Afvalkoers Vuelta 2024

1 2 ... 8 9 10 11
Poeksel

Het was een gokje om Narvaez niet mee te nemen (meer ruimte voor klimmers) en daar had ik wat geluk voor nodig. Vandaag zat het helaas niet mee. Evengoed bedankt voor de organisatie!

Rabbiej

Zo goed als niets gezien van de etappe van vandaag dus het verslag blijft beperkt. Een kopgroep werd gevormd en de beste klimmer uit die kopgroep wist te winnen, de klassementsmannen keken naar elkaar en bleven ook bij elkaar. Zoiets zal het gezien de uitslag wel zijn geweest. De beste in de kopgroep luistert naar de naam Pablo Castrillo. Leuk voor deze kleine Spaanse ploeg dat ze een ritzege hebben geboekt.

In ons spel is er niemand over met Pablo Castrillo in zijn team. Arry en zwartebroekengeletrui selecteerden hem wel maar van hen hebben we eerder al afscheid moeten nemen. Nummer 2 vandaag was Max Poole, die na zijn 3e plek van gisteren opnieuw in de kopgroep plaatsnam. Die is bij meerdere teams opgenomen in hun selectie en ook de winnaar van vandaag selecteerde hem. Etappezege nummer 2 voor onze winnaar, ik ben er blij mee. Eervolle vermelding ook voor arviidd, hij heeft al een paar keer 8 tellen gekregen maar wist vandaag zonder problemen door te komen.

Achterin zien we dezelfde namen als gisteren. Niet gek met Poole en Narvaez die de meeste punten scoren binnen onze teams. Dus waar erveedeee en Fins Els Collons gisteren nog goed weg kwamen houdt het vandaag wel op. De verkeerde vluchters gekozen, kan gebeuren maar blijkt nu heel kostbaar. Oli4g zal hopen dat we morgen eens wat anders gaan zien dan Poole en Narvaez, die heeft die nu wel genoeg vooraan gezien.

Uitslag

1 Rabbiej 870
2 arviidd 860
3 VincentK 820
4 danusz1986 790
5 Guido Maltempi 720
6 Carbon ros 580
7 jappe666 570
8 arjenzvob 400
9 ditisdavid 370
10 Burns 370
11 Pier Tol 370
12 kokkie1975 370
13 Ab Normaal 370
14 Zwiebeln 370
15 Coolietje 370
16 encanto 370
17 Mithrandir 350
18 Mr. Gert 320
19 oli4g 90
20 Fins Els Collons 70
21 erveedeee 40

erveedeee

VAN AERT Wout 1.981
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves 1.405
KUSS Sepp 1.263
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 496
ARENSMAN Thymen 283
VAN EETVELT Lennert 437
CANAL BLANCO Carlos 190
TIBERI Antonio 347
MARIT Arne 262
BITTNER Pavel 96
LIPOWITZ Florian 298
  7.337

Fins Els Collons

VAN AERT Wout 1.981
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves 1.405
GROVES Kaden 859
RODRIGUEZ CANO Carlos 810
STRONG Corbin 586
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 496
TIBERI Antonio 347
ARENSMAN Thymen 283
PARET PEINTRE Valentin 135
AFFINI Edoardo 125
DEL TORO ROMERO Isaac 124
BITTNER Pavel 96
  7.247

Fins Els Collons

Jammer, maar de eliminatie zat eraan te komen. Succes aan resterenden en bedankt voor de organisatie!

arviidd

Tijden veranderen. Van altijd op de hotseat, naar 3x op rij op het podium.

Rabbiej

Spannende dag vandaag in Spanje. Aankomst bergop op een hele steile klim. In de laatste 5 kilometer zou menig amateur wielrenner omdraaien door de steile stukken. 150 renners haalden vandaag wel de eindstreep en Michael Woods deed dat als eerste. Het lichtgewicht uit Canada is gemaakt voor deze klimmen en dat liet hij in de finale ook zien. Uit een grote kopgroep was hij de sterkste en bleef hij ook op zijn fiets zitten. Het was wel even schrikken toen McNulty het ravijn indook maar uiteindelijk viel de schade voor hem mee. Pier Tol zal wel even gevloekt hebben want McNulty is zijn grote troef in dit spel. 

