Verbeterpunten Wielerflits

1 2 ... 180 ... 200 201
MaGarin

Modereren houdt wel in dat je de regels die je als redactie zelf hebt opgesteld consequent handhaaft en actie onderneemt wanneer die overtreden worden. Dat kan gaan van het verwijderen van een reactie tot, in het geval van veelplegers, een permanente ban.

Dat lijkt me wel een van de weinige dingen waar we het allemaal over eens zijn, toch?

Romāns Vainšteins

'op de man te spelen, te provoceren, te schelden op andere gebruikers, renners op grove wijze te beledigen, namen te verbasteren, offtopic te trollen of valse beschuldigingen van dubbelaccounts te uiten is hartstikke objectief'

Daar verschillen we dan van mening, als dat tenminste mag van je? Allemaal hartstikke subjectief

Wat is op de man spelen?: Om bans bedelen voor forumgenoten die je niet mag?

Wat is schelden?: Daar verschillen meningen ook nogal over: scheld ik?

Wanneer beledig je renners?: begint dat bij Kelderman voor simpele ziel uitmaken? Of moet dat iets verder zijn? En waar begint dat? 

Wanneer 'troll je offtopic'?: Ontopic trollen of Offtopic beleefd doen (welke pasta ik gisteren maakte bijvoorbeeld, met rode pesto) wel toegestaan? Of wilde je eigenlijk hier meerdere dingen aanduiden die niet mogen van je?

Valse beschuldigingen van dubbelaccounts?: Tsja, wat doe je er aan? Wie bewijst dan dat het niet vals is? Ik zie er hier wel een paar voor aan, eigenlijk, om er dubbelaccounts op na te houden. 

Whyze Katje
Raul Alcala
#4475
Modereren houdt niet per definitie in iemand een ban te geven, mag ik hopen

Wat mij betreft niet, dat is toch altijd afhankelijk van de mate waarin de huisregels overtreden worden en de frequentie (mensen die hardleers zijn). Uiteindelijk is het allemaal niet zo moeilijk, het gaat om gedrag dat we in het echte leven ook niet van elkaar accepteren. Sterker nog waarschijnlijk gebeurd het daar niet eens, daarom is helaas moderatie in de virtuele wereld nodig.

MaGarin
Romāns Vainšteins
#4477
'op de man te spelen, te provoceren, te schelden op andere gebruikers, renners op grove wijze te bel...

Tsja, je kan alles wel tot in het ridicule aan toe subjectief maken en overal proberen de randjes van het toelaatbare op te zoeken. Maar dat komt de sfeer dus niet ten goede.

Maar in mijn ogen is het toch vooral ook een kwestie van gezond verstand en normaal fatsoenlijk gedrag. Ik hoop echt dat je zelf ook wel beseft wanneer iets valt onder de noemer schelden, beledigen of trollen.

 

Romāns Vainšteins

Ook hier weer:

'tegen het ridicule' 'randjes zoeken': Is dit niet júist op een discussieforum wat liberaler, en wie bepaalt wat ridicuul is en waar de randjes liggen?

'een kwestie van gezond verstand en normaal fatsoenlijk gedrag': eveneens subjectief en ook enigszins hoogdravend zelfs. Beetje bepalen wanneer verstand 'gezond' is en wat wel/niet fatsoenlijk is.

Je mag verder hopen wat je wil, vrije wereld, maar ik vind je hele piste/betoog/kruistocht uitermate vaag, volledig subjectief en vreselijk aanstellerig. Mocht ik dat mogen.

Geef hier anders per kwestie door wat je precies 'erover' acht. Niet zo'n algemeen verhaal waar je eigen wereld als ware wereld geponeerd wordt.

 

Laatst gewijzigd
Adrianus en Patrick
Dr.Watt
#4433
Weet je wat, vies ventje? Ik wil het gerust achter de fietsstalling regelen zoals vroeger als dat je...

Really.. hahah dit is het dieptepunt van 2023. eigenlijk is de discussie van de afgelopen 2 dagen in dit topic icm het niet ingrijpen door de redactie in groot dieptepunt. als dit kan, wat kan er dan niet?
Voor 2024 is het grootste verbeterpunt in mijn ogen dat het modereren beter kan en moet.

