Afvalkoers Vuelta 2024

1 2 ... 7 ... 10 11
Maillot à Pois

Gezien de pickrate van Joao (33/43) is zijn opgave een tegenvaller voor de overgrote meerderheid van de spelers natuurlijk. En in die zin niet echt een excuus voor vroegtijdige eliminatie 😉

ditisdavid
Maillot à Pois
Gezien de pickrate van Joao (33/43) is zijn opgave een tegenvaller voor de overgrote meerderheid van...

Om op korte termijn uitgeschakeld te worden niet, maar de kans dat de winnaar onder de 6 overgebleven teams zonder Almeida gezocht moet worden is natuurlijk wel behoorlijk groot.

Maillot à Pois
ditisdavid
Om op korte termijn uitgeschakeld te worden niet, maar de kans dat de winnaar onder de 6 overgebleve...

Op dit moment wel inderdaad, maar we zijn nog steeds maar een week ver. Als er nog een paar favorieten de Vuelta moeten verlaten, kunnen de kansen weer keren.

VincentK
Maillot à Pois
Op dit moment wel inderdaad, maar we zijn nog steeds maar een week ver. Als er nog een paar favoriet...

Mas was vandaag ook goed voor een hartverzakking van veel ploegleiders hier :). Elke dag ziet de Vuelta er anders uit en volgende week wordt het ook wildwest. 

Limal

Op Van Aert na was Almeida wel met afstand de meest gekozen dure renner, dus dat verlies weegt relatief gezien zwaarder door dan wanneer een goedkope renner uitvalt. Maar dat is natuurlijk de keuze die je maakt bij de teamselectie - dure toppers vs. een breder middenveld.

Ik vrees voor de uitslag vandaag, met ook nog een slechte Kuss, een verdwenen Tiberi en een Carapaz die mij waarschijnlijk de doodsteek geeft.

Limal

Ook Tiberi staat nu bij de uitvallers...

Fins Els Collons

De spoeling wordt dun

Fins Els Collons

.

Laatst gewijzigd
Rabbiej

De eerste week is voorbij. We begonnen in Lissabon met een verrassende uitslag in de tijdrit en gedurende de week vielen we van de ene verrassing in de andere. Ben O'Connor kreeg een groot cadeau en tot op heden weet die daar goed van te genieten. Hij liet eerder deze week wat steekjes vallen maar vandaag kon die de groep met klassementsrenners aardig volgen. Wel kwamen er weer 2 renners terug in het klassement. Adam Yates werd de hele week snel gelost als het omhoog ging maar vandaag kreeg die zonder problemen een kleine 4 minuten terug. Plek 7 levert dat op in het klassement, en ook Carapaz wist de nodige minuten terug te pakken. Roglic was vandaag een stuk minder maar de Vuelta is nog allesbehalve beslist.

Wel een mooie ritzege van Yates vandaag. Zonder Almeida is de ploeg uit de Emiraten een ander koersplan aangegaan en dat worp vandaag al gelijk de vruchten af. Dat belooft nog mooie dingen voor komende week. Maar allereerst mogen de heren gaan genieten van een verdiende rustdag. Komende week gaat er nog genoeg geklommen worden.

Dit weekend was ook het weekend van Poeksel. Gisteren wist die al overtuigend de etappe naar zich toe te trekken maar ook vandaag kwam er niemand bij hem in de buurt. Met Carapaz, Landa, Mas, Rodriguez en Van Eetvelt heeft hij de nodige renners die in de bergen van zich kunnen laten horen. Maar ook hij zal na vandaag Tiberi moeten gaan missen. Vooralsnog geen problemen in ieder geval voor Poeksel. Ook geen problemen vandaag voor vernis die van hot-seat naar top uitslag en weer terug springt. Vandaag een goed resultaat voor hem met een 2e plaats.