Roglic had geen last van zijn rug vandaag en was veruit de sterkste van de klassementsrenners. O' Connor verloor veel tijd op hem en het lijkt een kwestie van tijd voordat de rode trui van schouders gaat wisselen. Misschien morgen al? Al is de slotklim morgen een heel stuk minder lastig dan de klim van vandaag.

Pier Tol liep dus een ritzege mis doordat McNulty onderuit ging. Toch eindigde die wel nog als 3e in onze rituitslag. De sterkste vandaag in ons spel is ook de enige van ons allen met Roglic in zijn team. Danusz scoorde met Soler een goed aantal punten en begint toch wel een favorietenrol op zich te nemen. Ook Guido Maltempi zal blij zijn met Soler, die brengt hem naar plek 2. 

Achterin heel spannend. Althans achterin, vanaf plek 6 tot en met plek 19 scheelt het maar 1 punt. De nummers 6 t/m 9 hebben nog Carlos Rodriguez die met een 20e plek nog 1 punt scoort. Voor de laatste 2 plekken zien we een gelijkspel tussen 10 ploegen. Alleen Wout van Aert in de punten vandaag voor hen en dus moet er naar CQ gekeken gaan worden. 

Ab Normaal heeft niet de goedkoopste ploeg in het veld maar was vandaag nog goedkoop genoeg. Zwiebeln heeft nog wat meer punten uitgegeven dan hem maar zijn 7525 punten zijn nog 20 punten minder dan onze 1e afvaller. En die luistert helaas voor Coolietje naar zijn naam. Nog een stuk duurder, en zelfs de duurste van alle overgebleven teams was die van encanto. En ook hij scoorde niet meer punten dan de 280 van Wout van Aert. Exit dus ook voor encanto. Met 17 gaan we morgen weer klimmen, maar vermoedelijk zal er vooral gestreden worden door vluchters voor de punten.

Uitslag

1 danusz1986 720
2 Guido Maltempi 680
3 Pier Tol 350
4 ditisdavid 330
5 Carbon ros 300
6 arviidd 281
7 arjenzvob 281
8 Mithrandir 281
9 jappe666 281
10 VincentK 280
11 Burns 280
12 oli4g 280
13 Mr. Gert 280
14 Rabbiej 280
15 kokkie1975 280
16 Ab Normaal 280
17 Zwiebeln 280
18 Coolietje 280
19 encanto 280

Coolietje

VAN AERT Wout 1.981
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves 1.405
GROVES Kaden 859
MAS NICOLAU Enric 736
STRONG Corbin 586
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 496
NARVAEZ PRADO Jhonatan Manuel 353
TIBERI Antonio 347
ARENSMAN Thymen 283
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
DEL TORO ROMERO Isaac 124
BITTNER Pavel 96
  7.545

encanto

VAN AERT Wout 1.981
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves 1.405
KUSS Sepp 1.263
MAS NICOLAU Enric 736
STRONG Corbin 586
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 496
NARVAEZ PRADO Jhonatan Manuel 353
VAN EETVELT Lennert 437
ARENSMAN Thymen 283
DEL TORO ROMERO Isaac 124
BITTNER Pavel 96
ABERASTURI IZAGA Jon 72
  7.832

VincentK

Zitten er nog teams in zonder WvA?

Maillot à Pois
VincentK
Zitten er nog teams in zonder WvA?

Nee, vernis en ik zijn dinsdag als laatste Woutlozen gesneuveld 

encanto

Het zat er wel aan te komen met alle uitvallers! Dank voor de organisatie en op na volgend seizoen!

Ab Normaal

Poh, Bittner ontploft. 
Niet verwacht in deze fase nog te sprinten. Had een minimaal sprintteam. 
Duidelijk te minimaal. 

Dank Rabbiej voor de uitstekende organisatie en succes aan allen. Erg leuke en verrassende Vuelta tot nu toe. 

