Mooi al dat enthousiasme zo vroeg in het seizoen, hopelijk kunnen we dit een heel jaar volhouden! 😀
Als ik naar mijn starters in Valencia kijk vrees ik dat Lenny nog zal knechten voor de vanop-Colombiaanse-hoogte-vroeg-in-vorm-zijnde Buitrago (en misschien Bilbao). Donaldson kan misschien eens naar een verre ereplaats sprinten, tenzij Krijnsen daarvoor de aangewezen man wordt bij Jayco.
Mijn voorspelling is dat MàP in dit rondje de beste zaakjes gaat doen.
Ik hoop van ganser harte dat de glazen bol van Limal dit keer goed afgesteld staat 😄
Intussen is het Australische blok van de WorldTour kalender volledig afgerond en is het seizoen ook in Spanje en Frankrijk van start gegaan.
Silent Hill blijft wild te keer gaan, en breidt zijn voorsprong op zijn achtervolgers steeds verder uit, met name dankzij de nationale titel van Narvaez, de overwinning van Jan Christen in Mallorca en de podiumplek van Laurence Pithie in Cadel Evans.
Door de zege van Mauro Schmid volgt Pier Tol nu op plek 2.
Bij deze wil ik iedereen ook nog eens van harte aanraden de website van esims te bezoeken of zelfs bij zijn bookmarks te zetten. Intussen vind je daar een schat aan informatie, zoals details per team en de scorende renners voor elke wedstrijd.

Heel wat rittenkoersen bezig, maar nul punten nowadays. Laurance en Tarling startten nochtans erg goed in Besseges en toonden heel wat ambitie tot ... enkele auto's de sfeer kwamen verpesten. Die persoon in de auto in rit 2 vond ik trouwens verdacht veel lijken op Pier Tol. En was dat op dag 3 Peter Post niet ?
Sneaky. Wat het Wielermasterspel allemaal niet teweeg brengt ...
Met Vauquelin veel punten gepakt in de Ster, maar ergens had ik eigenlijk op meer gehoopt met Pedersen, Ganna en Vauquelin aan de start. Maar twee daarvan vonden blijkbaar hun gezondheid en de veiligheid belangrijker dan wat punten te scoren voor team elrio, echt belachelijk...
In vergelijking met vorig jaar gaat het nu toch wat beter. De 503 punten die ik nu al gehaald heb, ging ik vorig jaar pas overheen op 3 mei.
Wel opvallend dat we in divisie 1 allemaal Romo over het hoofd gezien hebben.
Voor mij zijn de volgende wedstrijden om naar uit te kijken in Portugal, waar Ganna en Flip aan de slag gaan, in de Provence, waar Pedersen nu hopelijk wel de race uitrijdt en in de UAE waar het koppel Van Poppel en Welsford probeert een goed gevolg te geven aan hun excelente start van het seizoen.
Nog even een update na afgelopen weekend (dus met Valencia en Bessèges, maar nog zonder de ronde van Oman). Leider Silent Hill scoorde deze week amper punten, maar ook bij de eerste achtervolgers blijven de scores beperkt, en hij blijft dus ruim aan de leiding.
Doen vooral een goede zaak deze week: ikzelf (Buitrago), Joske47 (Almeida) en Joachim (Bilbao).

Ik bedoelde toch echt wel amper, of meer specifiek 8, in vergelijking met de vorige update hier. 😉
Maar fijn voor je dat je even aan Monthy Python hebt gedacht, dat is altijd winst!
Het wordt automatisch ingelezen, en ik zie dat alleen de top 10 punten heeft. Misschien een iets te provisionele benadering :) Ik ga het nog een keer inlezen.
Overigens worden eventuele verschillen de volgende dag gecorrigeerd, via een vergelijking met de gepubliceerde ranking. Screenshots zijn ook altijd op basis van de gepubliceerde ranking, en dus geen provisionele cijfers.
Een update van de stand na dit weekend (dus nog zonder de eerste rit van de UAE Tour en de Clasica Jaen - maar mét de 20 punten van Laurenz Rex in Almeria 😉)
Silent Hill breidt zijn voorsprong weer wat uit, dankzij de zege van Antonio Morgado in zijn thuisland, en overschrijdt als eerste de 1000 punten.
Grote winnaar van de week is Homme die dankzij Adam Yates, Chris Harper en Samuel Watson maar liefst 352 punten scoort en zichzelf van de 15de naar de 4de plek katapulteert. En dan is de zege van Kwiatkowski in de Clasica Jaen nog niet eens meegeteld!

Penhoët goed gestart maar in rittenkoersen waar amper wat te rapen valt als sprinter, Healy die waarschijnlijk ziek of geblesseerd is (trainde op Mallorca maar niet gekoerst), Baudin nog in winterslaap... Gelukkig keert Van Gils na zijn val in Bessèges morgen al terug in Andalusië en wordt Lenny vanaf vrijdag losgelaten in Frankrijk.
Overigens verwacht ik in dit spel ook nog bonuspunten voor de dominantie van TTTeut op het EK piste.
Die Scaroni is wel goud waard zeg. Echt een super seizoensstart; nu al 253 van de 332 geboden puntjes binnengehaald. En dan te bedenken dat hij in divisie 2 niet eens is verkocht :o
5e in GP Castellón
2e in Valenciana 69
2e in Trofeo Calvia
17e in TramuntanaDF in Trofeo Andratx Pollenca3e in Murcia
1e in de Haut Var
Dat was een mooi dagje voor ditisdavid met Gregoire en Waerenskjold. Voor mij heb ik een goede Van Dijke gezien, die uiteindelijk 15de geworden is, hoewel hij heel lang op DNF stond. Zijn punten zijn nog niet verwerkt, terwijl ik heel trots een screenshot wilde laten zien dat al mijn renners al punten gescoord hebben...
Waerenskjold, die heeft vorig jaar de kneepjes van het vak geleerd in Team Limal ;)
Mijn enige echte kasseienman Florian Vermeersch was gisteren nog niet op de afspraak. Kans op beterschap is klein vandaag, tenzij Penhoët onverwacht zijn klassieke doorbraak kent. Healy zou ook eens puntjes mogen beginnen te pakken, maar gisteren 103e in zijn eerste koers laat nog niet het beste vermoeden voor de herkansing vandaag in de Faun Drome Classic. TL;DR: we gaan nog een tijdje in de onderste regionen blijven plakken. Hopelijk kan de inhaalrace volgend weekend beginnen met Van Gils in de Strade!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.