Wel problemen voor arviidd, hij wist al 2 keer de hot-seat warm te houden maar ook vandaag komt die weer uit op deze plek. 3 keer op rij net niet uitvallen, hoe lang blijft dat goed gaan? Door zijn lage CQ-score weet die vandaag de ploeg van sporting63 voor te blijven die dus de 1e rustdag net niet weet te halen. Naast sporting63 nemen we ook afscheid van Limal, die met een totale off-day vandaag het veld zal moeten ruimen. In het kamp van Maillot à Pois zal toch gegniffeld worden met dit nieuws, hij heeft zijn onderlinge strijd met Limal dus weten te winnen.

Uitslag

1 Poeksel 1.150
2 vernis 880
3 erveedeee 840
4 arjenzvob 820
5 Bode80 820
6 Carbon ros 780
7 danusz1986 780
8 Mithrandir 710
9 jappe666 710
10 Fins Els Collons 700
11 Rabbiej 680
12 Maillot à Pois 680
13 Zwiebeln 680
14 encanto 680
15 Ab Normaal 670
16 Pier Tol 630
17 kokkie1975 630
18 ditisdavid 620
19 Burns 620
20 oli4g 620
21 Coolietje 620
22 Guido Maltempi 510
23 VincentK 510
24 Mr. Gert 500
25 arviidd 330
26 sporting63 330
27 Limal 60

Limal

VAN AERT Wout 1.981
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves 1.405
KUSS Sepp 1.263
GROVES Kaden 859
VAN EETVELT Lennert 437
NARVAEZ PRADO Jhonatan Manuel 353
TIBERI Antonio 347
ARENSMAN Thymen 283
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
VACEK Mathias 262
DEL TORO ROMERO Isaac 124
BITTNER Pavel 96
  7.689

Sporting63

VAN AERT Wout 1.981
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves 1.405
LANDA MEANA Mikel 1.165
GROVES Kaden 859
UIJTDEBROEKS Cian 574
TARLING Joshua 530
VAN EETVELT Lennert 437
POOLE Max 382
MARIT Arne 262
PARET PEINTRE Valentin 135
DEL TORO ROMERO Isaac 124
BITTNER Pavel 96
  7.950

 

Morgen een update van de overgebleven renners en teams.

Laatst gewijzigd
arviidd

Haha we strijden door.

Limal

Mijn ballen (en mond) bleken groter dan mijn brein. Ik druip stilletjes af...

Maillot à Pois

Tevreden dat mijn (achterhoede)gevecht met die brutale bek van een Limal bij deze is beklonken! 😉

Maar verder hou ik het leedvermaak binnen de perken, want met maar 2 Woutloze teams meer over, wordt het me toch stilaan wat heet onder mijn big balls.

Bode80

Mas is goud waard! Met Carapaz en Crod verwacht ik het nog een tijdje uit te kunnen houden. Veel teams hadden Almeida en/of Tiberi dus dat wellicht geen pijn.

Weinige stabiele AKers in de Vuelta. Volgens mij zijn er geen teams in het spel met Roglic of Yates. 

erveedeeee

Nog 1 Roglic team (Danusz)

Tot nu toe vrij makkelijk er door heen gerold. Vooral blij met Lipowitz, verbaasd me nog steeds dat ik die als enige heb.

Toch gaat het niet hebben van Mas me vast ergens opbreken. 

Rabbiej

We hebben van 18 teams afscheid genomen wat betekent dat we nog met 25 teams over zijn. De één is nog niet in de problemen geweest waar de ander (ja, ik kijk naar jou Arviidd) al blij is dat die de eerste rustdag gehaald heeft. Op de eerste rustdag is het ook maar eens tijd welke renners een must-have blijken te zijn en welk team de meestgekozen overgebleven renners nog in zijn team heeft zitten.

