Hoe makkelijk ik ook door ben gegaan zweet ik hem echt voor morgen. Als Groves wint is het volgens mij gedaan of misschien mis ik nog wat verschilmakers. Volgens mij heeft bijna iedereen Vacek en Bittner. En als ze die niet hebben is het Groves. Groves maar tegenvallen dan morgen. Op CQ ga ik iig niks winnen.
Met een sprint in aankomst zien we de volgende sprinters bij de ploegen (op volgorde van CQ):
danusz1986: Narvaez, Vacek en Bittner
kokkie1975: Narvaez en Groves
jappe666: Groves, Soto en Bittner
Pier Tol: Narvaez, Vacek en Bittner
arjenzvob: Narvaez, Vacek en Bittner
Rabbiej: Narvaez, Vacek en Bittner
oli4g: Groves, Affini en Bittner
Burns: Narvaez, Strong, Vacek en Bittner
arviidd: Narvaez, Adria en Bittner
ditisdavid: Narvaez, Vacek en Bittner
Guido Maltempi: Narvaez, Vacek en Bittner
Sprinten in Santander. Dat was in ieder geval de bedoeling van deze etappe. Al was het met het uitvallen van Van Aert wel nog de vraag wie het gat op de vluchters zou gaan dichten. Een openingsfase met verschillende aanvallen volgde maar we zagen uiteindelijk een groep van 4 ongevaarlijke vluchters wegrijden van het peloton. Toen was het wel duidelijk: het zou sprinten worden. Schmid, Leijnse en Campenaerts probeerden het in de slotkilometers nog te voorkomen maar uiteindelijk was daar Groves die etappezege 3 kon bijschrijven. Geen spannende sprint want hij was duidelijk de beste maar hij moest het toch maar even doen.
Morgen een kans voor de aanvallers zo lijkt het. Toch wat meer hoogtemeters en een pittig bergje op een 50 kilometer van de streep. Alpecin zal het wel geloven zo met Groves. Niet meer sprinten dus en daar zal arviidd niet rouwig om zijn. Zijn laatste leven was op zei die tijdens de etappe maar hij was even vergeten dat Max Poole van alle markten thuis is. Op de één of andere manier werd hij 12e vandaag en door de 80 punten die dat met zich mee bracht mag Arviidd door naar de aanvallersrit van morgen. Misschien zien we Poole dan wel opnieuw?
5 teams scoorden een gelijk aantal punten. Bittner, Vacek en Narvaez kwamen gezamenlijk tot een aantal van 590 punten en dat waren er minder dan 6 anderen. De meeste punten werden gescoord door jappe666 die met Groves, Bittner en Soto best een respectabele score had. Helaas voor hem gaan we dus waarschijnlijk niet meer sprinten in deze ronde.
Wie zeker niet meer gaan sprinten zijn de teams van danusz1986 en Pier Tol. Zij gaven meer cq punten uit dan de andere 3 die gelijk met ze eindigden. 2 teams met sterke tijdrijders in hun gelederen. Het laatste team met Roglic verlaat de ronde en ook de winnaar van de 1e etappe McNulty is niet meer in een overgebleven team te vinden. Hier zullen de andere teams niet rouwig om zijn. Heren bedankt, jullie kwamen dichtbij een overwinning maar 1 sprintrit te veel doet jullie de nek om.
Uitslag
1 | jappe666 | 1.190 |
2 | oli4g | 1.101 |
3 | Burns | 870 |
4 | Rabbiej | 670 |
5 | kokkie1975 | 670 |
6 | arviidd | 650 |
7 | Guido Maltempi | 590 (CQ: 6412) |
8 | ditisdavid | 590 (CQ: 6746) |
9 | arjenzvob | 590 (CQ: 7172) |
10 | Pier Tol | 590 (CQ: 7278) |
11 | danusz1986 | 590 (CQ: 7775) |
danusz1986
ROGLIC Primoz | 2.744 |
VAN AERT Wout | 1.981 |
MAS NICOLAU Enric | 736 |
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio | 496 |
SOLER GIMENEZ Marc | 349 |
NARVAEZ PRADO Jhonatan Manuel | 353 |
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe | 279 |
ARENSMAN Thymen | 283 |
VACEK Mathias | 262 |
DEL TORO ROMERO Isaac | 124 |
BITTNER Pavel | 96 |
ABERASTURI IZAGA Jon | 72 |
7.775 |
Pier Tol
VAN AERT Wout | 1.981 |
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves | 1.405 |
MCNULTY Brandon | 895 |
VAN EETVELT Lennert | 437 |
SANCHEZ MAYO Pelayo | 266 |
VACEK Mathias | 262 |
BITTNER Pavel | 96 |
ABERASTURI Izaga Jon | 72 |
7.278 |
De slotetappes van deze ronde valt samen met een aantal prive-afspraken waar ik niet onderuit kan komen, en een echtscheiding is het me nog net niet waard. Het resultaat van morgen maar vooral die van vrijdag zullen met vertraging komen. De uitslag van vrijdag zeer waarschijnlijk pas zaterdagavond samen met de uitslag van die rit.
Pfoeeeeee. Kom ik weer goed weg :D
Alle begrip voor late uitslagen hoor. Het begint aardig overzichtelijk te worden nu, dus de uitslag komen we wel achter. De zeer vermakelijke stukjes tekst maken het natuurlijk wel af!
Jappe666 en oli4g missen Narvaez. Zal dat hen opbreken morgen?
Even de balans opmaken wat betreft de resterende teams, van laagste naar hoogste CQ.
