Verbeterpunten Wielerflits

1 2 ... 182 ... 202 203
Laatste man

@redactie,

Hebben jullie mijn reactie in het topic van Rohan Dennis nu gewoon zitten bewerken, zonder dat ik dat kan zien of weet? De zin: de reactie van Lander en Jacob kon je verwachten?

Het afgelopen jaar ben ik hier al een stuk minder en zeker de afgelopen maanden kom ik hier nog nauwelijks, maar dit is wel weer een nieuw dieptepunt.

Doodzonde hoe het hier evalueert van fantastische website voor liefhebbers, met veel passie en kennis gemaakt, met een heerlijk forum deel, naar een website waar wieler informatie nauwelijks te vinden is, sensatieartikelen elkaar in rap tempo opvolgen, suggestieve koppen worden gebruikt en helaas het moderen ook steeds vreemder wordt.

Ik snap dat het voor jullie ook niet makkelijk is, als je bijv. de laatste pagina's hier terugleest. Hopelijk in 2024 weer een beter WF.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Maxim Horssels
admin

Laat ik het nieuwe jaar beginnen met een bericht voor MaGarin, Wouter Van Hout en andere structurele klagers: is het niet voor iedereen beter als jullie van dit platform vertrekken?

Jullie vragen echt belachelijk veel aandacht. Meerdere keren per dag klagen dat het niet goed is. In dit topic steeds verontwaardigd vragen om opheldering. Het is zelden opbouwend, dus kan ik er ook weinig mee.

Wij maken WielerFlits voor een breed publiek, niet alleen voor jullie. Wellicht is WF toch niet de plek voor jullie.

Laatst gewijzigd
MaGarin

Wat een absurde reactie Maxim. Echt absurd. Andere woorden heb ik er niet voor. Maar ik ga toch even van me af bijten.

Ten eerste noem je mij en anderen 'beroepsklagers'. We bevinden ons hier toch in het Verbeterpunten-topic? Dit hele topic is toch bedoeld om verbeterpunten aan te dragen? Ik heb inderdaad op heel veel zaken rond de site wel op- of aanmerkingen en er kunnen in mijn ogen heel veel dingen beter, dus daar post ik dan ook over hier. Op een normale, respectvolle manier. Tuurlijk is het kritisch, maar om als redactie kritische gebruikers maar 'beroepsklagers' te noemen vind ik echt beneden alle peil. 

Ten tweede zeg je dat ik en een paar anderen belachelijk veel aandacht vragen. Dat is natuurlijk je reinste onzin. Je gaat mij niet vertellen dat je het af en toe lezen van mijn posts in dit topic schaart onder belachelijk veel aandacht vragen. Nog los van het feit dat er ook hele periodes zijn dat ik hier amper post. Die mag je van mij verder gaan onderbouwen, ik ben heel benieuwd naar je uitleg. 

Je geloof het misschien niet, maar ik wil óók dat Wielerflits een goede, leuke site wordt voor een breed mogelijk publiek. Simpelweg omdat er in Nederland geen enkel ander vergelijkbaar alternatief is. Als dat er wel zou zijn was ik allang vertrokken, maar in plaats daarvan probeer ik dus maar punten aan te dragen om deze site te verbeteren. In plaats van steeds als door een adder gebeten te reageren hoop ik dat jullie inzien dat ik alleen maar wil helpen om de site naar een hoger niveau te tillen met al mijn opbouwende kritiek en feedback. Dat mijn posts niet opbouwend zijn is trouwens ook onzin. Zo hebben ik en vele anderen bijvoorbeeld al tal van concrete punten genoemd die in mijn ogen de site zouden verbeteren, en ook waarom ze de site zouden verbeteren.  Zoals:

  • Afschaffen van de duimpjes
  • Minder artikelen en focussen op kwaliteit in plaats van kwantiteit
  • Strenger en consequenter handhaven van de huisregels

Wat ik ook heel schrijnend vind is dat je blijkbaar wel de tijd hebt om af te geven op mij en Wouter, maar dan weer geen seconde inhoudelijk in gaat op op alle reacties met vragen, opbouwende kritiek en verbeterpunten hier. Neem alleen al de reactie van Laatse Man hierboven. Prima reactie met een simpele vraag. Helemaal niks mis mee, maar wordt totaal genegeerd. Zoals er eigenlijk sowieso amper een inhoudelijke post van de redactie is te bespeuren in dit topic, wat is dan nog het nut van dit topic? 

