Verbeterpunten Wielerflits

1 2 ... 239 240 241 242
Limal

Afgelopen nacht weer drie "users" die vanuit een nieuw account spamberichten met potentieel gevaarlijke links plaatsten op het forum. Ging er geen toets komen op de eerste posts van nieuwe gebruikers om dit te voorkomen?

Ik zou die spamberichten rapporteren als ik dacht dat het zin had, maar toen ik dit een tijdje geleden deed bleef het bericht gewoon lekker staan.

Laatst gewijzigd
AWestie

De bovenste balken zijn weer een rommeltje. Ik probeer een printscreen in mijn bijdrage te plakken, maar dat lijkt niet te werken.

Klootje Kriekeljon

Gaat er nog iets gebeuren aan leden die hier alleen maar bezig zijn met provoceren en op de man spelen? Of is alles geoorloofd? Want dan trek ik mijn oorlogsjas aan.,

Romāns Vainšteins

Er gaat niks gebeuren, open die zolderla, pak er een mooie uit en paraderen met die hap.

S. Morgenstern

Ik zou vanuit de redactie geen blijvende oplossing verwachten voor kraamcarnatie, Stoemper zoveel en 6.0 tot 10.0.

esims5.0

Het is behoorlijk vals en hypocriet wat er nu geprobeerd wordt. Dat ik een jaar geleden (of zo) een nieuw muziektopic gestart ben is een doorlopende bron van ergernis voor sommigen, omdat zij hun zwarte muzieksmaak als het ware geloof beschouwen. Ik heb onlangs nog tevergeefs gevraagd of er een muziekvideo van Lemond/Raul in mijn topic verwijderd kon worden, eerst aan Raul zelf, later aan Wielerflits, maar dat gebeurde niet. Vanmorgen verscheen er iets over opvoedkundige waarde aan mijn adres. Ik had ervoor kunnen kiezen om dat te laten passeren. Dat heb ik niet gedaan, maar dat moeten sommigen hier nu niet het heilige boontje gaan zitten uithangen.

Laatst gewijzigd
Maxim Horssels
admin

Mijn conclusie is dat we (wielerflits) hopeloos falen in het verbeteren van de sfeer in sommige topics. De rotte appelen blijven terugkeren. Bannen helpt niet, vriendelijk (en dringend) vragen om niet meer te reageren helpt ook niet.

Enige oplossing is huisregels nog strakker handhaven en rücksichtslos bannen. Maar gaat dat de sfeer verbeteren?

esims5.0

Ik ga het gewoon eens hardop zeggen: ik vind dat jij een rotte appel bent Maxim. Ik ben een paar keer hier geband zonder enige goede aanleiding vooraf en zonder uitleg achteraf. Maar bij die eerste keer werd wel gevraagd om excuses te maken. Ik ga principieel geen excuses maken als ik niet weet waarvoor. Enige tijd geleden heb je mij van dit forum gegooid vanwege een bericht waarin jij werd beschuldigd van nazi-praktijken. Ik had helemaal niets met dat bericht te maken. En dan volgen ook geen excuses, of het ongedaan maken van zo'n ban. Je gedraagt je als een omhooggevallen nobody.

SprintMaster

Tja, sommige vooruitgang geeft ongewenste gevolgen: livechats vinden velen onmisbaar en zijn vaak leuk om te volgen maar het zorgt er ook voor dat er veel off-topic (o.a. politieke) discussies in ontstaan omdat de chat vaak al s'ochtends vroeg wordt geopend. En dat verspreidde zich als een olievlek naar het Off-topic forum. Zolang men zich maar gedraagt geen probleem maar je hoeft er maar een paar rotte appels tussen te hebben en de hele boel ontspoort wat je dus ook steeds terug ziet komen. Ik denk dat het (helaas) ook een afspiegeling is van de huidige maatschappij, de verhuftering. Gewoon nergens naar willen luisteren en keer op keer terugkeren na de zoveelste ban. We kennen de namen en de rugnummers. Het is hetzelfde als wat je bij de ondergrondse papier en glasbak containers ziet: telkens wordt er een lading rotzooi naast gedumpt. Keer op keer word het opgeruimd en steeds gebeurt het opnieuw. Het is gewoon de mentaliteit van een groep mensen die niet deugt. Ik denk dat velen het al op gegeven hebben en slapend lid zijn. 

Laatst gewijzigd
Poeksel

Het is moeilijk om zoiets goed te doen, Maxim. Als je niets doet gaat mensen zeuren, als je wel iets doet gaan mensen je uitschelden. 

Ik heb wel het gevoel dat het forum (om wat voor reden dan ook) minder populair is geworden. Dit jaar hadden we veel moeite om genoeg deelnemers te krijgen voor de Afvalkoers klassiekers, terwijl voorheen het spel vaak in een paar uur vol zat. Klopt dat gevoel met jullie cijfers? 

