Verbeterpunten Wielerflits

1 2 ... 304 ... 324 325
Woutomaat
Freggel
Ik vreet Fruitella voor m'n dagelijkse portie fruit.

Ah je bent Fruitella! Jullie lijken ook wel op elkaar qua mening en schrijfstijl!

De Alpaca van Leiden, The Artist Formerly Known as Wim Kieft
Crank
Een kano, een kano, en nee Wim geen nano! Ontopic: tijd voor een ieder hier van de koers te genieten...

Hoewel ik k#no's eigenlijk nogal suffe koeken vind heb ik nu toch de neiging naar de supermarkt te rijden en ze te gn hlen. gewoon omdat dat hier in Canada ineens blijkt te kunnen. De koers is mimenteel overigens nog suffer dan de smaak van k%no's.

Trucstra

Is kano een verboden woord hier?

Crank
Hoewel ik k#no's eigenlijk nogal suffe koeken vind heb ik nu toch de neiging naar de supermarkt te r...

Een kano is geen koek, een kano is gevuld, en daarmee banket!

Ontopic: ja weinig te genieten in de koers, verbeterpunten is leuker.

Freggel
Woutomaat
Ah je bent Fruitella! Jullie lijken ook wel op elkaar qua mening en schrijfstijl!

I'll take it as a compliment. Ik zit nu in een kliniek. Ik heb niet alleen een obsessie met wielrennen (plus, het is verslavend) maar ook met dope. Doping is natuurlijk ook een ding binnen het wielrennen. En net als het leven is het ook vallen en opstaan. Ik krijg hier gelukkig het nodige mee van de Tour. Ik prop m'n beslommeringen plonsend in de regenton. Weg uit de duisternis, op naar de zon!

Al het goede voor jullie allemaal. Wees lief voor jezelf en voor elkaar.

Trucstra
Is kano een verboden woord hier?

Twee posts met dat woord erin kwamen in 1e instantie niet door de keuring. Daarna nooit meer. gekeken of dat later wel gebeurde.

Romāns Vainšteins

Sterkte Raul, en ik meen dat.

Freggel

Dankje Romans. ❤️

What doesn't kill you makes you stronger.

Poeksel

De misleidende titel staat er nog steeds. Blijkbaar geen foutje maar bewust beleid? 

skylimit

Ik zou als redactie, Maxim en cs. ook een punthoofd krijgen van al dat onzinnige gezeur hier op de site. Een kleuterschool is er niks bij, blijven drammen jongens (en misschien ook meisjes). Het dilemma is groot, maar als site-beheerder wil je ook niet dat er allerlei "rotzooi" op je site gespuit wordt. Daar is ook gelijk het dilemma wat beschouw je als rotzooi ? Het recht ligt bij de redactie om reacties te vewijderen en heeft niet de verplichting dit nader toe te lichten. Voor de gebruikers lijkt het mij simpel: take it or leave it!. Er zal altijd een grijs gebied zijn, maar een discussie daarover leidt tot niets meer dan welles - nietes. Redactie beslist en het is klaar. "Get a life" en blijf niet hangen in maar ja dit en maar ja dat en zus en zo....

StijnM
skylimit
Ik zou als redactie, Maxim en cs. ook een punthoofd krijgen van al dat onzinnige gezeur hier op de s...

Dit is een verbeterpunten topic skylimit. Opinies kun je kwijt in de podcast. WF stelt alle apparatuur en software ter beschikking. Ik zou het wel naar een hoger niveau tillen dan 'get a life'.

Romāns Vainšteins

Het gaat me vooral om die software, in MIJN handen, gasten... Nou hey

skylimit
StijnM
Dit is een verbeterpunten topic skylimit. Opinies kun je kwijt in de podcast. WF stelt alle apparatu...

Dat bedoel ik dus...."een hoger niveau". Serieus. Waar gaat het over ?:):)  Een verbeterpunttopic...en blijven steggelen over een filter en ai. Maak het allemaal niet zo gecompliceerd.

StijnM

Ik zie een artikel over 'morele winnaar' Evenepoel en daarover is al eens eerder opgemerkt dat deze term verkeerd gebruikt wordt. Moreel gaat over ethiek en wordt hier verward met moraal. Wanneer bijvoorbeeld Pogacar vals zou spelen en Evenepoel niet, dan zou het gebruik correct zijn.

https://www.wielerflits.nl/nieuws/remco-evenepoel-mag-als-morele-winnaar-met-meer-vertrouwen-naar-komend-weekend/

Bij dit nieuwsartikel ging iemand (Favstvs) daar ook al uitgebreid op in:

https://www.wielerflits.nl/nieuws/wout-van-aert-morele-winnaar-van-milaan-san-remo-iedereen-gelooft-weer-in-zijn-kansen/

Ik vind het in beide gevallen trouwens fanboyjournalistiek, maar dat is een ander punt.