De willekeur is ver te zoeken en een kleine partij heeft de overhand op het forum en de topics.
Ik ben een groot fan van WF en mag zo nu en dan ook wel een beetje trollen maar het eisen van bans, elkaar geweld aan willen doen of bruinhemd noemen gaat wel wat ver.


op naar een mooi 2024

Laatst gewijzigd
Dr.Watt
Adrianus en Patrick
#4481
Really.. hahah dit is het dieptepunt van 2023. eigenlijk is de discussie van de afgelopen 2 dagen in...

Dit probeer ik even te begrijpen zodat ik mijn eigen gedrag kan aanpassen.

Het dieptepunt is dus niet de persoon die in een eerste post vermeld dat het jammer is dat het niet met muilperen opgelost kan worden? Om dan in een tweede post het te willen regelen achter de fietsenstalling.

Het absolute dieptepunt is de persoon die zegt, oké, dan maar achter de fietsenstalling. Dit wordt dan ook nog eenss geclassificeerd als bedreigen.

Beste Patrick,
Dit is niet de eerste maal dat jij mij totaal zonder aanleiding aanvalt. Er zijn er nog een aantal met wie ik nog nooit een interactie heb gehad die dat nodig vinden dus sluit maar achter in de rij.

Romāns Vainšteins

for the record: het is WvH zelf die de fietsenstellingpiste opgeworpen heeft als alternatieve oplossing bij twistpunten. Meermaals zelfs, ook heel vaak bij de nieuwsberichten. Van : 'vroegah lostte we dit op met wat klappen'. 

kraamvisite
Adrianus en Patrick
#4481
Really.. hahah dit is het dieptepunt van 2023. eigenlijk is de discussie van de afgelopen 2 dagen in...

grootste dieptepunt van 2023 is het door de dokter plaatsen van screenshots van chatgedeelten, vandaar bruinhemd gedrag. Plaats 2 van dieptepunt van 2023 is het openlijk bedreigen en uitschelden van medeflitsers, door de dokter. Plaats 3 van dieptepunt van 2023 zijn alle meelopers, minners, trollers, die niets anders op het oog hebben dan de sfeer verzieken. Plaats 4 van dieptepunt van 2023 is WF beheer, die er gewoon niet op modereert.

kraamvisite
MaGarin
#4479
Tsja, je kan alles wel tot in het ridicule aan toe subjectief maken en overal proberen de randjes va...

De romein beseft dat natuurlijk wel degelijk, daar is ie slim genoeg voor. Hij speelt een spelletje. Alleen niemand die mee wil spelen.

Dr.Watt

Blijven gaan met die nazi-referenties, kraamvisite. Blijven gaan.
Neem er screenshots van zou ik zeggen.

Romāns Vainšteins

De chat is best bagger inderdaad: misschien gewoon afschaffen want daar valt niet tegenaan te modereren. 

Wat is 'plaatsen van screenshots' trouwens? Waar geplaatst? Welke screenshots? Waar ging dat over?

Ook 'alle meelopers, minners, trollers, die niets anders op het oog hebben dan de sfeer verzieken' mag wel wat specifieker. Welke meelopers, minners en trollers?

OK, bruinhemden = nazi's. Wist ik niet. 

 

Laatst gewijzigd
Adrianus en Patrick

Dr Wat.. ik val je niet aan, je voelt je aangevallen dat is wat anders. Het lijkt mij vermoeiend elke geschreven zin op een forum persoonlijk op te nemen.
Ik reageer hier niet meer in dit topic zolang WF niet ingrijpt tegen drogredenaties en Naziverwijzigen als hier zojuist gemaakt zijn.

Laatst gewijzigd
kraamvisite
Dr.Watt
#4486
Blijven gaan met die nazi-referenties, kraamvisite. Blijven gaan.Neem er screenshots van zou ik zegg...

je weet wat je hebt gedaan dokter! Edit: bruinhemd gedrag betekent voor mij gewoon snitchen. Ieder z'n ding natuurlijk!

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Wat dan?

kraamvisite

@beheer: er gaat helemaal niets veranderen, de trollers blijven gewoon doorgaan. Bij deze het dringende verzoek om mijn account op te heffen (gezien er nergens een knop is om dat zelf te doen). Het waren mooie jaren bij WF. 