Tot slot wil ik nog afsluiten met een reactie die ik gisteren kreeg van je collega Youri, is dit hoe de redactie in 2024 wil omgaan met, in hun ogen, lastige gebruikers? Het is nota bene tegen jullie eigen huisregels en ik weet zeker dat ik als zoiets richting jullie post ik direct, terecht, een ban krijg. Over met 2 maten meten gesproken(wat toevallig ook één van de meest genoemde kritiekpunten is)..

Ach ja, niets nieuws. Hij heeft zijn reacties weer binnen, de zolderkamer gniffelaar. Fijn uiteinde allen!

Gelukkig nieuwjaar mensen!

(En nee, ik ga me niet laten wegpesten, zeker niet door de redactie 😉 )

Laatst gewijzigd
Avatar of
Maxim Horssels
admin
MaGarin
#4528
Wat een absurde reactie Maxim. Echt absurd. Andere woorden heb ik er niet voor. Maar ik ga toch even...

Dit topic is inderdaad bedoeld voor verbeterpunten. Dat mag positief, dat mag negatief. Maar jij (of eigenlijk jullie) misbruiken de reacties door onder ieder bericht wat jullie niet zint diezelfde kritiek eindeloos te herhalen. Die discussie hoort daar niet, die hoort hier.

Steeds vaker valt daar niet tegenop te modereren. Dus óf we gaan collectief de sfeer in de reacties verbeteren of wij zullen ze op termijn sluiten of verder 'verstoppen'. Dat is geen dreigement, maar gewoon de realiteit. Zo'n bericht over Rohan Dennis wordt meer dan 50.000 keer aangeklikt en haalt (als het niet was gesloten) maximaal tweehonderd reacties, waarbij sommige leden er meerdere plaatsen. De negativiteit (en werk) die het nu oplevert staat niet in verhouding tot het belang ervan. 

Ik ben nog altijd pro-reacties, want het is iets wat WielerFlits uniek maakt en er zijn natuurlijk ook een hoop meelezers. Maar sinds de duimpjes en het inklappen van de reacties zien wij geen daling in de cijfers, maar juist het tegenovergestelde.

Wij als WielerFlits moeten zeker iets verbeteren, maar de sleutel ligt bij de community. Wanneer op ieder moment van de dag een moderator nodig is, kunnen wij beter de reacties weghalen.

Wat betreft de reactie van Youri zit daar wel een grote kern van waarheid in. Je loopt dit platform en medewerkers continu af te zeiken. Dat is vanuit je anonimiteit wel lekker makkelijk. Een beetje meer respect en waardering voor ons werk is wel op z'n plaats. Jij laat je thuis toch ook niet afzeiken door vreemden? 

Dan over onze aanwezigheid in dit topic: ja, wij kunnen inderdaad nog wat beter ons best doen door hier tijdig te reageren. In het geval van Laatste Man moet ik eerst even de redactieleden raadplegen om te achterhalen wié er wát (mogelijk) heeft aangepast. Dat ga ik niet op nieuwsjaarsdag doen. Samen met tweede kerstdag zijn dit de enige twee dagen in het jaar dat we geen reguliere redactiebezetting hebben. 

Klootje Kriekeljon

Moet je dat eens ff tot je door laten dringen. 

