Verbeterpunten Wielerflits

1 2 ... 179 ... 202 203
Plank

Er zijn duidelijk twee kampen die allebei beter wat minder teergevoelig zouden zijn. Laat de anderen maar doen, negeer het gewoon en zeg je mening over de koers. 

Dat Romans Vainsteins hierin betrokken wordt vind ik dan weer absurd. Hij heeft tenminste het relativeringsvermogen dat je mag verwachten van een volwassen man op een wielerforum. Hij kan uitdelen én incasseren en doet dat meestal nog op bijzonder grappige wijze. Meer van dat a.u.b.

Wheely

Nou heb ik onlangs zowaar een reactie "gerapporteerd" die ik er overduidelijk flink over is en tot mijn verbazing staat die er gewoon nog.

De reactie is behoorlijk schofterig richting de renner waar het artikel over gaat. Waarom je dit soort dingen op je site laat staan is mij een raadsel. Ofwel komen jullie ernstig capaciteit tekort of hebben jullie gewoon schijt aan het imago van de site. Zeg het maar.

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge

Wellicht een idee om dit topic te gebruiken waarvoor het bedoeld is (verbeterpunten) en jullie (zeer vermoeiende) vete voort te zetten op een ander medium. 

Laatst gewijzigd
kraamvisite
Sjonge Jonge
#4453
Wellicht een idee om dit topic te gebruiken waarvoor het bedoeld is (verbeterpunten) en jullie (zeer...

Het is precies het punt sjonge, dit gaat voor 100% over een verbeterpunt. Misschien wel de belangrijkste momenteel (buiten chat op de phone dan): hoe ga je de sfeer verbeteren? 

En het is zooo simpel. Stel: een flitser reageert op een artikel, inhoudelijk, kritisch, daar waar de artikelen ondermeer voor bedoeld zijn. De reacties daarop kunnen veelerlei zijn, maar één ding zou bovenaan moeten staan: inhoudelijk! Tot zover alles goed in wf-land.

Echter: er komt vaak een storm van op de man spelen, bedreigingen, kinderachtigheden, dommigheden, minnetjes, etc. Soms verpakt in een onbegrijpelijke woordenbrij.

Oplossing: haal precies die reageerders eruit. Het is zoooo simpel. Zolang dat niet gebeurt, blijft ook dit verbeterpuntentopic volstromen. Vanuit die reageerders lees je dan dat een Wouter of een Magarin gebanned moet worden als oplossing. Hilarisch, want precies die flitsers reageren inhoudelijk op artikelen. Even alles gaan omdraaien.

Kan het duidelijker?

 

Limal

Aansluitend bij wat Wheely aanhaalt: de belangrijkste nieuwjaarsresolutie die de redactie kan nastreven is om meer moeite te steken in het modereren van reacties onder nieuwsberichten. De commentaarsectie wegmoffelen voor niet-ingelogden en de invoer van het duimpjessysteem hebben de sfeer, laat staan de kwaliteit van de reacties, niet verbeterd. Integendeel zelfs. Eén artikeltje minder per dag zodat een redactielid even reacties kan nalezen onder de meest 'controverse-gevoelige' content zou veel doeltreffender zijn.

Nog een suggestie: verduidelijk in de huisregels dat veralgemenende beschimpingen van 'alle Nederlanders dit' en 'alle Vlamingen dat' ook niet mogen. Nu heb je een deel reaguurders die niet verder komen dan dat type commentaar, waarna steevast de boel ontspoort. Lees in een vrij uurtje eens wat commentaren van de afgelopen week terug en je haalt ze er zo uit.

Het zou fijn zijn om in 2024 terug een hoger gehalte on topic discussies te hebben ipv de bagger die velen ontmoedigd heeft om nog reacties te plaatsen.

kraamvisite
Plank
#4451
Er zijn duidelijk twee kampen die allebei beter wat minder teergevoelig zouden zijn. Laat de anderen...

Uitdelen en incasseren. Dat is precies waar het misgaat Plank. Waarom moet er in godsnaam worden uitgedeeld??? En een grappige romein? Ja, een aantal versies van wf geleden. Nu wordt er alleen maar uitgedeeld en de plank (sorry) misgeslagen.

