Wielermaster CQ-Spel 2025 - Divisie 1

1 2 3 4 5 6 7
BlingSagan

In biedronde 2 was er 1 renner heel populair.

Wie doet er een gok?

VincentK
BlingSagan
In biedronde 2 was er 1 renner heel populair. Wie doet er een gok?

Vermeersch?

Silent Hill

Van Baarle ?

elrio

Ik denk ook Vermeersch

hofsje

AwP

BlingSagan

Het is idd Florian Vermeersch!

9 ploegleiders wilden hem hebben!

Limal

En ik had hem! Wel erg benieuwd nu wat het tweedehoogste bod was...

BlingSagan

Het tweede hoogste bod was 453.

VincentK
BlingSagan

En in div 2 waar ik nog meer betaald heb voor onze Belgische puntenpakker?

Limal

Thx BlingSagan! (heb jij eigenlijk de mailbox van Arry gehackt?) Ik was al blij verrast dat ik hem voor 606 binnenhengelde, maar het had dus nog lager gekund.

@Vincent, blij dat jij niet in "mijn" divisie zit ;-) Ik heb er vertrouwen in dat Vermeersch ook jouw bod ruim zal overtreffen, als betere versie van Politt.

Maillot à Pois
VincentK
En in div 2 waar ik nog meer betaald heb voor onze Belgische puntenpakker?

In Divisie 2 kwam het tweede hoogste bod van Noordbiker met 613.

Of met andere woorden: in divisie 1 heeft Limal 153 punten "weggegooid / te veel betaald" voor Florian, in divisie 2 was hij zelfs indien VincentK zich gedeisd gehouden had nog 7 punten te kort gekomen.

PS @Limal: BlingSagan is uw derde mede-organisator. Hij heeft dus - net als ik - op geheel legale wijze inzage gekregen in de Arry files. Nà de biedingen wel te verstaan.

Limal

Aha, jullie zijn Arry's minions. Waarvoor dank!

erveedeeee
BlingSagan

Dat was mijn bod.

Dan heb je me behoorlijk in de weg gezeten Limal. Met ook nog Lenny Martinez en TT Teutenberg net voor mijn neus weggekaapt

Limal

Excuses erveedeeee. Als je me volgende keer op voorhand je keuzes mailt zal ik op andere renners bieden. (natuurlijk ben ik volkomen te vertrouwen)

Silent Hill

Wat is er mooier dan koers? Verhalen over de koers natuurlijk ! En bij Team Silent Hill hebben ze die in overvloed. Hieronder enkele grappige anekdotes, bijzondere weetjes en ontroerende momenten:

Jhonatan Narvaez:
Tijdens een trainingskamp met INEOS Grenadiers vroeg een ploegmaat hem naar het geheim van zijn uithoudingsvermogen. Lachend antwoordde hij: "Dankzij chicha" – de typisch voorgekauwde maïs die dan terug uitgespuugd wordt en bewerkt. Een grapje ? Ja en nee. In zijn jeugd vertrouwde hij echt op dit eenvoudige drankje, bij gebrek aan moderne sportvoeding.

Neilson Powless:
De eerste (en enige) officieel erkende Native American in de Tour de France ! Opgroeien in Californië, ver weg van zijn familie in het Oneida-reservaat in Wisconsin, hield hem niet tegen om trouw te blijven aan zijn roots. Hij zoekt nog regelmatig het reservaat op om tijd met zijn familie door te brengen.

Laurence Pithie:
Een multitalent uit Nieuw-Zeeland ! Hij werd nationaal kampioen veldlopen, duatlon, triatlon én ... langlaufen. Een knieblessure bracht hem uiteindelijk op de fiets. Wat een omweg naar het peloton !

Jan Christen:
In de eerdere voorbeschouwing ontbrak nog een WK-truitje: dat van Christen zijn juniorenwinst in het veldrijden in Fayetteville (2022). En zijn grootste fan ? Zijn opa, zelf een oud-wielrenner. Bij elke overwinning denkt Jan aan hem en eert hem, wat zijn prestaties een extra emotionele lading geeft.

Joshua Tarling:
Parijs-Roubaix 2023: 19 jaar oud en jongste deelnemer sinds 1937. Na een crash en twee lekke banden besloot hij toch door te zetten, zelfs al betekende dat een solo van 120 kilometer én buiten de tijdslimiet aankomen. Toen hem na de race werd gevraagd waarom hij toch volhield, gaf hij luchtig antwoord: “Mijn vriendin zou boos worden als ik niet finishte.” Begrijpelijk.

