Verbeterpunten Wielerflits

1 2 ... 299 ... 324 325
skylimit
Nummertje51
Bottomline: advertentievrij is niet advertentievrij. Je krijgt nog altijd reclame voor de broodtromm...

Telegram is echt een alternatief ? Behoudens whatsapp heb ik geen behoefte aan welk ander chatplatform dan ook. Het is wel jammer dat Wielerflits op deze manier gebruikers van de site "weg jaagt", aangezien deze site toch ook gebaat is bij "clicks". Ik stoor mij ook aan de banners en advertentie en heb ook een hekel "gepusht" te worden lid c.q te abonneren op de site. Ik snap dat het onderhouden van een site geld kost, maar dat is de keuze van de site-bedenkers. Ik heb de keuze vrijwillig de site te bezoeken en NIET de verplichting om ergens voor te moeten gaan betalen. Als er content of de site achter een betaalmuur zou gaan, dan zou dat jammer zijn, maar ik denk dat dat averrechts werkt voor de site-beheerders. Net als het sluiten van de chat of reacties onder een live blog. 

Wheely

Heel raar dat normale reacties niet geplaatst worden. Is dit steekproefsgewijs, wordt het getriggerd door bepaalde woorden die ik gebruik of staat er iets ingesteld op mijn account. Een beetje transparantie hierover zou jullie sieren.

StijnM
Wheely
Heel raar dat normale reacties niet geplaatst worden. Is dit steekproefsgewijs, wordt het getriggerd...

Is een bekend probleem. Je kunt het oplossen door je bericht anders te formuleren. Zoals 'de geit is gemolken' of 'de forsythia staat in bloei'.

Wheely
StijnM
Is een bekend probleem. Je kunt het oplossen door je bericht anders te formuleren. Zoals 'de geit is...

Ja had ook al zoiets door maar als ze nou met een popup zouden komen van "deze reactie is in strijd met" oid. Het is super onduidelijk, random en zwaar gebruikersonvriendelijk. Daar betaal je dan vervolgens ook nog eens voor.

xistnc

Don't worry, Wheely. Je krijgt over een weekje een aantal mailtjes dat je posts alsnog zijn goedgekeurd.

GlebS

Op zich zou het Wielerflits wel sieren als ze gewoon eerlijk toegeven dat ze het hele community-gedeelte van de site als een last zien en bewust om zeep aan helpen zijn met allemaal gebruikersonvriendelijke maatregelen. 

Maillot à Pois
Wheely
Ja had ook al zoiets door maar als ze nou met een popup zouden komen van "deze reactie is in strijd...

Het is AI, Wheely.

Niet op basis van bepaalde woorden, maar van de volledige toon en context probeert dat model af te toetsen of de reactie binnen de huisregel valt.

Of dat is toch mijn zeer sterk vermoeden, maar WF heeft destijds bevestigd dat ik er "dicht bij zat".

Een popup met de regel die volgens het AI model geschonden wordt en een mogelijkheid daar verzet tegen aan te tekenen, zou makkelijk te implementeren moeten zijn, en zou inderdaad de gebruikerservaring drastisch verbeteren.

Bovendien zou het ook de redactie helpen om de automatische beoordeling te reviewen. Wat het AI model dan weer slimmer en verfijnder maakt.

AI maakt immers zoals bekend fouten.

Thijs van den Berg

Weet iemand hoe je je screen naam kan veranderen? Ik voel mij niet altijd even veilig als ik ergens een comment plaats en één of andere keyboard warrior die vervelend reageert mijn volledige naam kan zien. Ik kan deze oftie nergens vinden, dus als dat niet kan, zou dat wel een verbeterpunt zijn.

StijnM
Maillot à Pois
Het is AI, Wheely. Niet op basis van bepaalde woorden, maar van de volledige toon en context probeer...

Mensen maken fouten, computers zijn onfeilbaar. Het zijn de mensen achter AI die de fout maken.

