Waar reed ik XI

1 2 ... 8 9 10 11
Pédaleur de charme

8 Pédaleur de charme
5 Jacco van Stierop
4 Achtpuntzes
4 Klootje Kriekeljon
2 Monsalve
1 Hiddenz

‘Ik zoek een echte man’ roept de actrice in mijn startdorp. En dus springt ze achterop. Maar ik ben op mijn hoede: vele mannen dingen naar haar hand. De weinig betrouwbare ploegleider een paar dorpen verderop sprint ik er eenvoudig uit. Maar de langharige gitarist verleidt mijn blondine bijna met stemmige liedjes. Ik fiets richting de hoofdstad, maar ben op mijn hoede voor de snelle jongen(s)daar, dus verander ik van richting. Verderop legt weer een man het aan met mijn diva. Een voetballer ditmaal. Hij is snel, maar als ik even aanzet moet hij meteen een fietslengte laten. Nog één kaper op de kust. Een oud-wielrenner probeert indruk te maken door te roepen dat hij ooit nog podium reed in de Tour. Gelukkig sprint hij als een strijkijzer. Hij is niet meer te zien als ik mijn Hollywood-ster in het volgende dorp ten huwelijk vraag.

achtpuntzes

Weddingstedt in Duitsland bood geen aanknopingspunten. nog enkele sporen gevolgd in Amerika (als ik op mijn gevoel afga moet ik daar zijn), maar ik ben helaas niet op de bruiloft belandt. zal straks nog eens kijken, want ik wil de trouwerij van Pedaleur toch echt niet missen!

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

Prachtig, klassiek liefdesverhaal, doet het altijd goed. Heb nog geen idee waar deze Romeo en Julia terecht zijn gekomen. Ik zal eens flink gaan hineininterpretieren.

Pédaleur de charme

Nee, ik ben dichterbij dan Amerika maar niet zo dichtbij als Duitsland.

De voetballer die ik ontmoet lijkt wat op een tv-kok. En het is niet voor niets dat ik regelmatig een sprintje trek.

achtpuntzes

ah. het stikt in Amerika van de wielrenners en hollywoodsterren. gelukkig, scheelt alweer een hoop overbodig werk.

Pédaleur de charme

Je zou de meeste plaatsen op mijn route ook in de VS kunnen aandoen. Maar dan ben je wel een stuk langer onderweg. En niet alleen omdat het mannelijke gebied waar ik fiets zo beroemd is om de snelheid.

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

Tja,
ik zit op een eiland. Die wielrenner bij zijn voornaam? Voetballer die bij een club in de hoofdstad speelt? Eindbestemming is het doel van de onderneming?
Ploegleider etc. zie ik even niet zo gauw....

Jacco van Stierop

Ik gok het erop.

Scarlett (Johansson)
Patrick (Levefere)
Crosby (David)
Ramsey
Andreas (Klöden)
Bride

Isle of Man, waar Cavendish vandaan komt.

Pédaleur de charme

Helemaal goed, jacco.

Het eiland Man. Van Cavendish en van de motorraces (vandaar de laatste verwijzing naar snelheid). Cavendish komt uit de hoofdstad Douglas, die ik vermijd.

Jacco van Stierop

Had aan die motorraces geeneens gedacht, maar inderdaad. Werden daar op dat eiland ook geen grote popfestivals gehouden begin jaren 70?

8 Pédaleur de charme
6 Jacco van Stierop
4 Achtpuntzes
4 Klootje Kriekeljon
2 Monsalve
1 Hiddenz

Mijn leraren op school hadden mij er al voor gewaarschuwd en zij hebben gelijk gekregen.
Achteraf gezien had ik mijn tocht natuurlijk niet slechter kunnen beginnen dan bij hem: hoewel nog een jongen een beruchte rokkenjager en gokker. Als ik het eeuwige geluk zocht, zo zei hij, moest ik daarheen en hij wees richting het oosten.

Niet veel later kom ik daar aan, maar is dit de hemel op aarde? Ook een naamgenoot van die grappenmaker kon dit toch niet voor ogen hebben gehad toen hij zijn beroemde boek schreef? Rusteloos en nooit tevreden als ik ben fiets ik dus verder en via een tussenstop bij – o, ironie- lui die erom bekend staan alleen de kerk en kroeg te kennen, rij ik naar de verdommenis.

Pédaleur de charme

Mooi verhaal weer, jacco.

Ik heb even geen tijd om er diep in te duiken. Dacht met Utopia en Thomas More snel in de goede richting te komen, maar spoor leek dood te lopen.

Jacco van Stierop

Het boek waarnaar wordt verwezen in het verhaal is nog bekender dan 'Utopia' hoewel weinigen het echt gelezen zullen hebben.

Doen klootje, 8.6 en anderen ook nog mee?

Pédaleur de charme

Volgens mij moet je een boekje open moet doen, jacco. Ik kom er in elk geval niet uit. Marx geprobeerd, Mao geprobeerd, Eden (paradijs) geprobeerd, maar alle zonder succes. Lijkt me dat het boek iets met religie of ideologie te maken moet hebben, maar misschien zit ik er helemaal naast.