Il Leopardo della Primavera
Maxim Horssels
Mijn conclusie is dat we (wielerflits) hopeloos falen in het verbeteren van de sfeer in sommige topi...

Strakker handhaven lijkt me geen slecht idee. Op het forum is er uberhaupt geen handhaving.

Limal
Maxim Horssels
Mijn conclusie is dat we (wielerflits) hopeloos falen in het verbeteren van de sfeer in sommige topi...

Het is heel duidelijk dat de probleemgebruikers zich vooral "vinden" in de off-topic forumtopics. Sluit die gewoon af. Wielerflits moet draaien rond beleving bij het wielrennen, niet rond politiek, muziek, etc. Je ziet dat ook goed in het aantal gebruikers: bij de off-topic secties zijn er telkens slechts een handvol (regelmatig) over-elkaar-heen-rollende users actief, bij de topics over ploegen en wielerspellen zijn er veel meer verschillende gebruikers betrokken.

Sluit de of-topic sectie volledig af, en moesten het handvol probleemgebruikers dan de wielergerelateerde topics beginnen teisteren, modereer dan snel en streng wanneer goedbedoelende wielerfans dit rapporteren.

Ook nog eens mijn oproep herhalen om spam weg te modereren wanneer dit gemeld wordt. Jullie hebben een forum, jullie zijn verantwoordelijk voor wat daar verschijnt/blijft staan.

Laatst gewijzigd
esims5.0

Ik vind ook dat de off-topic topics zo een slechte naam krijgen, maar hetzelfde soort getreiter vindt als ik het goed begrijp plaats tussen fanclubs van wielerploegen. Waar het nu veelal op neerkomt is het maar doorgaan met bepaald gedrag in de wetenschap dat Wielerflits toch niet optreedt, en niet de minste vorm van doortastendheid heeft. Als ik aan iemand vraag om een bericht te verwijderen in een door mij gestart topic, dat vervolgens niet gebeurt, en ook niet wanneer ik het aan WF vraag, dan lijkt er toch iets anders aan de hand te zijn.

Laatst gewijzigd
Limal

Overigens lijken de commentaarsecties bij artikels mij tegenwoordig wat beter dan een tijdje geleden, op het teveel aan gratuite anti-fan dopingbeschuldigingen na dan.

Modereren jullie daar actiever dan vroeger?

Maxim Horssels
admin
Limal
Het is heel duidelijk dat de probleemgebruikers zich vooral "vinden" in de off-topic forumtopics. Sl...

Het sluiten van de huidige offtopic onderwerpen is iets wat wij ook als mogelijke oplossing zien. Naast natuurlijk nóg consequenter en structureler handhaven.

Nagenoeg alle 'gemelde reacties' die wij ontvangen komen uit deze offtopic sectie. We moeten er wel voor waken dat sluiten deze topics het probleem niet verplaatst naar topics waar het nu gewoon goed gaat. Benieuwd hoe anderen hier over denken.

Overigens was het probleem met de spam zo goed als opgelost. Paar maanden geleden hebben we hier enkele fixes voor doorgevoerd. Helaas zie ik de laatste dagen weer nieuwe accounts opduiken. Hebben ze toch weer een gaatje in het hek gevonden. Gaan we mee aan de sloeg. Alles wat we tegenkomen wordt direct verwijderd en geblokkeerd. 

Whyze Katje
Maxim Horssels
Het sluiten van de huidige offtopic onderwerpen is iets wat wij ook als mogelijke oplossing zien. Na...

Het is een lastige omdat inderdaad mensen die gebanned worden vrolijk terug keren met een ander IP en een andere naam. Ik vermoed dat ze vaak snel genoeg door de mand vallen maar goed het bezorgt sites (en niet alleen hier vermoed ik) handen vol met werk. Ik weet echt niet of het sluiten van off topic onderwerpen gaat helpen. Eerlijk gezegd ben ik blij dat het gedoe en geneuzel daar blijft. Zelf kies ik er voor om niet aan de chat deel te nemen en zoveel mogelijk van het forum weg te blijven, daarnaast negeer ik een aantal notaire sfeerverpesters volkomen. Natuurlijk is dat wel een beetje triest, dat je als gebruiker hier delen van de site mijd vanwege andere gebruikers. Maar gezien hier een klein clubje van mensen is die blijkbaar niet veel beters weet te doen dan sfeer verpesten is heel strak modereren en blijven bannen waarschijnlijk de enige oplossing. Sign of the times, Maxim, we leven in een wereld waar fatsoen en respect er voor sommingen niet meer toe doen, maar trollen, anderen uitschelden, respectloos gedrag in bepaalde kringen juist gewaardeerd worden. Volgens mij is vooral volhouden in fatsoen en respect, telkens maar weer tonen dat het anders kan, telkens maar weer aangeven dat er grenzen zijn, de enige manier om dat fatsoen en dat respect uiteindelijk terug te krijgen maar het zal iets zijn van de hele lange adem helaas.

