Sluit ik me helemaal bij aan, Silent. Bijdrages van sommige mensen stonden nog geen 3 seconden gepubliceerd, of er waren al 2 of 3 minnen gegeven. Terwijl je vaak in die tijd nog niet eens de bijdrage zelf kon lezen, enkel wie m gepost had. En volgens mij was dat ook precies wat er gebeurde.
Volgens mij is het duidelijk dat de meeste mensen blij zijn dat de duimpjes naar beneden verdwenen zijn. Het haalt een naargeestig gevoel weg onder de nieuwsberichten. Maar ik weet niet of het ook nog invloed heeft op het aantal clicks op de site. En of er mensen zijn die alleen pagina's openden om te minnen, maar nu een ander tijdverdrijf moeten zoeken (of inhoudelijk moeten reageren, maar dan komt vaak het gebrek aan verstandelijke vermogens naar boven).
Nu staan fanbase gekleurde reacties bovenaan. Je haalt met met het weglaten van de minnetjes wel de negativiteit weg, maar je bevordert niet de kwaliteit van de reacties. En daar was het WF volgens mij om te doen. Ik heb mijn mening meerdere keren gegeven hoe het volgens mij én én kan, maar als WF het negeert, dan is dit ook het laatste wat ik erover gezegd heb.
Inderdaad. Ik heb altijd geweten dat mijn bijdrages sense make'ten en de nagel op de kop sloegen. Enkel dat vervelende geel/zwarte leger bedolven me onder minnetjes in een poging mijn stem te onderdrukken. Het ontmoedigde me vaak om te posten, maar de duimpjes omhoog triggeren me nu om veel vaker te posten, wat alleen maar leidt tot meer plezier voor iedereen.
1 januari 2024 voelt als liberty day op Wielerflits 😊
Het probleem met de minnetjes was dus dat niet alleen de shitposts helemaal kapot gedownvote werden, maar ook doodnormale posts die tegen de 'hivemind' in gingen. Silent Hill geeft al een mooi voorbeeldje aan: posts die ook maar een beetje kritisch op Jumbo waren werden steevast bedolven onder minnetjes. Puur omdat er nou eenmaal heel veel Jumbo fans op deze site zitten. Net zoals dat alle Belgen kritische posts over R.EV standaard minnetjes gaven, alle Nederlanders kritische posts over Matje standaard minnetjes gaven etc, etc. Daarnaast werden bepaalde users ook standaard binnen een paar minuten bedolven onder de minnetjes puur vanwege hun reputatie, ongeacht wat er in hun posts stond.
Dat effect is nu helemaal weg. Hele grote blij.
Ik ben ook blij dat de minnetjes weg zijn hoor, voornamelijk wegens compleet irrelevant, maar jongens... "bedolven", "het geel/zwarte leger" (dixit Silent Hill), "àlle Belgen", "àlle Nederlanders", etcetera...
Laten we eens even wel wezen, ik heb maar weinig reacties gezien die de dubbele cijfers haalden, niet wat betreft minnetjes, en zelfs nu niet wat betreft plusjes nu het niet meer om een saldo gaat maar om een absoluut getal. Als je dat afzet tegen het aantal bezoekers van deze site, kan je toch enkel concluderen dat dat totaal verwaarloosbare getallen zijn.
Elke 'min' omwille van de poster in plaats van de inhoud is er eentje te veel, maar ik sta er toch van te kijken, van die hevige emoties omdat er hoop en al 5 onnozelaars op tienduizenden lezers op het duimpje omlaag duwt bij je reacties.
Mooi die nunace, Maillot. Een like is een soort van beloning he. In je hersenpan.Het bevestigt dat je goede teksten hebt. Andersom zal dat dan extra negatief uitwerken bij users die dat ook zo vinden van hun werk hier.
En jij bent trouwens wmb het ultieme voorbeeld van hoe prettig het juist kan zijn om met iemand te discussiëren die het niet (altijd) eens met je is. Lekker op de inhoud. Beetje dollen, dikke prima. Kan me voorstellen dat jij nooit minnetjes uitdeelt.
Oh jawel hoor, ik gaf wel eens een minnetje. Niet heel vaak, en nooit op basis van de naam van de poster.
Bedankt verder, het is me ook een genoegen om het met je oneens te zijn 🤪
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.