Vandaag voor de tweede keer deze mail ontvangen: "Dit is een melding om je te laten weten dat een bericht op ons forum automatisch als in overtreding met de regels gemarkeerd is. Ons moderatieteam zal het beoordelen en de markering verwijderen als dit een vergissing was."
Toen ik het bericht poste in dat topic zat de telling al op pagina 15 i.p.v. 12. Er zijn dus blijkbaar nog zo'n 75 berichten die er uit gehaald zijn en / of nog gemodereerd moeten worden.
Dit is toch geen doen meer? Er zijn blijkbaar verboden woorden (H a m a s en/of P a l e s t i j n. ) waardoor een bericht er niet door komt. Mijn bericht was opbouwend bedoeld maar als het op deze manier gaat zonder enige terugkoppeling waarom het in overtreding zou zijn dan hoeft het voor mij niet meer. Gooi dat hele topic dan maar dicht.
Vandaag voor de tweede keer deze mail ontvangen: "Dit is een melding om je te laten weten dat een bericht op ons forum automatisch als in overtreding met de regels gemarkeerd is. Ons moderatieteam zal het beoordelen en de markering verwijderen als dit een vergissing was."
Toen ik het bericht poste in dat topic zat de telling al op pagina 15 i.p.v. 12. Er zijn dus blijkbaar nog zo'n 75 berichten die er uit gehaald zijn en / of nog gemodereerd moeten worden.
Dit is toch geen doen meer? Er zijn blijkbaar verboden woorden (H*m*s en/of P*l %st^@n. ) waardoor een bericht er niet door komt. Mijn bericht was opbouwend bedoeld maar als het op deze manier gaat zonder enige terugkoppeling waarom het in overtreding zou zijn dan hoeft het voor mij niet meer. Gooi dat hele topic dan maar dicht.
Ik las zojuist het artikel over de reactie van de UCI op alles in de Vuelta. Ik vond het echt een super artikel. Niet alleen omdat ik het er volledig mee eens ben, maar ook (merkte ik achteraf) omdat alleen de slecht geschreven inleiding geen quote is. Het zou jullie echt helpen als er wat meer aandacht zou gaan naar de kwaliteit van de geschreven artikelen. Niet alleen op basis van creativiteit, maar vooral op de taal en spelling.
Beide beweringen kloppen niet. Het aantal tegengehouden reacties in dat topic is lager en woorden als hamas en palestina zijn toegestaan. We modereren niet op verboden woorden. Je kunt hier vrijuit je mening delen zolang je dat maar op een respectvolle en beschaafde manier doet.
De frustratie zit hem natuurlijk meer in het feit dat je moeite en tijd steekt om je gedachtes te verwoorden. Je hoopt daarmee anderen hun denkwijze te veranderen. Dat kost energie, en als je dat goed wilt doen kun je je daar goed bij voelen aan het eind. Als je dan op 'verstuur' klikt en je krijgt zo'n melding dan is dat frustrerend. Mocht je nou een bericht krijgen waarin je je gestuurde bericht terug krijgt met een notitie op welke zinnen/woorden je bericht wordt geblocked, dan kun je dit bericht nog kopiëren, aanpassen en alsnog je mening delen. Nu is alle moeite voor niets, en maakt het dat je niet het gevoel krijgt je mening te kunnen delen. Je kunt wel opnieuw proberen je woorden te kiezen, maar dan nog kan je zomaar geweerd worden. Die onzekerheid maakt dat je je van het gesprek distantieert en dat is wat hier mis loopt.
Ik ben dan wel benieuwd op basis van welke woorden mijn reactie gefilterd worden in het demo topic.
Heb niet het idee dat ze in die mate erover zijn geweest dat het nodig was. Kunnen we over van mening verschillen hoor, het is jullie forum. Even goede vrienden, maar ben mij het niet bewust.
Een (onschuldige) grap van Hans Teeuwen kwam er pas door na het weglaten van twee woorden, dus ik vind het ook een opmerkelijke bewering.
Dat is wel duidelijk. Ook nu wordt er een post van me tegengehouden zonder melding. Vreemd. Zelfs H. mag al niet meer.
EDIT: In de preview staat het bericht wel. Dat is dan ook een verbeterpunt.
Ik vernam dat Maxim naar Rwanda was afgereisd met Tom, Tank en Geschke? Wanneer komt daar een advertorial o.i.d. van online? Als tegenwicht zou een stuk zoals in Trouw dan best ook gebruikt kunnen worden.
(Edit: ik bedoel dit dus als grolletje, alhoewel het regime daar geen grapje is)
Precies dit.
Dat er ook nog mensen actief zijn die bewust alles verdraaien wat je te zeggen hebt maakt dat je juist je woorden zorgvuldig wilt kiezen, of soms nadere toelichting wilt geven, en het filter maakt dat nu zo goed als onmogelijk.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.