Verbeterpunten Wielerflits

1 2 ... 213 214 215 216
DarioBirillo
esims2.0
#5349
Vandaag zag ik op diverse plaatsen dat Wielerflits Wout van Aert spelt, terwijl het tussenvoegsel in...

Dat is helemaal correct hoor. In dit geval heet Wout 'Wout van Aert' met de kleine v vanwege de Nederlandse vader. Dus is het altijd met een kleine v. Eigennamen worden niet aangepast aan de spellings-regels van het land dus blijft het kleine v.

Enige uitzondering is wanneer je de persoon enkel met de achternaam benoemt. Dan wordt de v met een hoofdletter geschreven omdat 'Van Aert' in zijn geheel de eigennaam is.

WF past dus de correcte regels toe. 😉

esims2.0
DarioBirillo
#5351
Dat is helemaal correct hoor. In dit geval heet Wout 'Wout van Aert' met de kleine v vanwege de Nede...

Dat van de Nederlandse vader wist ik niet. Maar dat laatste is in Nederland ook zo, dus een hoofdletter wanneer er geen ander naamdeel vooraf gaat. 

Laatst gewijzigd
kraamhol
Maxim Horssels
#5344
Welke problemen ervaren sommigen van jullie met de chat op mobiel? Hoog tijd om het te fixen.

Het is al best vaak benoemd Maxim. Bij mij op de phone (samsung galaxy) verdwijnt het invulscherm als ik wil tikken, omdat het toetsenbord dan verschijnt. Dat betekent dus blind tikken, met de bijbehorende spelfouten. De omslachtige weg is de browser als desktopsite aanzetten, dan werkt het een beetje, maar is alles te klein.

Maar mooi dat er een poging gaat worden gedaan het te fixen. Iemand anders die andere problemen ervaart met chat op de phone?

Il Leopardo della Primavera

mbt de chat op mobiel:

verzend-knop niet zichtbaar. tekstvak niet zichtbaar. bij zowel safari als chrome op ios. 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Probleem zijn reclames die je de godganse tijd lopen te etteren van wàà`-koop dit en wàà- koop dat

Marik
Il Leopardo della Primavera
#5354
mbt de chat op mobiel:verzend-knop niet zichtbaar. tekstvak niet zichtbaar. bij zowel safari als chr...

Hier precies hetzelfde. Ik moet het beeld op 75% zetten (en dus heel klein) om wat de kunnen typen en versturen.

AWestie

Ander verbeterpunt: als je wil reageren op een forumreactie krijg je precies 1 regel te zien van de post waar je op wil reageren. Dat geeft niet echt een impuls aan het inhoudelijk goed kunnen reageren.

unionwagtmans

@Esims, teletekst schrijft hier 'van' met een 'V' om verwarring met het voorzetsel 'van' te voorkomen. Idem voor wanneer de 'van' van (sic) een naam aan het begin van een zin staat.

Verder zijn naar mijn weten de taalregels voor nederlands en vlaams exact en precies dezelfde.

kraamhol
AWestie
#5357
Ander verbeterpunt: als je wil reageren op een forumreactie krijg je precies 1 regel te zien van de...

Klopt. En een spellingcheck (die wel in chat en reacties zit) zou ook wel kunnen.

esims2.0
unionwagtmans
#5358
@Esims, teletekst schrijft hier 'van' met een 'V' om verwarring met het voorzetsel 'van' te voorkome...

Mijn aanvulling van Van Eerd was ook niet zo zinvol, daar verschillen Nederland en België niet. Maar Wikipedia laat toch duidelijk zien dat er wel een verschil is, wat geïllustreerd wordt met de Belgische schrijfwijzen mevrouw Van Der Velde en mevrouw J. Van Der Velde.

DarioBirillo verklaarde de schrijfwijze Wout van Aert door de Nederlandse vader. Ik nam aan dat die uitleg juist was.

Laatst gewijzigd
dazzler2120
esims2.0
#5360
Mijn aanvulling van Van Eerd was ook niet zo zinvol, daar verschillen Nederland en België niet....

Klopt, het heeft met de oorsprong van de achternamen te maken. Een Nederlandse achternaam met tussenvoegsels heeft de tussenvoegsels met kleine letters geschreven. Een, van oorsprong, Belgische achternaam heeft altijd de tussenvoegsels met hoofdletter geschreven. Zie ook dit stuk van OnzeTaal: https://onzetaal.nl/taalloket/hoofdletters-namen-belgie

 

In het geval van Wout van Aert is het een achternaam met een Nederlandse oorsprong, dus een tussenvoegsel zonder hoofdletter. Bij bv. Roger De Vlaeminck is het tussenvoegsel wél met hoofdletter. 

esims2.0
dazzler2120
#5361
Klopt, het heeft met de oorsprong van de achternamen te maken. Een Nederlandse achternaam met tussen...