Arviidd en Carbon Ros hopen dat Carapaz niet zijn beste benen meer weet te vinden waar Maillot à Pois en vernis een nieuwe etappezege van Van Aert liever niet meer zien. Ook Bittner is nog vaak gekozen (alleen door Carbon Ros, kokkie1975 en Mithrandir niet) waar de rest van de renners nog 5 keer of vaker door niet iedereen is gekozen. Nog geen echte must-haves dus maar het lijkt er wel sterk op dat Van Aert dat wel gaat zijn.

De tweede week start morgen en aan verrassing is er deze Vuelta in ieder geval geen gebrek. Waar het in de Giro en Tour toch redelijk makkelijk te voorspellen was is het in Spanje heel wat lastiger.

Renner Aantal keer gekozen
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 23
VAN AERT Wout 23
BITTNER Pavel 22
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 20
TIBERI Antonio 20
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves 19
ARENSMAN Thymen 18
NARVAEZ PRADO Jhonatan Manuel 17
MAS NICOLAU Enric 16
DEL TORO ROMERO Isaac 15
VAN EETVELT Lennert 14
GROVES Kaden 11
VACEK Mathias 11
STRONG Corbin 8
ABERASTURI IZAGA Jon 7
KUSS Sepp 7
RODRIGUEZ CANO Carlos 7
POOLE Max 6
AFFINI Edoardo 3
CANAL BLANCO Carlos 3
LANDA MEANA Mikel 3
PARET PEINTRE Valentin 3
TARLING Joshua 3
UIJTDEBROEKS Cian 3
DE PLUS Laurens 2
SANCHEZ MAYO Pelayo 2
SOLER GIMENEZ Marc 2
ADRIA OLIVERAS Roger 1
COQUARD Bryan 1
LIPOWITZ Florian 1
MARIT Arne 1
MCNULTY Brandon 1
O'CONNOR Ben 1
RICCITELLO Matthew 1
ROGLIC Primoz 1
SKJELMOSE JENSEN Mattias 1
SOTO GUIRAO Antonio Jesus 1
TEUNS Dylan 1
VANSEVENANT Mauri 1

 

Team Som van gekozen renners
Zwiebeln 175
Burns 173
Coolietje 173
arjenzvob 172
Poeksel 169
danusz1986 168
ditisdavid 166
Guido Maltempi 165
encanto 163
Mr. Gert 163
Ab Normaal 161
Rabbiej 159
kokkie1975 157
Bode80 151
Pier Tol 149
VincentK 147
jappe666 142
Mithrandir 139
oli4g 139
Fins Els Collons 133
erveedeee 132
Maillot à Pois 125
vernis 114
arviidd 112
Carbon ros 93

In de som van gekozen renners heb ik de uitgevallen renners niet meegenomen.

Guido Maltempi

Met mijn lage cq waarde maak ik me nog geen acute zorgen, maar ik denk/vrees dat Enric Mas uiteindelijk ook een must have gaat worden.

Maillot à Pois

Het ziet ernaar uit dat Wout vanmorgen dacht: die MàP heeft zijn lolletje gehad nu, het is goed geweest. 

Ab Normaal

Zeer jammer dit. Had die twee laatste Van Aert loze teams graag nog even bewaard gehad. 

Rabbiej

Op de rustdag zei ik al dat Maillot à Pois en vernis een nieuwe etappezege van Van Aert liever niet meer wilden zien. Wat doet die brommer op de dag na de rustdag? Juist, winnen. Dit was niet de etappe waar je Wout van Aert direct voor zou opschrijven maar je weet het met onze zuiderbuur nooit. Het was niet gemakkelijk om in de ontsnapping te geraken vandaag maar elke keer als ik even PCS opstartte in het eerste uur zat Van Aert mee in de kopgroep. Dan ben je gewoon de sterkste. Bergop ook de sterkste en alleen Pacher kon bij hem blijven. De eindsprint was er niet eens echt 1, maar we kunnen alleen maar onze hoed afnemen voor deze man.