Axel Laurance:
Zijn helden? Contador, Stybar en … James Stewart, de motorcrosslegende. Naast wielrennen is Axel namelijk een enorme motorcrossfan. 
Wil daarnaast nooit onderdoen voor zijn ploegmaat MvdP. Won MvdP de E3 ? Dan won Axel diezelfde dag een rit in Catalunya. Won MvdP het WK in Glasgow ? Dan deed Axel dit ook, zij het bij de beloften. 

Antonio Morgado:
Passie voor wielrennen én voetbal. Zijn ex-ploegleider Axel Merckx plaagde hem maar al te  graag door steeds Lionel Messi werelds beste voetballer te noemen, terwijl Morgado trouw zweert aan Cristiano Ronaldo. Gegarandeerd verhitte discussies !

Filippo Baroncini:
Een man met een gouden hart. Na de overstromingen in zijn regio in 2023 veilde hij zijn gesigneerde WK-trui. Opbrengst ? Naar verluidt €6.000, een grote hulp voor de wederopbouw van de school en bibliotheek in Sant'agata sul Santerno. Klasse op en naast de fiets.

Lorenzo Milesi:
Je moet het maar meemaken: bij je allereerste dopingcontrole al onmiddellijk tegen de lamp lopen. Het overkwam Milesi na zijn 2de plaats op het Italiaans kampioenschap bij de junioren. Ventolin is nu eenmaal niet toegestaan. Gevolg ? Vijf maand schorsing. Oeps !

Andrea Bagioli:
Ongelooflijk: een Oscarwinnaar in Team Silent Hill. Al is het de Oscar TuttoBici voor meest beloftevolle U23-renner (2018). Hij scoorde ook de Giglio d’Oro als revelatie van het jaar (2020). Als hij daar in 2025 enkele trofeeën zou willen aan toevoegen ...

Kobe Goossens:
Hoeveel renners kunnen zeggen dat ze op het Tour podium stonden ? Weinigen, maar Kobe deed het dit jaar ! Met een gelukje weliswaar. Voor de grap reed Kobe op een kalm moment eventjes weg van het peloton samen met vrienden Van Gils en Vanhoucke. Spielerei. Maar verder gebeurde er niets in die rit (etappe 10) waardoor de jury haast niet anders kon dan hem de Prijs van de Strijdlust te geven. Lachen !

Joel Suter:
Ook Suter zat het eens mee. Werd Zwitsers kampioen Tijdrijden in 2022. Niet Küng ? Nee, die werd net vader. Niet Bisseger ? Nee, die had Covid. Greep die kans met beide handen en mocht een jaar lang rond(tijd)rijden in één van de meest iconische wielershirts. Timing is alles !

Niets leuker dan koers en wist-je-datjes, toch ?

Leukefans

The (Silent) hills are alive with the sound of cycling facts! 

Hier word ik vrolijk van, bedankt!

Limal

Inderdaad hele leuke ploegweetjes!

Rawolf

Nou de eerste tegenvaller is binnen, Evenepoel gehavend!

VincentK
Rawolf
Nou de eerste tegenvaller is binnen, Evenepoel gehavend!

Voor elke liefhebber een tegenvaller, ook als je hem niet in je team hebt.  Hopelijk valt het uiteindelijk mee.

Silent Hill

Een wijs man zei: "Gelukkig is het december en niet april.". En zo is het ook.

Een beetje het risico als je de helft van je budget aan 1 renner uitgeeft. No prob als alles goed gaat, maar in zo'n situaties ben je wel gejost.

Silent Hill

Begin december, het perfecte moment voor een eerste teambespreking. Geen evidentie met een groep olijke jonkies met een gemiddelde leeftijd van nog geen 24 jaar. Maar goed, we wagen ons eraan. Wat beter dan meteen een blik te werpen op de wielerkalender van 2025 ? Altijd spannend om te zien welke dagen al meteen met rood omcirkeld worden – dé dagen om te schitteren en misschien zelfs met een bos bloemen huiswaarts te keren. En ja hoor, de jongens hadden hun keuzes al klaar. Laten we beginnen met de meest opvallende.

Axel Laurance:
13 april: Parijs-Roubaix
Axel gaat meteen voor het grote werk. Ambitieus, zeker voor een eerste deelname bij de profs. Al heeft hij al wat ervaring: in 2019 reed hij de Hel van het Noorden bij de junioren. En een hel was het zeker. Hij ging onderuit op de kasseien van Camphin en Pèvele, brak zijn enkel, reed toch door en kwam uiteindelijk buiten tijd aan. Het is duidelijk: Axel heeft iets goed te maken. Een gewaagde keuze, maar we houden hem in de gaten.