Rabbiej

Jammer Ab, ik had zeker geen sprint verwacht vandaag. Uitslag zal laat vanavond komen.

arviidd

Dit zal ik wel niet weer overleven. Verassend wel dat we hier gingen sprinten. Maar ik houd met liefde de hotseat weer warm.

Laatst gewijzigd
Rabbiej

Een groep van 6 ontsnapte na een lang spel aan aanvallen. Dat waren er niet genoeg want toen Jumbo op kop ging rijden werd het duidelijk dat er door meneer Van Aert gesprint zou worden. Een laatste berg van 22,8 km a 4,5%. In de Tour zou dit bijna als buitencategorie worden bestempeld waarin klassementsrenners het tegen elkaar opnemen. In de Vuelta? Daar stelt het weinig voor en dus werd het een massasprint. Misschien hadden de mannen van Visma toch iets sneller naar boven moeten rijden want uiteindelijk was het niet Van Aert die met de handen omhoog mocht. Nee, Kaden Groves zat er ook nog gewoon bij en die heeft zijn rappe benen niet verloren op die klim. 

Sprinten was niet de eerste gedachte die onze deelnemers bedacht hadden bij deze etappe. Maar sprinten werd het dus wel. En daar was mede organisator van dit mooie spel, Ab Normaal, niet zo heel blij mee. Met een minimaal sprintteam hoopte hij door de vlakke etappes door te komen maar als ze dan in een etappe als vandaag ook mert 60 man naar de streep rijden. Hij rekende nog op Pavel Bittner maar net zoals dat de Tsjech liet lopen was het ook Ab Normaal die de afvalkoers moet laten lopen. Hij valt af.

Voor de ritzege zien we 2 teams als 1e doorkomen. Mr. Gert en Carbon Ros zijn niet bang om te sprinten. Met Groves, Van Aert en Vacek hadden ze 3 man bij de 1e 4 en dan voel je je wel veilig in komende vlakke etappes. Al zullen er niet heel veel vlakke ritten meer komen. Maar ja, vandaag was ook niet vlak en gingen we ook sprinten. 

Arviidd was de laatste etappes steevast voorin te vinden maar we herinneren ook nog zijn eerste week. Toen werd de hot-seat regelmatig warm gehouden door hem. En vandaag, ja ook vandaag, mag die daar weer plaatsnemen. Hij scoorde net zoveel als afvaller Ab Normaal en onze anzdere afvaller zwiebeln. Zij scoorden alle 3 enkel met Van Aert vandaag en dat was voor Arviidd dus nog net voldoende. Voor zwiebeln houdt het dus ook op. Geen derde week voor hem, helaas.

Uitslag

1 Mr. Gert 1.420
2 Carbon ros 1.420
3 VincentK 1.220
4 Burns 1.220
5 Mithrandir 1.220
6 oli4g 1.100
7 jappe666 1.100
8 kokkie1975 1.100
9 Guido Maltempi 820
10 ditisdavid 820
11 Rabbiej 820
12 arjenzvob 820
13 Pier Tol 820
14 danusz1986 820
15 arviidd 500 (CQ: 6834)
16 Ab Normaal 500 (CQ: 7435)
17 Zwiebeln 500 (CQ: 7525)

zwiebeln

VAN AERT Wout 1.981
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves 1.405
KUSS Sepp 1.263
MAS NICOLAU Enric 736
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 496
VAN EETVELT Lennert 437
NARVAEZ PRADO Jhonatan Manuel 353
ARENSMAN Thymen 283
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
DEL TORO ROMERO Isaac 124
BITTNER Pavel 96
ABERASTURI IZAGA Jon 72
  7.525

Ab Normaal

VAN AERT Wout 1.981
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves 1.405
KUSS Sepp 1.263
MAS NICOLAU Enric 736
TIBERI Antonio 347
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 496
NARVAEZ PRADO Jhonatan Manuel 353
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
ARENSMAN Thymen 283
DEL TORO ROMERO Isaac 124
BITTNER Pavel 96
ABERASTURI IZAGA Jon 72
  7.435

Rabbiej

Bergop fietsen tegen percentages van 24%, ik moet er niet aan denken. Cian Uijtdebroeks ook niet, die dacht er het zijne van en verliet de ronde vanmorgen. Al zal die er vast en zeker liever nog bij zijn geweest. In etappe 12 zagen we Pablo Castrillo al een mooie etappe winnen maar die van vandaag was misschien nog wel knapper. Castrillo was zeker geen onbekende maar dat die deze Vuelta 2 etappes zou winnen, dat had zelfs hij zelf niet gedacht. Maar als je op deze klim als 1e bovenkomt dan heb je het zeker niet gestolen.