Ik zie nu dat dat Onze Taal artikel het heeft over Patsy Van der Meeren en Wikipedia het over mevrouw J. Van Der Velde. Onze Taal zal wellicht iets meer gezag hebben.

kraamhol
esims2.0
#5362
Ik zie nu dat dat Onze Taal artikel het heeft over Patsy Van der Meeren en Wikipedia het over mevrou...

Dit is het verbeterpunten, kun je ophouden dit topic te bezoedelen?

Klootje Kriekeljon

Zijn nou zojuist de verstreken tijden achter de reacties (homepage overzicht) kloppend geworden? Zo ja, hulde.

esims2.0

Was dat dan anders dan de verstreken tijden hier? Ik moet eerlijk zeggen dat Wielerflits helemaal niet zo voortvarend is met het verbeteren van slordigheden.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Klootje Kriekeljon
#5364
Zijn nou zojuist de verstreken tijden achter de reacties (homepage overzicht) kloppend geworden? Zo...

Yes. Hoe het was ook niet meer van deze tijd. Nu tikt ie weer zoals ie thuis tikt. 

Als je een post op het forum plaatste en je wijzigde em bv een kwartier later, dan werd dat altijd weer als nieuw gezien en klom ie weer naar boven op de ladder. Dat lijkt ook passé.

Edit,  is toch niet passé. Esims z'n wijziging in het politiek correcte forum brengt Romans z'n hersenspinsel weer aan de top van de ladder 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
esims2.0
#5362
Ik zie nu dat dat Onze Taal artikel het heeft over Patsy Van der Meeren en Wikipedia het over mevrou...

Nooit geweten dat Johan Van der Velde een vrouw was.

Raul Alcala

Wat een ontzettend blitse vormgeving heeft wf nu zeg. Dat bordeaux rode is zo zen, dat je langer blijft. Slim, die restaurant look.

Avatar of
Maxim Horssels
admin
Klootje Kriekeljon
#5364
Zijn nou zojuist de verstreken tijden achter de reacties (homepage overzicht) kloppend geworden? Zo...

Jep, en de chat op mobiel is ook gefixt.

Raul Alcala

Nu is ie weer geel, hmmm

Avatar of
Maxim Horssels
admin

Wat hebben we deze week gefixt?

  • Mobiele website verbeterd
    • Artikelpagina geoptimaliseerd
      • wat pixels links en rechts gewonnen
      • Reageerknop die niet mooi stond uitgelijnd aangepast
    • Reactieblok verbeterd
      • Lege ruimtes weggehaald. Het oogt nu rustiger. Zeker wanneer je op een andere reactie reageerde kreeg je op mobiel een smalle kolom met tekst. Nu is het beter uitgelijnd
    • Liveblog op mobiel aangepast
      • Updates meer naar links gepositioneerd. Loze ruimtes weggehaald
    • Chat op mobiel verbeterd
      • Reageerbox duidelijk zichtbaar gemaakt
      • Nieuwe positie inlogknop wanneer je niet bent ingelogd
      • Preview scherm van wat je aan het typen bent verbeterd
      • Verzendknop op alle schermen duidelijker zichtbaar gemaakt
    • Titels in hamburgermenu geoptimaliseerd
  • Forum widget op homepage geupdate
    • styling + bug in de tijdweergave gefixt

kraamhol
Maxim Horssels
#5371
Wat hebben we deze week gefixt? Mobiele website verbeterd Artikelpagina geoptimaliseerd wat...

Heel mooi Maxim! De chat werkt nu prima op de phone. Op de laptop scrollt ie niet mee als je de liveblog scrollt (op firefox), is dat een bewuste keuze? Keep on the good work!

Edit: een spellingcheck op het forumveld zou nog een goede zijn.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Ik zal wel kleurenblind zijn dan, of teveel Bordeaux weggetikt

Wijsgeer

Als iets goed is mag het ook gezegd worden: complimenten Maxim!

AWestie

Het lijkt alsof ik weer vaker moet inloggen als ik op mijn desktop jullie site bezoek

En ik heb het idee dat bij sommige forumtopics ik automatisch word geleid naar de eennalaatste pagina in plaats van de laatste. Vervelend.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 213 214 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.