De andere aanwijzingen kan ik ook nergens aan vastknopen.

Jacco van Stierop

Dan ben je er toch echt heel dichtbij geweest, Pédaleur! De titel van het boek is niet zo relevant maar de schrijver is een naamgenoot van de persoon waar ik ben begonnen. Qua inhoud van het boek zit je er geheel niet naast. Maar zelfs zonder dat boek en de naam zou je uit de omschrijving het beginpunt kunnen vinden.

De rit is kort.

Pédaleur de charme

Het heeft me een paar vloeken & verwensingen gekost, maar ik denk dat ik 'm heb: Helltown, California.

Chico was de Marx-brother die je zocht. Dan ga je verder naar een van de grofweg 15 plaatsen in de VS die Paradise heet. Daarna maak je een tussenstop bij de Ieren (Irishtown) die inmiddels behalve de kroeg en de kerk ook het homohuwelijk kennen.

Heel wat keren gestrand bij (Karl) Marx. In Rusland (Marks), Duitsland (Marx, Karlstadt, voormalige Karl-Marx-stadt), Zweden (Karlstadt). Wel eerder aan de Marx Brothers gedacht, maar niet aan hun voornamen.

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

Helemaal goed Pédaleur!

Chico (jongen) is de (artiesten)voornaam van de oudste van de Marx-brothers.
Oorlog en vrede, haat en liefde, het paradijs en de hel: het ligt soms angstwekkend dicht bij elkaar. Zo ook in California, nog geen 5 km scheidt Paradise van Helltown.

Ja, dat vloeken en verwensen, ik ken dat….

Pédaleur de charme

Ik had de eerste zin van je verhaal verkeerd geïnterpreteerd. Alsof de leraren op school je hadden gewaarschuwd voor de rokkenjager/gokker in kwestie. Maar ook met de tweede en derde zin liep ik vast ;-).

Nieuwe volgt morgen of woensdag.

Pédaleur de charme

9 Pédaleur de charme
6 Jacco van Stierop
4 Achtpuntzes
4 Klootje Kriekeljon
2 Monsalve
1 Hiddenz

Rond mijn startplaats wonen presidenten, wielerkampioenen, ontdekkingsreizigers. Mijn onderbuurman is een detective. Als ik een zanger was, zou ik in mijn startplaats zingen voor een grote dame. Maar ik ben een wielrenner, dus vertrek ik als een pijl. Ik rijd rechtstreeks naar de maand die vrij logisch op mijn startplaats volgt. Daarna rijd ik verder terug in de tijd. Dat merk ik helemaal als ik in het volgende dorp kom. Nu is er aan zingen geen ontkomen meer. De hele familie haakt in en daar gaan we: de ene smartlap na de andere. En dan? In het westen wenkt de overwinning. Verder naar het noorden lonkt het paradijs. Maar ik ben een wielrenner, dus fiets ik naar een collega in het oosten.

Pédaleur de charme

Iedereen in winterslaap gesukkeld? Of heb ik het nu echt te lastig gemaakt?

Laat ik dan zeggen dat die grote bezongen dame en die pijlsnelle wielrenner in mijn startplaats woonden, maar dat je dat waarschijnlijk pas via Wikipedia te weten komt.

Jacco van Stierop

Het begin heb ik, de volgende haltes ook denk ik, maar over het eindpunt (college-wielrenner) ben ik niet zeker. Het zou kunnen gaan om een vrij onbekende renner met dezelfde familienaam als een voetbaltrainer die momenteel nogal onder vuur ligt.
Maar de overwinning in het westen en het paradijs in het noorden zie ik niet.

Pédaleur de charme

Je zit in de goede hoek, maar ik rijd een stukje verder dan de voetbaltrainer. Overwinning en paradijs gloren ook meer aan de horizon dan dat ze in het volgende dorp zijn te vinden.

Klootje Kriekeljon

Ik denk Navarro, Argentinië.

Junin - 9 de Julio - 25 de Mayo - Alberti - (el Triunfo/Los Angeles) - Navarro

Ik dacht eerst (los) Lobos met Navarro aan de westkant ipv oost..... maar toen zag ik Alberti.

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

Junin (Eva Peron, Flecha)
(onderbuurman: Morse)
(presidenten: Lincoln, Monroe)
(wielerkampioenen: Delgado, Rojas)
(ontdekkingsreizigers: ?)
9 de Julio
25 de Mayo
Alberti
Westen: El Triunfo; noorden: Los Angeles?)
Navarro

Dacht ik.
Potver, Klootje is me voor...

Pédaleur de charme

2x goed. Puntje voor klootje.

Jullie misten nog El Paraïso en Colón (Spaans voor Columbus).

Beetje een raar rondje, maar er lagen te veel plekken in de buurt met grappige aanknopingspunten.

Klootje Kriekeljon

Sorry man :)

Ik ga ff een nieuwe maken.

1 2 ... 8 9 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.