Bij de klassementsmannen werd er hard gestreden. O' Connor had het al snel vandaag lastig maar uiteindelijk weet die de schade aardig beperkt te houden. Hij blijft wel tijd verliezen en op dit moment is dan ook niet de vraag of hij de rode trui gaat verliezen maar wanneer. Roglic lijkt nog steeds wel de beste papieren te hebben om de ronde te gaan winnen maar ook bij hem zijn er zeker wel scheurtjes. Het scheelde niet veel of Mas was vandaag bij hem weggereden. Toch weet de Sloveen zijn krachten goed te verdelen en zou die volgende week zondag wel eens op het hoogste schavot in Madrid kunnen staan.

Danusz was 2 dagen terug de beste en ook vandaag liet die alle anderen achter zich. Het enige overgebleven team met Roglic in zijn team, heeft ook nog Mas en ook Carapaz scoorde punten voor hem vandaag. Met ook nog Vacek in zijn team zou hij best wel eens favoriet kunnen worden voor de tijdrit in Madrid. Ben benieuwd of er nog kansen zijn om hem af te schudden. Al heeft die wel de hoogste overgebleven CQ-score van alle deelnemers, dat zou een kans kunnen zijn in de laatste week.

Achterin zagen we 3 teams gelijk eindigen, alweer een CQ-tiebreaker voor het bepalen van de 2 afvallers. VincentK maakte vorige week nog grappen over Enric Mas maar zou vandaag hem heel graag in zijn ploeg hebben gehad. Met zijn cq-score van 6759 was hij ook echt niet vrijgevig in het besteden van de punten voor zijn team maar er dan toch uit moeten gaan op de tiebreaker is zuur. Er was namelijk slechts 1 overgebleven ploeg nog goedkoper dan die van hem en dat was die van Guido Maltempi en laat hij nou net de tiebreaker voor de laatste plekken winnen. 

Andere afvaller naast VincentK is het team van Mr. Gert. Beide teams hadden al te maken gehad met de nodige uitvallers in hun team en dat kan dan ook niet goed blijven  gaan. Vandaag was het einde van hun ronde in Spanje. Misschien is top 15 een troost maar afvallen is nooit leuk, bedankt voor jullie deelname. Met zijn 13'en gaan we week 3 in. 

Uitslag

1 danusz1986 800
2 Rabbiej 680
3 arjenzvob 570
4 ditisdavid 520
5 Burns 520
6 oli4g 520
7 Pier Tol 520
8 kokkie1975 520
9 Carbon ros 400
10 arviidd 370
11 Mithrandir 250
12 jappe666 250
13 Guido Maltempi 200 (CQ: 6412)
14 VincentK 200 (CQ: 6759)
15 Mr. Gert 200 (CQ: 7059)

Mr. Gert

VAN AERT Wout 1.981
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves 1.405
GROVES Kaden 859
UIJTDEBROEKS Cian 574
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 496
NARVAEZ PRADO Jhonatan Manuel 353
TIBERI Antonio 347
ARENSMAN Thymen 283
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
VACEK Mathias 262
DEL TORO ROMERO Isaac 124
BITTNER Pavel 96
  7.059

VincentK

VAN AERT Wout 1.981
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves 1.405
STRONG Corbin 586
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 496
VAN EETVELT Lennert 437
POOLE Max 382
NARVAEZ PRADO Jhonatan Manuel 353
TIBERI Antonio 347
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
VACEK Mathias 262
PARET PEINTRE Valentin 135
BITTNER Pavel 96
  6.759

VincentK

Ik ben al dik tevreden dat ik met mijn klimploeg bijna het einde van week2 heb gehaald. Mas er niet in is in de Vuelta niet echt handig. Ik volg de (afval)koers lekker verder vanaf de tribune. Alvast dank voor de organisatie @Rabbiej en succes overblijvers!

