Ik betwijfel of werkelijk alle fora een offtopic-gedeelte hebben, maar dan nog; de vraag is waarom wielerflits zo´n gedeelte zou willen hebben? Dat lijkt mij een overweging die volledig los staat van wat normaal zou zijn.
Volgens mij was de gedachte erachter ooit dat het zou moeten voorkomen dat het in de reacties teveel offtopic ging. Dat het op die manier een bijdrage zou leveren aan de kwaliteit van de reacties. Wanneer nu in de werkelijkheid blijkt dat de strijdjes die daar worden uitgevochten, zich als giftige olievlekken over de rest van wielerflits verspreiden, dan lijkt mij een heroverweging van de ruimte voor een offtopic forum deel op zijn plaats.
Waarom zou een discussie over politiek, waarin voornamelijk vanuit extreme posities met drek naar elkaar wordt gegooid, gefaciliteerd moeten worden door een wielersite? Waarom zou je er als wielerflits niet gewoon voor kiezen om enkel nog ruimte te maken voor wieler gerelateerde discussies, spellen en aanverwante zaken? Ik denk dat het meteen heel veel eerdergenoemde problemen ook op zal lossen.
Hoe zit het eigenlijk met de forumregeltjes: vanochtend verscheen hier een stukje met quotes van Bruyneel waarin hij weer eens de kans kreeg zijn straatje schoon te vegen. Dat was ook mijn korte reactie. Maar even later is die reactie verwijderd, net als een andere, en kan er niet gereageerd worden op dit artikeltje.
Oprechte vraag dus: waarom kan of mag dit niet? Wordt Bruyneel uit de wind gehouden? Of is het hele onderwerp voor Wielerflits dood en begraven? Zo ja, waarom dan wel zo'n stukje plaatsen?
Denk dat mensen gewoon graag ergens komen waar ze bv niet alleen over de koers kunnen praten, maar ook over muziek. Wf faciliteert dat, omdat dat gewoon betekent dat en navenant meer kliks zijn, en derhalve interessanter voor adverteerders. Maar als er een politiek topic komt, zie je al snel de polarisatie toenemen, en zie je de trollen snel vanonder hun steen vandaan komen. En zie je dat flitsers die normaal heel aardig over de koers kunnen praten, ineens volledig blijken te zijn geradicaliseerd. Het Israel topic van een tijdje terug is vrij snel gesloten, dat werkt gewoon niet. Zelfde verhaal.
Oplossing? Moderatie, alleen voor leden, of gewoon forum weg.
De hele opleving is er gekomen sinds het door het 'Actief' deel tekens bovenin komt te staan. Zolang het in de krochten van het forum plaatsvind, heeft niemand er last van.
Ik vind dan ook dat er een andere indeling zou moeten zijn. Of de mogelijkheid om zelf aan te geven welke topics voor jou daarop zouden moeten verschijnen. Ik hoef al die off-topic troep niet op "mijn tijdlijn" om het maar zo te noemen.
Met mijn idee is het voor beiden opgelost denk ik. Al denk ik dat spelletjes rotzooi dat gebaseerd is op het echte wielrennen eerder op een wielerforum thuis hoort dan dat het off-topic deel de boventoon voert.
Vind dat hier plaats omdat het allemaal maar kan? Vooral de politieke kant, de wat heb jij op je boterham, zo ook de spellen rond andere sporten moeten toch een beter platform beschikbaar hebben dan Wielerflits? Ik zie het belang niet om off-topic te moeten kunnen discussiëren of praten met wielervolgers. Want dat is toch wat ik op dit forum verwacht te vinden...
Ja, maar los daarvan is 377 pagina's wegflikkeren vooral slecht voor het klimaat. Dus bezint eer ge begint. Ik snap best dat het een zware tijd is geweest voor de linkse rakkers. Gewoon ff laten rusten, de boel opladen, wellicht een likje verf. En het mag wat schuren. Till we meet again.