Raul Alcala

Wielerflitsers zoeken safe space voor sociaal veilige discussie cultuur

Limal

Kraamvisite, het zou vooral de redactie moeten zijn die als neutrale partij beoordeelt wie wanneer over de schreef gaat, want je kan niet van iedereen verwachten dat ze dat zelf altijd doorhebben...

Limal

Wielerflitsers zoeken safe space voor sociaal veilige discussie cultuur die toelaat om over hun passie te praten zonder steeds weer door dezelfde bagger van off-topic persoonlijke aanvallen te moeten waden ;-)

Laatst gewijzigd
kraamvisite
Limal
#4459
Wielerflitsers zoeken safe space voor sociaal veilige discussie cultuur die toelaat om over hun pass...

offtopic persoonlijke aanvallen, het is geen hogeschool, die zijn er zo ongekend makkelijk uit te filteren. Het zijn er geen 20 die het doen, geen 15, geen 10. Waar gaat het hier mis WF?

Raul Alcala
Limal
#4459
Wielerflitsers zoeken safe space voor sociaal veilige discussie cultuur die toelaat om over hun pass...

Dan trek je je kaplaarzen toch lekker aan als je hier inlogt? Volgens mij zijn er maar een handvol die erover klagen. Waarbij het de ene keer terecht is en een andere keer weer niet. Zeker als ik naar Magarin kijk. Gaat helemaal nergens over wat hij uitkraamt. Zie bv het Visma forum. Maar om er nou maandenlang wekelijks over door te emmeren.

En voor Kraam, Wouter en Dr Watt raad ik een gezamenlijke fietstocht van Groningen naar Maastricht aan. Gezamenlijke zadelpijn en elkaars banden plakken doen wonderen.

Raul Alcala

'Gaat helemaal nergens over wat hij uitkraamt.' wordt waarschijnlijk ook als op de man spelen gezien 

Laatst gewijzigd
kraamvisite
Raul Alcala
#4461
Dan trek je je kaplaarzen toch lekker aan als je hier inlogt? Volgens mij zijn er maar een handvol d...

pff, dat gaat wind tegen worden, mag het ook andersom, en dan de dokter wegbrengen naar de kliniek in zuidlaren? Edit: kan WF niet een verbeterpuntenchat openen?

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
kraamvisite
#4463
pff, dat gaat wind tegen worden, mag het ook andersom, en dan de dokter wegbrengen naar de kliniek i...

Ja en nee. Ik verwacht jullie met z'n drieën in Helpman. Trakteer ik op typisch Groningse gerechten als eierbals en vlaaaaaaaaaaa.

kraamvisite
Raul Alcala
#4464
Ja en nee. Ik verwacht jullie met z'n drieën in Helpman. Trakteer ik op typisch Groningse gerec...

Geen zin om met een bruinhemd te fietsen, maar Wouter is welkom.

Raul Alcala

Dan gaat het feest niet door. Maar als ik het goed begrijp wil je geen oplossing voor jullie vete met Dr Watt? Behalve een ban..

Laatst gewijzigd
kraamvisite
Raul Alcala
#4466
Dan gaat het feest niet door. Maar als ik het goed begrijp wil je geen oplossing voor jullie vete me...

Er is geen vete Raul. Geen discussie met trollen (niet jij), en inderdaad, bans zijn de enige oplossing, doe mij ook maar in de ban.

Raul Alcala

Marik wil jullie 3'en vast wel bij elkaar brengen, als communicatie deskundige. Er is altijd hoop!

kraamvisite
Raul Alcala
#4468
Marik wil jullie 3'en vast wel bij elkaar brengen, als communicatie deskundige. Er is altijd hoop!

Marik zit in het parallelle universum verbeterpunten nieuwe nieuwe website

Whyze Katje
Limal
#4455
Aansluitend bij wat Wheely aanhaalt: de belangrijkste nieuwjaarsresolutie die de redactie kan nastre...

100% eens!

Romāns Vainšteins

Hier lijstjes droppen van wie je liever een ban ziet hebben is volledig subjectief en overstijgt nergens het niveau : 'ik mag die knakker niet'.