Community en redactie heeft enorm veel last van jou en je vriendjes. Aan de horizon verschijnt al de overweging om helemaal te stoppen met de mogelijkheid om te reageren op WF. Iets waar sommige mensen al 15 jaar dagelijk gebruik van maken!

Ik was jaren geleden ook een veel vervelender mannetje dan nu hier. Soms moet je eens 2 stappen terug nemen om je eigen aandeel te kunnen zien. Langzamerhand ga je je meubilair voelen ipv 1 van de vele gasten van een virtueel cafe. De kroegbaas wil een eind gaan met zijn speciale klanten, maar het houdt bij iedereen een keer op!

Misschien zit je ook in een hele slechte periode in je leven en gebruik je dit onbewust als uitlaatklep. Dan hoop ik dat het snel beter met je gaat. 

Maar een greintje zelfreflectie zou fijn zijn. Het minimale dat nodig is om tot een verandering te komen. Accepteer dat WF niet helemaal is zoals jij het liever zou zien en laat vaker dingen los hier. Maar besef wel dat het een enorm aandeel van je dagelijks leven is, dus dat zij jou het platform bieden om iets wat je kennelijk toch als een prio ziet uit te kunnen leven.

Probeer enige vorm van respect en inlevingsvermogen toe te voegen aan je instelling op WF. Denk misschien eens: nou ik heb al op 30 onderwerpen gereageerd vandaag, misschien is het helemaal niet zo belangrijk om overal mijn mening over te moeten geven.

Het gaat sowieso niet om gelijk hebben of het krijgen in een groep mensen. Het is veel belangrijker om aardig gevonden te worden in de groep waarin je zit. Ook in een groep waar je komt voor het debat. Daar ga je zelf ook meer uit halen dan al die negativiteit die je nu oogst.

Fijn 2024.

MaGarin
Maxim Horssels
#4529
Dit topic is inderdaad bedoeld voor verbeterpunten. Dat mag positief, dat mag negatief. Maar jij (of...

Wat betreft je eerste punt, ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt. Ik post mijn kritiek en verbeterpunten vrijwel uitsluitend in dit topic..? Ik post uberhaupt niet eens zo heel erg veel onder de normale nieuwsberichten.

Wat betreft de post over Dennis is mijn reactie ook: Huh, waar heb je het over? Welke negativieit? In het gesloten artikel over Dennis was echt to-taal geen sprake van ook maar enige vorm van negaviteit? Het ging er in de reacties onder dat artikel prima en beschaafd aan toe, dus hoe hebben jullie daar in godsnaam veel werk aan? Hoe staat dat in godsnaam niet in verhouding met het belang van de reacties?

Met alle respect, maar er worden op een gemiddelde dag eigenlijk best weinig reacties gepost op Wielerflits, relatief gezien. Het zullen er op de meeste dagen enkele honderden zijn, denk ik? Als het niet minder is. Dat is in verhouding met het aantal pageviews helemaal niet zo heel veel. En geloof me, het kost ook helemaal niet zo veel tijd en moeite om een paar honderd reacties per dag te modereren, helemaal omdat verreweg het overgrote deel gewoon prima is, dus daar lees je zo doorheen. Ik weiger mee te gaan met het idee dat het oh veel tijd en moeite en energie kost om de reacties leuk en schoon te houden. 
Daarbij, ik vind het eigenlijk helemaal niet eens zo'n heel gek idee om voor een site met het formaat van Wielerflits een dedicated moderator of moderatieteam te hebben die álle reacties checkt. Naast hun andere redactiewerkzaamheden. Want nogmaals, het is echt in de verste verte geen dagtaak. Ik kom al jarenlang op veel forums, waarvan er ook een aantal veel meer dagelijkse reacties hebben dan Wielerflits, en daar is de sfeer eigenlijk overal wel een stukje beter dan hier. Puur omdat ze een heel moderatieteam hebben die alles lezen en actief de troep weghalen.

Laatst gewijzigd
Lalsacien

Als we allemaal ons gezond verstand gebruiken dan komen we een heel eind!

