincentK
ditisdavid
Finale met 3. Drie teams die 11 renners delen, en omdat de andere twaalfde plekjes Teuns en een uitg...

Carlos Rodriquez staat voor morgen 17e qua odds. Wordt nog een spannend dagje hier (-:

Rabbiej

Het slotweekend van de grote rondes van dit jaar. Op vrijdag zouden de kaarten beslist worden. O'Connor startte nog in de rode trui maar alles leek er op dat dit ook zijn laatste etappe in die trui zou zijn. En dat bleek ook zo te zijn. Roglic pakte uit en niemand kon meer bij hem in de buurt blijven. Hij reed naar etappezege nummer 3 en misschien nog wel belangrijker, met de rode trui aan richting de laatste 2 etappes. Dat kon hem niet meer ontgaan en dat zou hem ook niet meer ontgaan. Of er moeten rare dingen gaan gebeuren vandaag in de tijdrit, waar hebben we dat eerder gezien? Nee, er doet geen Pogacar mee vandaag.

In de etappe van gisteren was het weer voor de klassementsmannen. Ze probeerden nog vanalles om hun plek te verbeteren maar uiteindelijk was het de ongevaarlijke Dunbar die de etappe wist te winnen. Knappe klim gereden en sterk voor de naar elkaar kijkende klassementsrenners gebleven. 2 ritzeges voor hem deze Tour, daar zal menig top 10 renner zijn top 10 plek voor willen inruilen.

Arjenzvob neem ik de volgende ronde in dienst om de honeurs waar te nemen, maar naast dat die de scores al had berekend wist die ook beide etappes bovenaan te eindigen. Een terechte finalist derhalve. In etappe 19 zagen we jappe666 en Guido Maltempi onderaan eindigen. Del Toro probeerde het nog voor het team van Guido maar de klassementsmannen wilden persé zelf gaan strijden voor etappewinst. Ook het team van jappe666 was al langer onthoofd van haar beste klimmers en dat kostte nu een plek in de finale.

In rit 20 zagen de halve finale van de afvalkoers. 2 teams moesten nog afvallen voordat we zouden gaan tijdrijden in Madrid. Gebaseerd op etappe 19 hadden Rabbiej en arviidd de beste papieren om samen met Arjenzvob naar de finale te gaan maar de realiteit bleek dat zij er juist uitvlogen. Voor Rabbiej stelde Kuss teleur door niet in de top 20 te finishen. Heel best was zijn Vuelta al niet maar deze 25e plaats van hem stelde toch wel erg teleur. Voor Arviidd viel de Vuelta-droom richting de finale toch ook in duigen. Veel spannende etappes waar hij net door mocht, in rit 20 was het geluk op. Carlos Rodriguez stelde voor hem dan weer tegen en dat waren te weinig punten.

De finale gaat vandaag dan ook tussen Burns, ditisdavid en Arjenzvob. Teams die heel erg op elkaar lijken en zo kunnen we voor de eindwinst helaas al 1 naam wegschrijven. Voor Burns zijn er geen ijzers meer in het vuur om het team van Ditisdavid te kloppen. Zijn CQ-waarde is hoger dus zal altijd achter hem eindigen. Voor arjenzvob is er nog wel een ijzer in het vuur. Voor Carlos Rodriguez staat er nog een top 10 positie op het spel, al heeft die wel veel tijd voor op de nummer 11 en veel tijd achter op de nummer 9. Kan die top 20 eindigen vandaag? Doet hij dat, dan is een Vuelta overwinning voor Arjen een feit. Anders zal ditisdavid de rode trui aan mogen doen.

Uitslag etappe 19

1 arjenzvob 700
2 Rabbiej 620
3 arviidd 570
4 ditisdavid 460
5 Burns 460
6 jappe666 380
7 Guido Maltempi 140

Guido Maltempi

VAN AERT Wout 1.981
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves 1.405
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 496
VAN EETVELT Lennert 437
NARVAEZ PRADO Jhonatan Manuel 353
SOLER GIMENEZ Marc 349
TIBERI Antonio 347
ARENSMAN Thymen 283
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
VACEK Mathias 262
DEL TORO ROMERO Isaac 124
BITTNER Pavel 96
  6.412

jappe666

VAN AERT Wout 1.981
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves 1.405
GROVES Kaden 859
RODRIGUEZ CANO Carlos 810
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 496
VAN EETVELT Lennert 437
POOLE Max 382
TIBERI Antonio 347
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
DEL TORO ROMERO Isaac 124
SOTO GUIRAO Antonio Jesus 123
BITTNER Pavel 96
  7.339

Uitslap etappe 20

1 arjenzvob 831
2 ditisdavid 821
3 Burns 821
4 Rabbiej 820
5 arviidd 530

arviidd

RODRIGUEZ CANO Carlos 810
TARLING Joshua 530
POOLE Max 382
ADRIA OLIVERAS Roger 453
BITTNER Pavel 96
VAN AERT Wout 1.981
VAN EETVELT Lennert 437
NARVAEZ PRADO Jhonatan Manuel 353
TIBERI Antonio 347
MAS NICOLAU Enric 736
UIJTDEBROEKS Cian 574
PARET PEINTRE Valentin 135
  6.834

Rabbiej

VAN AERT Wout 1.981
KUSS Sepp 1.263
MAS NICOLAU Enric 736
TARLING Joshua 530
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 496
VAN EETVELT Lennert 437
POOLE Max 382
NARVAEZ PRADO Jhonatan Manuel 353
TIBERI Antonio 347
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
VACEK Mathias 262
BITTNER Pavel 96
  7.162

arjenzvob

Kijk, toch altijd lekker als de echte masters van de organisatie het verdict zwart op wit zetten. Ik deed een poging, maar vergat Guido. Hmmm.... Misschien toch aan jullie overlaten haha!

Ik juich voor Rodriguez Cano Carlos vandaag!

Guido Maltempi

Schrale troost voor Rabbiej dat hij gisteren ook zonder dat ene puntje voor Del Toro alsnog was uitgeschakeld op cq.

Vandaag dus Teuns vs. C-Rod voor de winst in dit spel. Normaal gesproken zou je Rodriguez wel bij de eerste twintig verwachten, zeker omdat hij een top 10 AK te verdedigen heeft. Maar hij had gisteren een slechte dag en heeft in het klassement nauwelijks kans om nog te stijgen of dalen, dus helemaal gerust zal Arjen er niet op zijn.

Voor de zekerheid ook even de ITT-stats van Dylan Teuns opgezocht, en tot mijn verbazing heeft die tussen 2018 en 2020 een hele rits puike tijdritten gereden. Niets wijst erop dat hij dat nu weer gaat doen, maar zeg nooit nooit... 

arjenzvob

Arjen is er helemaal niet op gerust zelfs! Ik bid voor een 19e of 20e plek van Carlos :)

Bode80

Succes vandaag!

oli4g

Ik hoop dat Vacek vandaag sneller is dan Affini anders ga ik flink balen! Succes vandaag met de score van Carlos en proficiat!

oli4g

.

Laatst gewijzigd
oli4g

.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Thnx mannen!

ditisdavid
oli4g
Ik hoop dat Vacek vandaag sneller is dan Affini anders ga ik flink balen! Succes vandaag met de scor...

Affini wordt hier hard gepakt door de draaiende wind, dus dat zal wel meevallen.

Wind is daarmee ook flink in het voordeel van Rodriguez, tenzij gisteren een voorbode was voor vandaag zie ik hem niet buiten de punten vallen.

1 2 ... 8 9 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.