ditisdavid

Voor de derde keer dit jaar de laatste rustdag gehaald, en waar ik de voorgaande twee keer op dat punt al kansloos was mag ik deze keer nog hopen met Mas + Vacek + een-na-laagste CQ. Danusz móet natuurlijk wel kwijtgespeeld in etappe 17 of 18, anders zijn de laatste drie dagen waarschijnlijk een formaliteit.

arjenzvob

Gaaf om de tweede rustdag te halen. Vooral Mas blijkt goud waard. Ik ben benieuwd hoe ver ik kan komen! Ik moet vooral ook hopen op een sterke Crod.

Ik heb mijn team vergeleken met anderen. 

Relevante verschillen, overeenkomsten en uitvallers weggelaten:

Rabbiej heeft Kuss en Poole, waar ik Crod en Del Toro heb. Zijn cq beter.

Pier Tol heeft McNulty, waar ik Crod en Del Toro heb. Mijn cq beter.

Guido Maltempi heeft Soler, waar ik Crod heb. Zijn cq beter.

Mithrandir heeft Groves en Canal, waar ik Crod, Mas, Del Toro en Bittner heb. Mijn cq beter

jappe666 heeft Groves, Poole en Soto waar ik Mas en Vacek heb. Mijn cq beter

Burns heeft Strong waar ik Crod heb. Zijn cq beter.

danusz1986 heeft Roglic en Soler waar ik Crod heb. Mijn cq beter.

kokkie1975 heeft Groves waar ik Crod en Vacek heb. Mijn cq beter.

ditisdavid heeft Teuns waar ik Crod heb. Zijn cq beter.

Carbon ros heeft Kuss, Landa, O’Connor, Vansevenant en Affini waar ik Crod, Mas, Del Toro en Carapaz heb. Mijn cq beter.

oli4g heeft Groves, Riccitello en Affini waar ik Crod, Del Toro en Vacek heb. Zijn cq beter.

 

Laatst gewijzigd
Mr. Gert

Het was wachten op een nieuwe AK-dag om afscheid te nemen. Deze dag liet nog lang op zich wachten. Iedereen heeft Carapaz en met uitvallers Uijtdebroeks, Tiberi, Almeida en Arensman en met daarnaast nog Del Toro en Martinez waar ik meer van had verwacht zag ik het al lang somber in. Desondanks toch nog bij de top 15 gekomen. Succes aan de overige teams en bedankt voor het organisteren!

Guido Maltempi

Laatste rustdag gehaald, volgens mij is dat me nog niet eerder gelukt in dit spel. Maar de hotseat van vandaag belooft weinig goeds. Na het uit- en/of tegenvallen van Almeida, Tiberi, vEetvelt, Arensman, DFM en Del Toro bestaat mijn bergteam enkel nog uit Richie Carapaz en dat lijkt me iets te mager voor de slotweek. Mijn hoop is nu gevestigd op een gekke stunt van Soler, anders is het dinsdag einde verhaal.

arviidd

Dat ik de derde rustdag heb gehaald is een wonder. Zelfs Arjenzvob houd al geen rekening meer met mij. 

arjenzvob

Haha dat is gek, want je stond wel in mijn overzicht arviidd.

Jij hebt Poole, Adria en PP waar ik Crod, Del Toro en Carapaz heb. Jouw cq is beter.

Rabbiej

Op weg naar de 3e week met nog 13 teams over. Tijd voor een aantal statistieken.
















































































































Renner Aantal keer gekozen
VAN AERT Wout 13
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 11
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 11
NARVAEZ PRADO Jhonatan Manuel 11
BITTNER Pavel 10
MAS NICOLAU Enric 9
VACEK Mathias 8
DEL TORO ROMERO Isaac 7
GROVES Kaden 5
RODRIGUEZ CANO Carlos 4
POOLE Max 3
AFFINI Edoardo 2
KUSS Sepp 2
SOLER GIMENEZ Marc 2
ADRIA OLIVERAS Roger 1
CANAL BLANCO Carlos 1
LANDA MEANA Mikel 1
MCNULTY Brandon 1
O'CONNOR Ben 1
PARET PEINTRE Valentin 1
RICCITELLO Matthew 1
ROGLIC Primoz 1
SOTO GUIRAO Antonio Jesus 1
STRONG Corbin 1
TEUNS Dylan 1
VANSEVENANT Mauri 1