Ik kan ook wel een zwikkie opdreunen die ik makkelijk een weekje of wat missen kan. En dan? Wat heb ik dan verbetert?

Laatst gewijzigd
MaGarin
Romāns Vainšteins
#4471
Hier lijstjes droppen van wie je liever een ban ziet hebben is volledig subjectief en overstijgt ner...

Of een post huisregels breekt of niet, bijvoorbeeld door op de man te spelen, te provoceren, te schelden op andere gebruikers, renners op grove wijze te beledigen, namen te verbasteren, offtopic te trollen of valse beschuldigingen van dubbelaccounts te uiten is hartstikke objectief Romans. Hoe hard je ook blijft roepen van niet. Ik vind het ook schrijnend dat degene die het hardste schreeuwen dat er niks aan de hand is ook de grootste overtreders zijn. Er wordt nu net gedaan of er 2 gelijkwaardige kampen zijn die simpelweg wat andere meningen hebben. Totale bullshit en een klassiek bothsideism. Het ene kamp houdt zich vrijwel altijd aan de regels, het andere kamp niet.. 

Dat er dan verder totaal niet (consequent) wordt gehandhaafd is de kern van het probleem en wordt al wekenlang door mij en vele anderen geroepen hier. Het is zó simpel op te lossen door de redactie dat ik echt oprecht niet begrijp waarom het nooit veel verder komt dan een 'Jongens, even dimmen nu'. Dan kan ik niet anders dan tot dezelfde conclusie te komen als Wheely: Of het interesseert de redactie geen reet, of er is een ernstig capaciteitstekort. Maar gezien hoe weinig tijd het in mijn ogen zou kosten om de site wat op te schonen neig ik toch heel sterk naar het eerste..

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Aldus de man die hoog van de toren blies en 'desinformatie, fake nieuws, leugens' riep nav dat het op dat moment wel erg lang duurde alvorens de laatste aanwinsten van Visma lab zouden worden gepresenteerd. En boos in dit topic daarna als verbeterpunt dropte, het kunnen rapporteren van reacties in fora. 

Whyze Katje
Romāns Vainšteins
#4471
Hier lijstjes droppen van wie je liever een ban ziet hebben is volledig subjectief en overstijgt ner...

Precies het is niet aan een reageerder hier om een ban te vragen of te eisen, dat is de taak van de redactie, dat heet modereren. En als je het niet doet, krijg je modder. Persoonlijk verbaast het me dat de redactie zo laks is. Als het mijn site was liet ik toch niet toe dat een minimaal percentage van de site bezoekers de kans krijgen om de boel te verzieken. Als je toch een beetje trots bent op je eigen product (je eigen 'kindje' waar de redactie toch trots op zal zijn?) laat je dat product toch niet negatief beïnvloeden? Voor mij onbegrijpelijk en als je het dan niet voor jezelf doet, doe het dan voor de adverteerders, degenen die je betalen. Of in die end voor de lezers, die WF niet proberen om te toveren tot een modderpoel,  zij zijn uiteindelijk het bestaansrecht van deze site, niet die hele kleine groep die de boel verziekt. En nee, ik ga ook niet zeggen wie dat zijn, ik denk dat de redactie heel goed in staat is om dat zelf te kunnen, maar ze moeten het ook willen. En aan dat laatste twijfel ik en dat gaat ook wegen. Want naast de sfeerverziekers wordt ook het niet modereren door de redactie wat mij betreft een punt om hier minder en minder te komen. Er zijn andere sites waar ik dezelfde informatie kan halen, het enige unique selling point van WF zijn de reacties, maar dat unieke verkoop punt, begint een uniek punt te worden om hier minder te komen. Kortom een beetje actie van de WF redactie zou best welkom zijn. Er is al eens gevraagd om oplossingen aan te dragen, nu daar is de oplossing: actief modereren door de WF redactie, hoe simpel kan het zijn. 

Raul Alcala

Modereren houdt niet per definitie in iemand een ban te geven, mag ik hopen

1 2 ... 179 ... 202 203

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.