Dus bij deze oproep aan de redactie om het politieke forum niet te verwijderen. Noch te sluiten
Ik was gisteren nog mild richting romans, maar echt een belachelijk verzoek. Meneer is er klaar mee, de rest van de wereld doet er niet toe. En je opmerking over de initiële openingspost verwijderen is gewoon onzin. Je was bezig je eigen bijdrages te verwijderen, maar het diurde je te lang. Ik miste er al enkele recente van je.
Als jij er genoeg van hebt, prima. Ga lekker wat anders doen.
Ik probeer mijn reacties hier te beperken tot het spel dat ik nog speel, maar lijkt me wel duidelijk dat dit forum binnenkort gesloten zal worden.
Raul en zijn vriendjes zijn een bende bullebakken op de speelplaats die alle vertrouwde gebruikers stelselmatig wegpesten met hun onhophoudelijke stroom aan berichten die onder een dun laagje fatsoen de gortigste praat verkopen en iedereen die er tegenin probeert te gaan overstelpen met reacties zonder enige openheid tot discussie, diepgang of nuance.
Iemand als Romans die dan tenminste nog begrepen heeft dat een gezonde discussie forums als deze interessant kan maken heeft dan meer geduld dan de meesten, maar des te logisch dat ook dat eens op raakt.
Wielerflits slaagt er al hele tijd niet in van het forum een meerwaarde te maken (of over de lat van de journalistieke minimumkwaliteit te springen, maar da's een andere discussie), dus sluiten zal wel de volgende stap zijn, gok ik.
Enfin, ik ga er geen discussie van maken en focus me terug op het jaarspel dat nog de enige reden van mijn aanwezigheid is, maar af en toe jeuken de vingers dan toch net iets te veel.
Misschien kan de redactie een poll openen... Mijn stem kent iedereen al: gewoon sluiten die handel - heeft niets met wielrennen te maken en het beerputje loopt al te vaak over naar andere delen van Wielerflits. Het is natuurlijk ook geen toeval dat net zo'n polariserend topic verschillende van de seriële gebanden aantrekt.
Ja die snap ik ook niet helemaal. Er komen flitsers hier die maar blijven klagen over de offtopic. Waarom? Je hoéft het niet te lezen. Zelf vind ik al die spelletjes onzin bagger, het verneukt het hele actieve topics gedeelte.
Overigens, wat mij betreft mag het poli topic wel weg, indien daar niet gemodereerd wordt. Er zijn veel trollaccounts actief, er is een bak antisemitisme, de pogroms worden verdedigd. Kan blijkbaar allemaal op een wielersite.
Omdat de giftige strijdjes doorsijpelen naar de rest van wielerflits (zie enkele posts hierboven als voorbeeld). Daarmee schiet het zijn doel voorbij. Ruimte voor een offtopic gedeelte om de community te versterken zou ik kunnen begrijpen, maar waarom er ruimte zou moeten zijn voor een politieke discussie vanuit diep ingegraven posities is mij een raadsel. Genoeg andere plekken op het internet om over politiek te discussiëren.
Toen er een ander forumtopic werd gesloten liep de beerput helemaal over naar de rest van de website. Mijn oproep is om dit topic vooral open te houden, juist omdat de meeste rotzooi zich dan centraliseert in 1 topic. Wil je het niet lezen, dan open je het topic niet. Heel simpel. Ik vind het echt krokodillentranen huilen van mensen die zich ergeren aan dit topic. Nogmaals, open het dan niet.
Er is ruimte omdat het veel clicks oplevert, het is echt niet zo moeilijk hoor. Wat wf wel mag stoppen, zijn die dubbele topics zoals bv 2 over muziek, 2 over politiek, etc. Als je gewoon een vast lijstje met topics hebt, hoeven de rare pipo's niet telkens maar nieuwe topics aan te maken. Dus gewoon 1 topic muziek, 1 topic spelletjes, 1 topic verbeterpunten, 1 topic overig. Oh ja, en 1 topic 'wat heeft u erop':)
Wielerflits moet rotzooi niet tolereren op hun site. Het is wat het is, ook al is het in een donker hoekje. Het haalt de hele site naar beneden. Verder volledig een met Leukefans.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.