3 achtpuntzes
2 Monsalve
2 Pédaleur de charme
1 hiddenz
Ik begin bij een aantal molens en pak mijn fiets in noordelijke richting, maar bij het volgende stopmoment zijn de bewoners het beu, teveel gasten, teveel is teveel, wegwezen. Ik pak mijn fiets weer maar rijdt even verderop lek, ik inspecteer mijn band en zie de boosdoeners al. Na mijn band geplakt te hebben kan ik even verderop niet beslissen welke kant ik op wil, of langs een krachtige wielrenner op zijn retour of langs de barbier. Ik besluit het laatste te doen. Ik koers door tot mijn eindplaats waar ik besef dat ik genoeg heb van die molenroutes en besluit nooit meer hier te starten.
3 achtpuntzes
3 Pédaleur de charme
2 Monsalve
1 hiddenz
Oké, geen molens meer. Ik start bij een ander symbool van Hollands glorie. Maar het voedsel dat ik in mijn tweede plaats eet, is verbonden met een heel andere cultuur. In het volgende dorp las ik een korte meditatie in, waarna ik midden in het oorlogsgeweld beland. In mijn eindplaats zie ik de rondemiss van de Tour. Ze kust me niet al te keurig, maar ik klaag niet.
Wel weer eens leuk om een rondje te doen toch? Had geluk, was er bij de tweede Tulip al (dankzij het voorbereidend werk hier).
3 Achtpuntzes
3 Pédaleur de charme
2 Monsalve
1 Hiddenz
1 Klootje Kriekeljon
Ik start in een door Nederlanders gestichte stad die in tegenstelling tot de Amerikaanse naamgenoot nog steeds zo heet. Ik neem de brug over de rivier naar weer een Nederlandstalige plaats, waar de mensen graag hun goedheid tonen. Dankbaar geef ik het kind van een plaatselijke bewoner een lift naar de anderen die verderop te vinden zijn. Eenmaal in de hoofdstad aangekomen, vier ik tot grote ergernis van haar naamdrager Festivus.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.