Waar reed ik XI

1 2 ... 8 9 10 11
Jacco van Stierop

Met 'ik' bedoel ik dan de aankomstplaats.

Hint: bekend terrein.

Pédaleur de charme

Mooie opgave, Jacco. Had er nooit acht op geslagen dat ons buurland zo 'Driesrijk' is.

Dit is 'm volgens mij ongeveer:
Ouderdom-Verbrande Molen-Kortrijk –Dries (x2) Nazareth? –Gent-Dries-Babbelaar-Kapelle op den Bos-Boom-Kontich? - ? –Antwerpen-Botermelk-Schijf -Oudenbosch

Jacco van Stierop

heel dichtbij!
Echter: geen Kontich (maar je zit in de buurt, linguïstisch gezien dan);
stad van de jas;
geen Oudenbosch, maar vanuit Schijf rechtdoor...

Klootje Kriekeljon

De Dood?

Klootje Kriekeljon

Dit is een hele vieze.. dit puntje durf ik niet te claimen als ie goed is.

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

Oef, aan wie het punt nu?

Jacco van Stierop

Shoot-out:
Nog de twee ontbrekende namen, degene die ze weet krijgt het punt.

Klootje Kriekeljon

Had de Dood al eens samen met de Schietbaan gebruikt in een vorige editie.. was inkoppen dit.

Je mag hem aan Pedaleur geven van me.

Jacco van Stierop

Dat is me even ontgaan. Vond de lijn van Ouderdom naar De Dood wel logisch.
Sportief klootje!

Pédaleur de charme

Nee hoor, het punt is voor klootje.

Ik had de Dood gisteren over het hoofd gezien. Ik heb even getwijfeld over Oudenbosch als eindbestemming, maar vond de route van Oud naar Oud wel logisch. Bovendien heeft het plaatsje natuurlijk de Nederlandse variant van de Sint-Pieter, wat ik wel vond passen bij de zo katholieke Dries die steeds langs de route stond. En natuurlijk ook als Nederlandse tegenpool van Rome.

Ik heb op z'n vroegst morgenmiddag tijd om een nieuwe opgave te verzinnen, nog een reden om het punt aan klootje te geven.

Jacco van Stierop

Niet slecht bedacht maar met Rome als tegenpool bedoelde ik dat die stad eeuwig is. Ik zal me onthouden van politiek getinte uitspraken want daar schijnt deze site niet gediend van te zijn maar Dries is wel een wielerliefhebber, vraag Joop maar.

Gaan jullie nu ruzie maken over wie het punt toekomt?
Er staat nog een shoot-out open als jullie het niet eens worden.

Klootje Kriekeljon

Pedaleur, de geest van het spelletje is voor mij belangrijker dan de regels. Als je hem al voor 95% hebt opgelost...

Maar goed, zal een nieuwe opdracht maken.

achtpuntzes

'@ klootje:
ik vind het af en toe toch wel lekker als ik andermans werk in kan koppen :)

Klootje Kriekeljon

Ik heb zitten kijken maar ben druk tot vanavond. Dan komt een nieuwe.

Klootje Kriekeljon

7 Pédaleur de charme
4 Achtpuntzes
4 Jacco van Stierop
4 Klootje Kriekeljon
2 Monsalve
1 Hiddenz

Ik vertrek met een stel oude wijven, bij het oude wijvenmeer. Wat verderop gaan we samen een bekend filmacteur bezoeken waar ze als kind zo om moesten lachen. Het duurt me veel te lang, dus naar het westen ga ik zeker niet. Nee, ik ga via het centrale achterwerk op weg naar meer van het geluk. Dan bekijk ik mijn e-mail en bezoek ook nog een website. Ik pik een recente bekende rapper en een wat wat minder recente acteur op en we vechten ons langs Taliban naar de klassieke componist. Tijd voor een feestje, op naar de schuimparty.

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

Begin heb ik.
Zie bij die klassiek componist nog een renner die er mede voor heeft gezorgd dat die Texaan zijn Touroverwinningen kwijtraakte.

Edit: O nee, tis een andere Duitstalige componist, de andere kant op.

Nog even verder graven.

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

Old Wives
Chaplin
(Uren)
Central Butt
Lucky Lake
Outlook
Amazon
. ?
Allan
Kandahar
Mozart
Foam Lake

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Om het compleet te maken, Drake was de rapper en niet Allan maar Dafoe de acteur die ik zocht.
Zonder hints nog wel, hij gaat als een speer.. puntje weer voor Jacco!

Jacco van Stierop

Ok. Wel een dankbaar gebied daar voor dit soort onzin.
Zat eerst bij Handel, net ver van Landis...

Klootje Kriekeljon

Tis echt welke kant ga je op daar met de onzin idd :D

achtpuntzes

damn ik had een verjaardag vanavond en kon niet meedoen :(

Jacco van Stierop

7 Pédaleur de charme
5 Jacco van Stierop
4 Achtpuntzes
4 Klootje Kriekeljon
2 Monsalve
1 Hiddenz

Een 7-dorpentocht dit maal.

Bij wat aaibaar groen stap ik op. Niet ver ervandaan ligt een dorp dat ik snel verlaat als ze daar beginnen te zingen. Ik buig af en beland bij een heilige boom die me evenwel niet in een goed humeur lijkt.
Ik ga verder en kom in een dorp waarvan de naam mij aanvankelijk vreemd is. Maar dan dringt de clou langzaam tot mij door. Rijdend langs een stervormige plas arriveer ik bij het volgende dorp dat mij besmuikt doet lachen: hier is men duidelijk in de maling genomen toen het materiaal werd afgeleverd waaraan het plaatsje zijn naam ontleent.
Snel door, maar voordat ik het weet ben ik thuis.

PS: wat betreft mijn vorige opgave, ook Reet en Duffel (wie kent ‘m nog: de Duffelse jas) lagen op de route.

Pédaleur de charme

Betwijfel zeer of ie goed is, maar dit rondje zou kunnen:

Katwoude-Volendam-Kwadijk (kwade eik?)-Spijkerboor (spijker=clou)-Knollendam (knollen voor citroenen) Stierop

Dat ligt aan een meer dat je met wat fantasie stervormig kunt noemen en bij het plaatsje Starnmeer.

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

Helemaal goed Pédaleur!
Alle cryptische omschrijvingen goed opgelost.
Starnmeer is een droogmakerij van een voorheen stervormig meer.
Vergeef me, na Santiago als startlocatie nu de bestemming als een vorm van zelfbevlekking.
Meeste plaatsen komen voor in de Van Dam tot Dam fietsClassic.

Pédaleur de charme

Dacht eerst dat je met 'huis' het gehucht Nederland bedoelde in Overijssel, ook nog even gezocht bij de diverse 'Hollands' in de USA, maar uiteindelijk was de aaibare kat (en niet de spijker) de clou die naar de oplossing leidde.

1 2 ... 8 9 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.