En wat minder grootspraak, en wat minder negatief, en niet proberen als eerste te posten, en niet weglopen bij een gezonde discussie, en in de spiegel kijken, en wat empatisch vermogen gebruiken, en ....

Laatst gewijzigd
Poeksel

Ik wil zowel MaGarin als de redactie iets vragen dat denk ik relevant is voor dit topic.

@magarin

Bij bijvoorbeeld deze posting.

 
Maar van Empel is ook totaal ingestort ten opzichte van het begin het seizoen? Dat valt letterlijk niet te ontkennen, lol. Kijk alleen al naar de cross van vandaag.

Avatar of
Maxim Horssels
admin
MaGarin
#4531
Wat betreft je eerste punt, ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt. Ik post mijn kritiek e...

Dat is waarschijnlijk het grote probleem: je herkent je nergens in, doet alsof je neus bloedt, terwijl jij en o.a. Wouter Van Hout al weken, zo niet maanden, dagelijks drek aan het spuwen zijn.

Prima dat jullie geen fan van ons zijn, maar blijf dan lekker weg.

WF is niet perfect, sommige technische issues (zoals de inlogproblemen) duren te lang. Daar werken wij aan.

Door maar negatief te blijven afzeiken nemen we typisch zoals jij steeds minder serieus. Gelukkig is het merendeel hier héél kritisch, maar met goede bedoelingen. 

FDJ
MaGarin
#4531
Wat betreft je eerste punt, ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt. Ik post mijn kritiek e...

Dat je niet snapt wat er tegen je gezegd wordt, is denk ik precies de kern. Zowel jij als Wouter zijn door meerdere forumleden meermaals aangesproken op je gedrag en houding. Zodra er ook maar iets tegen jullie wordt gezegd, schieten jullie in de slachtofferrol en ligt het aan anderen. Het duo (of single en single 2.0)verongelijkt is wakker en het ligt overal aan behalve bij jezelf.

Als jij, zoals je zegt, deelnemer bent op andere forums waar het beter is en waar naar je eigen idee wel gemodereerd wordt dan ga je daar toch lekker heen? Je plaatst werkelijk onder ieder topic een reactie en vaak met als doel om de normale discussie te ontregelen. Ik sluit mij volledig aan bij Klootje dat ook ik in het verleden echt wel eens een reactie heb geplaatst waarvan je later denkt, ach had ook anders gekund. Dat stuk mist bij jou dus totaal. Het geven van reacties (naar eigen zeggen ook nog op meerdere forums) is je dagtaak zo lijkt het en je kickt er schijnbaar op om verongelijkt te kunnen roepen, ja maar hij! Niemand doet het in je ogen goed. Ik ben de laatste tijd veel minder actief en één van de redenen daarvoor is jij/jullie met je constante gezeik en gedram over van alles en nog wat. 

In jouw redenering val ik dan weer onder de kudde die alles maar goed en geweldig vindt en in de optocht mee loopt. Nou Maxim weet als geen ander dat ik echt wel een eigen mening heb, en we daar ook wel eens over verschillen. Dat is prima, want ik benadruk er ook bij dat ik het werk dat hij en de anderen doen zeker gewaardeerd wordt. 

Hoe jij gisteren schofterig uithaalt naar Youri is echt ver over de grens en dat je dit niet op een ban is komen te staan, mag je heel blij mee zijn. Als ik het voor het zeggen had gehad was je namelijk weggeweest. Waarom? Omdat je het nodig vindt in een bericht waarin redacteuren terugblikken op hun persoonlijk jaar en daar als journalist een memorabel moment aanhalen. Als een renner dan iets persoonlijks vertelt (en, ja dat doe je niet als renner als jij de betreffende journalist niet op waarde schat en goed vindt) het nodig vindt om Youri in dit geval even met de grond gelijk te maken dan ben je in mijn ogen gewoon een zielig mannetje dat er enkel en alleen op uit is om anderen te beledigen. 