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois
StijnM
Ik zie een artikel over 'morele winnaar' Evenepoel en daarover is al eens eerder opgemerkt dat deze...

Dat is niet juist.

'Moraal/morale' bestaat niet als bijvoeglijk naamwoord in het Nederlands (althans, het is sinds de 18de eeuw in onbruik geraakt). 

'Moreel/morele' heeft een dubbele betekenis. Het kan zowel verwijzen naar het zelfstandig naamwoord 'de moraal' = waarden en normen, als naar 'het moreel' = het zelfvertrouwen, de geestesgesteldheid.

StijnM
Maillot à Pois
Dat is niet juist. 'Moraal/morale' bestaat niet als bijvoeglijk naamwoord in het Nederlands (althans...

Ja dit had ik later ook al gezien, dat moreel een homoniem is (meerdere betekenissen), echter in 'morele winnaar' gaat het altijd over ethiek. Nu mag jij het tegendeel opzoeken.

Woutomaat
Freggel
I'll take it as a compliment. Ik zit nu in een kliniek. Ik heb niet alleen een obsessie met wielrenn...

Oh ja dat had je tijdens de Giro of het voorjaar gezegd! Veel sterkte en succes, Ella❤️! En je mag blij zijn hoor als je dingen uit de Tour niet meekrijgt, je mist helemaal niks😁

Laatst gewijzigd
pirazzi
Laatst gewijzigd
StijnM

""Morele winnaar" wordt wel vaak gebruikt, ook in andere sportverslaggeving. Bijvoorbeeld door het AD..." van pirazzi kwam niet door het filter. Dit in het kader van bewijs aandragen dat gevraagd werd door Maillot à Pois. Ik had serieus de hoop dat dit soort berichten niet meer tegengehouden zouden worden.

Maillot à Pois
StijnM
""Morele winnaar" wordt wel vaak gebruikt, ook in andere sportverslaggeving. Bijvoorbeeld door het A...

Wel inderdaad, waarom zou de dubbele betekenis ineens niet gelden in combinatie met 'winnaar'? Zeker in de sport heeft het net uiterst zelden iets met ethiek van doen.

StijnM

Ik heb ook nog even verder gezocht en in de meeste gevallen wordt ethiek bedoeld. Echter op Wikipedia zag ik:

"For example, a sports team that is a heavy underdog and loses narrowly to a superior opponent might claim a moral victory, acquitting themselves well even in defeat. A team that plays fairly and loses to a cheating team might also claim a moral victory in spite of the loss."

Beide situaties zijn in beide genoemde artikelen niet aan de orde, want Van Aert en Evenepoel deden niet mee om de overwinning. Wielerflits bedoelde dat de renners vertrouwen kunnen putten uit het resultaat.

redacted_31082026
skylimit
Ik zou als redactie, Maxim en cs. ook een punthoofd krijgen van al dat onzinnige gezeur hier op de s...

Dit bericht is verwijderd

Laatst gewijzigd
Poeksel

"Een "morele winnaar" is iemand die volgens de fatsoensnormen, het gevoel voor rechtvaardigheid of de sympathie wint, ook al verliest diegene de wedstrijd, verkiezing of het conflict op papier (de feitelijke verliezer)."

Daar zit ethiek bij, het wordt in de praktijk wel iets losser gebruikt. In dit geval zou ik het ook niet gebruikt hebben.

Laatst gewijzigd
skylimit
redacted_31082026
Dit bericht is verwijderd

Wat is de werkelijkheid dan volgens jou ? Alles wordt zo opgeblazen of er niets anders bestaat dan een chat tijdens een live blog of en waarom er niet gereageerd kan worden en reacties verwijderd c.q. geweigerd worden.

Limal
Poeksel
"Een "morele winnaar" is iemand die volgens de fatsoensnormen, het gevoel voor rechtvaardigheid of d...

Misschien moet er maar een nieuw forumtopic geopend worden voor liefhebbers van de fijnere nuances der Nederlandse (en Vlaamsche) taal? In ieder geval:

https://onzetaal.nl/taalloket/moreel-moraal

https://taaladvies.net/moraal-of-moreel/

https://www.vlaanderen.be/team-taaladvies/taaladviezen/moraal-moreel

De grootste gemene deler der bovenstaande taaladviezen wijst 'morele winnaar' aan als enige correcte vorm.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 304 ... 324 325

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.