Dat komt perfect uit wat mij betreft aangezien ik met het uitvallen van Berckmoes net wat krap zat voor de Brabantse Pijl. Nu hij alle 4 de Ardennen ritten lijkt te gaan rijden lijkt het steeds meer op een parel van een wissel zeker aangezien ik hem er voor de E3 ingezet heb.
Mijn ploeg voor de heuevels op het koment is:
V.Aert, Benoot, Pogi, Wellens (1x), F. Vermeersch, Narvaez, Gregoire, Matthews, Bilbao.
Daar gaat naar alle waarschijnlijkheid Evenepoel nog bijkomen, dus ik voel me wel redelijk comfortabel om de heuvels in te gaan.
Ik dacht dat Berckmoes overal afgehaald was na zijn valpartijen, maar hij staat er nu volgens PCS weer op voor de Amstel Gold Race maar ik tel hem eigenlijk niet meer mee.
in totaal dus 33 starts inclusief de "start" van Berckmoes.
Denk je dat echt? Alleen al afgaande op de reacties hier wisselt toch vrijwel iedereen Evenepoel er in..?
Ik heb mezelf in een soort Scorito Sjas Patat gemanoeuvreerd 😌
Altijd op zoek naar vulling van mijn prijzenkast en ik sta op 90,5%. Heb eerder, helaas pas NA de E3, Pidcock gewisseld voor Pedersen. Mads was al mijn allergrootste FOMO bij de selectie (ik kreeg hem zelfs zonder De Lie en Mohoric te selecteren) er niet fijn in gepuzzeld.
Afijn, terug naar mijn Sjas Patat.. heb dus nog 2 wissels en voor de heuvels heb ik Pogi, Van Aert, Narvaez, Gregoire, Van Eetveld, Vermeersch, Bilbao, Blackmore en Zana. Ik kom voor mijn gevoel niet uit onder Pidcock en Evenepoel er in.
Tenzij ik perfect cap wordt een bekertje onhaalbaar lijkt me... terwijl een duimpje dat wel is.. maar ja.. een duimpje is ook maar zo zo.
Is hier iemand die mij alsnog een bekertjesinzicht gunt?
edit.. daarbij trouwens aangetekend dat mijn huidige startbezetting een magere 5-7-6-8 is.. wat dus na de wissels 7-9-8-10 wordt.. vergeleken met de meesten volgens mij nog steeds mager.
Wordt afwachten wat iedereen brengt qua Dark horses , op papier ben ik tevreden met wie ik de laatste heuvel klassiekers inga .
Br. pijl - Pidcock , Van Aert , Teuns , Benoot , Narvaez en Blackmore
Agr - Pogacar , Pidcock , van Aert , Mohoric, Skuijns , Gregoire , Benoot , Narvaez , Teuns , Vauquelin , Aranburu , Zana , Blackmore en misschien nog Berckmoes maar die verwacht ik niet
Waalse Pijl - Pogacar , Pidcock , Gregoire , Benoot , Narvaez , Teuns , Van Eetveld , Zana , Vauquelin en Aranburu.
LBL - Pogacar , Pidcock , Gregoire, Benoot , Teuns , Narvaez , van Eetveld , Vauquelin, Aranburu en Zana.
Benoot: Goede vorm, naar verwachting nergens kopman (of ergens derde C), rijdt ze alle 4.
Verwacht in huidige deelnemersveld wel top 10 in BP, en heeft in het verleden in alle andere koersen al mooie resultaten laten zien.
van Gils: Vorm nog niet heel indrukwekkend, moet in staat zijn alle drie de koersen top 10 te rijden.
Bora dit hele voorjaar nog niet overtuigdend gereden.
Kan een groot succes worden, maar ook tegen vallen.
Healy: In vorm, juich renner. Gaat vast een of meerdere mooie resultaten rijden.
Nys: Redelijke vorm, al had iedereen misschien wat meer verwacht in Baskenland.
Waalsche pijl als grote doel, maar kan zeker in de Amstel zijn punten gaan opleveren.
Gevoelmatig is Benoot de meest veilige keuze, en van Gils de renner met het hoogste plafon?
Zelfde dubio hier. Ik denk dat je het goed zegt. Benoot is de veiligste optie, Van Gils heeft het hoogste plafond.
Nog wat om in achting te nemen; Benoot kan teampunten scoren met Van Aert. Steven de Jong klonk verwachtingsvol over Nys in Wallonië. Dat zouden zomaar 2,5*90 punten kunnen opleveren.
Ik vind het wel moeilijk omdat de meeste renners in het Baskenland qua vorm een beetje het tegenovergestelde lieten zien van wat ik verwacht had.
Denk dat het nog even afwachten is op de interviews. Wat zijn de ambities? En heeft iedereen zijn uiterste best gedaan in het Baskenland?