Door deze etappezege was het dan ook niet heel spannend in ons spel. Er waren er 2 zonder Van Aert en die 2, vernis en Maillot à Pois, hadden verder ook niemand in de top 20 in hun team. Guido Maltempi en Danusz hadden vandaag de beste dagselectie. Naast Van Aert zagen zij ook nog Soler in de aanval en met zijn 3e plek konden zij de hoogste podiumplekken bezet houden. 

Morgen een vergelijkbare etappe als vandaag. Door het heuvellandschap zullen de vluchters graag voor de etappe strijden. Zal Wout een keertje rust nemen of mogen we hem voor morgen ook gewoon weer opschrijven?

Dankjewel vernis en Maillot à Pois voor jullie deelname. We zien jullie graag volgend jaar weer terug.

Uitslag

1 Guido Maltempi 1.200
2 danusz1986 1.200
3 arviidd 880
4 ditisdavid 800
5 VincentK 800
6 Burns 800
7 Mr. Gert 800
8 Rabbiej 800
9 arjenzvob 800
10 Pier Tol 800
11 Mithrandir 800
12 kokkie1975 800
13 Ab Normaal 800
14 Zwiebeln 800
15 Coolietje 800
16 Carbon ros 800
17 encanto 800
18 oli4g 600
19 Fins Els Collons 600
20 erveedeee 600
21 jappe666 600
22 Poeksel 600
23 Bode80 600
24 Maillot à Pois 0
25 vernis 0

Maillot à Pois

ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves 1.405
KUSS Sepp 1.263
GROVES Kaden 859
MAS NICOLAU Enric 736
STRONG Corbin 586
TARLING Joshua 530
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 496
VAN EETVELT Lennert 437
POOLE Max 382
TIBERI Antonio 347
ARENSMAN Thymen 283
BITTNER Pavel 96
  7.420

vernis

SKJELMOSE JENSEN Mattias 1.723
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves 1.405
LANDA MEANA Mikel 1.165
GROVES Kaden 859
STRONG Corbin 586
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 496
POOLE Max 382
TIBERI Antonio 347
ARENSMAN Thymen 283
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
SANCHEZ MAYO Pelayo 266
BITTNER Pavel 96
  7.887

CQ-waarden van de overgebleven teams geupdate in de openingspost. Die zou morgen wel eens van belang kunnen zijn.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Dat ziet er niet goed uit voor Bode80 en mijzelf, want Narvaez gaat vast nog vaker scoren.

Rabbiej

De vlucht van de dag lijkt gevormd te zijn en 39 man mogen het gaan uitvechten om de punten. Ik had een vrij moment op het werk dus maar even gekeken wie er in de problemen zijn voor vandaag. Fins Els Collons heeft enkel Corbin Strong mee en ik betwijfel of dat op dit parcours de juiste renner zal zijn. Ook erveedeee en Bode80 hebben met alleen Martinez slechts 1 ijzer op het vuur liggen. Dat is dan wel weer een renner die je hoog zou kunnen zien eindigen vandaag. Carbon Ros heeft met Narvaez ook slechts 1 renner in de kopgroep en hoopt dat de rappe Ecuadoriaan lang weet aan te klampen.

Andere teams zijn met 2 of meer renners een stuk veiliger al zullen er van deze 39 man ook nog 19 geen punten scoren en daar kunnen zomaar wat geselecteerde renners bij zitten. Nog niets beslist dus vandaag.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Ben inmiddels al wel 4 renners kwijt van de 12. 
Nog nergens in de problemen geweest maar door die 4 uitvallers zal de kans op de zege wel zeer minimaal zijn. 

Carbon ros

Ik hoop toch dat Narvaez me hier met de hakken over de sloot trekt...