Maillot à Pois
kraamvisite
#4489
je weet wat je hebt gedaan dokter! Edit: bruinhemd gedrag betekent voor mij gewoon snitchen. Ieder z...

Ligt dit nou echt aan de basis van die maandenlange vete tussen jullie?

Zoek het woord 'bruinhemd' op in elk willekeurig woordenboek, geef toe dat je de zwaar beladen betekenis ervan niet kende en het dus verkeerd gebruikt hebt, en misschien is al de rest dan ook allemaal niet zo erg.

Oude Indianentruc

Een woord als bruinhemd, maar ook nazi en racist zijn containerbegrippen geworden die al lang niet meer uitsluitend de breedgedragen negatieve betekenissen betekenen. Je bent bijvoorbeeld tegenwoordig al racist als je vindt dat asielzoekers achter in de rij moeten aansluiten voor een sociale huurwoning, of als je met de CBS cijfers in de hand zegt dat immigranten relatief voor meer kattekwaad zorgen. Dat je in beide gevallen een specifiek ras weglaat maakt ook niet uit. Zelfs de rechter zal iemand niet veroordelen voor smaad/laster als iemand een van de termen is genoemd omdat vrijwel iedereen er onder kan vallen.

kraamvisite
Maillot à Pois
#4492
Ligt dit nou echt aan de basis van die maandenlange vete tussen jullie? Zoek het woord 'bruinhemd'...

Ik gebruik het woord bruinhemd precies waar het voor is bedoeld: Een verrader. Op welk vlak dan ook. Ik snap best dat je als Belg een woordenboek nodig hebt voor een mogelijke uitleg van het begrip. Vrijwel iedere Nederlander kent dit begrip, het zit ingebakken in de geschiedenis. Daar ligt een verschil.

Edit: er is geen vete. Ik ben het wel zat om op de korrel te worden genomen door zoveel domheid en onwetendheid als bij de dokter en friends. Vandaar mijn verzoek aan beheer mijn account op te heffen.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik had nog nooit van bruinhemd gehoord, zal ik dan iets van Belgisch bloed hebben??

Of ben ik gewoon dom en ontwetend?

Ik sluit vooraf niets uit!

Pier Tol
kraamvisite
#4494
Ik gebruik het woord bruinhemd precies waar het voor is bedoeld: Een verrader. Op welk vlak dan ook....

Je kan toch ook gewoon niet meer inloggen? Hoeft wielerflits je account toch niet voor op te heffen.

kraamvisite
Pier Tol
#4496
Je kan toch ook gewoon niet meer inloggen? Hoeft wielerflits je account toch niet voor op te heffen.

Ik heb graag mijn gegevens verwijderd, pier tol, het is gek dat ik dat niet zelf kan verwijderen, vandaar maar zo.

Edit: het is gelijk een verbeterpunt, de mogelijkheid je account op te heffen. Volgens mij zelfs plicht op een website, ivm privacy regelgeving.

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois
kraamvisite
#4494
Ik gebruik het woord bruinhemd precies waar het voor is bedoeld: Een verrader. Op welk vlak dan ook....

Sorry hoor, dit was gewoon constructief bedoeld. En ik kies ook geen partij, want ik vind dat jullie zich allebei ongelooflijk aanstellen, ver voorbij je geliefde huisregels.

Ik heb geen woordenboek nodig om de betekenis van het woord te kennen. Volgens mij is het ook geen België-Nederland verschil. Ik zie hierboven voldoende Nederlanders die aan 'bruinhemd' net diezelfde betekenis geven: Nazi.

Maar laat al maar.

Maillot à Pois
Oude Indianentruc
#4493
Een woord als bruinhemd, maar ook nazi en racist zijn containerbegrippen geworden die al lang niet m...

Diegene die je racist of nazi noemt, bedoelt er wel nog steeds hetzelfde mee.

Romāns Vainšteins

Het is altijd uitkijken met containerbegrippen: ik noem mijn kat ook wel eens 'homo' als ie na er keihard om zeuren toch ineens twijfelt om de motregen in te gaan. Dit harmoniseer ik dan met een ferme doch meelevende schop onder zijn kont. 

1 2 ... 180 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.