Scorito Klassiekerspel 2025

1 2 »
riknew
ProScoritoManager
Kooij dus als kopman in KBK, dan lijkt het er toch echt op dat Wout daar niet gaat rijden. Ik krijg...

Ik ben het ermee eens dat Omloop een sterke zaak is voor Vouts, maar met dat budget zou je kunnen proberen een risico te nemen en een team samen te stellen met meer kopmannen.

oli4g

Scorito-wise is WVA voor mij een no-brainer, ookal staan er meerdere ploeggenoten aan de start. Hij mist vaak net dat tikkeltje extra om het af te maken, maar hij zit er altijd bij in de finale en heeft altijd zijn punten gehaald, zelfs vorig jaar. Die klik ik er in na Pogacar en komt er niet meer uit.

KBK is echt een harde koers geworden met vroege aanvallen. Bij een massasprint zullen wel voor Kooij gaan als die er nog bijzit, maar dat is allang geen gegeven meer.

John Bon
oli4g
Scorito-wise is WVA voor mij een no-brainer, ookal staan er meerdere ploeggenoten aan de start. Hij...

Voor mij is er maar 1 no-brainer en dat is Pogacar. WVA of Mvdp hangt af van budget en welke koersen ze rijden. 
In de klassiekers waar ze samen aan de start staan (zijn er minder dan je zou denken) sinds '22:
Mvdp de betere uitslag: 5 vs Wva 2 keer de betere (bron: procyclingstats)

De koersen die ze samen rijden is meestal ook Pog aan de start dus heb je al een kopman. M.a.w. (ervanuitgaan dat ze hetzelfde kosten en je geen buget hebt om ze alle 3 te nemen) als WVA dezelfde koersen rijd als MVDP dan zou ik voor MVDP kiezen als WVA meer koersen rijd dan MVDP dan neem ik WVA. 

Maar zoals al gezegd ik hoop dat ze bij Scorito durven het budget strak genoeg te zetten zodat niet 95% van de ploegen  Pogi,Mvdp,Wva en Philipsen hebben :D Want ik ken mezelf ik ga erdan Wva uithalen om speciaal te doen en die gaat dan weer overal podium rijden. 

Edit: dat is trouwens mijn koershoop dit jaar dat WVA dat eindelijk eens RVV P-R wint maar met die Sloveen aan de start.. tjah...

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Voor KBK is het wel belangrijk dat de UAE Tour niet meer met het openingsweekend overlapt. Ik verwacht dus meer sterke sprinters dan in de voorbije jaren aan de start en bijgevolg ook meer ploegen die voor een sprint kunnen/willen rijden. Laatste massasprint was ook gewoon heel recent (in 2022).

Pim Todcock
John Bon
Voor mij is er maar 1 no-brainer en dat is Pogacar. WVA of Mvdp hangt af van budget en welke koersen...

Herkenbaar, dat speciaal willen zijn en ervoor gestraft worden :D.

Dat hoop ik ook inderdaad (dat het budget krap is). Maar wat betreft WvA staat hij in 3 of 4 koersen zonder Pogacar (OHN, DDV, PR en ws KBK). Daarbij zal je hem normaliter 7 keer cappen, met AGR als vraagteken. Dat zou al genoeg moeten zijn voor een no-brainer, tenzij je echt je hele team moet aanpassen om budget te maken.

MvdP hangt af van zijn programma. Die kan misschien wat overprijsd zijn gezien zijn resultaten vorig seizoen in koersen waar het deelnemersveld wat minder was dan dit jaar. Hij zal wel weer tweede zijn qua prijs.

Edit: Zouden de WT-standen nog invloed hebben? Picnic, Cofidis, Arkea, Uno-X, Astana, Total en de Zwitserse ploegen willen misschien goedkope puntjes oprapen.

Laatst gewijzigd
oli4g

De denkmolen over strategiën loopt hier op volle toeren ondertussen. Met Remco en Pogi als zekerheden voor de ardennen heb je marge om een vroegere transfer in te plannen. Ik denk bijvoorbeeld aan Kooij -> MVDP. 

John Bon
oli4g
De denkmolen over strategiën loopt hier op volle toeren ondertussen. Met Remco en Pogi als zeke...

Remco zou ik geen zekerheid noemen in de ardennen.
1: hij zal duur zijn
2: Zal van zijn revalidatie afhangen zijn interview klinkt toch nt heel positief voor de waalse klassiekers. Zou kunnen dat Brabantse pas zijn eerste koer zal zijn. 

"Ik wil me eerst richten op de Ardennenklassiekers. Dat zou een goed beginpunt zijn voor mij", verduidelijkt hij.

"Ik heb nu drie maanden voor de Brabantse Pijl als ik weer op de rollen kan beginnen te rijden. Het is ook logischer om te hervatten in eendagskoersen. Mijn programma voor de voorjaars- en lenteklassiekers zal ook niet heel druk zijn."

Bron Sporza

Pim Todcock

Mits fit zou ik REV er sws inwisselen vlak voor BP. Desnoods WvA eruit voor zijn landgenoot. Samen met Pogi zal REV de meeste punten halen na PR.

ProScoritoManager
oli4g
De denkmolen over strategiën loopt hier op volle toeren ondertussen. Met Remco en Pogi als zeke...

Een vroege wissel strategie kan zeker lonen, maar het voorbeeld dat je daar noemt doet mijn wenkbrauwen toch wel fronsen :P

oli4g

Zo'n slechte pick lijkt Kooij me niet, afhankelijk van zijn prijs natuurlijk.

ProScoritoManager

Mij ook zeker niet, maar ik vraag me af wanneer je dan wilt wisselen? Je wilt MvdP erin hebben wanneer MSR begint lijkt me, dan heb je Kooij enkel mee voor Kuurne, dat lijkt me wel erg weinig profijt van een wisselmogelijkheid. Tevens heb je Kooij er dan niet bij in Brugge de Panne wat me nou net een uitgelezen koers lijkt voor hem. Ieder later wisselmoment betekent echter dat je mvdp niet mee hebt in MSR.. ik zie de winst niet echt :P

oli4g

Dacht gelezen te hebben dat mvdp msr overslaat dit jaar..

Pim Todcock
oli4g
Dacht gelezen te hebben dat mvdp msr overslaat dit jaar..

Dan is het wat zonde om veel geld en een wissel in te zetten om MvdP voor PR en wat races met Pogacar. Vooral als iedereen REV al met een wissel doet, plus nog een noodgreep.

1 2 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.