1000 comments, die tijd heb ik dan even gemist. Maar tijden veranderen, de techniek is zover dat een liveblog (die actueel gehouden wordt) en chat naast elkaar kunnen bestaan. Zeg eens aaaa zou ook minder succesvol zijn.
Punt is nu vooral dat er 2 prachtige koersen bezig zijn, en wf daar weinig mee doet.
Ook vele malen vriendelijker om te modereren. Sws if its not broke, don't fix it. Wat leden vinden die hier gekomen zijn omdat ze een dagbesteding nodig hebben is niet zo interessant, als je het mij vraagt. Ga lekker naar een chatroom als je dat zoekt. Ik geef met liefde muziektopics, etc.op om weer terug naar de oude manier van doen hier te gaan. Gewoon omdat je objectief moet toegeven dat daar weinig noodzaak voor is.
"What is buried don't try to dig it up'. Boerenkoolversie van het feit dat het 2025 is, en die halve drol die terugverlangt naar het volghier wakker moet worden.
@Beheer: misschien kunnen jullie eens duiding geven over het hoe en waarom van het wel/niet hebben van een liveblog? Ook gister weer, behoorlijk interessante en spannende koersen. Waarom die stilte? Of is de moderator van dienst op wintersport?
Zoals eeerder gezegd, ipv dat huillen om terugkeer van het nietwerkende bespreekhiervolghier, waarom niet zelf een forumtopic starten met de betreffende koers? Daar kun je dan prima zien dat er hooguit een halve drol inzit die er slecht uitkomt. Of gaat het misschien niet daarom, gaat het misschien alleen maar om het klagen om het klagen?
We wachten gewoon rustig af tot er weer een liveblog is, wat mij betreft is die onderscheidend en prima werkend. Hopelijk dit weekend voor de finale vd beide rittenkoersen, de gouden combo liveblog-chat-stream, zin an!
Het werkt niet via een forumtopic: het móét via de nieuwsartikelen.
- Ten eerste omdat iedereen het dan beter ziet en er makkelijker bij kan.
- Ten tweede omdat de vormgeving van het forum niet past bij volg hier en die onder de nieuwsartikelen wél.
Ze hebben het al eerder geprobeerd: van 'ga hier maar volghieren terwijl wij ons storten op het niet-modereren van de infantiele chat'. Tuurlijk werkt dat niet, gewoon volg hier als nieuwsartikel, zoals het hoort.
Okay, die snap ik nog wel, op het forum staat het wat verder verstopt. Maar verder zou ik niet weten waarom de layout op het forum minder goed zou werken dan bij de nieuwsartikelen. Laten we het in ieder geval maar eens zijn met dat het irritant is dat er nu niets is. Er gebeurt zoveel in deze rittenkoersen momenteel, dat het volgen (in welke hoedanigheid dan ook) mooi zou zijn.
Het enige irritante aan de chat naast het liveblog vind ik dat als het te druk wordt je de interactie met andere flitsers verliest. En als de liveblog achterloopt op de actualiteit. Verder vind ik het allemaal prima 'tools'. Ik snap overigens wel degelijk dat het niet voor iedereen bedoeld is, als er teveel offtopic wordt geluld in de chat. Maar dan kun je gewoon wegblijven.
Dat is de omgekeerde wereld natuurlijk he? Dat mensen die in een liveblog van een wielerwedstrijd in de bijbehorende chat over exact die wielerwedstrijdwedstrijd willen kletsen maar weg moeten blijven als er teveel offtopic wordt geluld? Het laat denk ik ook gelijk het issue zien: En klein groepje denkt hier een speeltuin gevonden te hebben en de rest moet zich daar maar aan aanpassen of wegblijven.
"Als je graag offtopic wil lullen ga je maar lekker msn'en" was meer op z'n plek geweest.
Op het gebied van interactie waren de hoogtijdagen van Wielerflits toch echt wel rondom die volg-hier berichten. De website is daarmee toch wel een deel van zijn hart, ziel, zaligheid en ander onderscheidend vermogen verloren.
Heel goed gesproken Nasibal. Dat was exact de kern van WF. Ik snap dat de wereld is veranderd en dat je nu bijna alles kan zien.
