Het voorstel rondje van team Mithrandir
Mijn 1e biedronde was niet erg succesvol dat maakt het ook meteen moeilijk om mee te soen voor de 1e plaats. Met name mijn bod op Evenepoel en M Pedersen had me een mooie topper op kunnen leveren. Helaas doen er veel kenners aan dir spelletje mee en die hadden meer over voor de beide heren.
In de 1e ronde was het maar 2x raak.
Filippo Zana voor 530 punten. Hij klimt elk jaar beter en heeft een goed eindschot waardoor hij vaak het sprintje van de achtervolgende groep wint ik hoop dat hij dit jaat wat meer in eendagskoersen ingezet wordt dan moet hij 550 tot 700 pnt opleveren.
Tobias Lund Andresen voor 450 punten. Een van de sprinters van DSM hij nam dit jaar moeiteloos het stokje van Fabio over als Fabio weer moest lossen op het eerste viaduct van de wedstrijd. Op zijn leeftijd moet hij nog wel een stapje kunnen maken en in de ploeg zal hij ook vaker het vertrouwen krijgen. Ik ben tevreden met een kleine winst 500pnt.
In de 2e ronde haalde ik 5 renners binnen.
Mattieu vd Poel voor 1628 punten. In de 1e ronde was het niet gelukt een topper binnen te halen. Dus met het ruime budget kon ik voor Mattieu gaan. Mattieu is een van de absolute toppers en altijd kopman maar haalt door zijn beperkte programma nooit heel veel punten. Afgelopen seizoen heeft hij bijna maximaal gescoord in de wedstrijden die hij reed daarom verwacht ik geen megascore: 1400 tot 1800 pnt
Jordi Meeus voor 830 punten. Jordi is een stabiele subtopper die elk jaar wat meer punten pakt. Bij Bora heeft hij een goede ervaren lead out en mag hij ook altijd een aantal kleinere wedstrijden meepakken waarin hij punten kan harken als hij het hele seizoen fit blijft kan hij voor het eerst de 1000 pnt grens passeren
Ilan v Wilder voor 610 pnt. Ilan heeft een minder seizoen gehad maar door dit kleine stapje terug verwacht weer een stap omhoog in 2025. Hij is kopman in de kleinere rondes die Remco overslaat en zal weer 700 tot 850 pnt halen.
Torstein Traeen voor 135pnt. Een persoonlijk favorietje na zijn jaren bij UnoX rijdt hij voor het 2 seizoen WT bij Bahrein. Het eerste WT jaar heeft hij veel moeten knechten maar won hij ook zijn eerste WT koers in de ronde van zwitserland. Bij zijn deelnames aan grote rondes wordt hij vooralsnog achtervolgt door pech. Hij gaat zijn kostprijs minimaal verdubbelen. 270 pnt.
Lars Boven voor 98pnt. Lars begon 2024 heel sterk met diverse top 10 plaatsen in TDU en in Portugal. Daarna was het plotseling over. Ik hoop dat hij met dezelfde voorbereiding aan het seizoen kan starten en het daarna wel door kan trekken verwachting 80 tot 200 pnt
voor de 3e ronde had ik nog 5 plekken open helaas haalde ik maar 3 van de 5 renners binnen. Wel 3 renners waar ik van denk dat ze in 2025 meer punten kunnen pakken dan ik heb geboden.
Aurelien Paret-Peintre voor 603 pnt. Hij stond afgelopen seizoen voor het eerst regelmatig in de schaduw van zijn broertje maar je ziet aan alles dat hij nog niet aan zijn plafond zit. Ik ga er van uit dat Decathlon/AG2R de goede lijn van vorig jaar doorzet dan zou Aurelien 700 tot 800 pnt moeten kunnen halen.
Anders Foldager voor 483 pnt. Dit is mijn grootste kans op een miskleun hij begint aan zijn 2e seizoen op het hoogste niveau en heeft vorig jaar boven verwachting gepresteerd dan kan je zomaar eens een minder 2e jaar hebben. Toen hij overkwam naar de WT werdt hij zeker niet gezien als een toptalent maar vooral in de zwaardere 1 dagskoersen laat hij het zien deze jongen komt er wel maar of dat dit seizoen al is? Ik hoop het. Verwachting kan 250pnt zijn maar ook 700.
Phil Bauhaus 371 pnt. Veilige keuze haalt in 2025 weer 350 tot 400 pnt.
Dan heb je nog ruim 1250pnt over en 2 plekjes voor de 4e ronde. De pareltjes zijn er uit de 100% veilige keuzes ook. Ik heb gekozen voor een talent en een "veilige" keuze.
Alec Segaert voor 660 pnt. Tijdrit talent haalt daar zijn puntjes wel om zijn kostprijs te halen moet hij ook in de ritten in lijn een paar keer in de punten rijden. Op het WK deed hij in 2024 nog in de MU23 categorie mee maar als een of meerdere toppers niet naar Rwanda afreizen dan zal hij in 2025 bij de elite meerijden. Voor hem geldt ook net als bij Foldager dat er een kans op een minder 2e seizoen bij de profs is maar ik schat die kans toch wat lager in. 500 tot 800 pnt.
Mauri Vansevenant 602 pnt. Deze keuze is een keuze in het kader van het punten opmaken. Mauri is al een paar seizoenen geen sensatie meer hij haalt wel stabiel zijn punten ik verwacht voorzichtig 500 tot 600 pnt van hem.
Met mijn verwachte punten aantallen kom ik grofweg tussen de 6500 en de 8500 terecht. het is niet realistisch dat alle renners aan de hoogste verwachting gaan voldoen en er zullen er ook een antal iets tegen gaan komen in 2025. 6500pnt lijkt me een mooie minimale doelstelling goed voor een 9e plaats vorig seizoen.
Voor mij wordt door ChatGPT dus ook een 9e plaats voorspelt. Dit zou net voldoende zijn voor een plaats in de hoogste divisie in 2026. Zelf kijk ik daar natuurlijk anders naar ik zie een ploeg met veel potentie en verwacht dat ik rond de 5e plaats eindig.
Remco vond ik al een moeilijke keuze, door het feit dat 2024 een Olympisch jaar was en Remco in Parijs maar liefst 650 ptn scoorde. Die 650 ptn moet hij dus al 'goedmaken' in andere wedstrijden. Niet zo heel evident. En al zeker niet als het voorjaar wegvalt.
Ow ja bbflood1 ... stom dat ChatGPT je over het hoofd zag. Geen idee waarom.
Anderzijds scoorde Remco in 2024 minder hoog dan in de niet-Olympische jaren 2022 en 2023.
Nu hij pas in april in competitie komt, ligt het wat complexer, maar anders was een evenaring van zijn puntenaantal zeker niet onrealistisch geweest.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.