SprintMaster

Wielerflits heeft het laatste jaar een aantal onhandige beslissingen genomen die veel frustraties opleveren bij de community.
- Verwijderen PB optie, sowieso was er al een tijd geen outbox meer. PB kan handig zijn om gebruikers te waarschuwen als ze over de schreef gaan. 
- Onduidelijk/ afwezig zijn van moderatie. Voorbeeld: de chat wordt gekaapt door bepaalde lieden waardoor de rest wegloopt. Mogelijke oplossing: algemeen moderator account die duidelijke waarschuwing geeft in de chat en dan moet het klaar zijn. Bij herhaling van het wangedrag een ban. 
- AI laten bepalen of reacties er door komen. Het gevoel leeft dat men heel erg binnen de lijntjes moet kleuren. Het lijkt erop dat de reacties met een groen vinkje (100% voldaan aan huisregels) erdoor komen. Die met een oranje (er staat net één opmerking in die als tegen de huisregels wordt gezien) en rood vinkje (duidelijk tegen de huisregels) worden tegen gehouden. 
Dit werkt duidelijk niet: de reacties met oranje vinkje kunnen gewoon geplaatst worden. Is zo'n reactie over de schreef, dan kan de community deze rapporteren en aan de hand daarvan kan men ingrijpen. 
- Gebruikers heel lang onder curatele stellen. Daardoor is discussie niet goed mogelijk. Begrijpelijk dat men nieuwe gebruikers/ mogelijke trollen een tijdje in de gaten wil houden.  Op een gegeven moment moet men dan beslissen of gebruiker geaccepteerd is. Zo nee, ban. 

In al deze punten is er een gemene deler: wees duidelijk in wat er wel en niet getolereerd wordt, stel grenzen en communiceer duidelijk! Laatste tip: trek het niet persoonlijk aan en doe niet alsof het wel meevalt. Het valt namelijk niet mee, zo blijkt steeds weer. 

Woutomaat
Thijs van den Berg
Weet iemand hoe je je screen naam kan veranderen? Ik voel mij niet altijd even veilig als ik ergens...

Die optie staat idd vlgnsm niet op de site zelf (verbeterpuntje WF!), toen ik mijn naam eens wilde veranderen heb ik gewoon een mailtje gestuurd en toen hebben ze het veranderd dus ik zou dat ff doen!

Maxim Horssels
admin
Wheely
Heel raar dat normale reacties niet geplaatst worden. Is dit steekproefsgewijs, wordt het getriggerd...

We zijn aan wat knoppen aan het draaien om de vele aanstootgevende reactie's tegen te gaan. Kan dus zijn dat je reactie is tegengehouden. We testen met verschillende technieken en alle tegengehouden reacties beoordelen we handmatig. Dit doen we naast routinecontroles. Dit alles met als doel de comments in goede banen te leiden.

Maillot à Pois
Thijs van den Berg
Weet iemand hoe je je screen naam kan veranderen? Ik voel mij niet altijd even veilig als ik ergens...

Vroeger kon dat, maar op een bepaald moment is die mogelijkheid bewust afgezet omdat een klein kransje gebruikers er misbruik van maakten door constant van schermnaam te veranderen. Als ik me goed herinner had iedereen toen enkele weken de tijd een 'definitieve' schermnaam te kiezen.

Uiteraard jammer dat daarmee ook de functionaliteit verdween voor de overgrote meerderheid die er géén misbruik van maakte. En weinig effectief, want de heren in kwestie maken nu gewoon telkens een nieuwe account.

redacted_31082026
Maxim Horssels
We zijn aan wat knoppen aan het draaien om de vele aanstootgevende reactie's tegen te gaan. Kan dus...

Dit bericht is verwijderd

StijnM
redacted_31082026

Ik vind het eerder met een kluitje in het riet sturen dan transparantie. Dit is een herhaling van zetten want het verhaal dat het filter voortdurend wordt bijgeschaafd, hebben we al 10 keer gehoord. Het probleem met het filter is dat een bericht zwart-wit wordt goedgekeurd of afgekeurd zonder dat gebruikers inzicht hebben in wat ze verkeerd doen. Ook nu wordt weer om de suggestie heen gepraat om gebruikers de mogelijkheid te geven om hun bericht te herschrijven. De reden zal wel zijn dat het te duur is.

Op de meeste forums werkt het zo dat je bepaalde credits opbouwt. Waarom de betutteling van het filter richting gebruikers die hier al jaren komen en waarvan WF onderhand toch wel een bepaald vertrouwensbeeld zou moeten hebben? Het lijkt wel alsof maatwerk ook hier te ingewikkeld en/of te duur is.

Maxim Horssels
admin
redacted_31082026

Dit is niets nieuws, want we zijn altijd aan het tweaken. Naast de reacties zijn we o.a. ook wekelijks bezig met het kat-en-muisspel met spamaccounts op dit forum.