Je loopt nu ook alweer meerdere dagen over het sluiten van de reacties bij het topic over het tragische overlijden van Melissa Hoskins te janken. Het tekent jou en je compaan voor hoe ze hier zijn. Je kritiek en gal spuwen op momenten dat de meeste mensen met je meelezen om maar de aandacht op je te hebben. Je vergeet even dat het grootste deel van de lezers die reacties werkelijk waar niets boeit en gewoon de artikelen wil lezen. Zoals Maxim terecht opmerkt is het een service, maar deze service moet geen dagtaak worden. Je mekkert dan weer dat jij vindt dat de kwantiteit boven de kwaliteit komt te staan, maar ook hier is het spiegeltje nodig voor je. Als ze al jouw geschreeuw om aandacht moeten beantwoorden dan blijft er minder tijd over om de dingen te doen waar de heren echt goed in zijn. Content maken. 

Nogmaals ik denk dat de suggestie van Maxim terecht was om gewoon lekker te verdwijnen hier. Ik denk dat ik namens veel leden van het eerste uur spreek dat je inbreng alleen maar leidt tot minder reacties en de zin om inhoudelijk te reageren wegebt. En dat betekent zeker niet dat die langjarige leden het altijd met elkaar eens zijn, maar die hebben niet de structurele behoefte om te schreeuwen om aandacht, te drammen als een klein kind en structureel de confrontatie uit te lokken met slappe teksten. 

Oh, vergeet voor het gemak tussendoor even niet als Van Hout te reageren. Maakt het duo verontwaardigd weer compleet.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik zal altijd gewoon mijn mening geven maar nooit zonder de bijsluiter dat WF er mee mag doen en laten wat ze willen. Gratis feedback voor niks. 'De negativiteit op de site' is grotendeels een fantoommatig iets, volledig op conto van een aantal figuren met enige betrekkingswaanzin en het onvermogen om te kunnen incasseren.

Avatar of
Maxim Horssels
admin
Poeksel
#4533
Ik wil zowel MaGarin als de redactie iets vragen dat denk ik relevant is voor dit topic. @magarin...

Bij de chronologische weergave krijgt de snelste reageerder altijd de meeste aandacht omdat deze bovenaan staat, en dus ook shitposters. Met de plussen en minnetjes worden die shitposters naar beneden verdrongen.

De mogelijke zelfreflectie is een mooi meegenomen bijeffect, maar na vijftien jaar WF weten wij ook dat bij de notoire trollen op hun zolderkamer geen spiegels hangen.

Romāns Vainšteins

Ik snap de filosofie wel een beetje van de minnen maar het past niet bij een normaal discussieverloop.

Avatar of
Maxim Horssels
admin
Romāns Vainšteins
#4538
Ik snap de filosofie wel een beetje van de minnen maar het past niet bij een normaal discussieverloo...

Het is te overwegen om alleen plussen te doen, maar hoe verdrijf je dan shitposts? Als wij ze gaan verwijderen heb je hier ook de poppen aan het dansen.

FDJ
Maxim Horssels
#4539
Het is te overwegen om alleen plussen te doen, maar hoe verdrijf je dan shitposts? Als wij ze gaan v...

Plussen zou een prima oplossing zijn omdat de minnen ook m.i. teveel gebruikt worden om prima onderbouwde posts, maar andere mening weg te klikken.

En qua verwijderen, prima toch als ze de huisregels overschreiden. 

Edit: en als je alleen plussen doet dan verdwijnen de posts zonder plussen toch ook als je ze in die volgorde selecteert?

Laatst gewijzigd
Whyze Katje
Maxim Horssels
#4539
Het is te overwegen om alleen plussen te doen, maar hoe verdrijf je dan shitposts? Als wij ze gaan v...