Jaren geleden hadden we een prachtige 'volg hier' van de Giro met 50man vooruit, Nibali/Evans Giro, de avonden over Californië/Canada etc. Hele dag WK.
Nagenoeg geen gezeik.
Bovendien is het ook onzin, want een forum was in 2010 al een verouderde manier van online interactie. Waar zie je nog fora?
Een geraakte open zenuw kennelijk. Plek om te triollen mag natuurlijk niet afgepakt worden. Sociale werkplaats, vrijwilligerswerk of een hobby zoeken is de oplossing voor het echte probleem.
Laten we in ieder geval geen gehoor geven aan wat die 3-4 recidivisten wel of niet willen.
Opvallend dat juist flitsers die je nooit op de chat ziet en zelden reageren op artikelen hier zo'n sterke 'mening' over hebben. Dus is het gewoon zeuren om het zeuren, probeer eens een positieve bijdrage te leveren. De liveblog is echt helemaal prima, daar is koersinfo verzameld, interviews, profielkaartjes, achtergronden. Kudoos voor wf voor een dergelijke tool. En ja, vaak ook een chat, als ie start zonder dat de koers begonnen is wordt er offtopic geluld ook, wat is daar in hemelsnaam mis mee?
Ik begrijp overigens wel de nostalgie. Toen ik wf ontdekte, was er het volghier, was voor mij een goede info bron, want er was weinig anders nog. Vrij weinig dagelijkse nieuwsitems, veel koersen waren niet eens live te zien. De wielerwereld is veranderd, de wielervolgerwereld dus ook. Veel mcdonalds, een overdaad aan info, maar je kunt er voor kiezen daar niet in mee te gaan. Dat lijkt me een gezondere keuze dan hier op wf keer op keer te gaan zeuren.
Peace...
De keren dat ik de chat een kans wou geven ben ik er altijd snel weer vertrokken vanwege het bedenkelijke niveau en de manier waarop een handvol lui het gebeuren (denken te moeten) domineren. Ik kan niet voor anderen spreken, maar dat is dus de reden dat ik daar niet zit.
Ook van mij nog een stem voor het opnieuw invoeren van het goeie ouwe 'Volg hier' format.
Niks peace, opzouten met je zalvende net alsof je er boven zweeft of zo taal/oproep/wat het ook is. Je bent werkelijk de enige die vóór is, ik hoop dat je er alleen eindigt, nou ja, met je 888 dan.
Met volg hier was het leuk om samen koers te volgen en, wanneer je zelf met de fiets weg was oid, achteraf het verloop en de beleving te lezen. Nu met dat liveblog/chat is daar nietsch van over, alleen maar een stelletje mongolen met mongolenpraat, alles wég. Daar moet je niet als een stonede hippie vrede mee hebben maar doorlopend/onuitputtelijk kwaad over zijn!
Links heb je een live blog dat standaard achterloopt, vervelende hyperfocus heeft (de standaard poppetjes) geen humor heeft..
Rechts heb ruziënde sukkeltjes en een discussiethread die vanwege de beperkte ruimte beperkt is..
Met volg hier werd de community in zijn kracht gezet, livechat/blog zet deze weg als achterlijke lulletjes.
Je ziet inderdaad dat een iniatief zoals gister om het over de koers te hebben (offtopictopictopic) uitermate succesvol is. Alle drollen daar verzameld. Ik stel voor dat iedereen die op een dergelijke manier het over de koers wil hebben het zo doet, alle anderen zitten dan gewoon op het liveblog (als ie er is, hopelijk dit weekend?). Iedereen tevree toch?
Edit: @Limal ik denk dat de tijden zodanig zijn veranderd, dat zo'n volghier gewoon niet meer werkt, teveel info te halen op vele plekken. Vandaar dat wf ook is gestopt met het initiatief afgelopen jaar met bespreekhier. Ik beweer overigens niet dat de chat altijd zo geweldig is, vooral tegen het einde van de koers aan zie je veel trollen verschijnen en loopt iedereen maar te roeptoeteren. Alles valt of staat met een duidelijke en consequentie moderatie, ook in de chat.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.