Als eerste 0 punters mogen worden opgenomen in je lijstje... en ik ga hier even niet anders kijken dan naar de geboortedatum en niet naar de officiele regels voor de neo profs in het peloton want dan heb ik er echt een dagtaak aan. Dus alle renners die na 01-01-2003 zijn geboren en meer dan 300 punten hebben behaald in 2024 komen niet in aanmerking voor die 5 extra renners die je mag opnemen in je team, dus ook Cian is voor mij een neo met meer dan 300 punten.
Ik vind het altijd fijn als er aan de geschiedenis van een spelletje gedacht wordt, dus even wat opzoekwerk gedaan.
Voor zover ik kon terugvinden is het idee voor een Megaflits jaarspel ontstaan in het najaar van 2020: https://forum.wielerflits.nl/t/1215-megaflits-wielerspellen-2020-jaarklassement?page=1
Spijtig genoeg lijkt de daaropvolgende eerste editie verdwenen van het forum, maar in de openingspost van 2022 vond ik de naam van de winnaar nog terug. De erelijst is als volgt:
2021: Zenzyvdb
2022: SvenVDB (voor Jappe666 en Koekebakker)
2023: Sies (voor Koekebakker en Noordbiker)
2024: Ronde van de Streek (voor ditisdavid en John Berger)
Verder zou ik het interessant vinden om terug een Forum-ploeg te zien "meedoen". Dat en verschillende andere typische Jefgodfather-statjes zijn bvb. hier terug te vinden: https://forum.wielerflits.nl/t/1488-megaflits-world-tour-manager-2023?page=4
Als je echt naar de geschiedenis wilt:
Ik heb dit spel verzonnen en de regels gemaakt.
De huidige regels zijn nog steeds de originele regels.
Na één jaar heb ik de organisatie overgedaan aan Jef omdat ik ook Afvalkoers deed.
Jef had het Megaflits concept en heeft de Megaflits voor de naam gezet. Jef werkte altijd met de forum ploeg en heeft dat toegevoegd.
Dat zat dus zeker niet in het origineel. Ik heb namelijk helemaal niets met forum ploegen. Snap het idee erachter wel, maar vind het raar dat een gemiddelde ploeg meedoet. Uiteindelijk wil je dat er een deelnemer wint en niet een gemiddelde ploeg.
Uiteraard laat ik het aan de organisatie, maar het zat dus zeker niet in het origineel.
Bedankt voor de rechtzetting Ab! Zonder 'Megaflits' erbij was de eerste editie makkelijk te vinden:
https://forum.wielerflits.nl/t/1237-spel-world-tour-manager-2021
Uitslag: 1) Zenzyvdb 2) Ab Normaal 3) Reyn
Ik zie de forumploeg als een interessante test van het vaak geponeerde "wisdom of the crowds". Ze eindigde in 2022 als 4e en in 2023 als 14e, dus het is zeker niet zo dat onze "opgetelde kennis" het altijd even goed doet, laat staan wint. Als deelnemer vond ik het een soort van erezaak om voor de forumploeg proberen te eindigen, maar ieder hun ding natuurlijk.
Het is inderdaad aan Rahims om te kijken wat hij al dan niet doet met de erelijst, forumploeg en statjes.
Stijn er zit geen maximum aan het aantal deelnemers, dus gewoon lekker meedoen.
Voor de rest zullen jullie het echt moeten doen met een minimum aan werk van mij kant. Ik heb dit opgepakt omdat ik het een spel vind wat hier op dit forum thuishoort maar naast al mijn andere wieler gerelateerde werkzaamheden en mijn betaalde baan gaat het echt hierbij blijven en zullen jullie het zonder forumteam moeten doen, ook omdat ik er net zoals ab eerlijk gezegd de meerwaarde er niet van in zie.
Dank Erveedeee voor het organiseren van de Megaflits 2024 en dank Rahim dat jij 2025 voor jouw rekening neemt. Excuses dat ik niet eerder heb gereageerd in dit forum. Ik lees namelijk nu pas dat mijn team 'Ronde van de Streek' de megaflits 2024 heeft gewonnen. Uiteraard wil ik de titel dit jaar verdedigen en zal ik een ploeg insturen. Ik wil iedereen weer veel succes wensen en kijk al weer uit naar het nieuwe wielerseizoen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.