Persoonlijk zou ik veel liever alleen de plussen zien (of helemaal geen duimpjes) simpel weg omdat de minnen ge(mis)bruikt worden door mensen die elkaar niet "mogen" of mensen die vinden dat je op een bericht een "verkeerd" antwoord hebt gegeven en vervolgens worden je comments consequent  "gemind". Daarnaast: hoeveel mensen lezen de comments in volgorde van populariteit? Immers door ze chronologisch te lezen kun je zien wie op wie heeft gereageerd, anders is geen touw vast te knopen aan een draadje, dus die shitposts staan er dan nog steeds. Ik lees nooit op populariteit, zelfs niet als ik niet ben ingelogd. Soms wil je ook gewoon even zien of er nog reacties zijn bijgekomen en ook dat lukt niet als je op populariteit leest. Dus dan is het effect van de minnetjes al helemaal weg. Maar overall zijn ze meer een indicatie van de populariteit van de reageeerder, dan die van de reactie. Het weghalen van comments en dan graag zichtbaar, dus tekst verwijderen en vervangen door de tekst "verwijderd" oid heeft veel meer waarde omdat het dan ook duidelijker wordt wat Wielerflits acceptabel vind en wat niet. My 2cents.

Laatst gewijzigd
MaGarin

@Poeksel

Ik hecht nul komma nul waarde aan het duimpjessysteem, of ik nu 12 minnetjes of 12 plusjes krijg. Dus nee, het geeft geen aanleiding tot zelfreflectie. Ik weet dat wat ik zeg de waarheid is, dat is voor mij het allerbelangrijkste.

 

@Maxim

Dat zowel Wouter als ik al weken, zo niet maanden, dagelijks drek aan het spuwen zijn is een keiharde en eenvoudig te weerleggen leugen. Je mag me voor álles uitmaken. Je mag me uitschelden, je mag me dood wensen, je mag mijn hele familie beledigen, dat vind ik allemaal prima. Maar leugens over mij verspreiden accepteer ik niet, daar trek ik een grens. Dus ik verwacht dat je je woorden terugneemt.

 

@FDJ

Ik wilde zowaar nog serieus ingaan op je hele verhaal, totdat ik je laatste zin las. Nou stond er in het eerste stuk van je verhaal al de ene na de andere leugen, maar je laatste zin is wel de kers op de taart. Die eeuwige beschuldigen van dubbelaccounts zijn zó schofterig, zó laag en zó diep-en dieptriest. Dieper kan je bijna niet zinken.

 

Aangezien Maxim meeleest en iedereen mij en Wouter weg wil hebben stel ik een hele simpele deal voor. Trek alle IP-adressen waarop Wouter en ik ooit ingelogd zijn maar na. Als blijkt dat jullie het allemaal bij het juiste einde hebben en we dezelfde persoon zijn geef je ons allebei een permaban en zijn jullie definitief van ons verlost. Huisregels zijn huisregels, toch? Maar mocht blijken dat we niet dezelfde personen zijn, dan worden jij en al die personen die al maandenlang valse beschuldigingen uitten gebanned. Aangezien je er zo van overtuigd bent dat wij dezelfde persoon zijn moet je dat wel aandurven, toch? Deal?

Zeer benieuwd of dit nu mijn laatste post ooit gaat zijn..

Romāns Vainšteins

Alleen plussen + inderdaad verwijdering van daadwerkelijk 'overschrijdend' (welke definitie dat ook hebben mag, van jullie) materiaal lijkt ook mij het beste. Al vanaf het begin vind ik saldering erg vreemd. Een post met 100+'jes en 100-'tjes staat dan een beetje loom op 0 terwijl het wellicht de blikvanger is.

Maar ook dan zal iedere normale lezer de posts op volgorde en niet op populariteit willen lezen.

