Waar reed ik XI

1 2 ... 8 9 10 11
Pédaleur de charme

Ik bedoelde inderdaad Holmstad, maar ik reken 'm goed. Je miste nog Valberg en Raften.

Mocht je nooit op de Lofoten geweest zijn, absoluut een keer doen. Ik ken in Europa geen mooiere landschappen. Neem wel een paar flessen drank mee, want alcohol is daar niet te betalen.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Nice.. je had gezien dat enkele kilometers ten noorden van Holmstad ook Holm ligt? Scandinavië staat heel hoog op mijn lijstje van snel eens gaan bekijken. Alleen eerst nog midden van Spanje gaan bezoeken.

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

Knap Klootje!
Ik ben nooit verder gekomen dan het Drentse gehucht Een gelegen aan het watertje Aa.

Zweden ben ik wel geweest, Noorwegen nooit. Moet er inderdaad prachtig zijn. Wegen zien er goed uit maar dat kan je die Scandinaviërs wel toevertrouwen. Voor je rust zeker een goede plek lijkt me.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

7 Pédaleur de charme
3 Achtpuntzes
3 Jacco van Stierop
3 Klootje Kriekeljon
2 Monsalve
1 Hiddenz

Geen echte aanwijzing maar eigenlijk meer het punt onder mijn vinger is waar ik start. Met de plaatselijke bruiden ga ik een Duitse stad bekijken die bewaakt wordt door het trotse symbool van de regio. Wat verderop zie ik zijn gedomesticeerde neef op een veld lopen. Vlakbij twee hemelse figuren (van verschillende grootte) hang ik nog een lulverhaal op aan een boom. Een dorp verderop verwonder ik me dat de maat van de koek duidelijk niet goed vastgelegd is door de bewoners. Dan kom ik in een Europese hoofdstad, maar voor een overnachting blijf ik hier niet. Dat doe ik veel liever in een plaats die daar veel meer geschikt voor lijkt. De volgende dag zie ik al snel na vertrek een plaatselijke motoragent staan die zegt dat er een moord gepleegd is. Ik zie het slachtoffer verderop liggen.

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

Weer een fijn stukkie magisch-realistisch proza!
We gaan ons best doen, Klootje.

Klootje Kriekeljon

Succes ;)

Hele opdracht ligt binnen gebied met een omtrek van pak em beet 50km.

Edit: doorsnee natuurlijk.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

De regio van mijn reis is getekend door een oorlog.

Jacco van Stierop

Er zijn in de loop der tijden heel wat krijgshandelingen verricht dus of we er veel mee opschieten?
Heb wel een lijk zien liggen in een regio waar een eeuw geleden een stevig robbertje is gevochten maar veel aanwijzingen kon hij me (vanzelfsprekend) niet geven.

Maar we geven niet op.

Klootje Kriekeljon

Vlakbij mijn route startte vorig jaar een etappe in een grote ronde.

Waar precies zat je dan, Jacco?

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

hehe, ik heb een aanknopingspunt. de eerste drie plaatsen heb ik. :)
edit; de eerste 7 al :)

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

Dode Man, Belgie?

achtpuntzes

Aanwijs - Brides - Heidelberg/Leeuw - Katteveld - Engeltje - Engel - Leugenboom - Koekelare - Moskou - Herberg - Zwaantje - Dode Man.

Klootje Kriekeljon

Foutloos, puntje voor 8.6!

achtpuntzes

pff, ik kan het nog :)

Jacco van Stierop

Gefeliciteerd 8.6!

Ik had alleen Dode Man.
Is een zwaantje bargoens voor een motoragent?
Zat aanvankelijk te zoeken in Engeland rond Norwich: Frankfort, Catfield, Dublin.
Toen dus rond Ieper en de Elzas maar behalve dat lijk kwam ik niet verder.
Mooi lulverhaal!

Klootje Kriekeljon

Een zwaantje is een Vlaamse bijnaam voor een motoragent, voor zover ik van Suske en Wiske heb geleerd.

Jacco van Stierop

Ah, op die fiets.
Moet het verzameld werk van Willy nog maar weer eens opnieuw doornemen.

achtpuntzes

7 Pédaleur de charme
4 Achtpuntzes
3 Jacco van Stierop
3 Klootje Kriekeljon
2 Monsalve
1 Hiddenz

aangezien het gewoon letterlijk kut is in mijn beginplaats, ga ik maar een biertje drinken in een bar in de buurt. ik stap weer op mijn fiets, maar in de volgende plaats staat me een verrassing te wachten. ik fiets verder, maar in de volgende plaats ruil ik mijn rijwiel in voor een wit paard. ik galopeer naar een kleine en een grote vis, waar ik afbuig naar mijn eindbestemming, een vuurtoren.

Jacco van Stierop

laatste 4 plaatsen heb ik.
Begin blijft kut.

achtpuntzes

'@ Jacco:
het noemen van de eindbestemming volstaat in dit spel, hoor :)

Jacco van Stierop

Iskut
Saloon
Surprise
Whitehorse
Big/ Small Salmon
Faro

Jacco van Stierop

Ik mag ervan uitgaan dat het antwoord goed is @8.6?

7 Pédaleur de charme
4 Achtpuntzes
4 Jacco van Stierop
3 Klootje Kriekeljon
2 Monsalve
1 Hiddenz

Een flinke etappe nu, met een afstand van een mooie semi-klassieker. Een ruime beschrijving, benieuwd wat jullie er van bakken.

Ik begin in een plaatsje waar de jeugd zich niet laat zien en zet koers naar een in de as gelegd industrieel gebouw. Gaande in dezelfde richting passeer ik een stad die niet lang weelde heeft gekend. Even later kom ik een oud-premier tegen maar sla geen acht op hem. Daar is hij blijkbaar niet van gediend want luttele kilometers later staat hij weer voor mijn neus. Ik buig dan maar af en kruis de weg bij een man met een Spaanse voornaam. Van hem verlost rij ik ten zuiden van een stad waar een tweetal uit het huidige profpeloton naar is vernoemd.

Ja hoor, staat-ie daar weer! Flikker toch op man!
En even later denk ik hem wéér te zien, maar het blijkt een andere ouwehoer te zijn.

Pas bij een gebedshuis dat op een flink aantal bomen is geconstrueerd sla ik linksaf. Ik steek een rivier over en ontmoet een echte profrenner. Op mijn vraag waar ik een goede jas kan aanschaffen verwijst hij me naar een naburig stadje. Alvorens dat te bereiken moet ik me wel eerst door een donkere, nauwe spleet wurmen maar dan kan ik mij een ouderwetse houtje-touwtje jas aanschaffen.

Ik ga nu noordwaarts; onder de rook van een redelijk grote stad sla ik nog wat zuivel in. Ik houd koers, steek de grens over en kom aan in een rondvormig dorp. Het zit er bijna op, daar ligt de finish, maar ik maak bepaald geen haast de streep te overschrijden.

Nu pas snap ik waarom de weg vanaf mijn vertrek tot hier moest leiden.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

het antwoord was natuurlijk goed. :)

achtpuntzes

Rome?

Jacco van Stierop

Neen. Daar leiden veel wegen heen maar deze niet.
Ik ben zelfs de tegenpool.

1 2 ... 8 9 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.