Hangt vooral af wat je nog wilt doen. Als je al hoog staat en blij bent denk ik dat je niet moet overdenken en er Pidcock en Remco inzwieren. Als je nog wat goed te maken hebt kun natuurlijk los voor het risico gaan.
Ik ben nu vooral aan het afwegen of ik nog wil algemeen stijgen of gewoon mijn mini-compititie de leiding houden :D
Ik denk wel dat we moeten beseffen dat best we wat mensen niet op het forum zitten. Als ik kijk naar mijn eigen subleauge dan staan er nu een stuk of 4 boven mij die nog maar één wissel hebben en moeten kiezen tussen Pidcock en Evenepoel.
Nu is dit niet representatief, maar als je nu op 90% staat, ga je het spel toch niet meer winnen, maar lijkt me met 2/3 wissels dat je met een conservatieve keuze (pidcock en evenepoel) gewoon een bekertje in kan komen (mits je natuurlijk de goede kopmannen kiest) Ik loop met mijn 92% ruim 100 punten achter op de nummer 1 die al 95% heeft...diegene heeft nog maar één wissel over.
Jammer genoeg sta ik ergens halverwege en worstel nu met de laatste 2 wissels.
Twee gokjes slecht uitgedraaid. Pedersen niet genomen, hoewel grote fan maar dacht dat Milan hem een paar keer ging wegzetten. Thieu niet genomen wegens het beperkt aantal koersen. Met San Remo een gok, tadej die normaal ook E3 ging rijden en Van Aert zijn focus op Roubaix dacht ik het aan te durven. Nou ja.
Remco is de zekere wissel. Ik heb pidcock al. Daarnaast budget genoeg voor wie ik maar wil. Ik twijfel tussen Gregoire, Van Gils en Powless. Maar iemand iets gehoord van cosnefory? Heeft nog niets gereden, maar kan zich Evenepoel gewijs misschien klaarstomen?
Klopt vergane glorie, de heuvelteams die hier voorbij komen gaan denk ik nog dik stijgen in de rankings.
6879 99%,
6650 95%
6500 90%.
6200 75%
5750 50%
Zit allemaal nog op unne zakdoek.
@Guido Benzo, Cosnefory rijdt als het goed is niks van de laatste races.
Zit zelf ook te twijffelen met mijn wissels heb nog 1 wissels over (heb al Evenepoel en Pidcock gewisseld) maar de derde wissel is een lastige keuze/gok dat maakt het ook weer leuk.
Hirschi, Gregoire, Van Gils en Powless staan op mijn shortlist.
Aranburu nu toegevoegd aan de startlijst van de Brabantse Pijl...
Tot twee weken geleden nooit gedacht dat ik één van mijn wissels aan hem zou opdoen maar ik begin het nu wel serieus te overwegen. Hij klom in het Baskenland als nooit tevoren, heeft inhoud, plaatst zich in sprints en rijdt alle 4 de klimklassiekers. Hij zal volgens mij ook als kopman fungeren.
Op X worden ze idd ook beiden beschreven als kopmannen. Maar als ze in een groepje samen naar de finish gaan, wordt het natuurlijk wel sprinten met de bask. Ondanks stabiele resultaten de laatste jaren is Teuns dan wel geen lekkere kopman. Remco bruist ook niet van motivatie voor vrijdag dus dan eigenlijk maar 2 volwaardige kopmannen (Wva en Pid). Wellens doet het meestal ook wel goed in BP maar hem dan cappen na 3 recente DNF's...
Heb je ergens iets voorbij zien komen waarom Evenepoel niet van motivatie bruist voor de BP? Of is dat iets wat je zelf verwacht aangezien BP niet de grootste koers van het jaar is?
Als het laatste het geval is vind ik dat je het wel heel stellig zegt. Je zou ook kunnen stellen dat hij van een zwaar ongeluk terug komt en meteen geen twijfel wil laten bestaan over zijn vorm, als die goed is, en daarom juist gemotiveerd is
Zou me ook verbazen dat hij niet .emotiveerd is. Op social zit hij al weken/maanden aan een stuk af te tellen tot zijn eerste koers.
Ik denk eerder dat hij zo gemotiveerd gaat zijn dat hij misschien zelfs te enthousiast zal rijden. Ik denk dat dat eerder de valkuil is dat als hij nog niet de absolute topvorm heeft (wat meer dan logisch zou zijn) dat hij zichzelf wat voorbij rijd.
Denk dat ie gewoon doelt op de berichtgeving op Wielerflits. https://www.wielerflits.nl/nieuws/remco-evenepoel-start-zonder-specifieke-doelen-bij-comeback-in-brabantse-pijl/
Volgens mij is dat niet zozeer een gebrek aan motivatie, als wel het temperen van de verwachtingen. Wat ik me wel kan voorstellen als je er een half jaar uit hebt gelegen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.