Marik

En zo gijzelt MaGarin opnieuw dit topic. Het is op een gegeven moment ook wel een beetje klaar. Deze gebruiker heeft een bepaalde stijl van reageren en schrijven waardoor 80% van zijn reacties te fel en te heftig is. En het is inderdaad voor het grootste gedeelte schoppen en zeuren. Elkaar zo nu en dan de maat nemen, prima. De redactie zo nu en dan de maat nemen, prima. Structureel inhakken op alles wat je ziet, niet ok.

Overigens zijn Wouter van Hout en MaGarin echt 2 verschillende users.

Laatst gewijzigd
Wouter Van hout
Whyze Katje
#4541
Persoonlijk zou ik veel liever alleen de plussen zien (of helemaal geen duimpjes) simpel weg omdat d...

Ik zit hier met stijgende verbazing de diverse draadjes door te lezen. Er wordt gezegd dat ik een jankerd en een pieper ben zonder incasseringsvermogen. Ik zie moderatoren forumleden uitmaken voor zolderkamertjesgniffelaars, en dat je beter op kunt zouten omdat je altijd negatief bent en geen spiegel heb. En daarbij al hun eigen huisregels aan hun laars lappend. Om vervolgens ook nog dingen op te pennen over spiegels.

Als ik in mijn eigen woorden zou uitdrukken wat ik er van denk, dan vrees ik dat het niet door de moderatie heen komt. Maar wat ik wel weet, is dat Maxim bij mij op het matje zou moeten komen als ik de baas was van Wielerflits. Want zo hoor je je rol als moderator gewoon niet in te vullen.

Want Maxim; ben ik echt zo'n slechte bijdrager? Zit ik echt altijd te zeiken? En is de kritiek die jij en je collega's krijgen over bijvoorbeeld jullie moderatie, de duimpjes of de overvloed aan artikelen dan echt zo onterecht? Of is het misschien zo dat het incasseringsvermogen bij WF zelf niet heel erg groot is. En lul je lekker mee met bepaalde typetjes hier. 

Als je wilt oordelen over mijn post, Maxim, dan stel ik je voor dat je mijn laatste 100 bijdrages onder de nieuwsberichten eens door gaat lezen. Dan kan ik me niet voorstellen dat je nog steeds met droge ogen kunt beweren dat ik enkel bijdraag aan een negatieve sfeer. Dan kunnen we het hebben over feiten, en niet over meningen. Dus als je echt zulke grote woorden gebruikt richting users, doe dan ook eens daadwerkelijk de moeite om deze check te doen. En dan ben ik benieuwd naar je conclusie. (en misschien moet je dan eens hetzelfde doen bij sommige andere users hier, die MaGarin en mij hier af zitten te zeiken).

Verder ben ook ik een beetje klaar met de valse beschuldiging dat MaGarin en ik dezelfde persoon zijn. Ik heb reeds tig bijdrages van mensen die dit beweren aangemeld voor moderatie. Maar je doet er niks aan: sterker nog, je stookt als moderator het vuurtje nog eens even verder op. Misschien moet je inderdaad de IP check even doen zoals MaGarin voor stelt, en dan je bevindingen hier ook openlijk delen. En mocht het inderdaad zo zijn dat MaGarin en ik dezelfde blijken te zijn volgens jouw IP adressen, dan ben ik bereid om meteen op te stappen hier, of je mag me dan meteen ook een IP ban geven. Maar als het niet zo blijkt te zijn, dan hoop ik net als Magarin dat je iedereen die beschuldigingen heeft geuit over Magarin=Wouter evv, alle gasten die deze beschuldiginge hebben geuit eens aan gaat pakken. Zoals een moderator hoort te doen.

En dan kun je beweren dat ik zaag of negatief ben, maar ook dat zijn de feiten. En voor diegenen die piepen over incasseringvermogen: hoe ga je anders om met dit constante gejen van alles en iedereen, als zelfs de moderatoren er aan mee doen.

Dus Maxim, ik hoop dat je daadwerkelijk eens de moeite neemt om de gevraagde checks eens even te doen. In plaats van meteen weer op de kar te springen dat ik negatief ben en op moet zouten.