Guido Maltempi: Carapaz, Narváez, Soler, Vacek, Del Toro, Bittner
Ditisdavid: Mas, Carapaz, Teuns, Narváez, Martinez, Vacek, Del Toro, Bittner
Arviidd: Rodriguez, Mas, Adria, Poole, Narváez, Paret-Peintre, Bittner
Burns: Mas, Carapaz, Narváez, Martinez, Vacek, Del Toro, Bittner
Rabbiej: Kuss, Mas, Carapaz, Martinez, Vacek, Bittner
Arjenzvob: Rodriguez, Mas, Carapaz, Narváez, Martinez, Vacek, Del Toro, Bittner
Jappe666: Groves, Rodriguez, Carapaz, Poole, Narváez, Martinez, Canal
Dan valt op dat we heel snel kunnen strepen:
- Burns heeft geen renners over die ik niet heb en een hogere CQ. Mathematisch uitgeschakeld.
- Jappe666 heeft geen Mas, geen Vacek en ook de hoogste CQ. Effectief uitgeschakeld.
- Arviidd is het enige andere team zonder Vacek, en heeft ook als enige geen Carapaz. Kan - mits Poole geen nieuw wonder verricht- alleen winnen door ditisdavid en Guido Maltempi voor de tijdrit te wippen en dan Vacek buiten de punten te zien vallen. 99.9% zeker uitgeschakeld.
- Rabbiej heeft een sterke bergploeg, maar kan de tijdrit enkel winnen als Kuss in de punten rijdt en/of Arjenzvob en Jappe666 zijn tegenstanders zijn (en laatstgenoemde zie ik niet zover komen). 99% zeker uitgeschakeld.
Blijven er 3 echte kanshebbers over:
- Guido Maltempi heeft de laagste CQ, maar mist Mas en rekent op enkel Soler om nog eens twee bergetappes te overleven. Mocht dat gebeuren, dan wint hij het in de tijdrit vrijwel zeker van alle bovengenoemde teams, en ook van mijzelf (naast Kuss kan enkel Mas daar roet in het eten gooien). Arjenzvob kan in een rechtstreeks duel alleen verslagen worden als Rodriguez de toptwintig mist, of als Soler hoger eindigt.
- Ikzelf moet, ervan uitgaande dat Mas en Teuns geen punten halen in de tijdrit, hopen dat Guido Maltempi er dan niet meer bij is. Om van arjenzvob te winnen in de tijdrit mag Rodriguez geen punten halen.
- Arjenzvob heeft de op één-na-hoogste CQ en buiten Rodriguez weinig onderscheidende factoren over. Rijdt de Spanjaard drie keer toptwintig, dan kan de zege hem nauwelijks ontgaan, zo niet dan is het waarschijnlijk ook onmiddellijk einde verhaal.
Na de inspanningen van vandaag zou het me verrassen als Soler twee keer op rij voorop blijft, en geef ik Guido Maltempi dus de minste kans van ons drieën. Arjenzvob en ik delen elf renners, dus is het vanaf het begin Rodriguez tegen Teuns + CQ geweest. In feite dus: Rodriguez tegen CQ. In iedere rit is Rodriguez dan favoriet, maar de kans dat een grote vlucht of een slechte tijdrit hem ergens buiten de toptwintig duwt is natuurlijk reëel. Ik durf eigenlijk geen winnaar aan te wijzen.
Mooi overzicht @ditisdavid
Naast Soler zou ook Del Toro nog (eenmalig) voor een ontsnapping van mijn team kunnen zorgen. Ik hoop dus dat die 2 hun vluchterstaken de komende dagen netjes gaan verdelen. Al lijkt het me stug dat de AK mannen niet minstens 1x om de ritzege gaan strijden, en dan ben ik vrijwel zeker het haasje omdat ik Mas niet heb.
Het was een lange dag, niet alleen voor de renners maar ook voor de organisator. Een grote kopgroep ging er voor strijden maar hoe Berrade uiteindelijk won, ik heb geen flauw idee. Wel mooi dat de Equipo Kern Pharma zo'n mooie ronde bijeen weet te fietsen.
In ons spel werd er goed gescoord door mijzelf. Max Poole lijkt wel een beetje een alleskunner te worden deze laatste week want ook vandaag eindigt die (na deklassering van Pau Miquel) bij de beste 3. Voor arviidd is hij de enige puntenpakker maar ik heb ook nog Vacek in mijn team en weet daarmee de etappe te winnen.
Achterin zien we het team van oli4g en kokkie1975 eindigen. Alleen Kaden Groves in de punten levert hen slechts 70 punten op en dat was vandaag onvoldoende.
Uitslag
1 | Rabbiej | 600 |
2 | jappe666 | 470 |
3 | arviidd | 400 |
4 | Guido Maltempi | 300 |
5 | ditisdavid | 200 |
6 | Burns | 200 |
7 | arjenzvob | 200 |
8 | oli4g | 70 |
9 | kokkie1975 | 70 |
oli4g
VAN AERT Wout | 1.981 |
GROVES Kaden | 859 |
TIBERI Antonio | 347 |
ARENSMAN Thymen | 283 |
DE PLUS Laurens | 210 |
RICCITELLO Matthew | 161 |
AFFINI Edoardo | 125 |
BITTNER Pavel | 96 |
6.978 |
kokkie1975
VAN AERT Wout | 1.981 |
GROVES Kaden | 859 |
VAN EETVELT Lennert | 437 |
TIBERI Antonio | 347 |
ARENSMAN Thymen | 283 |
DEL TORO ROMERO Isaac | 124 |
ABERASTURI IZAGA Jon | 72 |
7.372 |
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.