Verbeterpunten Wielerflits

1 2 ... 175 ... 199 200
Marik
Dr.Watt
#4349
Welke waardevolle bijdrage heb jij, Marik? Buiten hier ongevraagd moderatortje te spelen.

Dank je wel voor je oprechte belangstelling Watt. Rond de feestdagen is het belangrijk dat we wat meer naar elkaar omkijken. Ik hoop wel dat je geen kosten voor een consult rekent.

Romāns Vainšteins

Ik blijf het een lachwekkend gegegeven vinden dat je op een discussieforum 'niet op de man/vrouw/anders namelijk..' spelen mag. Is ook totaal geen definitie aan te geven. 

Cornelius

[Verwijderd omdat reacties in betreffende artikel wel openstaan (na refresh van pagina)]

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Romāns Vainšteins dat is nou het grote probleem dus... het verschil niet weten tussen een discussie op inhoud voeren en er een op de man spelen. Daar is waar het meestal fout gaat, men maakt er een persoonlijke discussie van ipv te reageren op de inhoudelijke mening. Dat is blijkbaar voor sommige zeer lastig om dat uit elkaar te houden.

Laatst gewijzigd
kraamvisite
Rahim Vlasblom
#4354
Romāns Vainšteins dat is nou het grote probleem dus... het verschil niet weten tussen een dis...

Ik denk dat je eenvoudig het onderscheid kan maken. 1. Je reageert inhoudelijk, en terloops neem je soms de poster de maat, onschuldig. 2. Enige doel is op de man spelen, niets inhoudelijks, iedere keer weer.

Er is maar een klein lijstje van flitsers die vrijwel altijd in 2 zitten, haal je die eruit (even een tijdje comments lezen), is alles opgelost.

Wil WF dat? Ik denk van niet, want het is geen wiskunde jongens!

Romāns Vainšteins

Ah, OK, er valt natuurlijk altijd wel iets min of meer inhoudelijks vóór of achter een uithaal te zetten. kost gewoon een extra zin/voor sommigen paragraaf. Hmmmm. Ik weet niet precies of ik dat concept, dus met 'inhoudelijke' disclaimers en de échte mening verdekt, zo veel meer pruim.. Zal er eens over nadenken en op terugkomen!

 

 

 

kraamvisite
Romāns Vainšteins
#4356
Ah, OK, er valt natuurlijk altijd wel iets min of meer inhoudelijks vóór of achter een...

Of gewoon nadenken, en niet altijd maar die enorme brij van berichten, vooral in cat. 2. Je kunt het Romans, want je kon het vroegah ook!

Klootje Kriekeljon

Er valt helemaal geen lijn in aan te brengen. Omdat we in een tijd zitten waar uitdelen heel normaal is maar incasseren niet meer. Het grote probleem is dat iedereen zo makkelijk op zijn teentjes getrapt is. Niet dat er zoveel onbehoorlijks gezegd wordt. Online heb je gewoon geen sociale controle. Als jij je in het echte leven onmogelijk gedraagt isoleer je jezelf. Ik raad iedereen aan elke vorm van sociale media overboord te gooien, het werkt absoluut bevrijdend.

Wouter Van hout
Klootje Kriekeljon
#4358
Er valt helemaal geen lijn in aan te brengen. Omdat we in een tijd zitten waar uitdelen heel normaal...

Het is niet alleen een gebrek aan sociale controle, of niet kunnen incasseren. Het is ook dat je het niet kunt reguleren (afgezien van zelf oprotten). Je kunt niet reageren, maar dan gaat het door. Je kunt wel reageren, maar dan gaat het ook door. Je kunt het melden, maar dan stopt het ook niet.

Als je vroeguh (dus voor de social media tijd) zo'n dreinhannes had die je constant liep te bashen, dan regelde je dat met een muilpeer. Hield het nog niet op, dan volgde er nog een. En vaak was het dan wel klaar. Maar zo werkt het helaas niet meer op de socials.

En vwb de indeling van Kraamvisite: ik denk dat iedereen wel weet in welke categorie hij post...

Klootje Kriekeljon

Een forum is sws echt iets van het inbelmodemtijdperk. Het is al bijzonder dat WF daar al jaren voor blijft kiezen. Juist omdat er eigenlijk nooit oplossingen zijn gevonden voor de problemen die deze site ook ondervindt.

Accepteer dat je een kind met bijzondere wensen hebt. En dat je er veel mee bezig moet zijn, wil ie geen zootje van zichzelf maken.

 

edit: daarom dat ik het ook als een service ben gaan zien de laatste jaren. Ik ben het met ontzettend veel dingen oneens. Maar hee, hun cafe. En toch tof dat ik hier al jaren kom, voor niks en noppes. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

't Is een bijzonder kind, en dat is-ie!

Groetjesaandevoetjes

Elke keer als ik inlog, ben ik de eerst volgende keer als ik de website bezoek weer uitgelogd en vaak kan ik niet eens inloggen. Wat is de reden hiervan?

Dr.Watt

Helaas, Wouter. Helaas is fysiek geweld niet aanvaardbaar meer als argument in discussies.