EDIT: en nog een aanvulling op de "shitposts". Die ga je niet met duimpjes tegen. Want ik zie sneren op de man vergezeld gaan van een bak plusjes, en inhoudelijk sterke posts met een bak minnetjes. Die shitposts ga je er uit halen door simpelweg volgens de huisregels te modereren. Echt geen onmogelijke taak: gewoon per week 2 artikels minder, en die tijd gebruiken om enkele draadjes door te lezen en gebruiker te corrigeren. Het is geen rocket science.

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge

 

@Magarin: je geeft aan dat je 0,0 waarde hecht aan minnetjes, maar ik quote even een reactie van je:

"Diep en dieptriest dat mijn post zo veel minnetjes krijgt"

Blijkbaar hecht je er dus wel waarde aan (want "diep en dieptriest" lijkt me een waardeoordeel).

Dit is dus een leugen, moeten we nu ook eisen dat je deze woorden terugneemt? Of zullen we gewoon niet zo drama-queen gedrag vertonen?

Il Leopardo della Primavera

Alleen plusjes en geen minnetjes lijkt mij een prima te overwegen optie. Ook het verwijderen van reacties die tegen de huisregels in gaan lijkt me prima; mits er iets van -verwijderd want tegen huisregels- kan komen te staan, ipv de post te verwijderen. Beetje feedback doet wonderen mijns inziens. :)

Verder lijkt het mij wijs om als redactie de echte shitposters zoveel mogelijk te negeren. Ze zijn op zoek naar aandacht en als ze dat eenmaal hebben laten ze dat niet meer los, zoals hierboven goed te zien is.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Less is more.

Leukefans

Dankzij de redactie die tijd neemt om op enkele zaken te reageren, wat prima is, begint zich hierboven eindelijk eens een constructieve discussie te ontspinnen (of toch als we tussen de posts van de usual suspects door lezen).

Overstappen naar enkel plusjes zouden volgens mij een geweldige meerwaarde voor de site zijn, ben hier ook al lang vragende partij om. Zelf ben ik al overgestapt op dat systeem, in die zin dat ik enkel plusjes uitdeel, maar dat is natuurlijk een druppel op de hete plaat. 
Het geeft gewoon een veel positievere indruk, iets waar we toch naar op zoek zijn en kan hetzelfde effect bekomen door op de plussen te sorteren. 
Mensen hoeven geen '+1' meer te reageren als ze het ergens mee eens zijn, als ze het fundamenteel oneens zijn moeten ze maar (gefundeerd) reageren. 
Als er dan gecombineerd wordt met iets strengere moderatie om de ergste drab eruit te halen, dan zie ik het wel werken. 

Nog een voordeel van het weghalen van de minnetjes: systematisch neerhalen van reacties op basis van username valt weg. 
Hopelijk mag ik hem als voorbeeld nemen, maar bij Romans Vainsteins valt dit bijvoorbeeld erg op. 
Zijn reacties inschattend denk ik niet dat hij ervan wakker ligt, of verwacht dat anderen voor hem in de bres springen,  maar mij stoort het dan dat zijn doorgaans inhoudelijk sterke reacties consequent door enkele sujetten een minnetje krijgen. 


Romāns Vainšteins

Die minnetjes hebben er uiteraard mee te maken dat er zijn die mijn 'stijl' niet zo pruimen. Story of my Life. Dat heb ik niet alleen op wielerfora maar in algehele zin wel. Om die reden kan ik er niet echt heel erg mee zitten meer. Ik ben ook niet vies van wat prikkelen, uitdagen en geinen: dat heeft als consequentie dat er zijn die dat niet op prijs stellen.

Een systeem met alleen maar +jes gaat 'goed uitpakken' voor mij: dat geef ik op een briefje. Ergo: wil je van mij, als protégé-shitposter, een bodembewoner maken? > Minnetjes behouden.

 

1 2 ... 182 ... 202 203

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.