Verbeterpunten Wielerflits

1 2 ... 241 242 243 244 »
Whyze Katje
Limal
De keren dat ik de chat een kans wou geven ben ik er altijd snel weer vertrokken vanwege het bedenke...

Ik heb in het verleden een tijdje meegelezen met de chat en kan het volledig eens zijn met LImal. Ik omschrijf de chat voor mezelf als een oude (ik zal het iets netter moeten omschrijven, dan ik in gedachten heb) mannetjes kroeg. En nee daar voel ik mij niet welkom. Een volg topic is beter beheersbaar en modereerbaar en zou ook mijn voorkeur hebben. Ouwe mannetjes praat aan de virtuele toog is overigens prima hoor, ik wil het ze zeker niet ontzeggen maar kan dat svp in een privé chat? Mogelijkheden genoeg zou ik zeggen. Mij zal je in ieder geval niet zien  in een ouwe mannetjes kroeg, niet virtueel en ook niet live overigens.

Whyze Katje
Limal
De keren dat ik de chat een kans wou geven ben ik er altijd snel weer vertrokken vanwege het bedenke...

Sorry dubbele reactie, haperende verbinding blijkbaar

Laatst gewijzigd
Poeksel

+1 voor volg hier (maar ik ben dan ook van de oude stempel).

telkraam
Klootje Kriekeljon
Ik heb vanuit principe nooit in de chat gereageerd. Verder exact wat RV zegt, lekker op jouw moment...

Daar zit 'm de cru, 'lekker op je eigen moment teruglezen', die snap ik helemaal, maar dat is een ander iets dan een chat die direct meeloopt met de actualiteit. Voor beiden valt wel iets te zeggen. Een terugkeer van volghier gaat echter niet happenen jongens, tijden zijn veranderd.

@whyzekatje ik heb al eens gepleit voor het lostrekken van de chat vd liveblog, zodat je hem ook weg kan klikken, een aantal livestreams hebben bv die mogelijkheid. Ook zijn er al vele verzoeken geweest voor een wielercafé. Maar hij zit nu eenmaal vast aan het blog, het zal met de kliks te maken hebben. En het schermpje is uitermate smal, dat dan weer door de reclame. Feit blijft dat het liveblog een mooi iets is, MITS goed bijgehouden.

Il Leopardo della Primavera

Wel fijn dat Telkraam blijkbaar een alter ego is van Maxim, die ons even komt vertellen dat het Volg Hier topic niet terugkomt. Misschien moet telkraam/maxim op een ander platform lekker zelf een chat maken als hij dat zo graag wil, kan bijvoorbeeld prima op discord, er is letterlijk niemand die je tegen houdt.

Ik zou ook wel blij worden van een Volg Hier topic trouwens, om de groep nog even extra kracht bij te zetten. 

telkraam

Blijkbaar wat meer flitsers die pro volghier zijn dan ik dacht. Waarom niet allen naar: Bespreek hier — Forum

Probeer daar gewoon leven in te blazen, het is echt niet zo moeilijk, als het niet zeuren om het zeuren is.

Maxim Horssels
admin

Beste plek voor de Volg hier/bespreek hier blijft wat ons betreft hier op het forum. Net als vorig jaar zouden we onder de uitgelichte artikelen op de homepage een link naar het desbretreffende topic kunnen plaatsen.

Overigens kan iedereen een Bespreek hier-topic aanmaken. Wachten op de redactie is niet nodig.

Il Leopardo della Primavera
Maxim Horssels
Beste plek voor de Volg hier/bespreek hier blijft wat ons betreft hier op het forum. Net als vorig j...

Het lijkt er wel sterk op dat veel mensen ondanks een uitgelicht blokje de weg naar het forum niet weten te vinden. Het helpt er ook niet bij dat je een apart account voor het forum aan moet maken, ik kan me voorstellen dat lang niet alle vaste bezoekers dat hebben.

Wat is de reden dat een 'traditioneel' volg hier topic/nieuwsbericht niet meer kan?

Wheely

Voor Wielerflits zelf lijkt me een traditionele "volg hier"ook vele malen beter gezien de trafic etc.

"Volg hier" is altijd al de meest plezante manier geweest om de koers te bespreken. Chat is gezellig maar gaat te teveel off topic. Op het forum gebeurt niets.

Mijn twee knaken.

Romāns Vainšteins

De vormgeving hier past NIET bij volg hier, pas het aan en het gaat lopen. Kleinere blokken en mogelijkheden om te reageren op elkaar (draadjes) ook veel langere pagina's of desnoods 1 lange. Niet dit.

telkraam

@Maxim waarom is de lay-out van het forum zo anders dan het reactiegedeelte bij artikelen? Want dat zou veel oplossen denk ik, waaronder het direct op elkaar reageren zoals hierboven gewenst. En meer samenhang mbt de gehele website.

Limal
Maxim Horssels
Beste plek voor de Volg hier/bespreek hier blijft wat ons betreft hier op het forum. Net als vorig j...