Alleen Wout van Aert maakt helemaal geen verschil meer. Na hem zijn er een aantal renners wel door veel teams gekozen maar niet door allemaal. Zo zien we geen Carapaz in de teams van Arviidd en Carbon Ros, geen Martinez bij Arviidd en Carbon Ros en geen Narvaez bij Jappe666 en oli4g.

Als we nog gaan sprinten de laatste week dan hopen Carbon Ros, kokkie1975 en Mithrandir dat Bittner het niet zo goed zal doen. Deze 3 hebben dan wel weer Groves in hun team dus echt bang hoeven ze niet te zijn voor de sprintetappes.  In de ritten voor de klassementsrenners zullen de teams zonder Mas voor hem vrezen. Carbon Ros, Guido Maltempi, jappe666 en Mithrandir hebben hem niet in hun team.

Er zijn ook een aantal renners die heel weinig zijn gekozen maar tot op heden wel goede resultaten hebben behaald. Max Poole zit in 3 teams (arviidd, jappe666 en Rabbiej), Soler is vertegenwoordigd in 2 teams (danusz1986 en Guido Maltempi) en Landa (Carbon Ros), O'Connor (Carbon Ros), Roglic (danusz1986), Riccitello (oli4g) en McNulty (Pier Tol) slechts in 1. 

Kijken we vooruit naar de afsluitende tijdrit dan lijkt Pier Tol met McNulty op dit moment wel de favoriet. Ook danusz1986 met Roglic en oli4g met Affini hebben nog wel ijzers in het vuur. 8 teams hebben Vacek in hun team dus de andere 5 teams (waaronder oli4g) missen daar wel mogelijke punten. Er moeten echter nog 10 teams afvallen voor de tijdrit. Maar mochten Pier Tol of danusz1986 die laatste etappe halen dan zijn ze mijn inziens favoriet.

Team Som van gekozen renners
arjenzvob 84
danusz1986 83
Burns 81
ditisdavid 81
Rabbiej 78
Pier Tol 74
Guido Maltempi 73
kokkie1975 67
jappe666 65
oli4g 62
Mithrandir 56
arviidd 52
Carbon ros 44

Bovenstaande toont de som van het aantal overgebleven gekozen renners in de teams. Hierbij zijn de renners die al hebben opgegeven verwijderd. Arjenzvob voert de lijst aan met de renners die door de overgebleven deelnemers het vaakst zijn gekozen. Maar niet ver daarachter volgen meerdere teams. De teams onderaan hebben interessante keuzes gemaakt (Carbon Ros) of veel uitvallers moeten noteren (Mithrandir en kokkie1975 hebben 5 renners zien uitvallen). Danusz heeft het team met de minste uitvallers, namelijk 2. Zijn CQ-waarde is dan wel weer het hoogste van alle overgebleven teams.

Moeilijk dus om te zeggen wie deze Vuelta gaat winnen. De derde week kan nog een hoop verrassingen met zich meebrengen. Zonder CQ-punten zou ik Danusz gezegd hebben maar mede doordat ik er vanuit ga dat dit nog beslissend gaat zijn in een overgangsetappe kies ik als favoriet Pier Tol.

Succes allemaal, nog 6 etappes overleven!

Carbon ros

Leuk om weer de laatste week te halen. Heb wel wat uitvallers, maar gelukkig geen grote kannonnen. Het wordt hopen dat Landa en O'Connor nu stabieler blijven dan Carapaz, want vooral het niet hebben van Mas lijkt me nu gevaarlijk. Hopelijk kan Kuss ook nog een een stuntje uit zijn mouw schudden!

oli4g

In de tour stond ik er heel goed voor in de laatste week met lage CQ score en o.a. Bini als verschilmaker; tot die laatste in die sprintetappe ten val en het game over was. Toen vooral teleurstelling.

