Afvalkoers Vuelta 2024

1 2 ... 8 9 10 11
danusz1986

Hoe makkelijk ik ook door ben gegaan zweet ik hem echt voor morgen. Als Groves wint is het volgens mij gedaan of misschien mis ik nog wat verschilmakers. Volgens mij heeft bijna iedereen Vacek en Bittner. En als ze die niet hebben is het Groves. Groves maar tegenvallen dan morgen. Op CQ ga ik iig niks winnen.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Zonder Groves wordt het pittig morgen. Als het sprinten wordt, hoop ik Pier Tol en Danusz onder me te houden. Zij hebben Groves niet en een hogere cq-waarde dan ik.

Pier Tol

Met nog maar 6 renners in mijn team wordt het wel heel lastig... doe morgen maar een vlucht met een stuk of 30 ongevaarlijke klanten

Mithrandir

Dat zat er aan te komen. Met inmiddels de helft van mijn ploeg naar huis kon het niet lang goed gaan.

Bedankt Rabbiej vor de organisatie en veel succes voor de overgebleven deelnemers.

Guido Maltempi

Ik vroeg om een gekke stunt van Soler en kreeg een gekke stunt van Soler. Lekker gewerkt Marc! 

Met mijn absurd lage cq en veelgekozen sprintcombo Bittner-Vacek-Narvaez waan ik me redelijk veilig in de komende twee etappes, daarna zijn we overgeleverd aan de wielergoden.

arviidd

Ik zie op dit moment niet in hoe ik vandaag ga overleven. Mijn levens zijn op.

Carbon ros

Helaas, ik zag de etappe van gisteren al als groot obstakel. Bedankt voor de organisatie en hopen op een mooie ontknoping!

Rabbiej

Met een sprint in aankomst zien we de volgende sprinters bij de ploegen (op volgorde van CQ):

danusz1986: Narvaez, Vacek en Bittner
kokkie1975: Narvaez en Groves
jappe666: Groves, Soto en Bittner
Pier Tol: Narvaez, Vacek en Bittner
arjenzvob: Narvaez, Vacek en Bittner
Rabbiej: Narvaez, Vacek en Bittner
oli4g: Groves, Affini en Bittner
Burns: Narvaez, Strong, Vacek en Bittner
arviidd: Narvaez, Adria en Bittner
ditisdavid: Narvaez, Vacek en Bittner
Guido Maltempi: Narvaez, Vacek en Bittner

danusz1986

Ik ben sowieso de sjaak. Balen van die laatste sprintrit.

Rabbiej

Zijn je levens wel echt op Arviidd? Max Poole is zijn eindsprint aan het uitproberen ;)

Moet er nu helaas vandoor, uitslag volgt later vanavond.

arviidd

Haha Max Poole de held.

ditisdavid

Arvid wordt gered door een meesprintende Poole, zo te zien ten koste van Pier Tol. De twee gevaarlijkste teams voor de tijdrit dus samen overboord.

Rabbiej

Sprinten in Santander. Dat was in ieder geval de bedoeling van deze etappe. Al was het met het uitvallen van Van Aert wel nog de vraag wie het gat op de vluchters zou gaan dichten. Een openingsfase met verschillende aanvallen volgde maar we zagen uiteindelijk een groep van 4 ongevaarlijke vluchters wegrijden van het peloton. Toen was het wel duidelijk: het zou sprinten worden. Schmid, Leijnse en Campenaerts probeerden het in de slotkilometers nog te voorkomen maar uiteindelijk was daar Groves die etappezege 3 kon bijschrijven. Geen spannende sprint want hij was duidelijk de beste maar hij moest het toch maar even doen.

Morgen een kans voor de aanvallers zo lijkt het. Toch wat meer hoogtemeters en een pittig bergje op een 50 kilometer van de streep. Alpecin zal het wel geloven zo met Groves. Niet meer sprinten dus en daar zal arviidd niet rouwig om zijn. Zijn laatste leven was op zei die tijdens de etappe maar hij was even vergeten dat Max Poole van alle markten thuis is. Op de één of andere manier werd hij 12e vandaag en door de 80 punten die dat met zich mee bracht mag Arviidd door naar de aanvallersrit van morgen. Misschien zien we Poole dan wel opnieuw?

5 teams scoorden een gelijk aantal punten. Bittner, Vacek en Narvaez kwamen gezamenlijk tot een aantal van 590 punten en dat waren er minder dan 6 anderen. De meeste punten werden gescoord door jappe666 die met Groves, Bittner en Soto best een respectabele score had. Helaas voor hem gaan we dus waarschijnlijk niet meer sprinten in deze ronde.

