MEGAFLITS WORLD TOUR MANAGER 2025

« 1 2
Rahim Vlasblom
admin

Heb je altijd al eens een eigen World Tour ploeg willen managen?
Dan is dit je kans. Stel je eigen World Tour samen en versla je mede Wielerflitsers.

De spelregels:
Net als een echte World Tour ploeg mag je ploeg maximaal 27 “normale” renners hebben. Daarnaast mag je de ploeg aanvullen tot 32 maar die laatste 5 moeten dan allemaal neoprofs zijn. Geboren na 01-01-2003. Deze 5 neoprofs mogen niet meer dan 300 CQ punten hebben behaald in 2024.
Als voorbeeld: Romain Gregoire telt dus niet mee, ook al is hij geboren na 01-01-2003. Omdat hij meer dan 300 CQ punten heeft behaald in 2024 komt hij niet in aanmerking.
Het minimum aantal renners in je ploeg is 27.

Je budget om je eigen team samen te stellen is 11.000 CQ punten over de ranglijst van 2024. Deze 11.000 is inclusief de 5 neo’s,
https://cqranking.com/men/asp/gen/cqRankingRider.asp. 

Er zijn geen wisselmomenten. In het echt is het ook zo dat als een renner een blessure oploopt je hem ook niet kunt vervangen. Part of the game. Keuze die je maakt of je voor een paar toppers gaat en daardoor meer risico loopt.

De puntentelling:
Heel simpel. De CQ ranglijst is de stand. Dus iedere koers waar je CQ punten voor kunt verdienen telt mee. De renners uit je ploeg halen dus de punten die ze op cqranking.com krijgen. Geregeld zal ik een tussenstand posten.
Het doel van het spel is dus zoveel mogelijk CQ punten behalen aan het einde van 2025. En diegene die dan bovenaan staat mag zich een jaar lang World Tour Manager van het jaar noemen.

Meespelen ?
Laat het dan even hieronder weten en stuur dan een team in via de mail naar [email protected]
Deadline is 16 januari 2025 om 22:00

Graag de renners de notatie meegeven zoals op de CQ ranking en ordenen volgens waarde, scheelt me heel wat werk. 
Vb: POGACAR Tadej 5332

Veel puzzel plezier!

Winnaars

2025 ?
2024 Ronde van de streek
2023 Sies
2022 SvenVDB
2021 Zenzyvdb

Rahim Vlasblom
admin

Teams

Rahim Vlasblom
admin

Stand

Limal

Top dat je dit oppakt, Rahim! Ik ga de kerstperiode gebruiken om een knalgoed team bij elkaar te slingeren.

VincentK

Ik doe zeker mee. Leuk dat je het oppakt!

ivo001

Leuk Rahim! Ik speel graag weer mee met dit spel!

Mithrandir

Ik doe graag weer mee!

Ab Normaal

Ja, deze moet ik zeker meedoen..

I'm in!

Arry1338

Ik doe ook mee ;)

BrackenRidgeCycling

Ik wil deze ook graag weer proberen 

bastaix

Top! Ik doe graag mee

Koekebakker

Leuk. Ik doe ook graag weer mee.

vernis

Ik doe ook weer mee

Peter Post Forever

Ik doe graag weer mee

Gerrit Glomser

Wil wel weer meedoen

VincentK

Wat betreft de Neo-profs:

" Geboren na 01-01-2003. Deze 5 neoprofs mogen niet meer dan 300 CQ punten hebben behaald in 2024."

zijn dit de enige criteria? 
want dan is er in ieder geval een bijzondere keuze :)

misschien moet je van niet in 2024 300cq punten, nooit eerder 300cq punten maken.

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

@VincentK ik heb niets veranderd aan de spelregels dus blijkbaar zijn dat de enige 2 criteria die eraan verbonden zijn. 

John Berger

Ik doe ook graag mee. Ploeg al klaar.

John Berger

Nog wel een vraag. Ik heb renners op het oog met 0 punt en die nu nog niet in de ranking staan, maar die in 2025 wel een ploeg hebben. Mag je deze nemen?

ditisdavid

Ik doe ook graag weer mee! Heb een tweede plek te overtreffen ;)

VincentK
John Berger
Nog wel een vraag. Ik heb renners op het oog met 0 punt en die nu nog niet in de ranking staan, maar...

Jij ook al? :)

Koekebakker

Ja, in eerdere edities mocht dat.

Flowtosti

Ben erbij!! Leuk! Ga dit jaar wel voor andere strategie dan de Vikingstrategie ;)

Arry1338

Even voor de duidelijkheid. Ik denk dat sommige denken aan Uijtdebroeks als Neo-Prof, maar dat is hij niet want hij gaat al zijn 3e profjaar in. Ik ga er vanuit dat met Neo-Prof de eerste 2 jaar van de carriere bedoelt wordt?

John Berger

Ploeg 2025 net gemaild. Was klaar en last minute wisselen is bij mij vaak niet de juiste strategie. Neo is geboren na 01012003 en niet meer als 300 CQ punten. 

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.