Rabbiej

Het was weer een flink gevecht om in de ontsnapping te komen vandaag. Uiteindelijk vond het team van leider O' Connor het welletjes en een groep van 39 wisten weg te komen. Xandro Meurisse vond het niet hard genoeg gaan in de groep en ging er solo vandoor. Daarachter was het organiseren lastig maar uiteindelijk nam de ploeg van Israel Premier Tech het voortouw. Marco Frigo hebben we een hoop vooraan zien rijden vandaag. In de slotfase was het hectisch met een flinke pukkel om het verschil op te maken. Uiteindelijk kwam er toch nog een grote groep bijeen en wist Eddie Dunbar het juiste moment te kiezen om ervandoor te gaan. Quinten Hermans werd 2e door op de streep net Max Poole voor te blijven.

Die Max Poole zorgt in ons spel voor de afscheiding vooraan in de daguitslag. VincentK, arviiddd en ondergetekende selecteerden de jonge Brit en gezien zij ook nog Narvaez in de ploeg hebben werd er genoeg gescoord voor een podiumplaats. Alleen Narvaez in de ploeg hebben bleek vandaag ook voldoende te zijn, de 4e plek en bijbehorende punten waren ruim genoeg.

Er waren 5 teams die geen van beiden in hun ploeg hadden en ook nog wel een beetje zullen schelden op Martinez dat die zich liet inlopen voor zijn kopman Roglic. Oli4g zou op CQ-punten al veilig zijn geweest maar de 50 punten door de 15e plek van Riccitello bleek ook al voldoende. 4 ploegen scoorden helemaal niets vandaag. Fins Els Collons was zoals gezegd niet tevreden met alleen Strong in de kopgroep maar zijn relatief voordelige ploeg mag met deze nulscore morgen toch weer van start gaan.

Allerlaatste vandaag was onze winnaar van vorig jaar en van de afgelopen Tour. Bode80 hebben we eindelijk weten te verslaan want vandaag was een totale off-day. Tel daarbij op dat zijn ploeg bijna 250 punten duurder was dan onze hot-seat van vandaag en dan houdt het sprookje op. De 2e afvaller zal vanavond echter nog minder slapen. Het zijn namelijk 3 cq-punten die hem van een 12e etappe afhouden. Erveedeee en Poeksel scoorden vandaag allebei 0 punten maar erveedeee gaf 3 punten minder uit bij het maken van zijn selectie dan Poeksel. En heel hard, maar zo is deze koers, zorgt dat ervoor dat we naast Bode80 ook afscheid nemen van Poeksel. Je bent in ieder geval in goed gezelschap.

Uitslag

1 VincentK 720
2 arviidd 720
3 Rabbiej 720
4 Pier Tol 440
5 jappe666 400
6 Guido Maltempi 320
7 ditisdavid 320
8 Burns 320
9 Mr. Gert 320
10 arjenzvob 320
11 Mithrandir 320
12 kokkie1975 320
13 Ab Normaal 320
14 Zwiebeln 320
15 Coolietje 320
16 Carbon ros 320
17 danusz1986 320
18 encanto 320
19 oli4g 50
20 Fins Els Collons 0 (CQ: 7247)
21 erveedeee 0 (CQ: 7337)
22 Poeksel 0 (CQ: 7340)
23 Bode80 0 (CQ: 7585)

Bode80

VAN AERT Wout 1.981
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves 1.405
GROVES Kaden 859
RODRIGUEZ CANO Carlos 810
MAS NICOLAU Enric 736
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 496
TIBERI Antonio 347
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
VACEK Mathias 262
CANAL BLANCO Carlos 190
DEL TORO ROMERO Isaac 124
BITTNER Pavel 96
  7.585

Poeksel

VAN AERT Wout 1.981
LANDA MEANA Mikel 1.165
RODRIGUEZ CANO Carlos 810
MAS NICOLAU Enric 736
STRONG Corbin 586
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 496
VAN EETVELT Lennert 437
TIBERI Antonio 347
ARENSMAN Thymen 283
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
DEL TORO ROMERO Isaac 124
BITTNER Pavel 96
  7.340

Laatst gewijzigd
Fins Els Collons

Fijn dat DFM ff wilde wachten op Roglic. Moet ie vaker doen...

1 2 ... 7 ... 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.