Verbeterpunten Wielerflits

1 2 ... 301 ... 324 325
Poeksel
skylimit
Het wordt een beetje een welles-nietes discussie. Volgens mij is het vrij simpel: er zijn huisregels...

Doe eens wat voorstellen voor duidelijke huisregels?

Romāns Vainšteins

AI gebruiken voor forummoderatie, met dan om onverklaarbare reden weggegooid materiaal is niks anders dan stuurloze censuur.

Woutomaat
Poeksel
Doe eens wat voorstellen voor duidelijke huisregels?

Ben ook wel benieuwd! Want k denk eigenlijk dat het in de praktijk niet mogelijk is er zullen altijd grijze gebieden blijven! Of je moet heel streng 'alles' verbieden of 'alles' toelaten! En daar is ook niemand tevreden mee

Romāns Vainšteins

Ik voorspel dan ook dat de huidige koers ervoor zorgt dat er niets over blijft qua discussie op de site. Ja, alleen 'wat gewenst is'

StijnM

Ik wil nog opmerken dat de reactie van GlebS hierboven ("Het valt me op dat je hier ...") een betere reactie verdiende. Er werd terecht opgemerkt dat er een andere discussie wordt bijgesleept, wat geen zuiver argument was. Met de dooddoener die erop volgde ("we worden het niet eens") en die ik vaker heb gezien, draagt WF zelf ook niet bij aan een gezonde sfeer hier op het forum.

AWestie

Het is in ieder geval een duidelijk statement toch? Je hoeft het niet eens te worden op deze site. Zelfs niet als je hoofdredacteur en lezer/poster bent. Verre van zelfs.

Mooi dat er wat ontwikkelingen worden uitgezocht voor het filter. Ik heb er zelf al tijden geen last meer van door gewoon logisch nadenken en niet of nauwelijks direct op de man reageren. De keren dat ik er niet doorheen kwam vond ik het vooral vervelend dat ik het zoals hier al werd gezegd niet meer kon wijzigen en dat m.n. forumposts alsnog wel in de preview van topics werden getoond.

StijnM
AWestie
Het is in ieder geval een duidelijk statement toch? Je hoeft het niet eens te worden op deze site. Z...

Zoiets ("we worden het niet eens") kun je zeggen als je een poging hebt gedaan om inhoudelijk op de ander te reageren. Nu was het een trucje om te ontwijken.

Maxim Horssels
admin
StijnM
Zoiets ("we worden het niet eens") kun je zeggen als je een poging hebt gedaan om inhoudelijk op de...

Je doet nu voorkomen alsof ik vandaag voor het eerst reageer en dat is niet zo. Het bewijs staat in dit topic. Het maakt echt niet uit wat ik schrijf, want het wordt toch wel negatief geinterpreteerd.

Ik heb niet de illusie dat ik dat beeld nog kan draaien, dus accepteer ik de situatie zoals die nu is en focus ik liever op de mensen die verder kijken dan alleen wat wij fout doen.

Maxim Horssels
admin
Romāns Vainšteins
Ik voorspel dan ook dat de huidige koers ervoor zorgt dat er niets over blijft qua discussie op de s...

Volgens mij zijn we de goede weg op aan het gaan.

Maxim Horssels
admin
Romāns Vainšteins
AI gebruiken voor forummoderatie, met dan om onverklaarbare reden weggegooid materiaal is niks ander...

Schelden, op de man spelen, anti-supporteren, ongefundeerde dopingverdenkingen etc. tegenhouden is geen censuur. Dat soort uitlatingen zijn onfantsoenlijk en willen we niet op dit platform. Als je het daar niet mee eens bent, is WF wellicht niet jouw plek (meer) voor wielernieuws en discussies.

InigoMontoya
Maxim Horssels
Schelden, op de man spelen, anti-supporteren, ongefundeerde dopingverdenkingen etc. tegenhouden is g...

Volgens mij zijn er enkele veel posters die van anti-supporteren hun voornaamste bezigheid hebben gemaakt. Nieuwsitems over Van der Poel, Evenepoel en Van Aert bevatten standaard een duimscroll of twaalf aan posts van zo'n drie leden.

Wat wordt daar nu daadwerkelijk aan gedaan? Ik merk er zelf namelijk helemaal niets van dat anti-supporteren iets is waarvan jullie vinden dat het niet op Wielerflits thuis hoort.

Ik zou daarom graag wat autonomie zien voor de leden hier, in de vorm van een mogelijkheid om reacties van leden voor jezelf standaard 'uit' te kunnen zetten.

StijnM
Maxim Horssels
Je doet nu voorkomen alsof ik vandaag voor het eerst reageer en dat is niet zo. Het bewijs staat in...

Nu doe je weer precies hetzelfde. Zodra mensen kritiek leveren op je manier van discussiëren dan serveer je ze af. GlebS wees terecht op een soort van jij-bak, want je boog de kritiek op het filter om in dat gebruikers moeten beteren. Ik vind het legitiem om daar iets over te zeggen.

Maxim Horssels
admin
StijnM
Nu doe je weer precies hetzelfde. Zodra mensen kritiek leveren op je manier van discussiëren dan ser...

Jij levert hier toch ook herhaaldelijk kritiek op mij, dat is toch verder prima. Vind ik uiteraard niet leuk, maar ik kan dat incasseren. 