Wie zeker niet meer gaan sprinten zijn de teams van danusz1986 en Pier Tol. Zij gaven meer cq punten uit dan de andere 3 die gelijk met ze eindigden. 2 teams met sterke tijdrijders in hun gelederen. Het laatste team met Roglic verlaat de ronde en ook de winnaar van de 1e etappe McNulty is niet meer in een overgebleven team te vinden. Hier zullen de andere teams niet rouwig om zijn. Heren bedankt, jullie kwamen dichtbij een overwinning maar 1 sprintrit te veel doet jullie de nek om.

Uitslag

1 jappe666 1.190
2 oli4g 1.101
3 Burns 870
4 Rabbiej 670
5 kokkie1975 670
6 arviidd 650
7 Guido Maltempi 590 (CQ: 6412)
8 ditisdavid 590 (CQ: 6746)
9 arjenzvob 590 (CQ: 7172)
10 Pier Tol 590 (CQ: 7278)
11 danusz1986 590 (CQ: 7775)

danusz1986

ROGLIC Primoz 2.744
VAN AERT Wout 1.981
MAS NICOLAU Enric 736
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 496
SOLER GIMENEZ Marc 349
NARVAEZ PRADO Jhonatan Manuel 353
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
ARENSMAN Thymen 283
VACEK Mathias 262
DEL TORO ROMERO Isaac 124
BITTNER Pavel 96
ABERASTURI IZAGA Jon 72
  7.775

Pier Tol

VAN AERT Wout 1.981
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves 1.405
MCNULTY Brandon 895
MAS NICOLAU Enric 736
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 496
VAN EETVELT Lennert 437
NARVAEZ PRADO Jhonatan Manuel 353
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
SANCHEZ MAYO Pelayo 266
VACEK Mathias 262
BITTNER Pavel 96
ABERASTURI Izaga Jon 72
  7.278

 

De slotetappes van deze ronde valt samen met een aantal prive-afspraken waar ik niet onderuit kan komen, en een echtscheiding is het me nog net niet waard. Het resultaat van morgen maar vooral die van vrijdag zullen met vertraging komen. De uitslag van vrijdag zeer waarschijnlijk pas zaterdagavond samen met de uitslag van die rit.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Pfoeeeeee. Kom ik weer goed weg :D 
Alle begrip voor late uitslagen hoor. Het begint aardig overzichtelijk te worden nu, dus de uitslag komen we wel achter. De zeer vermakelijke stukjes tekst maken het natuurlijk wel af! 

 

Jappe666 en oli4g missen Narvaez. Zal dat hen opbreken morgen?

Laatst gewijzigd
danusz1986

Ik heb ook echt Aberasturi op het laatste moment erin gezet voor Pau Miguel. Balen maar succes iedereen.

arviidd

Doe wat je moet doen Rabbiej. De uitslagen zien we vanzelf wel verschijnen. 

arjenzvob

Jappe, kokkie en oli4g missen Vacek. Voor Jappe en kokkie is het over denk ik.

 

Jappe heeft wel Poole. Kokkie en oli4g exit denk ik.

Laatst gewijzigd
oli4g

Ik mis Poole helaas, dus game-over!

arviidd

Poole het engeltje op mijn schouder.

ditisdavid

Even de balans opmaken wat betreft de resterende teams, van laagste naar hoogste CQ.

Guido Maltempi: Carapaz, Narváez, Soler, Vacek, Del Toro, Bittner

Ditisdavid: Mas, Carapaz, Teuns, Narváez, Martinez, Vacek, Del Toro, Bittner

Arviidd: Rodriguez, Mas, Adria, Poole, Narváez, Paret-Peintre, Bittner

Burns: Mas, Carapaz, Narváez, Martinez, Vacek, Del Toro, Bittner

Rabbiej: Kuss, Mas, Carapaz, Martinez, Vacek, Bittner

Arjenzvob: Rodriguez, Mas, Carapaz, Narváez, Martinez, Vacek, Del Toro, Bittner

Jappe666: Groves, Rodriguez, Carapaz, Poole, Narváez, Martinez, Canal

Dan valt op dat we heel snel kunnen strepen:

  • Burns heeft geen renners over die ik niet heb en een hogere CQ. Mathematisch uitgeschakeld.
  • Jappe666 heeft geen Mas, geen Vacek en ook de hoogste CQ. Effectief uitgeschakeld.
  • Arviidd is het enige andere team zonder Vacek, en heeft ook als enige geen Carapaz. Kan - mits Poole geen nieuw wonder verricht- alleen winnen door ditisdavid en Guido Maltempi voor de tijdrit te wippen en dan Vacek buiten de punten te zien vallen. 99.9% zeker uitgeschakeld.
  • Rabbiej heeft een sterke bergploeg, maar kan de tijdrit enkel winnen als Kuss in de punten rijdt en/of Arjenzvob en Jappe666 zijn tegenstanders zijn (en laatstgenoemde zie ik niet zover komen). 99% zeker uitgeschakeld.