Etika

Topics sluiten, streng modereren, blijven bannen, ... wat een onzin allemaal. Het is goed zoals het is, er zijn nog geen doden gevallen. Je leest toch wat je wil lezen.
Top 3 van mijn ergernissen op WF :

3. Hufters, trollen : negeren

2. Mensen die een ban vragen voor iemand : zielig

1. Remco-bashers : allemaal bannen gvd !

esims5.0

De flitsers van fatsoen stonden als eerste klaar om een wit voetje te halen. En dit alles ironisch genoeg naar aanleiding van een bericht van Klootje die vast Lemond/Raul niet bedoelde.

Marik

@Maxim, de laatste dagen worden er nieuwe topics aangemaakt enkel bedoeld voor commerciele doeleinden en/of spam. Ik heb er een paar gemeld. Wellicht een idee om daar even een paar dagen actief op te modereren en deze berichten of topics meteen weg te halen?

Romāns Vainšteins

Ik had dit even gemist, deze herhaling van zetten.

My 2 cents

Neem eerst kraamwhatever als centrum waar je vanaf moet: een betere definitie van sneue kruiptrol uit de stoffige randjes van je ongebruikte bijkeukentje waar ratten nog met dichtgeknepen neus voorbijlopen bestaat er immers niet. 

Flikker dan het héle forum (ga spelletjes maar ergens anders doen, wanneer je dat echt wil lukt dat vast wel) en de héle chat (met de bagger die daar staat, inclusief zielige geilemannenpraat, kan toch geen weldenkend mens tevreden zijn?) WEG! Weg! weg weg weg (Belifante, J., 1981).

Hou alleen de nieuwsartikelen over en richt je op professionalisering hiervan (met wat mij betreft gecentraliseerde discussie-topics, in ruil voor de 888(8) extra 'Wow! MvdP tilt fiets met pink op',  'REVKET nieuw schatje? Lacht wel érg lief naar fan', 'Wat gaat er om in van Aerts hoofd, we spraken met Martin Gaus' & 'Talentvolle jonge Est verslaat onlangs door proteam aangetrokken Colombiaanse routenier in koers op ander continent' 

Om dit geven & nemen alsmede het verlies van de chat te compenseren volstaat de terugkeer van 'volg hier'.

Laatst gewijzigd
Maxim Horssels
admin
Marik
@Maxim, de laatste dagen worden er nieuwe topics aangemaakt enkel bedoeld voor commerciele doeleinde...

Zijn we aan het doen!

Ook alles wat we via de 'gemeldde misstanden' binnenkomt pakken we meteen op. Dank aan iedereen die het meldt. 

De fix gaat niet lang op zich laten wachten. We weten wat het is, maar zoals wel vaker, is niet heel simpel om te fixen.

Marik
Maxim Horssels
Zijn we aan het doen!Ook alles wat we via de 'gemeldde misstanden' binnenkomt pakken we meteen op. D...

thx voor je reactie!

Limal
Romāns Vainšteins
Ik had dit even gemist, deze herhaling van zetten. My 2 cents Neem eerst kraamwhatever als centrum w...

Waarom zouden de spelletjes weg moeten, Romans? Dat is zowat de enige afdeling van WF waar het consistent én over wielrennen gaat én alle gebruikers respectvol met elkaar omgaan.

Romāns Vainšteins

Die hoeven niet zozeer weg maar je kan toch moeilijk het hele forum wegsmijten maar wel de spelletjes houden. Als mijn oplossing luidt: forum weg is dat dus per definitie inclusief spelletjes.

nasibal
Maxim Horssels

Ja, 100% gaat dat de sfeer verbeteren.

Dit forum is op vele plekken verworden tot een plek waar een vast clubje van een man of zes alleen nog maar bezig is met zichzelf op de borst kloppen, elkaar de maat nemen en e-snikkels vergelijken. Stel je eens voor dat dit in een fysieke ruimte gebeurt. In die kamer wil je toch ook niet meer zijn op een gegeven moment?

Verwijder het gedrag dat er aan bijdraagt dat iedereen wegblijft. Dan komen er vanzelf nieuwe mensen binnen de ruimte om een prima sfeer te creëeren. Mensen die er nu met geen haar op hun hoofd over denken om zich hier tussen te mengen. En als de oude lui zien dat ze daar toch weer graag aan mee willen doen, prima. Zolang ze zich gedragen.

Het forum zou ik overigens altijd openlaten, anders verplaatst het bewuste heerschap zich gewoon weer (in nog grotere mate) naar de commentsectie en overige chats. 

1 2 ... 239 240 241 242

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.