Waar reed ik XI

« 1 2 3 4 ... 10 11
Klootje Kriekeljon

Regels:
– Heb je een goed antwoord gegeven, dan krijg je 1 punt.
– Bij een goed antwoord, maak je een nieuwe opgave.
– Vermeld ook de stand voor je een opgave maakt.
– Wie het eerst 10 punten heeft wint.
-Na elk door jou gegeven antwoord moet je wachten tot de vraagsteller het heeft beoordeeld, en ook tot een ander heeft geraden tot je weer opnieuw mag raden.
– De termijn voor een nieuwe opgave is 5 dagen.
– De startplaats moet omschreven worden.
– Als je afstanden gebruikt moet je in de opgave vermelden of die hemelsbreed of over wegen zijn.
– maak de opgave niet te lastig, de ervaring in dit spel heeft geleerd dat het niet leuk is te moeten zoeken naar een speld in een hooiberg. de plaatsen moeten wel enigszins bekend zijn.

Voorbeeld: Ik begin in de stad van architect Gaudi en eindig in de hoofdstad van hetzelfde land. Waar eindig ik?
Antwoord:Madrid

1e editie: Rolei
2e editie: Achtpuntzes
3e editie: Achtpuntzes
4e editie: Achtpuntzes
5e editie: Pédaleur de charme
6e editie: Pédaleur de charme
7e editie: Pédaleur de charme
8e editie: Achtpuntzes
9e editie: Klootje Kriekeljon
10e editie: Klootje Kriekeljon

Supercup 2014, georganiseerd door Moker:
goud: Rolei
zilver: Mhp88
brons: Achtpuntzes

snelst opgelost:
Klootje Kriekeljon, 2 minuten in editie IX
mega opgave door Achtpuntzes:
Zino89, sneller opgelost dan de opgave werd bedacht, waarschijnlijk…

Klootje Kriekeljon

Nieuwe opdracht komt er aan.

achtpuntzes

gefeliciteerd klootje. lastige laatste opgave, ik was nooit op Kurten gekomen.

Klootje Kriekeljon

Ik verlaat de mond van het meisje en ga richting hoofdstad. Zondag kent weinig verkeer dus ik geraak vrij snel bij een dictator die een bekend boek schreef. De volgende etappe gaat naar een ander land, ik passeer de grens en stop zodra ik een drankje kan kopen. Na een korte pauze ga ik naar de adellijke hoofdstad maar vlak voor ik daar ben besluit ik een theatervoorstelling te bezoeken.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

Cabaret, Haïti.
begonnen in Boca Chica, het midden weet ik zo even niet en dan via Limonade

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Punt voor 8.6.

Ik ging via Santa Domingo (zondag), Mao en Port-Au-Prince.

achtpuntzes

1 achtpuntzes.
het is bewolkt als ik uit mijn heilige startplaats vertrek. dan besluit ik te stoppen om een kroketje te eten. ik ga een andere richting uit, en vind een muntje waarvan ik hoop dat hij mij geluk brengt. ik buig af naar een plaats waar iedereen haast lijkt te hebben dus ik ga maar weer snel. waar ben ik nu weer beland? ik kijk op de kaart, maar gelukkig ligt de eindbestemming een dorp verder. wat een mazzel! het muntje heeft gewerkt!

Laatst gewijzigd
Monsalve

Luck, Wisconsin

Saint-Cloud - Mora - Coin - Rush City - Atlas

achtpuntzes

punt Monsalve

Monsalve

1 achtpuntzes
1 Monsalve

Ik voel me als Dagobert Duck bij mijn vertrek. Vanaf mijn berg vertrek ik naar het noorden, alwaar ik bij een rivier kom met vele molenaars. Hierna passeer ik een landgoed met mooi helder uitzicht. Dit heldere uitzicht wordt even later vertroebeld door een oude man, die mij ook waarschuwt dat het niet lang meer is tot Sinterklaas. Ik vervolg mijn reis in noordelijke richting, laat een plaatsje met IS achtige trekjes links liggen en vind mijn eindbestemming bij een koningin met scherpe nagels.

achtpuntzes

wat aanknopingspunten nagelopen, maar nog niets...

hiddenz

ik ook niets, niets bij richmond, clearview of belleveu en santa claus

achtpuntzes

rio molineros/molinera/ molineros del rio levert ook vooralsnog weinig op.
edit; dan vond ik nog Millers Creek Nort Carolina, maar ook daar geen verdere aanknopingspunten.

Laatst gewijzigd
Monsalve

De juiste taal is erg belangrijk. Verder is het dus nog net geen Sinterklaas. Ik zie trouwens dat die molen bijna nergens als molen vertaald wordt, dus is dat misschien niet de makkelijkste...

jan.linde

Sint Maarten?

Monsalve

Nee, helaas. achtpuntzes was al in een betere richting aan het zoeken.

Monsalve

Ik reis door dunbevolkt gebied, dus zodra een van de plaatsjes gevonden wordt, zal de rest direct volgen. Verder begin ik zeer dichtbij een grens.

Pédaleur de charme

La Leona, Argentinië.

Estancia Monte Dinero-?-Estancia Bella Vista-28 de noviembre-El Turbio Viejo-El Calafate

Een van de lastigste opgaven die ik in dit spelletje ben tegengekomen, maar wel een leuke.

Laatst gewijzigd
Monsalve

Helemaal goed pédaleur! Gallegos werd ook vertaald als molenaar, dus vandaar Rio Gallegos, hoewel achteraf bleek dat dit misschien niet helemaal klopte

achtpuntzes

inderdaad een pittige!

Pédaleur de charme

1 achtpuntzes
1 Monsalve
1 Pédaleur de charme

Ik begin tussen de huizen, in de plaats die het meest geschikt is als startplaats. Tot mijn verdriet klinkt er in het volgende dorp geen trompetgeschal & juicht niemand me toe. Daarom verander ik van richting. Een paar plaatsen verderop krijg ik bijles over het communisme, waarna ik beland in een voormalig communistisch land. Hier rijd ik zuidwaarts. Ik volg een paar andere renners, maar die gaan te snel voor me en in het volgende dorp moet ik ze laten gaan. Nog heel even fiets ik alleen door. Het volgende plaatsje klinkt als een geschikte plek om ermee te stoppen.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Eerste gedachte was meteen Chemnitz (Karl Marx Stadt) naar Tsjechië. En ten westen van Chemnitz een hoop Hausen... maar helaas. Niets gevonden.

Pédaleur de charme

Nee, Chemnitz is niet goed. Dat heeft meer inwoners dan alle plaatsen langs mijn route bij elkaar.

Klootje Kriekeljon

Nee niet als eindplaats, maar als de plaats van het Communisme. Maar hij liep dood.

Pédaleur de charme

Ach ja, het Communisme liep ook vaak dood. Maar of dat nou betekent dat we zonder reserve het Kapitalisme moeten omarmen?

On: de route komt niet echt in de buurt van Chemnitz.

« 1 2 3 4 ... 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.