Echter bij GlebS (en nog een paar leden) komen we geen stap verder. Ik kan de kritiek prima incasseren, maar mijn uitleg en tegenargumenten leiden naar mijn inschatting enkel tot meer kritiek en onbegrip. Ik hoop dat je begrijpt dat ik tot het punt gekomen ben dat opnieuw op hun reageren weinig nut meer heeft. We draaien steeds in hetzelfde cirkeltje.

Romāns Vainšteins

Veel vaag, doch netjes gepraat hier dat volkomen de plank mist. Het gaat niet om jou en hoe goed je wel/niet incasseert.

Van alles wordt door bots tegengehouden, kinderen en badwater tegelijk. De chat verdwijnt (op zich ok, hij was slecht) MAAR zonder alternatief. Doei livekoerstool, de mazzel. Discussie nagenoeg onmogelijk door artikelspervuur en sloopmelk-infuus op populaire topics/renners: waar moet je wat zeggen? Volledig onnavolgbaar. 

Alles leidt er toe dat de reacties steeds beleefder en sterieler worden zonder diepgang, maar natuurlijk wel de hoofd regels niet beschuldigen en/of anti support kunnen breken. Want geen bot kan dat aan.

Vanuit de redactie als reactie  'ikke dit, en toen ikke dat, ikke ook voelen van zus en zo' vind ik dan nogal slap, naast dat het lijkt dat er AI in gebruikt wordt, ook.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ben jij wel Maxim, of zit er een

'reageer netjes, afwijkend en volhardend' opdracht achter je redactie-bot?

zo klinkt het namelijk wel

Laatst gewijzigd
Maxim Horssels
admin
Romāns Vainšteins
Veel vaag, doch netjes gepraat hier dat volkomen de plank mist. Het gaat niet om jou en hoe goed je...

Als jij in gewone bewoording, zonder anti-supporteren en/of op de man spelen, een reactie schrijft, komt dat gewoon door alle moderatie heen.

Onze systemen en werkwijzen zijn zeker niet perfect en vergen verbetering, maar ik vind het ook tekenend dat je geen enkele eigen verantwoordelijkheid toont. Waarom kan het soms niet een tikkeltje milder?

InigoMontoya
Maxim Horssels
Als jij in gewone bewoording, zonder anti-supporteren en/of op de man spelen, een reactie schrijft,...

Dit is in mijn ervaring niet wat de werkelijkheid is. Ik geloof gerust dat de filter er anti-supporteren en op de man spelen uit kan vissen, maar ben van mijzelf ook genoeg posts verloren waarin het volslagen random voelde en is op geen enkele manykon bedenken (reflectie) wat er mis kon zijn met mijn post.

Daarnaast is het een feit dat er heel veel anti-supporteren blijft bestaan hier.

Romāns Vainšteins

Ik BEN niet 'tikkeltje minder', Tikkeltje minder is AI. Tikkeltje minder is nep, AI is robot.

AI is een eindstation waarin zowel artikelen als reacties door bots worden gemaakt. En dan ook nog eens uitverkocht aan commercie.

Romāns Vainšteins

Meer absoluut: met als doel spam buiten te houden faciliteert AI hier juist de verspammalisering van het medium.

GlebS
Maxim Horssels
Als jij in gewone bewoording, zonder anti-supporteren en/of op de man spelen, een reactie schrijft,...

Wat er in eerste allinea staat is dus simpelweg niet waar en de hele kern van het probleem. Kijk, ik snap heus wel dat een AI-filter niet 100% perfect kan zijn. Maar het moet inmiddels voor jou toch ook wel duidelijk zijn dat er heel veel users zijn wiens doodnormale en nette posts regelmatig niet doorkomen?Terwijl ze geen idee hebben wat er mis mee is.

Ik snap echt niet zo goed waarom de eerste reflex dan is om de gebruikers een spiegel voor te houden..

redacted_31082026

Dit bericht is verwijderd

Maxim Horssels
admin
redacted_31082026
Dit bericht is verwijderd

Omdat ik hier ook persoonlijk word aangesproken. Maar ik zal vanaf nu zoveel mogelijk vanuit de wij/Wielerflits-vorm schrijven.

Maxim Horssels
admin

Wat vinden jullie van het volgende idee: wij gaan werk maken van een uitgebreide Q&A. Jullie sturen (opnieuw) jullie vragen, feedback en kritiek. Dat kan via een anoniem formulier.

Wij beloven zo transparant mogelijk te antwoorden. Op basis van de uitkomst delen wij wat er gaat veranderen/verbeteren.

Dit alles met als doel de community mee te nemen in de voortgang. En weg te blijven van community vs. WF. Zou dat helpen?

Poeksel

Even los hiervan maar wel gerelateerd: er was ooit het plan om mensen van de WF-community op kantoor uit te nodigen toch? Is daar nog iets van gekomen?

Maxim Horssels
admin
Poeksel
Even los hiervan maar wel gerelateerd: er was ooit het plan om mensen van de WF-community op kantoor...

Helaas niet. Te weinig animo voor. Zou dat nog steeds wel een keer willen doen. Misschien tijdens het WK?

1 2 ... 301 ... 324 325

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.