Waar reed ik XI

1 2 3 4 ... 10 11
Pédaleur de charme

Hint: ik ben dichter bij huis (en dichter bij huizen) dan Chemnitz.

achtpuntzes

Uiteinde?
Startenhuizen - Doodstil - Roodeschool - Polen - Losdorp
puntje voor mij neem ik aan. ik ben zo zeker van mezelf dat ik al een nieuwe opgave ga maken, hoewel ik nog even wacht met plaatsen tot ik de bevestiging van Pedaleur heb gehad.

Laatst gewijzigd
Kristoffan

Ik denk dat ik te jong ben voor dit soort opgaven

Klootje Kriekeljon

Kristoffan, nee hoor! Laat je niet afschrikken want iedereen kan mee doen hoor.

Het is eigenlijk een combinatie van algemene kennis, raadsel oplossen en kaart zoeken als je het mij vraagt. Probeer het eens zou ik zeggen. Soms is het wat meer vertalen en soms is het cryptisch.

Pédaleur de charme

Puntje voor 8.6 inderdaad.

achtpuntzes

2 achtpuntzes
1 Monsalve
1 Pédaleur de charme
ik start vandaag in een relatief nieuwe hoofdstad, die de vorm heeft van een vliegtuig. buiten mijn beginplaats ontmoet ik een correcte oud-wielrenner die helemaal niet correct was! dan beland ik bij een bekende voetbalclub uit dit land, en via een hoge struik en een molen kom ik uit in mijn eindplaats waar ik constateer dat ook deze weg naar Rome leidt.

Laatst gewijzigd
Monsalve

Nova Roma, Brazilië?

Brasilia - Corrego Rico - Palmeiras - Mato Alto- Moinho

Laatst gewijzigd
EkkelWido

Nova Rome

Brasilia - Córrego Rico - Palmeiras - Monte Alto - Moinho

Update: Haha, dat krijg je er van als je niet op F5 drukt voordat je je antwoord verzendt.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

puntje Monsalve, die een fractie eerder was dan EkkelWido.

Monsalve

2 achtpuntzes
2 Monsalve
1 Pédaleur de charme

Ik begin hiernaast aan de rivier. Al snel kom ik bij een dorp waar men in mijn neus wil peuteren. Aangezien mij dit niet fijn lijkt, sla ik kort hierna af. Daar kom ik veelwinnaar tegen die een link heeft met de vorige opgave. Ik vervolg mijn reis en kom bij een hooggelegen molen (daar is ie weer). Ik verander van richting en fiets langs de hoofdstad tot ik onder de molen terecht kom. Hierna is het niet ver meer tot mijn eindbestemming: een molen met uitkijkpost.

achtpuntzes

lijkt me weer een spaanstalige opgave. eventjes er naar gekeken, maar niets gevonden.

EkkelWido

Het enige wat ik tot noch toe heb kunnen vinden is een aantal dorpjes rondom Bern (als zijnde de hoofdstad), Mühlenberg, Mühlendorf etc, maar ik kan daar niet meer aanknopingspunten vinden.

achtpuntzes

Muhlethurnen?
Buren an der Aare - Schnottwil - Seedorf - Muhleberg - Niedermuhlern -
met dank aan EkkelWido (mits hij goed is natuurlijk)

Laatst gewijzigd
Monsalve

Jazeker, puntje achtpuntzes

achtpuntzes

altijd leuk om op het juiste spoor terecht te komen door iemand anders zijn inspanningen. :)

achtpuntzes

3 achtpuntzes
2 Monsalve
1 Pédaleur de charme
ach, laat ik ook maar bij de molens beginnen. in de volgende plaats roepen de bewoners mij toe dat ik het goed doe. ik passeer een pijnboom, eet een visje, maar dan sla ik af richting hogere (achter)grond, en via een adellijk persoon kom ik uit bij mijn eindbestemming, waar ik een gouden bal vind.

Laatst gewijzigd
Pédaleur de charme

Ballore, Frankrijk

Moulins-Chapeau-Le Pin-Poisson-Hautefond-Baron

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

helemaal goed :)

Pédaleur de charme

3 achtpuntzes
2 Monsalve
2 Pédaleur de charme

Is het de nationale molenweek? Oké dan, dan start ik ook bij een molentje. Maar in het volgende dorp krijg ik, sukkel die ik ben, meteen een klap van de molen. Duizelig rijd ik naar het volgende plaatsje, waar ze me moed inspreken. Ook de ouderwetse keeperstrainer praat lang op me in. Ik begin de zaken pas echt weer helderder te zien als ik in mijn eindplaats een verkwikkend drankje krijg aangeboden.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

ik ben dolende in mijn strijd tegen de vele molens. morgen nog eens proberen.

Pédaleur de charme

Ballore, Frankrijk

Edit: geen idee wat ik heb uitgehaald met deze post. Een nogal curieus gevalletje 'copy/paste' vermoed ik. Of toch echt een flinke klap van de molen? Laat ik dan maar meteen een hint geven: je hoeft mijn molen niet in Frankrijk te zoeken.

Laatst gewijzigd
EkkelWido

Tsja, ik ziet nu alweer even te zoeken. Vooralsnog zonder ook maar één enkele aanwijzing te hebben gevonden, hopeloos word je er van.

Edit: misschien kan achtpuntzes mij nu een wederdienst bewijzen door mij op het goede spoor te brengen ;)

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Kep deze ronde geen tijd om mee te spelen, maar spiek af en toe mee. Misschien moeten we het in de regio La Mancha zoeken of iets rondom het figuur Don Quijote?

Pédaleur de charme

Nee, ik zou het behalve in een Frans- ook niet in een Spaanstalig land zoeken. Ik start bij een windmolen, maar misschien is de keeperstrainer het makkelijkst te vinden.

Laatst gewijzigd
Pédaleur de charme

Niemand? Ik rijd door een land waar ze niet snel opkijken van temperaturen als die van vandaag. Alleen is het daar nu winter.

Laatst gewijzigd
1 2 3 4 ... 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.