Maxim, als je het 'Bespreek hier' topic eens kritisch bekijkt kan je toch enkel besluiten dat dit een disfunctioneel zootje is? https://forum.wielerflits.nl/c/31-bespreek-hier

Je hebt de afgelopen tijd meermaals aangegeven dat je de community terug wil opwaarderen. De community heeft nog vaker aangegeven dat 'Bespreek hier' niet werkt voor het volgen van wedstrijden. Ter herinnering een linkje naar de laatste keer dat er een 'Volg hier' was bij Parijs-Nice: https://www.wielerflits.nl/volg-hier/volg-hier-de-zware-slotrit-in-parijs-nice-2022/

Waarom werkte dat? Omdat het mooi overzichtelijk was - een korte beschrijving van de rit van de dag waaronder er meteen gereageerd kon worden. Steeds prominent aangekondigd ook op de hoofdpagina.

Zeggen dat gebruikers zelf maar topics moeten aanmaken vind ik nogal geringschattend naar jullie community toe - alsof deze (in het verleden toch) belangrijke component van het platform WF geen aandacht verdient en best ergens in het achterkamertje verborgen wordt.

PS: het forum is vandaag ook tergend traag.

xistnc

Ik snap die drang naar een chat niet zo goed. Die ontspoort vaker wel dan niet en steevast door dezelfde types, ook al hebben ze dan wisselende nicknames. De combinatie met een liveblog werkt ook niet, want die loopt altijd achter ten opzichte van andere kanalen.

Als goed voorbeeld van waarom je geen chat moet willen zou je hier een kijkje kunnen nemen:  https://www.wielerflits.nl/live/tour-2020-liveblog-openingsetappe-in-nice/

Geef het laden wat tijd, want die chat zit zo goed als verstopt met oneindig veel diarree. Waarom WF zo'n darkweb faciliteert weet ik niet. Als alle Kraamvisite, Michieltjes (beide in voortdurend wisselende gedaantes) en andere ongedierte zich daar terugtrekt zou het nog wat nut kunnen hebben, maar helaas komen die ook voortdurend de reguliere topics onderschijten.

Sunneklaas

Pro chat want veel rapper, anti Xistnc omdat onnodig verraden (van een bekend gegeven) altijd afkeur geniet.
Zie het probleem van een vermeend tragere liveblog ook niet. Als je dan toch niet kijkt maakt het ook niet uit of je de info een half minuutje later krijgt.

Laatst gewijzigd
Wheely

Het is gewoon jammer en ook een beetje dom dat WF geen gehoor geeft aan de "volg hier" behoefte. Het koersseizoen is volop bezig met twee WT rittenkoersen tegelijkertijd. Er valt genoeg te bespreken. 

telkraam

Er was deze week veel te bespreken, 2 belangrijke rittenkoersen, vooral raar dat wf geen liveblog heeft, gemiste kans. Over volghier hoeven we het geloof ik niet meer te hebben, die is voorgoed ribbidibie, en terecht.

nasibal
Wheely
Het is gewoon jammer en ook een beetje dom dat WF geen gehoor geeft aan de "volg hier" behoefte. Het...

Wat Maxim denk ik probeert te zeggen is:

We hebben als wielerflits geen tijd/zin/behoefte/middelen/vul in om bij elke wedstrijd een nieuwsbericht op de website aan te maken, daaronder de commentsectie te modereren en vervolgens met blijvende reacties te zitten. Het liefst houden we zonder al te veel moeite de frontpage netjes, voorzien van clickbaitartikelen en overige europuntengeneratie en kunnen we eigenlijk ook niet wachten tot we daaronder gewoon elke reactiemogelijkheid kunnen sluiten. 

Het forum aan de achterkant valt toch niemand op (op de mobiele website is het zelf al geen onderdeel meer van de belangrijkste kopjes onder het menu), daar kunnen wij ons aan onze verantwoordelijkheid onttrekken en kan iedereen die dat wil lekker zijn gang gaan tussen alle spam en andere offtopic zooi. Kunnen we mooi die liveblogs ook steeds vaker 'vergeten', want we hebben immers een prima alternatief op het forum. Dat dat niet werkt ligt aan de users, die laten zich immers constant van hun slechtste kant zien. 

Communities zijn geweldig zolang ze van iemand anders zijn. 

En fair, die keuze is aan hem. 

Laatst gewijzigd
Poeksel

Ik mis nu wel een likeknop op het forum.

Klootje Kriekeljon

Nasibal +100

Retro Lex

Beste Redactie,

Betreft de nieuwsvoorziening in ParisNice.  Deze week viel Santiago Buitrago uit. ( 2 sterren in de voorbeschouwing ). Ik moest op een andere wielersite lezen wat er gebeurd was.   Vandaag viel Skjelmose uit  stond 3e ( met 3 sterren in voorbes. )    Ik zou het op prijs stellen als jullie ook aandacht besteden aan zulk soort belangrijke renners.   Er zijn meer renners dan Wout Matje en remco....

En Ja ik mis ook het volgtopic, 

telkraam

Ik denk dat het vooral de lezers ipv schrijvers zijn die lopen te zeuren om terug in de tijd te gaan. Want geen enkele heb ik ooit een poging zien doen om leven te blazen in het bespreekhier of liveblog. Dus aan die zeurpieten: gebruik de tijd die je besteedt aan het zeuren aan een bijdrage in het bespreekhier. Anders wordt het zo'n familie knots hier (ouwe zemelaar).

Peace...

1 2 ... 241 242 243 244 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.