Benoot acht ik het meest stabiel, Gregoire heeft de hoogste piek. Het zou me niet verbazen als Gregoire naar de top 5 rijdt morgen.
Ook Pidcock zou dat moeten kunnen, maar die heeft het nog niet helemaal in de afgelopen wedstrijden.
Van Benoot weet je wat je krijgt, als ie goed is wordt ie 6e, en hij zal niet vaak buiten de top15 rijden.
Ik zou ze in die categorie ongeveer gelijkstellen. v Eetvelt allicht met een nét iets hoger plafond, maar wel alweer enige tijd niet gekoerst en dus onduidelijkheid rondom vormpeil. Gregoire heeft dan juist al vorm getoond en zou op dit moment ook mijn pick zijn. Had hem er nu graag bij gehad.
Jullie cappen Pidcock doelbewust niet ten faveure van Gregoire of Van Eetveld? Heeft dat puur met de vorm van Pidcock (en Gregoire) te maken of ook met zijn magere resultaten in deze koers?
Heb ze alle 3 en nog 3% nodig voor een bekertje en twijfel enorm tussen Pidcock en Gregoire. Die laatste natuurlijk wel een (redelijke) verschilmaker.
Jaa ik heb dan welliswaar Nys als 2e cap (Remco 3) en van Eetvelt/Benoot nog op de bank die ik zonder Nys waarschijnlijk gecapt had. Pidcock heeft enkel in 2021 top 10 gereden in de Waalse Pijl. Daarnaast is zijn vorm zeker in orde maar vond ik hem niet uitblinken in zowel BP als Amstel. Een Benoot daarentegen biedt bijvoorbeeld veel meer zekerheid met zijn 9e, 7e en 11e plek de afgelopen jaren + heeft ook prima vorm laten zien vanaf DDV. De vraag is dan inderdaad neem je wat meer risico of ga je voor wat meer zekerheid, voor zover die er is.
Edit: Nys toch 3 en Remco 2 door de combinatie van verwachte regen en het maken van een harde koers en evt vroegtijdig aanvallen van Quickstep/Remco.
Wel leuk om te zien hoe iedereen (inclus vader Sven) Thibaut hyped als favoriet om te winnen maar Thibaut, ondanks dat sommige hem arrogant noemen, er rustig onder blijft.
"Ik heb het gevoel dat het in mij zit om deze koers in de toekomst te winnen. Dit jaar komt misschien nog iets te vroeg, maar ik heb er gewoon zin in."
Hier Nys ook 2e cap vandaag. Pogi 1e en Evenepoel 3e.
Bijna niemand uit de top 10 heeft Nys dus zo hoop ik richting de top te gaan van de algehele scorito.
Een van de grootste concurrenten vind ik de nr 31 voor de eindwinst in scorito. Die heeft dezelfde renners als ik + Healy en Buitrago. Hij heeft ook dezelfde kopmannen +volgorde als ik vandaag. Zijn achterstand op mij is 58 pnt.
We zullen zien hoe het uit gaat pakken. Een goede score van Nys is essentieel voor mijn kansen. Spannend!!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.