Wanneer jullie er last van hebben horen we het, wanneer het goed gaat zoals nu, is er geen reden voor ons om te communiceren. Terwijl we wel continu de systemen moeten onderhouden.

Maxim Horssels
admin
StijnM
Ik vind het eerder met een kluitje in het riet sturen dan transparantie. Dit is een herhaling van ze...

Je aannames kloppen niet. Het is geen zwart-wit, maar we passen het juist aan zodat het maatwerk is. Ik snap dat jullie mijn uitleggen wegzetten als "vaag" en "kluitje in het riet sturen", maar als ik hier in detail ga uitleggen hoe wij te werk gaan en hoe onze moderatiesystemen werken, dan gaat dat juist zorgen voor meer overlast van de reageerders waar jullie ook last van hebben.

Wat dat betreft zitten wij ook enigszins in een spagaat. Als ik volledig transparant ben, help dat de stoorzenders. Blijf ik stil of vaag, dan voelen jullie je niet serieus genomen.

GlebS

"..wanneer het goed gaat zoals nu.."

????

Maar het gaat nu helemaal niet goed. Deze hele discussie is begonnen omdat iemand hier kwam melden dat zijn normale reacties er niet door kwamen. Hoe kan je dan zeggen dat het goed gaat?

Sterker nog, ik ben persoonlijk van mening dat het filter de afgelopen maanden nooit echt goed heeft gewerkt en er al vanaf het begin ontzettend veel doodnormale reacties worden geblokkeerd. Zonder feedback, waardoor je als gebruiker nou ook niet echt gemotiveerd wordt om te blijven posten. 

Laatst gewijzigd
Maxim Horssels
admin
GlebS
"..wanneer het goed gaat zoals nu.." ????   Maar het gaat nu helemaal niet goed. Deze hele discussie...

Ik doel hier enkel op de spam-accounts. Wil absoluut niet beweren dat reacties/community soepeltjes loopt.

Alle leden wiens reactie worden tegengehouden zijn in beginsel niet blij. Bovendien is wat voor de een normale reactie is, is voor de ander aanstootgevend. Het is vaak niet zwart-wit. 

Laatst gewijzigd
De Alpaca van Leiden, The Artist Formerly Known as Wim Kieft
Maxim Horssels
Ik doel hier enkel op de spam-accounts. Wil absoluut niet beweren dat reacties/community soepeltjes...

Maar wat zijn voorbeelden van aanstootgevende reacties waar kennelijk zo veel gebruikers over vallen? Er is best wat Creditueren-Debiteuren humor tijdens slappe TdF momenten, waar ik zelf natuurlijk ook nog wel eens aan mee doet, excuses. Dat is iinderdaad niet heel verheffend, maar ook niet weerzinwekkend. Ik kan me gewoon niks herinneren waar ik echt over viel, behalve de eindeloze Evenepoel discussies. Maar dat is wel weer on topic.

Woutomaat
Maxim Horssels
Dit is niets nieuws, want we zijn altijd aan het tweaken. Naast de reacties zijn we o.a. ook wekelij...

Laat maar!

Laatst gewijzigd
Maxim Horssels
admin
Maar wat zijn voorbeelden van aanstootgevende reacties waar kennelijk zo veel gebruikers over vallen...

Lees even dit topic terug. Genoeg voorbeelden.

Limal
Het gaat niet over kop in het zand steken, het gaat over de manier waarop alle remmen nu losgelaten...

Limal, ik speel niet op de man. Ik constateer dat deze Khalid iedere keer uitsluitend op komt duiken om te roepen dat Pogacar de GOAT is en verder niets toevoegt aan welke discussie dan ook behLVE beschuldigingen dat de discussie rond Pogcar feitelijk discriminatie is. Dan heb ik liever een lulgesprek over kano's.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

'Dit alles met als doel de comments in goede banen te leiden'

dit klinkt mij ietwat autocratisch

Maxim Horssels
Lees even dit topic terug. Genoeg voorbeelden.

Ik zie vooral een uigebreide discussie over wat wel en niet en op welke wijze eea gezegd mag worden over eventueel dopinggebruik bij vooral UAE. En dan kwam eigenlijk niet veel in de chat aan bod. Dat is veel meer een ding van de commentaren onder nieuwsberichten.

1 2 ... 299 ... 324 325

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.