Kobe Goossens:
29 april: Tour de Romandie, rit 1
Ah, zo kennen we Kobe: met zo min mogelijk moeite zoveel mogelijk resultaat boeken. We kennen zijn trucjes – remember zijn Prijs voor de Strijdlust in de Tour. In Romandië wil hij dus hetzelfde proberen: rit één winnen en zo meteen ook de leiderstrui meenemen. Twee vliegen in één klap. Of in wielertermen: twee ruikers voor de prijs van één. Typisch Kobe.

Jhonatan Narvaez:
4 maart: Le Samyn
Jhonatan en ploegmaat Antonio Morgado zijn al dikke vrienden. Vorig jaar werd Morgado tweede in Dour, maar nu lijkt Narvaez erop gebrand om te laten zien hoe het écht moet. Een beetje gezonde competitie tussen teamgenoten is altijd goed voor de sfeer, toch ? Of zit er meer achter? Van Jhonatan mogen we immers wat meer verwachten dan Le Samyn, niet ?

Laurence Pithie:
17 juli: Tour de France, rit 12
De rit naar Hautacam nota bene. Een lange vlakke aanloop en dan op Hautacam sprinten (zijn specialiteit) om de zege. Als Laurence die dag aankruist, wie ben ik om hem tegen te houden. Misschien moet iemand binnen het team hem enkel nog meegeven dat het een sprint bergop is, eentje van bijna 14km aan een kleine 8%. Vreemde keuze van Pithie, maar hé, dromen mag.

Neilson Powless en Filippo Baroncini:
Dit duo lijkt uit te zijn op een feestje tijdens de Vuelta. Baroncini heeft rit 4 (26 augustus) in het vizier, terwijl Powless mikt op rit 11 (3 september). Waarom juist die ritten? Hun geheimzinnige grijns doet vermoeden dat er iets speciaals op stapel staat. Een bromance én een plan – dat belooft wat.

Andrea Bagioli:
23 maart: Cholet Agglo Tour
Andrea houdt het wat bescheidener en richt zich op de Cholet-Pays de la Loire, een degelijke 1.1-koers. Misschien geïnspireerd door ploegmaat Laurence Pithie, die hier vorig jaar zijn eerste profzege behaalde? "Niente affatto, quel giorno voglio fiori, champagne e feste. E questo è tutto !" Geen idee wat hij precies zegt, of waar hij het over heeft. Laten we het houden op Italiaans temperament.

Joshua Tarling:
15 februari: Castellon Gravel Race
Wtf ? Een gravelrace ? Voor iemand die nog nooit op een gravelfiets heeft gezeten? Toch heeft Joshua deze dag met rood omcirkeld. Waarom dan ? Simpel: "Ik wil net als de anderen ook winnen op mijn verjaardag. En als dat op gravel moet, dan is dat maar zo." 

Hilariteit alom. En een zuchtende ploegleider. Lijder ... met al dat jeugdige gespuis.

Jan Christen (26 juni), Antonio Morgado (28 januari), Lorenzo Milesi (19 maart) en Joel Suter (25 oktober) deden ook een poging om hun verjaardag aan een koers te koppelen, maar helaas: geen wedstrijden op die dagen.

De volgende vergadering graag een tikkeltje serieuzer, heren. 

SvenVDB

1. Tadej Pogačar (5502)

Verwachtingen:
Een van de absolute topfavorieten in bijna alle grote wedstrijden. Verwacht sterke prestaties in de Tour de France, monumenten (zoals Ronde van Vlaanderen en Luik-Bastenaken-Luik), en andere WorldTour-races. Veel podiumplaatsen en zeges.

Verwachte CQ-punten 2025: 4500-5500

2. Dylan van Baarle (129)

Verwachtingen:
Sterk in klassieke koersen zoals Parijs-Roubaix en de Ronde van Vlaanderen. Mogelijk ook waardevol als helper in etappekoersen. Verwacht af en toe een podiumplek in kasseiklassiekers.

Verwachte CQ-punten 2025: 400-600

3. Vlad van Mechelen (29)

Verwachtingen:
Veelbelovend Belgisch sprinterstalent. Mogelijk doorbraakjaar met kansen in kleinere wedstrijden en sprints in meerdaagse koersen.

Verwachte CQ-punten 2025: 100-200

4. Rasmus Pedersen (259)

Verwachtingen:
Denemarken's sterke puncher-sprinter. Focus op eendagskoersen en sprintetappes in rondes. Kan groeien in consistentie en resultaten.

Verwachte CQ-punten 2025: 500-700

5. Timo Kielich (191)

Verwachtingen:
Belgische alleskunner met talent in veldrijden en heuvelachtige koersen. Kan scoren in klassiekers en mogelijk topresultaten halen in kortere etappekoersen.