Nu in de Vuelta ook de laatste week gehaald, maar vaak onderaan de uitslag. Elke dag dat ik niet afval is mooi meegenomen want deze keer niet echt verschilmakers met uitzondering van Mas en een lage CQ score.

We zien wel waar het schip strandt, maar ik vermoed dat het niet hebben van Narvaez mij donderdag wel eens zuur kan opbreken.

ditisdavid

Drie spelers met niemand in de vlucht: Carbon ros, Mithrandir en (met een verschil van 6 CQ de goedkoopste) Pier Tol. Al zullen de eerste klassementsrenners hoe dan ook scoren.

Rabbiej

Na een rustdag lekker weer een makkelijke etappe? Nee, in Spanje is het gelijk weer vol aan de bak. Finishen op Lagos de Covadonga, pittig. Een groep van een man of 17 wisten zich af te scheiden van het peloton. Wout van Aert zat er ook weer eens bij, waarom ook niet. Hij kwam als 1e boven op een paar beklimmingen maar toen kwam die een rotsblok tegen, en toen was de ronde ineens voorbij. De smaakmaker van deze ronde moest zich in de volgauto zetten, hopelijk valt de schade toch enigszins mee.

In de kopgroep reden ze gewoon door. Een slotklim naar Covadonga volgde en op deze prachtige klim was er een mooi kunststukje van Soler te bewonderen. Als 1 van de eersten werd die gelost, kwam die weer terug, werd die weer gelost en kwam die weer terug. En op een kilometer of wat van de aankomst liet die de andere lichtgewichten zijn hielen zien. Prachtige zege van Soler voor Zana en Poole. Voor het rood was het beeld hetzelfde als voor de rustdag. O' Connor kon de toppers net niet bij houden en moest opnieuw een minuutje inleveren. Net genoeg om nog in de rode trui te blijven maar dat zal niet heel lang meer duren.

De vluchters bepaalden ook de daguitslag in ons spel. Soler, Poole, Del Toro en Riccitello scoorden hun punten en 1 van deze renners in de ploeg bleek voldoende om veilig door te komen. De dagwinnaar luistert naar de naam van Danusz. Hij had met Soler en Del Toro al de nodige punten door de vluchters maar heeft als enige het trio Roglic, Mas en Carapaz. Veruit de beste dus vandaag. 

3 teams hadden geen vluchters in hun ploeg. Pier Tol, Mithrandir en Carbon ros gokten op andere klimmers en dat kost ze vandaag de kop. Nou ja, voor Mithrandir en Carbon ros wel. Pier Tol scoort met Mas en Carapaz nog de nodige punten en fietst zich daardoor veilig. Zo goed scoorden de klassementsrenners van Mithrandir en Carbon ros niet. Helaas heren, goede poging maar jullie vallen af vandaag.

Uitslag

1 danusz1986 1.200
2 Guido Maltempi 960
3 jappe666 810
4 Rabbiej 690
5 arviidd 590
6 arjenzvob 550
7 ditisdavid 500
8 Burns 500
9 kokkie1975 500
10 oli4g 420
11 Pier Tol 260
12 Mithrandir 170
13 Carbon ros 71

Carbon ros

VAN AERT Wout 1.981
KUSS Sepp 1.263
LANDA MEANA Mikel 1.165
GROVES Kaden 859
O'CONNOR Ben 811
VAN EETVELT Lennert 437
NARVAEZ PRADO Jhonatan Manuel 353
VACEK Mathias 262
DE PLUS Laurens 210
VANSEVENANT Mauri 207
AFFINI Edoardo 125
ABERASTURI IZAGA Jon 72
  7.745

Mithrandir

VAN AERT Wout 1.981
GROVES Kaden 859
RODRIGUEZ CANO Carlos 810
COQUARD Bryan 675
UIJTDEBROEKS Cian 574
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 496
VAN EETVELT Lennert 437
NARVAEZ PRADO Jhonatan Manuel 353
TIBERI Antonio 347
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
ARENSMAN Thymen 283
CANAL BLANCO Carlos 190
  7.284

1 2 ... 8 9 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.