Net als dat we (helaas) de hoofden niet meer mogen afhakken van politiek of religieus andersdenkenden. Maar wel een mooie anekdote die je daar verteld. Ik heb er ook zo eentje.

Er waren twee voetbalsupporters in discussie over welke club de beste zou zijn. En één van die twee wilde maar niet inbinden.
Tja, toen gaf die andere hem maar een muilpeer. En nog werd er niet gezwegen. En nog een muilpeer. en nog eentje. En dan nog één.
Opeens zweeg die andere wel. Hij bewoog ook niet meer buiten wat rare onnatuurlijke schokken. Maar even later stopten die ook. Toen was het wel klaar.

Het was voor alle aanwezigen plotseling duidelijk welke club er de beste was.


Romāns Vainšteins

Dat Social Media leidt tot meer (al dan niet terechte) sneren kan ik wel in meekomen. Naast wat toegespitste fora op zaken die me interesseren doe ik er ook niet aan.

Maar dat 'vroegah ging da me ne muilpeah' is stom gelul en vet onnozel: wie de beste muilpeer gaf had gelijk? Werkte dat zo? Ook ik heb een jeugd gehad zonder social media en had een hele grote bek: heeft nergens tot een muilpeer geleid en in vergelijkbare gevallen heb ik ze ook zelden om me heen gezien.

Zie het eigenlijk als een Abeltje-Fabeltje, klinkt lekker stoer en wijs maar slaat stiekem op niks.

En vooral ook: het is juist te bewonderen hoe op dit forum de boel nog mooi en netjes blijft. Hier en daar wat achterlijk paspoortgeneuzel en voorkeur/afkeer issues. Als dat alles is? Ik vind het geklaag echt aanstellerig en vaak nog hypocriet ook.

Laatst gewijzigd
Marik
Romāns Vainšteins
#4364
Dat Social Media leidt tot meer (al dan niet terechte) sneren kan ik wel in meekomen. Naast wat toeg...

Je moet me corrigeren als ik ongelijk heb hoor RV, maar ben jij in deze post niet ook gewoon aan het klagen?
Klagen over klagers blijft natuurlijk klagen.

Romāns Vainšteins

Jullie begonnen

Marik
Romāns Vainšteins
#4366
Jullie begonnen

Daar heb je een sterk punt.

SprintMaster

Ik wilde in het topic over LA een duimpje geven. Echter krijg ik keer op keer de melding dat ik moet inloggen. Terwijl ik al minstens 3x heb ingelogd! Profiel bijgewerkt, helpt ook niet. Blijkbaar zijn de reacties gesloten. Dan graag een andere melding geven, dit is verwarrend en irritant. 

Dr.Watt

Probeer je pagina eens te refreshen. Inloggen en dan direct refreshen. Werkt(e) bij mij steeds.

Romāns Vainšteins

Er blijven een aantal figuren last hebben van Belgen 'pesten' met het hen veralgemeniseren en stereotypen opleggen. Uiteraard zijn er hier en daar wel wat besprekenswaardige verschillen die we in discussie kunnen uitlichten en onder de loep leggen: lijkt me alleen maar verrijkend en interessant.

Maar als ik in onderstaand belg zou vervangen voor 'neger', 'homo' of 'wf-moderator' denk ik niet dat dat een lang leven beschoren zou zijn.

--- Maak je niet druk. Die ... is een belg. Kan je niet serieus nemen ---

 

Raul Alcala

Niks mis met homosensuelen 

MaGarin

Er is dus gewoon écht helemaal geen enkele vorm van fatsoenlijke moderatie in de reacties heh? Wat een farce van de redactie om te doen alsof ze er daadwerkelijk veel tijd en energie in steken. Dat gelooft toch niemand meer.

Een handjevol figuren is al weken(maanden) verantwoordelijk voor 95% van alle bagger en troep daar. Dom inhoudsloos getroll, beledigingen over en weer, op de man spelen. Etc, etc. Er worden dagelijks huisregels gebroken bij de vleet, maar het lijkt allemaal niks uit te maken. Die rapporteerknop kunnen jullie ook net zo goed verwijderen, want er wordt blijkbaar toch vrij weinig mee gedaan. Iets met appels en peren, zwangerschappen en elektriciteit onder anderen..

Laatst gewijzigd
Dr.Watt

MaGarin doet de zondag shift. Goed om weten.

Wheely

https://www.nu.nl/blog/6294455/waarom-zetten-jullie-de-reacties-niet-gewoon-uit.html

Leestip voor de redactie, wellicht wat voor jullie?

kraamvisite
MaGarin
#4372
Er is dus gewoon écht helemaal geen enkele vorm van fatsoenlijke moderatie in de reacties heh...

Klopt, maar het speelt al veel langer natuurlijk. Ik heb voor het eerst ooit iemand gerapporteerd, omdat ie echt te ver gaat, lijkt allemaal niets uit te maken, het gaat gewoon door. Misschien maakt het allemaal geen trol uit.

1 2 ... 175 ... 199 200

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.