Verwachte CQ-punten 2025: 300-500

6. Igor Arrieta (185)

Verwachtingen:
Spaans klimtalent. Kan zich profileren in kleinere rittenkoersen en bergetappes. Nog jong, maar toont veel potentie.

Verwachte CQ-punten 2025: 200-400

7. Warre Vangheluwe (122)

Verwachtingen:
Veelbelovend Belgisch talent. Kan doorbreken in heuvelachtige eendagskoersen of kleinere rittenkoersen.

Verwachte CQ-punten 2025: 150-300

8. Tijmen Graat (88)

Verwachtingen:
Nederlands klimmer en tijdrijder in opkomst. Verwacht vooral topresultaten in beloftenwedstrijden en kansen in ondersteunende rollen bij profs.

Verwachte CQ-punten 2025: 100-250

9. Sean Flynn (176)

Verwachtingen:
Britse sprinter met potentie om te scoren in kleinere wedstrijden en sprintaankomsten in grotere koersen.

Verwachte CQ-punten 2025: 300-400

10. Damiano Caruso (133)

Verwachtingen:
Italiaanse veteraan, sterk in rondes en bergritten. Nog steeds kansrijk in klassementen van kleinere rondes en als aanvaller in grote rondes.

Verwachte CQ-punten 2025: 400-600

11. Samuel Kajamini (98)

Verwachtingen:
Jonge sprinter met een scherp eindschot. Kan scoren in sprints in kleinere koersen en zich verder ontwikkelen op hoog niveau.

Verwachte CQ-punten 2025: 150-300

12. Fausto Masnada (88)

Verwachtingen:
Italiaanse klimmer en helper in grote rondes. Mogelijk enkele topresultaten in zware eendagskoersen of bergetappes.

Verwachte CQ-punten 2025: 200-400

Samenvatting van CQ-punten:

• Tadej Pogačar: 4500-5500
  • Dylan van Baarle: 400-600
  • Vlad van Mechelen: 100-200
  • Rasmus Pedersen: 500-700
  • Timo Kielich: 300-500
  • Igor Arrieta: 200-400
  • Warre Vangheluwe: 150-300
  • Tijmen Graat: 100-250
  • Sean Flynn: 300-400
  • Damiano Caruso: 400-600
  • Samuel Kajamini: 150-300
  • Fausto Masnada: 200-400

Met deze verwachtingen heb je een mooie mix van talent en gevestigde waarden. Pogačar is je grote puntenmachine, terwijl anderen solide bijdragen kunnen leveren!

Dit is wat chatGPT over mijn team denkt. We gaan het zien! Zo kom ik op minstens 7300 punten als ik van de laagste waardes uitga wat is goed is voor een top5 plaatst in divisie 1 van vorig seizoen.

Laatst gewijzigd
Silent Hill

Wel, ik heb de teams eens door ChatGPT gehaald, en dit is wat hij ervan vindt:

Voorspelde einduitslag

1. Peter Post Forever: Wout van Aert's veelzijdigheid maakt dit team favoriet, ondersteund door Ulissi en Onley.

2. Rawolf: Remco Evenepoel's dominantie kan dit team naar de tweede plaats brengen.

3. Rahim: Jonas Vingegaard en Pidcock bieden een sterke basis, maar minder breedte dan de eerste twee.

4. Hofsje: Philipsen’s sprintdominantie en Gaudu’s consistentie zorgen voor veel punten.

5. SvenVDB: Pogacar zal enorm scoren, maar het gebrek aan sterke tweede keuzes houdt het team uit de top 3.

6. KJP: Ayuso en Skjelmose zijn sterk, maar niet genoeg om de topteams bij te houden.

Volledige einduitslag:

1. Peter Post Forever

2. Rawolf

3. Rahim

4. Hofsje

5. SvenVDB

6. KJP

7. Elrio

8. Ditisdavid

9. Mithrandir

10. Flowtosti

11. Wielervolger

12. King Kelly

13. Maillot a Pois

14. BlingSagan

15. Joske47

16. Jappe666

17. Pier Tol

18. Erveedeeee

19. Arry1338

20. Joachim

21. Homme

22. Silent Hill

23. Limal

Nu maar hopen dat ChatGPT niet de grootste wielerkenner is - ha !

Laatst gewijzigd
Limal

ChatGPT heeft goed geluisterd toen ik zei dat Team Limal graag vanuit de schaduw opereert :-)

Arry1338

Ik ben eigenlijk veel meer benieuwd naar jullie eigen verwachtingen. Als er iets is wat ai niet kan is het wel voorspellen ...

1 2 3 4 5 6 7

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.