Blijven er 3 echte kanshebbers over:

  • Guido Maltempi heeft de laagste CQ, maar mist Mas en rekent op enkel Soler om nog eens twee bergetappes te overleven. Mocht dat gebeuren, dan wint hij het in de tijdrit vrijwel zeker van alle bovengenoemde teams, en ook van mijzelf (naast Kuss kan enkel Mas daar roet in het eten gooien). Arjenzvob kan in een rechtstreeks duel alleen verslagen worden als Rodriguez de toptwintig mist, of als Soler hoger eindigt.
  • Ikzelf moet, ervan uitgaande dat Mas en Teuns geen punten halen in de tijdrit, hopen dat Guido Maltempi er dan niet meer bij is. Om van arjenzvob te winnen in de tijdrit mag Rodriguez geen punten halen.
  • Arjenzvob heeft de op één-na-hoogste CQ en buiten Rodriguez weinig onderscheidende factoren over. Rijdt de Spanjaard drie keer toptwintig, dan kan de zege hem nauwelijks ontgaan, zo niet dan is het waarschijnlijk ook onmiddellijk einde verhaal.

Na de inspanningen van vandaag zou het me verrassen als Soler twee keer op rij voorop blijft, en geef ik Guido Maltempi dus de minste kans van ons drieën. Arjenzvob en ik delen elf renners, dus is het vanaf het begin Rodriguez tegen Teuns + CQ geweest. In feite dus: Rodriguez tegen CQ. In iedere rit is Rodriguez dan favoriet, maar de kans dat een grote vlucht of een slechte tijdrit hem ergens buiten de toptwintig duwt is natuurlijk reëel. Ik durf eigenlijk geen winnaar aan te wijzen.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Mooie uiteenzetting ditisdavid. Gaaf om voor de winst te strijden en ook nog eens een reële kans te hebben!

Laatst gewijzigd
danusz1986

Spannend allemaa! Als ik er toch nog eens inzat met Roglic. As is verbranden turf.

Laatst gewijzigd
ditisdavid
danusz1986
Spannend allemaa! Als ik er toch nog eens inzat met Roglic. As is verbranden turf.

Voor het spel is het inderdaad wat jammer dat naast jouw Roglic ook McNulty en Affini de afgelopen twee etappes uit het spel zijn verdwenen.

Guido Maltempi

Mooi overzicht @ditisdavid

Naast Soler zou ook Del Toro nog (eenmalig) voor een ontsnapping van mijn team kunnen zorgen. Ik hoop dus dat die 2 hun vluchterstaken de komende dagen netjes gaan verdelen. Al lijkt het me stug dat de AK mannen niet minstens 1x om de ritzege gaan strijden, en dan ben ik vrijwel zeker het haasje omdat ik Mas niet heb.

Rabbiej

Het was een lange dag, niet alleen voor de renners maar ook voor de organisator. Een grote kopgroep ging er voor strijden maar hoe Berrade uiteindelijk won, ik heb geen flauw idee. Wel mooi dat de Equipo Kern Pharma zo'n mooie ronde bijeen weet te fietsen. 

In ons spel werd er goed gescoord door mijzelf. Max Poole lijkt wel een beetje een alleskunner te worden deze laatste week want ook vandaag eindigt die (na deklassering van Pau Miquel) bij de beste 3. Voor arviidd is hij de enige puntenpakker maar ik heb ook nog Vacek in mijn team en weet daarmee de etappe te winnen.

Achterin zien we het team van oli4g en kokkie1975 eindigen. Alleen Kaden Groves in de punten levert hen slechts 70 punten op en dat was vandaag onvoldoende. 

Uitslag

1 Rabbiej 600
2 jappe666 470
3 arviidd 400
4 Guido Maltempi 300
5 ditisdavid 200
6 Burns 200
7 arjenzvob 200
8 oli4g 70
9 kokkie1975 70

oli4g

VAN AERT Wout 1.981
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves 1.405
GROVES Kaden 859
MAS NICOLAU Enric 736
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 496
TIBERI Antonio 347
ARENSMAN Thymen 283
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
DE PLUS Laurens 210
RICCITELLO Matthew 161
AFFINI Edoardo 125
BITTNER Pavel 96
  6.978

kokkie1975

VAN AERT Wout 1.981
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves 1.405
GROVES Kaden 859
MAS NICOLAU Enric 736
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 496
VAN EETVELT Lennert 437
NARVAEZ PRADO Jhonatan Manuel 353
TIBERI Antonio 347
ARENSMAN Thymen 283
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
DEL TORO ROMERO Isaac 124
ABERASTURI IZAGA Jon 72
  7.372

 

Laatst gewijzigd
1 2 ... 8 9 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.