Waar reed ik XI

1 2 3 4 ... 10 11
EkkelWido

The Lily Dutch Windmill is het enige dat in me op komt, maar ook daar geen aanknopingspunten...

hiddenz

theewaterskloof, Zuid-Afrika?

windmeul, klapmuts, hou moed, franschhoek

achtpuntzes

die molen heb ik over het hoofd gezien.

EkkelWido

Ah, prachtig. Mooi bedacht en mooi gevonden. Chapeau.

Pédaleur de charme

Helemaal goed. Puntje voor hiddenz.

hiddenz

3 achtpuntzes
2 Monsalve
2 Pédaleur de charme
1 hiddenz

Ik begin bij een aantal molens en pak mijn fiets in noordelijke richting, maar bij het volgende stopmoment zijn de bewoners het beu, teveel gasten, teveel is teveel, wegwezen. Ik pak mijn fiets weer maar rijdt even verderop lek, ik inspecteer mijn band en zie de boosdoeners al. Na mijn band geplakt te hebben kan ik even verderop niet beslissen welke kant ik op wil, of langs een krachtige wielrenner op zijn retour of langs de barbier. Ik besluit het laatste te doen. Ik koers door tot mijn eindplaats waar ik besef dat ik genoeg heb van die molenroutes en besluit nooit meer hier te starten.

Pédaleur de charme

Volgens mij ben je geëindigd in Nevers, Frankrijk. Je zou dan gereden zijn via Decize, La Machine, Béard. Moulins zou de startplaats kunnen zijn. Maar aangezien ik de andere twee plaatsen niet zie, twijfel ik of ik het goed heb.

achtpuntzes

Nevers, Frankrijk?
Moulins - Trevol - Dornes - ? -
edit; te laat. :(

Laatst gewijzigd
Pédaleur de charme

Ah, precies de twee plaatsen die ik miste 8.6.

hiddenz

Correctemundo!

Pédaleur de charme

3 achtpuntzes
3 Pédaleur de charme
2 Monsalve
1 hiddenz

Oké, geen molens meer. Ik start bij een ander symbool van Hollands glorie. Maar het voedsel dat ik in mijn tweede plaats eet, is verbonden met een heel andere cultuur. In het volgende dorp las ik een korte meditatie in, waarna ik midden in het oorlogsgeweld beland. In mijn eindplaats zie ik de rondemiss van de Tour. Ze kust me niet al te keurig, maar ik klaag niet.

moker

Up

(Adorp?

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

straks eens kijken. heb deze hele opgave niet gezien

Pédaleur de charme

Adorp? Nee, dat is niet goed. De beginplaats kan niet al te moeilijk zijn. Nederland is bekend om de molens, de klompen en de ...
Of doe ik dan de schilders, de voetballers en de polderaars tekort?

achtpuntzes

startplaaots zal wel iets met kaas zijn. hmm. misschien zit je in Noord-Holland, dan is de 2e plaats in ieder geval Kalf.

Laatst gewijzigd
Pédaleur de charme

Iets met kaas had gekund, maar dat combineert minder leuk met die rondemiss aan het eind. Zoek het beginpunt liever bij een bloeiend product van Hollandse bodem.

hiddenz

Neuwied in duitsland als beginplaats?

Pédaleur de charme

Haha. Nee, ik zoek een ander product in een ander taalgebied.

achtpuntzes

hmm, onze nederwiet is intussen al beroemder dan onze rozen ;)

Klootje Kriekeljon

Deze ook maar weer eens opgezocht en denk dat ik de oplossing heb gevonden..

Tulip (Indiana) - Popcorn - Budda - Syria - French Lick

Laatst gewijzigd
Pédaleur de charme

Da's lang geleden!

Hij is helemaal goed.

Klootje Kriekeljon

Wel weer eens leuk om een rondje te doen toch? Had geluk, was er bij de tweede Tulip al (dankzij het voorbereidend werk hier).

3 Achtpuntzes
3 Pédaleur de charme
2 Monsalve
1 Hiddenz
1 Klootje Kriekeljon

Ik start in een door Nederlanders gestichte stad die in tegenstelling tot de Amerikaanse naamgenoot nog steeds zo heet. Ik neem de brug over de rivier naar weer een Nederlandstalige plaats, waar de mensen graag hun goedheid tonen. Dankbaar geef ik het kind van een plaatselijke bewoner een lift naar de anderen die verderop te vinden zijn. Eenmaal in de hoofdstad aangekomen, vier ik tot grote ergernis van haar naamdrager Festivus.

Pédaleur de charme

Georgetown (Guyana)?

New Amsterdam-Weldaad-De Kinderen

Leuk inderdaad. Weinig tijd de komende weken, maar ik doe mijn best.

Klootje Kriekeljon

Yes helemaal goed, niet al te moeilijk toch? Moeten er weer inkomen.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

leuk om dit topic weer nieuw leven in te blazen. damn dat ik net te laat was voor deze, want die had ik zo geraden. ;)
een puntje maar achter pedaleur. nog niks aan de hand :)

Laatst gewijzigd
1 2 3 4 ... 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.